Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

Citaat van: reMC op oktober  9, 2007, 11:17:29
Je mag me adviseren: wat voor condensatoren raad jij aan voor by-pass (dan ga ik die namelijk ook proberen :))
Voor zover ik jou klank beschrijvingen en revieuws lees denk ik bijv. aan de "good old" WIMA MKP 10 of FKP 1.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

reMC

Wima's heb ik liggen in die waarde (maar van het type MKS), dankje! :)

scrutinizer

Citaat van: reMC op oktober  9, 2007, 11:29:14
Wima's heb ik liggen in die waarde (maar van het type MKS), dankje! :)
Dat is nog wel wat verschil Polyester>polypropyleen, maar als je RIFA PHE 420 kan vinden, not bad at all. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

reMC

Citaat van: scrutinizer op oktober  9, 2007, 11:50:58
Dat is nog wel wat verschil Polyester>polypropyleen

Iets anders heb ik niet liggen :-/

Citaat van: scrutinizer op oktober  9, 2007, 11:50:58maar als je RIFA PHE 420 kan vinden, not bad at all. ;)

Google-en voorspeld niet veel goeds :o

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: reMC op oktober  9, 2007, 11:55:12

....welkom in de high-end wereld... ;D :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: reMC op oktober  9, 2007, 11:55:12
Iets anders heb ik niet liggen :-/

Vandaar "als" ;D. Maar ik zal eens kijken wat er nog onder het stof ligt. No promises.... ;)

reMC

Even een update van wat er waarschijnlijk te gebeuren staat: het bestellen van twee Audio-Consulting voorversterker trafo's 8) Daarbij hoort natuurlijk ook een aanpassing in mijn buizenversterker en daarom heb ik Allen Bradleys en Riken weerstanden besteld (kan geen kwaad om alvast te doen ;))! De potmeters in mijn versterker gaan er dan uit en worden vervangen door RCA-inputs (kortere weg naar de stuurbuis) :D

De trafo's komen (uiteraard) in een mooi kastje (van Mahonie dacht ik) en worden geassembleerd door Cees Pel (met gebruik van zijn eigen draad van de trafo naar de uitgang) :-*

Deze beslissing (die ik dus nog niet heb genomen) zou betekenen dat ik aanschaf van de Apple even on hold zet (maar hij komt er zeker!). Dat is mogelijk doordat ik een computer heb gekregen en we dus niet meer zonder zitten!

Op onderstaande foto staan de trafo's tussen de twee Sun Audio versterkers:

scrutinizer

Citaat van: reMC op oktober 11, 2007, 10:03:52
Even een update van wat er waarschijnlijk te gebeuren staat: het bestellen van twee Audio-Consulting voorversterker trafo's 8) Daarbij hoort natuurlijk ook een aanpassing in mijn buizenversterker en daarom heb ik Allen Bradleys en Riken weerstanden besteld (kan geen kwaad om alvast te doen ;))! De potmeters in mijn versterker gaan er dan uit en worden vervangen door RCA-inputs (kortere weg naar de stuurbuis) :D

De trafo's komen (uiteraard) in een mooi kastje (van Mahonie dacht ik) en worden geassembleerd door Cees Pel (met gebruik van zijn eigen draad van de trafo naar de uitgang) :-*

Deze beslissing (die ik dus nog niet heb genomen) zou betekenen dat ik aanschaf van de Apple even on hold zet (maar hij komt er zeker!). Dat is mogelijk doordat ik een computer heb gekregen en we dus niet meer zonder zitten!

Op onderstaande foto staan de trafo's tussen de twee Sun Audio versterkers:
Waarom plak je hem niet aan je dac?

reMC

Citaat van: scrutinizer op oktober 11, 2007, 10:32:56
Waarom plak je hem niet aan je dac?

Is niet nodig (sterker nog... ;))

scrutinizer

reMC

reMC

Citaat van: reMC op oktober 11, 2007, 10:03:52
Even een update van wat er waarschijnlijk te gebeuren staat: het bestellen van twee Audio-Consulting voorversterker trafo's 8)

Ik weet 100% zeker dat ik de trafo's ga aanschaffen: ik heb namelijk een goed aanbod gekregen van een nieuwe werkgever 8) De aankoop van de trafo's wilde ik laten afhangen van hoe mijn financiƫle toekomst er uit zou zijn, die lijkt nu heel gunstig ;) Nog wel een klein beetje onderhandelen/bluffen (maar de huidige voorwaarden zijn goed genoeg om mee akkoord te gaan) en dan tekenen!

De Allen Bradley- en Riken weerstanden heb ik overigens al binnen, het kastje is al gebouwd al en de soldeerbout is heet (maar niet de mijne), nu alleen de trafo's nog ;D

Als interlink tussen de voorversterker en mijn Sun Audio ga ik overigens tijdelijk de 47 Labs OTA gebruiken. Uiteindelijk wil ik natuurlijk naar Cees zijn eigen interlinks toe, maar dat wordt nog even sparen...

tiptop

Tjongejonge...drukdrukdruk heb je het :P ;) Wel leuk om zo lekker met je hobby bezig te zijn 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Citaat van: scrutinizer op oktober  9, 2007, 12:05:19
Vandaar "als" ;D. Maar ik zal eens kijken wat er nog onder het stof ligt. No promises.... ;)

Heb je al gegluurd? :D

reMC

Omdat het nogal stil is hier, even een kleine update van wat er staat te gebeuren:

Zoals jullie hebben kunnen lezen komt er een trafo-voorversterker aan. Omdat daarbij ook mijn versterker moet worden aangepast, laat ik die maar direct ook op de kleine dingetjes naar meer perfectie aanpassen: er komen Furutech RCA inputs en Furutech speakerterminals op! De 230V ingang blijft zoals 'ie is, daar zit namelijk een Tamura noise-filtertje in dat erg goed werkt.

Ook gaat mijn loopwerk aangepast worden met de nieuwste modificaties (met name in de voeding) en denk ik er over om Pel Audio's eigen trafo voor het loopwerk aan te schaffen...

Ik speel momenteel met mijn eigen dac. Niet slecht, maar ook (nog) niet verbluffend. In ieder geval nog stukken minder dan de 47 Labs dac, maar dat was te verwachten. Wil overigens niet zeggen dat ik ontevreden ben, want met name het middengebied heeft een aanwezigheid (tastbaarheid) die bijna verslavend is, maar het hoog is nog te aggressief en het laag niet onder controle. Maar bij het 'aanpakken' van bijvoorbeeld het hoog gaat er een en ander verloren in het middengebied...

reMC

O ja: ik ga mijn stroom ook aanpakken: de powercords worden compleet van Furutech en ik ga eindelijk de AHP Klankmodule installeren :)

Vanaf de meterkast ga ik OF Draka installatiedraad OF 3-aderig geslagen koper met teflon isolatie, opgevuld met hennep in een rubber mantel gebruiken ;D Misschien beide maar proberen...

Pjotr27

CiteerO ja: ik ga mijn stroom ook aanpakken: de powercords worden compleet van Furutech en ik ga eindelijk de AHP Klankmodule installeren

Zoveel verschil met je Audio_Life kabels dat je naar de Furutech`s overgaat?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Citaat van: Pjotr27 op november 23, 2007, 16:53:18
Zoveel verschil met je Audio_Life kabels dat je naar de Furutech`s overgaat?

Aan de ene kant: ja, het verschil is er! Maar aan de andere kant zijn de rubberen snoeren al zo goed (vinden wij) dat dat echt geen zwakke schakel meer in je set is.

Laat ik het zo zeggen: als je geld 'over' hebt, moet je het uiteindelijk gewoon doen. Maar als ik jou was zou ik eerder aan je speakerkabels denken... En bovendien natuurlijk volgende week eerst gaan genieten van je stekkerblok ;D

reMC

Ik ga mijn stroomvoorziening op advies van Cees toch anders aanpakken: mijn powercords laat ik voorlopig voor wat ze zijn, maar de toevoer vanaf de meterkast tot aan mijn stekkerblok wordt van 8 meter Furutech! Uiteraard rechtstreeks mijn stekkerblok in, zonder IEC inlet dus!

Verder vertelde Wilco vandaag dat hij al heeft geƫxperimenteerd met de Pasco ('ouderwetse' stop), AHP en automaten. AHP it is!, dus dat scheelt mij weer testwerk 8)

Al het spullie is besteld, dus even afwachten en aansluiten maar!

qinq

Citaat van: reMC op november 23, 2007, 11:15:08
O ja: ik ga mijn stroom ook aanpakken: de powercords worden compleet van Furutech en ik ga eindelijk de AHP Klankmodule installeren :)

Vanaf de meterkast ga ik OF Draka installatiedraad OF 3-aderig geslagen koper met teflon isolatie, opgevuld met hennep in een rubber mantel gebruiken ;D Misschien beide maar proberen...

Je gaat je set naar hogere sferen helpen ;D

sandervg

Citaat van: reMC op november 23, 2007, 11:15:08
... en ik ga eindelijk de AHP Klankmodule installeren :)
Wat is een AHP klankmodule ???
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

hifiman

Citaat van: sandervg op november 29, 2007, 09:22:49
Wat is een AHP klankmodule ???

Gewoon een zekering, maar dan verguld  ;D

advr

Citaat van: Audioloog op november 29, 2007, 10:10:04
Gewoon een zekering, maar dan verguld  ;D

en een ander klemmechanisme ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

sandervg

Nooit geweten dat ik 'klankmodules' in de meterkast heb zitten  ;D  ;D
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reMC

Mijn 'klankmodule' zit inmiddels in de meterkast en mijn 8 meter kabel is binnen! Ik ben nu op zoek naar een betaalbare aardlekschakelaar en dan kan het aansluiten beginnen! Tegen die tijd heb ik denk ik ook mijn stekkerblok, waar het snoer vanuit de meterkast direct in gemonteerd wordt.

Kan niet wachten, met name omdat ik al een aantal weken zonder muziek zit (luidsprekers uitgeleend voor eventuele verkoop, maar die heb ik binnenkort ook weer terug, in ieder geval tijdelijk ;)).

Voor een netsnoer experimentje stuurt phy mij verder een netsnoer op dat hij heel mooi vindt en volgens mij direct heeft vergeleken met het snoer dat ik nu krijg. Ik ben benieuwd hoe dat klinkt :)