Mijn Gameroom annex Home Theatre (nieuwe foto's 28-08-2007)

Gestart door tvroenho, november 21, 2004, 16:00:22

Vorige topic - Volgende topic

tvroenho

Hallo allemaal,

Na al die mooie verhalen en foto's van anderen gelezen en bekeken te hebben vond ik het wel eens tijd worden om iets van mijn HT te laten zien. Onder ons huis bevindt zich een kelder van 4,5 x 5,5 meter die ik heb ingericht als Gameroom annex Home Theatre. Deze ruimte is hiervoor uitermate geschikt; geen last van geluidshinder, prima te verduisteren en altijd heerlijk koel.

Omdat ik op voorhand niet wist of het "HT-gebeuren" mij zou bevallen heb ik in eerste instantie gekozen voor een low-budget opstelling; voor een kleine 1400 euro heb ik een Epson TW-10 projector en HT set van LG (LH-C6230) gekocht. Upgraden kan later altijd nog  ;)

De projector heeft eerst een tijdje op een kastje gestaan maar hangt sinds dit weekend aan het plafond. De boxen (formaat melkpak) staan normaliter onder de flipperkasten, tijdens het filmkijken zet ik ze op de flipperkasten.

Op dit moment projecteer ik nog op een witte muur maar omdat ik overweeg om de muren van de kelder te gaan schilderen (rood?) komt daar mogelijk op termijn nog een scherm voor in de plaats.

Vergeleken met wat de meesten hier op het forum hebben staan is het misschien allemaal wat amateuristisch maar ik heb er reuze schik in! Mijn DVD verzameling is dan ook in een aantal maanden flink gegroeid!

Zie hier voor een aantal foto's: http://www.xs4all.nl/~orcl0365/HT/

Groeten,

Theo

Rappie

Leuke kasten, maar het HT deel van de kamer is nog niet echt te zien he :)

Kun je zittend kijken ? of alleen tijdens het pinballen .. ;D
Eigenaar van Paulthé

Sjors

Zohoo je hoeft je niet te vervelen ;D maar ben je van plan het wat meer de dedicated kan op te laten gaan? kwa ruimte zit je goed! en de ruimte oogt erg gezzelig 8)

Groet, Sjors

tvroenho

Heren bedankt voor de positieve reakties!

Op de foto's is inderdaad niet goed te zien hoe het (ik) eigenlijk zit.
Daarom nog een tweetal foto's bijgevoegd.
De bank staat op de lange muur tussen de flipperkasten, onder de projektor. ;-)
Ik projecteer op de tegenoverstaande muur, ongeveer 1.90 breed.
Ik zit dus ruim 4 meter van het scherm verwijderd.

Of ik het op termijn "dedicated" aan ga pakken weet ik nog niet.
Eerst maar eens kijken hoe het bevalt als het nieuwtje er vanaf is..
De flipperkasten blijven in ieder geval en of het dan zin heeft om dure apparatuur neer te zetten betwijfel ik; de acoustische eigenschappen van de ruimte zijn door al dat glas niet echt optimaal...

Maar ik sta natuurlijk altijd open voor goede tips!

Wat ik in ieder geval nog ga doen is de bekabeling wat netter wegwerken...

Daklem

Gaaf man, die kasten in je kamer :) Erg mooie beamer ook!

Als ik de ruimte had, had ik een HT kamer gemaakt, en een kamer met een pool/biljart/snooker tafel  :)

el-jorge

|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Moony

OEI!!!!!!!!  :o

Die flipperkasten zijn ERRUG gaaf!!!!
Als ik daar toch eens de ruimte voor had........O0

Wat ik sowieso wel zou doen is een projectiescherm ophangen, altijd beter dan de muur.
En zo duur hoeft dat niet te zijn...DIY.

TVG

Flippers...ik dacht al "wat gave eindbakken" ;D

Marc R

Fleurige ht met dat licht van die flipperkasten :) , leuke hobby trouwens.

Inderdaad verstandig dat je eerst met een "budget" setje bent begonnen, maar ik denk dat wanneer je een aantal films hebt gekeken vanzelf wel last krijgt van het ht-virus ;) .

Walter_PPK

WOW dude die flipperkasten!! O0 echt uber :o
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

daburnd

Citaat van: Walter_PPK op november 22, 2004, 19:41:45
WOW dude die flipperkasten!! O0 echt uber :o

Inderdaad ja.. ik wil er later ook 1 of 2 in mijn "toekomstige" huis plaatsen.. maar damn dit zijn er wel heel erg veel. En ik vind het stylie. Nu alleen nog een mortal kombat arcade kast  ;D

boebla100

ja vette kasten en aan keuze genoeg

wat die mortel combat kast betreft goeie beamer en groot scherm dat met een gamecube en je hebt je kastje
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

tvroenho

En een DIY scherm erbij (met dank aan Olav).

pch

Hoi, een rij flipperkasten weggedaan???
Heb je t.v. op je scherm m.b.v. de tuner uit je video of heb je satelliet?

Gr. Pch

graafke

Gaaaf zeg dit flipperkasten die trekken meer aandacht dan de HT haha

Heb je specificaties van je apparatuur? (dus model en merk)

astrobart

super man die flipperkasten, als ik die allemaal had nou nou man dan wist ik het wel.
Ik deedt ze allemaal weg en maakte een mooie HT in de kelder ;D  ;D

Nee hoor prima die kasten 8)

tvroenho

Vandaag eindelijk de speakers opgehangen en de snoeren netjes weggewerkt mbv kabelgootjes.
Ziet er meteen een stuk strakker uit allemaal.

De volgende stappen:

- muren schilderen (maar welke kleur?)
- bijpassende vloerbedekking
- gordijn voor het scherm (zie foto)
- een betere bank of beter nog, twee bioscoopstoelen

Tegen die tijd is het wel tijd voor een hardware upgrade ;-)

WJUC

Wow, inderdaad meer dan genoeg pinball!!!   Maar ehm, een mooi scherm zou inderdaad niet misstaan!

O0 Theo is gisteren mijn scherm komen bekijken  8)

Joris1971

jee zeg, hoeveel pinballs heb jij wel niet staan, zitten vrij dure/kostbare bij als ik Circus Voltaire en Attack from Mars zie staan!

Zelf heb ik er ook een paar gehad waaronder Indiana Jones.
Jammergenoeg heb ik er geen meer, maar zou het nog dolgraag willen, helaas geen plaats voor.

spotmatic

Wel geinig, er is gereageerd op een topic van 2 jaar oud. Ik denk dat de situatie in de tussentijd waarschijnlijk wel flink veranderd is.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

tvroenho

Er is inderdaad het een en ander veranderd:

- mijn projector geupgrade van TW10 naar TW700
- de LG set vervangen door een Pioneer set met HD recorder
- het DIY scherm vervangen door een WS Spalluto scherm
- de muur achter het scherm zwart geschilderd

Dat ziet er dan ongeveer zo uit:

Ik zal in het weekend bij daglicht nog wat meer foto's maken als daarvoor interesse is.

spotmatic

Kom maar op met de foto's! Liever teveel dan te weinig  8)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

WJUC

Ik ben benieuwd naar de fotos.

@Spotmatic: inderdaad expres gereageerd op dit topic vanwege de verkoop van mijn scherm!

tvroenho

Omdat jullie zo aandringen hierbij nog wat foto's ;-)

Achtereenvolgens:

1. Het nieuwe scherm op de zwarte muur
2. De TW700 aan de omgebouwde TW10 ophangbeugel
3 + 4. Sfeerverlichting van flipperkasten
5. De TW700 "van onderen"
6. Het scherm vanuit kijkersperspectief; onderkant scherm op 70 cm van de vloer
7. De apparatuur onder de flipperkast; Pioneer DVR-440H + Samsung Digitale TV Tuner + Philips VHS Recorder
8. Op de flipperkast het docking station van mijn Dell Laptop + Trekstor USB drive ivm bekijken HD materiaal (720p)

Zo even voldoende?

tvroenho

.