Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

phy

hoi Remco ik heb een 6 voudig stekkerblok besteld en ik wilde er 2,5 of 3 meter kabel aan moeten hebben.
De FP-α3 is helaas niet meer leverbaar
Dus ik moet nu uitkijken naar een goede onafgeschermde kabel die ik eraan ga zetten
zodat het blok en de stopkontacten toch nog tot hun recht komen
dat word dus experimenteren.
Wel jammer de FP-α3 was een bewezen goede match met het stekkerblok in deze uitvoering.

Pjotr27

CiteerDe FP-α3 is helaas niet meer leverbaar

Dit is wel erg jammer, hoe worden de Audio-Life/ Audi-Cube kabels nu gemaakt?
Die werden de laatste tijd toch ook met deze kabel gemaakt?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

De FP-α3 is inderdaad uit de productie en we balen daar behoorlijk van.. Het was voor ons met afstand de beste netkabel die we gehoord hebben en nog relatief betaalbaar ook. Erg jammer dus.

Pjotr27

Citaat van: reMC op april  9, 2008, 14:31:57
De FP-α3 is inderdaad uit de productie en we balen daar behoorlijk van.. Het was voor ons met afstand de beste netkabel die we gehoord hebben en nog relatief betaalbaar ook. Erg jammer dus.

Zal ik een rolletje meenemen uit de USA ( ik ga over 3 weken)  :P
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted member

Citaat van: Pjotr27 op april  9, 2008, 14:42:20
Zal ik een rolletje meenemen uit de USA ( ik ga over 3 weken)  :P

Niet te hard zeggen want als je hoort wat je aan je luchtvaartmaatschappij moet betalen om het mee te laten vliegen schrik je je een ongeluk waarschijnlijk!  ;)

reMC

Even een en ander re-arranged (de buizenversterker stond deels voor de TV) zodat de voorversterkers ook wat mooier uitkomen.

Buizenversterker staat nu achter het rack op de grond, laat ik momenteel een tafeltje voor maken.

Martijn M

Je hebt de speaker dus al binnen? Laten we de datum dan maar gauw prikken.
Dutch & Dutch

reMC

Citaat van: keyser op april 11, 2008, 13:05:37
Je hebt de speaker dus al binnen? Laten we de datum dan maar gauw prikken.

Nope :) dit zijn nog de leen-Crescendo's... maar any moment now ;)

advr

even of-topic: ik heb de Led Zeppelin box binnen, dat wordt genieten van het weekend ;D ;D

en tot 12 mei dan komen FrenkB en ik ook op de luistershow te Buren. 8)

Lijkt me erg mooi te worden.

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

LexiconLogan

Citaat van: advr op april 11, 2008, 15:44:33
even of-topic: ik heb de Led Zeppelin box binnen, dat wordt genieten van het weekend ;D ;D

en tot 12 mei dan komen FrenkB en ik ook op de luistershow te Buren. 8)

Lijkt me erg mooi te worden.

Ad.
welke?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

advr

reMC

De luidsprekers staan klaar....

Nu nog tijd maken om ze thuis te krijgen ;)

Martijn M

Citaat van: reMC op april 17, 2008, 12:55:36
De luidsprekers staan klaar....

Nu nog tijd maken om ze thuis te krijgen ;)

Op zich niet veel reden om haast te maken als je al een stel Crescendo's thuis hebt staan ;D.
Dutch & Dutch

reMC

Citaat van: keyser op april 17, 2008, 13:08:26
Op zich niet veel reden om haast te maken als je al een stel Crescendo's thuis hebt staan ;D.

Dacht je :o

Made on order 8)

Pjotr27

Citaat van: reMC op april  3, 2008, 10:53:57
Gisteren een mooi stekkerblok van Hans ontvangen! Foto'tje even gepikt van Peter, vindt 'ie vast niet erg:

Uiteraard voorzien van de nieuwe Furutech Rhodium stopcontacten (krijg stekkers er amper meer uit :o en zijn mooi gebouwd met oa. dubbelgeveerde inlets en 'kinderbeveiliging' (te demonteren)). De stopcontacten zijn eerst gemonteerd op een plankje stuk Sitca Spruce en dat wordt geklemd tegen een massief blok van hetzelfde hout dat intern zit. No wiggle room at all 8)

Gisteravond intern bedraad met hetzelfde netsnoer als dat eraan hangt (zelfde als op de foto van Peter) dus is nu helemaal in orde!

Het blok al een keer vergeleken met een kant en klaar Furutech blok?

reMC

Citaat van: Pjotr27 op april 17, 2008, 15:16:34
Het blok al een keer vergeleken met een kant en klaar Furutech blok?

Neuh, teveel van muziek genoten 8)

Pjotr27

CiteerNeuh, teveel van muziek genoten

Mooi, daar doen we het voor! Lekker spannend , eindelijk je eigen boxen binnen een paar dagen, even een week 24 uur per dag inspelen en het wordt genieten.......... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

hifiman

Citaat van: Pjotr27 op april 17, 2008, 16:40:49
Mooi, daar doen we het voor! Lekker spannend , eindelijk je eigen boxen binnen een paar dagen, even een week 24 uur per dag inspelen en het wordt genieten.......... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Hoho ik heb begrepen dat het inspelen van de lak een aantal maanden duurt  ;D

Pjotr27

CiteerHoho ik heb begrepen dat het inspelen van de lak een aantal maanden duurt

Ook als er 24 uur gedurende een aantal dagen muziek mee wordt gemaakt?
Zet de cd- speler maar op repeat en duurt toch never een aantal maanden? 1 maand (mei is 31 dagen ) is 31x24 uur = 744 uur, dat lijkt me wel erg veel. Maar goed , ook niet ingespeeld moet je er al van kunnen genieten, anders wordt het niet zoveel.. :P

reMC

In het begin zijn ze goed, maar mis je een beetje de openheid, losheid en dynamiek. Na een maand regelmatig spelen klinken de luidsprekers erg goed, na 6 maanden klinken ze nog 5x beter (onder andere gevarieerder, rijker, dynamischer)! Alleen al door ze te laten staan en de lak te laten harden gaan ze beter klinken (is ook niets nieuws: vraag het een willekeurige vioolbouwer) ;)

Heeft trouwens met meer dan de lak te maken natuurlijk: loskomen van de conus, 'zetten' van het hout etc.. (maar inspelen van het filter is er niet bij :)) JM Reynaud is hetzelfde verhaal met inspelen trouwens...

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: reMC op april 17, 2008, 17:40:21
In het begin zijn ze goed, maar mis je een beetje de openheid, losheid en dynamiek. Na een maand regelmatig spelen klinken de luidsprekers erg goed, na 6 maanden klinken ze nog 5x beter (onder andere gevarieerder, rijker, dynamischer)! Alleen al door ze te laten staan en de lak te laten harden gaan ze beter klinken (is ook niets nieuws: vraag het een willekeurige vioolbouwer) ;)

Heeft trouwens met meer dan de lak te maken natuurlijk: loskomen van de conus, 'zetten' van het hout etc.. (maar inspelen van het filter is er niet bij :)) JM Reynaud is hetzelfde verhaal met inspelen trouwens...

Even plagen.....heb je rekening gehouden met de luchtvochtigheid in je ruimte..
Te veel zorgt voor een langzaam karakter...
Te weinig zorgt voor weer schade aan het hout.....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op april 17, 2008, 18:29:47
Even plagen.....heb je rekening gehouden met de luchtvochtigheid in je ruimte..
Te veel zorgt voor een langzaam karakter...
Te weinig zorgt voor weer schade aan het hout.....

Yep.. is in orde hier :)

chansig

Citaat van: reMC op april 17, 2008, 17:40:21

Dan kunnen we toch beter of 6 maanden komen, want als we over een aantal weken komen dan klinken ze 5 x zo slecht...toch ??

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.