Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: Djeek op april 30, 2008, 19:52:39
Geniet ervan

Gaat heel goed!

Citaat van: Erik van Voorst op april 30, 2008, 20:33:40
Ook keurig netjes afgemonteerd..........keurig netjes waarschijnlijk net als het effect... ;D 8)

Je kunt het ook steeds niet laten he ;D Ik zal je maar niet vertellen dat we/ze ook met zilver-goud (ook van De Audiofabriek als ik het goed heb.) hebben geexperimenteerd :P

Citaat van: tiptop op april 30, 2008, 20:38:03
Synergisme in de set is belangrijk :)
Zou heel graag een keertje willen komen luisteren als alles ingespeeld is. :)

Je bent welkom!

phy

Ziet er heel goed uit Remko
zijn dit dus de puur goud interlinks?
en die rca's is dat Rodium of goud?
Hans heeft ook mooie kastjes gemaakt zie ik  :)

reMC

Citaat van: phy op mei  1, 2008, 09:39:49
zijn dit dus de puur goud interlinks?

Yep!

Citaat van: phy op mei  1, 2008, 09:39:49en die rca's is dat Rodium of goud?

Dit is Rhodium en op de digitale kabel WBT NextGen Gold.

Citaat van: phy op mei  1, 2008, 09:39:49Hans heeft ook mooie kastjes gemaakt zie ik  :)

Ja, ben ik erg blij mee! En nogmaals: begin er nu profijt van te krijgen. Volgende maand wordt mijn versterker geheel aangepakt en kan niet wachten (ingang direct met een weerstand op de stuurbuis, alle inputpluggen op de versterker worden van Furutech en kleine aanpassing aan de waarden van de ingangsweerstanden om te matchen met de TVC's. En zou het bijna vergeten: vervangen van de Sun Audio 47+47uF@500V condensator door Elna Cerafine 8))

Intussen geniet ik behoorlijk. De luidsprekers moeten uiteraard nog loskomen, maar gisteren had ik een mooi hoogtepunt zoals jullie hebben kunnen lezen :D

Merk overigens wel des te meer dat mijn akoestiek wel een beetje een probleem is. Het is niet slecht, maar niveau dat Wilco ooit haalde met z'n Crescendo, 2A3 etc. heb ik hier nog niet. De COMPLETE MAGIE ontbreekt een beetje...

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: reMC op mei  1, 2008, 09:26:46
Gaat heel goed!

Je kunt het ook steeds niet laten he ;D Ik zal je maar niet vertellen dat we/ze ook met zilver-goud (ook van De Audiofabriek als ik het goed heb.) hebben geexperimenteerd :P

Je bent welkom!

Ditmaal echt allemaal goed bedoeld hoor. ???...vergeet niet dat ik nu ook in het kamp zit van gebruikers...vwb "natuurlijke materialen"..... ;D
Je mag rustig je (waarschijnlijk) negatieve ervaringen neerpennen van het zilver-goud.......ik schrik niet zo snel... :P >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op mei  1, 2008, 09:51:56
Ditmaal echt allemaal goed bedoeld hoor. ???

Ik weet dat je het nooit slecht bedoeld, hoogstens wat pestend ;)

Maar in dit geval heb ik niets gezegd ;)

Dit doet me trouwens herinneren aan dat ik nog iets voor je zou navragen... Ga direct bellen!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op mei  1, 2008, 09:51:56
vergeet niet dat ik nu ook in het kamp zit van gebruikers...vwb "natuurlijke materialen"..... ;D

Wat gebruik je eigenlijk precies? Ben ik wel benieuwd naar :)

Voor wat betreft mijn laatste interlinkperikelen...

Masief zilveren kern 0.8 mm deze omwikkelen met zijde daarna afschermen met een metalen braided shield van Lapp en afmonteren met glaszijde kous en zilveren Eichmann bullets...

Op mijn dac zorgde deze intensief gebouwde kabel  voor een stuk MINDER betrokkenheid bij de muziek...ondanks toename in de resolutie...dus een vette "nope"...maar op de Aitos voor het hoog/midden was het gelukkig een win-win situatie.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

zo  :o gouden interlinks !
Daar heb ik nog nooit mee geexperimenteerd en ook nog nooit gehoord of van gehoord .
hoeveel karaat is het?

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op mei  1, 2008, 19:23:41
Voor wat betreft mijn laatste interlinkperikelen...

Masief zilveren kern 0.8 mm deze omwikkelen met zijde daarna afschermen met een metalen braided shield van Lapp en afmonteren met glaszijde kous en zilveren Eichmann bullets...

Op mijn dac zorgde deze intensief gebouwde kabel  voor een stuk MINDER betrokkenheid bij de muziek...ondanks toename in de resolutie...dus een vette "nope"...maar op de Aitos voor het hoog/midden was het gelukkig een win-win situatie.... ;)

Waarom met afscherming als ik vragen mag? Ook zonder geprobeerd? Verder schrik je denk ik als je alleen al verschillende dikte zijde probeert... (maak bijv. 1 kabel met 1 laag en een andere met 3 lagen) en combinaties maakt met andere materialen. Whole new world (maar beslist niet makkelijk...)...

Citaat van: phy op mei  1, 2008, 20:47:10
zo  :o gouden interlinks !
Daar heb ik nog nooit mee geexperimenteerd en ook nog nooit gehoord of van gehoord .

Let wel: nogal gecharcheerd! Maar zuiver goud combineert (indien goed toegepast!) de goede eigenschappen van koper (warmte) en zilver (openheid), zonder de nadelen. Daarnaast heeft goud als 'extra's' onder andere dat het de harmonische structuren veel beter in tact laat, het blijft coherenter en de muziek klinkt vele malen diverser (onderscheid in klankkleuren is groter), je (ik) hoort echt veel minder kabel dan met welke kabel dan ook (in elke set). Helaas niet goedkoop uiteraard (een gouden speakerkabel kun je ook gewoon peperduur noemen, maar er komt zeer binnenkort een betaalbare variant aan, uiteraard niet van goud maar het komt het dichtst bij)...

Citaat van: phy op mei  1, 2008, 20:47:10hoeveel karaat is het?

24 karaats, geheel zuiver.

advr

het kost een paar centen maar dan heb je ook wat ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

phy

Citaat van: advr op mei  2, 2008, 18:20:04
het kost een paar centen maar dan heb je ook wat ;D
nou 18 euro/gram
sg goud 19,3 kg
interlink 1 meter lang maakt in totaal 4 meter draad van stel 0.4 dik
is ongeveer 10 gram goud voor een interlink set
dat is alleen aan geleider materiaal al 180 euro  :o
inderdaad als je dan speakerkabels gaat maken  :(

hifiman

Citaat van: phy op mei  2, 2008, 18:36:19

inderdaad als je dan speakerkabels gaat maken  :(

En het oog wil ook wat, dus de apparatuur kasten ook van goud zeg ik  ;D

reMC

Ja, was het maar goedkoper... Maar het is het meer dan waard, geloof me ;)

advr

Citaat van: reMC op mei  3, 2008, 09:22:21
Ja, was het maar goedkoper... Maar het is het meer dan waard, geloof me ;)

dat zal ik best geloven ;D

(hoeveel man/vrouw) komen er 12 mei, heel erg off topic.. :o :o)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

reMC

Citaat van: advr op mei  3, 2008, 09:28:07
dat zal ik best geloven ;D

(hoeveel man/vrouw) komen er 12 mei, heel erg off topic.. :o :o)

Ach, het is mijn topic dus toegestaan ;D

Zo'n 20 mensen zullen er zijn (plus nog velen op de lijst waar we waarschijnlijk een extra luistersessie voor gaan organiseren: erg veel aanmeldingen en op een gegeven moment is het helaas vol :-\)

advr

mooi aantal, ik ben zeer benieuwd ;D ;D

het wordt sowieso gezellig lijkt me en een reis door nieuwe muziek en apparatuur 8)

tiptop

Citaat van: reMC op mei  1, 2008, 09:26:46
Gaat heel goed!

Wat was er mis met die van de audiofabriek?

24 kr. is trouwens wel erg zuiver. Dat is bijna niet te gebruiken als draad. (te zacht). Maar ik zou ze toch wel eens willen uitproberen hier. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Citaat van: tiptop op mei  5, 2008, 20:26:31

Er is niets mis met die van De Audiofabriek specifiek ;)

Citaat van: tiptop op mei  5, 2008, 20:26:3124 kr. is trouwens wel erg zuiver. Dat is bijna niet te gebruiken als draad. (te zacht).

Niet eenvoudig om toe te passen idd...

Citaat van: tiptop op mei  5, 2008, 20:26:31

24 kr. is trouwens wel erg zuiver. Dat is bijna niet te gebruiken als draad. (te zacht). Maar ik zou ze toch wel eens willen uitproberen hier. :)

Tiptop het is uberhaupt gevaarlijk om een interlink te bekritiseren be it een exoot of een "gewone"...in elke set klinkt hij anders...ook de 24 karaats interlink (altijd leuk om dat aan de borrel te melden to impress friends :P) kan het heel beroerd doen in bepaalde situaties...gewoon inderdaad altijd luisteren in JOUW SET enfin...dat zal wel vaker gezegd zijn... ;D

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op mei  5, 2008, 21:43:42
(altijd leuk om dat aan de borrel te melden to impress friends :P)

"Dus jij bent zeker een AUDIOFIEL? Dan heb je zeker ook gouden kabels enzo?"

;D

sultankat

Tiptop het is uberhaupt gevaarlijk om een interlink te bekritiseren be it een exoot of een "gewone"...in elke set klinkt hij anders...ook de 24 karaats interlink kan het heel beroerd doen in bepaalde situaties...gewoon inderdaad altijd luisteren in JOUW SET enfin...dat zal wel vaker gezegd zijn... ;D

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Citaat van: reMC op mei  5, 2008, 22:27:01
"Dus jij bent zeker een AUDIOFIEL? Dan heb je zeker ook gouden kabels enzo?"

;D
;D

Precies...hoe vaak ik dat niet gevraagd krijg....
Ook vaak ...wat voor merken hebbie dan  ???....tegenwoordig doe ik het af met ik heb wat zelfbouwspul... ;)

reMC

Tiptop het is uberhaupt gevaarlijk om een interlink te bekritiseren be it een exoot of een "gewone"...in elke set klinkt hij anders...ook de 24 karaats interlink kan het heel beroerd doen in bepaalde situaties...

Zie hier:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23367.msg510507#msg510507

;)

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op mei  6, 2008, 08:32:46
;D

Precies...hoe vaak ik dat niet gevraagd krijg....
Ook vaak ...wat voor merken hebbie dan  ???....
Dat moet dan wel Bose of B&O zijn  ;D

Audiofiel

Citaat van: reMC op mei  5, 2008, 22:27:01
"Dus jij bent zeker een AUDIOFIEL? Dan heb je zeker ook gouden kabels enzo?" ;D

;D Dat vragen ze mij anders nooit. ;D En anders zeg ik dat ik gewoon staalkabels gebruik. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.