Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Hoop voor je dat het voor de kerst allemaal nog rond is. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Citaat van: tiptop op december 11, 2007, 17:36:49
Hoop voor je dat het voor de kerst allemaal nog rond is. :)

De aardlekschakelaar is besteld, dus ik verwacht volgende week mijn meterkast wel in orde te kunnen maken :)

reMC

Ik heb een Samsung 42C91H besteld en die krijg ik donderdag binnen! 8)

Ik heb er met deze leuke aanwinst voor gekozen om een extra input op mijn voorversterker te nemen. Kan ik ook films kijken met het geluid via mijn mooie setje ;)

Audiofiel

Citaat van: reMC op november 28, 2007, 22:42:55
Ik ga mijn stroomvoorziening op advies van Cees toch anders aanpakken: mijn powercords laat ik voorlopig voor wat ze zijn, maar de toevoer vanaf de meterkast tot aan mijn stekkerblok wordt van 8 meter Furutech! Uiteraard rechtstreeks mijn stekkerblok in, zonder IEC inlet dus!

Waarschijnlijk ben je al vaak genoeg gewaarschuwd, dus wellicht ten overvloede, maar je weet toch dat het op die manier niet mag? Vanuit de meterkast moet je altijd in een WCD eindigen. Doe je dat niet, dan heeft je inboedelverzekering bij brand een hele goedkope uitkering aan jou. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Audiofiel op december 24, 2007, 08:55:25
Waarschijnlijk ben je al vaak genoeg gewaarschuwd, dus wellicht ten overvloede, maar je weet toch dat het op die manier niet mag? Vanuit de meterkast moet je altijd in een WCD eindigen. Doe je dat niet, dan heeft je inboedelverzekering bij brand een hele goedkope uitkering aan jou. ;)

is dat zo?

nooit geweten.... :P :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Audiofiel

Het maakt de verzekering niet uit of je het zelf weet of niet, dan had je het maar moeten 'laten' doen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

phy

Citaat van: reMC op december 23, 2007, 23:54:38
Ik heb een Samsung 42C91H besteld en die krijg ik donderdag binnen! 8)

Ik heb er met deze leuke aanwinst voor gekozen om een extra input op mijn voorversterker te nemen. Kan ik ook films kijken met het geluid via mijn mooie setje ;)
goed idee Remko
en het is een hele mooie tv!
speel jij ook met een voorversterker?

Erik van Voorst (in memoriam)

De Contact-Doos (het beruchte stekkerblok) heeft hij al...dus ff aan de wand schroeven en dan heeft hij een Wand-Contact-Doos....en zelfs beter dan de Gamma (hoop ik... qua veiligheid) :P....ik zie het probleem niet zo.. ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Het mag inderdaad niet...

Misschien in de toekomst maar op de muur spijkeren, dan mag het wel (hoewel: hout ;D) ;)

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op december 24, 2007, 16:02:48
De Contact-Doos (het beruchte stekkerblok) heeft hij al...dus ff aan de wand schroeven en dan heeft hij een Wand-Contact-Doos....en zelfs beter dan de Gamma (hoop ik... qua veiligheid) :P....ik zie het probleem niet zo.. ???

Er is ook geen probleem... totdat je een brand hebt en de schade-expert van de verzekering langskomt. Die vinden een zelf aangelegde - niet goedgekeurde - WCD en zullen dan goed scoren naar hun opdrachtgever. ;)

Citaat van: reMC op december 24, 2007, 23:40:43
Het mag inderdaad niet...

Misschien in de toekomst maar op de muur spijkeren, dan mag het wel (hoewel: hout ;D) ;)

Dan mag het ook niet, Remko. ::)

Iedere kabel vanuit de meterkast mag alleen maar eindigen in een WAND-contactdoos, een WCD inbouwdoos dus. Geen enkele electricien zal het anders bij je aan willen leggen (en dat ook zo factureren), aangezien zij dan zelf verantwoordelijk zijn voor eventuele schade.

'Stroom' moet je aanleggen volgens de regeltjes als je graag een uitkering wilt hebben bij brand. Dat betekent dus:
- géén contactdozen aan de muur of op de grond, maar eindigen in een WCD
- verdelen van de kabels enkel door middel van een centraaldoos, dus niet door 'doorlussen' (parallel doorschakelen).

P.S. Ik heb het ook niet uitgevonden. ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik denk toch dat er een grijs gebied is....maar ja dat risico is wel groot... :(

Het is wel zaak dat die stekkerblokken worden gekeurd want veronderstel dat er brand uitbreekt.....dan zouden onze verzekeraars nog steeds ernaar kunnen wijzen .......toch... :-X 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Ik zou wel gewoon eindigen in een wcd
en hier het stekkerblok op aan sluiten
dan is de instalatie in elk geval volgens de voorschriften.
Het houten stekker blok zou ik me niet druk over maken
alleen als de brand door dit stekkerblok zou ontstaan grijpt de verzekering dit zeker dankbaar aan
maar er zijn genoeg Ikea en Gamma doosjes die slechter gebouwd zijn.
Je moet het ook een beetje op een normale manier bekijken
hoe groot is de kans dat dit gebeurd?
volgens mij net zo groot als dat er een vliegtuig op je hoofd kan vallen
moet je je daarover dan zorgen maken ?
Wie weet nou zeker dat hij alles 100% volgens de regeltjes in orde heeft
en kan alles uitsluiten
het grijze gebied waar Erik het over heeft klopt wel.

advr

Citaat van: Audiofiel op december 24, 2007, 09:31:37
Het maakt de verzekering niet uit of je het zelf weet of niet, dan had je het maar moeten 'laten' doen. ;)

heb het ook laten doen, 11 jaar geleden :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

reMC

Ik dacht dat een stekkerblok op de muur spijkeren wel mocht hoor, maar waar ik dat vandaan heb ???

Over tot interessantere zaken: ;D
Ik heb mijn Samsung 42C91H binnen, vanochtend om stipt 08.30 uur, zoals afgesproken 8). Kan iemand mij zeggen hoe ik deze plasma het beste kan 'inspelen'? Gewoon alles op 50?

R

Alles ingetogen qua settings voor de eerste paar honderd uur lijkt me prima.

phy

Citaat van: reMC op december 27, 2007, 11:16:40

Over tot interessantere zaken: ;D

:o muziek is het interessantste daar kan geen tv tegenop  ;D ;D

reMC

Ik denk trouwens dat ik ook maar eens naar een nieuw dvd-spelertje toe moet. Ik heb nu de Sony DVP-NS905, dat overtreffen lijkt me niet heel lastig ??? Voor €300? Bestaat een speler met HMDI-uitgang in die prijsklasse (of is component beter ???)?

En is een PS3 het overwegen waard voor behoorlijk beeld/geluid (dan leg ik wel wat bij ;))?

blue-eyes

Citaat van: reMC op december 27, 2007, 12:20:44
Ik denk trouwens dat ik ook maar eens naar een nieuw dvd-spelertje toe moet. Ik heb nu de Sony DVP-NS905, dat overtreffen lijkt me niet heel lastig ??? Voor €300? Is een PS3 het overwegen waard voor behoorlijk beeld/geluid (dan leg ik wel wat bij ;))?

Kan je wel direct even proeven van de blu ray ;) En, soms, heel stiekum een spelletje spelen ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

advr

Ik denk trouwens dat ik ook maar eens naar een nieuw dvd-spelertje toe moet. Ik heb nu de Sony DVP-NS905, dat overtreffen lijkt me niet heel lastig ??? Voor €300? Bestaat een speler met HMDI-uitgang in die prijsklasse (of is component beter ???)?

En is een PS3 het overwegen waard voor behoorlijk beeld/geluid (dan leg ik wel wat bij ;))?

de Denon 1930 of zijn opvlger de 1940. 339 euro. ;D

Joep

Ik zou de PS3 als vervanger voor je dvd-speler nemen, maar dat wist je al.  :)

hifiman

Dan zou ik eerder de Samsung BD-P1400 blu-ray speler kopen voor ongeveer hetzelfde geld. Prima beeld (beter dan de PS3!) ook met gewone DVD over HDMI. Tenzij je natuurlijk ook wilt kunnen gamen..

En ja HDMI/DVI is per definitie beter dan component want je slaat weer 2 overbodige DA-AD stappen over!

chulin

Remko:
Ik heb hier zowel de PS3 als de Denon 1930. Ik zou voor de PS3 gaan. DVD weergave via de PS3 is even goed of misschien beter dan met de Denon plus jij krijgt een paar extraatjes erbij zoals games of blu-ray.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

reMC

Dank voor de informatie!

Ik zit stiekem ook te denken aan een tweedehands Arcam DV79 (of DV27?). Wel duurder, maar ik vind Arcam altijd al interessant en mooi om te zien...

TheSpeedSkater

Citaat van: reMC op december 30, 2007, 11:22:50
Dank voor de informatie!

Ik zit stiekem ook te denken aan een tweedehands Arcam DV79. Wel duurder, maar ik vind Arcam altijd al interessant en mooi om te zien...
Prima speler! Volgens mij staat er nog 1 te koop in de Markt...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

reMC

Citaat van: TheSpeedSkater op december 30, 2007, 11:28:28
Prima speler! Volgens mij staat er nog 1 te koop in de Markt...

Net weg (door die speler kwam ik op het idee)... Maar tnx :)