hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Dirk

myfiman ware imo meer passend geweest  :D ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

hifiman

Citaat van: Dynky op januari 22, 2017, 12:46:37
myfiman ware imo meer passend geweest  :D ;)
Gelukkig mocht ik zelf kiezen  ;D

hifiman


hifiman

#10028
Gisteren heb ik een Hifiberry DAC Pro printje besteld voor mijn raspberry pi 3. De bedoeling is om te testen of het lukt om middels i2s geluid te krijgen uit de raspberry pi in een AK4396 DAC. Als dit lukt dan heb ik het plan om een DHZ streamer te maken waarin ik helemaal los ga qua voedingen en klok en dergelijke en die uiteindelijk als opvolger van mijn gemodificeerde Logitech Transporter kan gaan dienen  :headbanging:

hifiman

#10029
Gisteren hebben Williams en ik een meting uitgevoerd met en zonder Prismasonic anamorpische lens voor de projector, zowel bij 16:9 als in 21:9 mode.

Theoretisch zou je 35% meer licht moeten hebben in 21:9 mode, immers i.p.v. 800 beeldlijnen aan pixels van je paneel gebruik je nu 1080 beeldlijnen aan pixels van je paneel om hetzelfde oppervlakte te belichten. Een meting wees uit dat in de praktijk er een winst in hoeveelheid licht MET prismasonic van ongeveer 27% behaald wordt. Dat is toch een significante winst!

In 16:9 mode zorgde de prismasonic voor een verlies in licht van ongeveer 3%.

Al met al is mijn conclusie dat ik mijn prismasonic lens lekker blijf gebruiken.  :satisfied:

reza

Meten=weten ^^
Dat is toch behoorlijk wat Ronald.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

het verbaasde mij ook hoeveel meer licht er uit komt met de Prismasonic voor de Jvc .
Zo op het oog was het verschil niet gelijk zichtbaar tussen de zoom optie en de contant image height ,maar de meting gaf toch anders aan .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

chansig

Citaat van: hifiman op januari 20, 2017, 15:46:19
Verder heb ik nog een kleine upgrade aan mijn front speakers gedaan.  :clapping:

Voor wie wil zien hoe een Avalon Avatar er aan de binnenkant uitziet, stay tuned  ;)





Deze kwam ik tegen op een ander forum..

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifiman

Citaat van: chansig op februari  8, 2017, 07:45:20
Deze kwam ik tegen op een ander forum..
Gr. Hans
Ok.. En wat is je punt?  :police:

master30

Citaat van: williams op februari  5, 2017, 18:51:57
het verbaasde mij ook hoeveel meer licht er uit komt met de Prismasonic voor de Jvc .
Zo op het oog was het verschil niet gelijk zichtbaar tussen de zoom optie en de contant image height ,maar de meting gaf toch anders aan .

Dan ga ik die van mij er ook maar is weer voormaken.
Hopelijk past het met mijn tw9300, ik moet vrijveel zoomen en heb dan kans dat de randen van de lens schaduw geven op de uitersten van het scherm.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

hifiman

Citaat van: master30 op februari  8, 2017, 10:16:25
Dan ga ik die van mij er ook maar is weer voormaken.
Hopelijk past het met mijn tw9300, ik moet vrijveel zoomen en heb dan kans dat de randen van de lens schaduw geven op de uitersten van het scherm.
Dan zit er maar 1 ding op: proberen  :headbanging: :popcorn:

chansig

Citaat van: hifiman op februari  8, 2017, 09:37:27
Ok.. En wat is je punt?  :police:

Die kan je met deze inderdaad ook zetten.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifiman

#10037
Na 10 jaar trouwe dienst, waarvan 7 jaar bij mij thuis, toch maar eens de bias en dc offset afregelen :-)

hifiman

#10038
Alvorens een eigen "high-end" streamer te gaan bouwen, eerst eens kijken of ik mijn AK4396 DAC printje aan de gang krijg middels de I2S output van de Hifiberry Pro.

Zojuist even de I2S signalen op de scoop gemeten, ben nou niet echt onder de indruk van de kwaliteit van de master clock en de bit clock.  Kan natuurlijk ook de probes zijn gezien de 25 Mhz die hier gemeten wordt. De word clock en de data signalen zien er dan wel weer strak uit, maar die zijn dan ook een stuk lager in frequentie.

PS. Dit is met de standaard schakelende voeding, vandaar de hoogfrequente troep bovenop de kloksignalen.

hifiman

#10039
Ik bedacht mij opeens dat een blokgolf natuurlijk uit componenten bestaat die de 50 MHz die mijn scope max aankan, ver overschrijden en dat dat de oorzaak is dat ik geen nette blokgolf zie.

For example, a 25MHz square wave will be viewed as a 25MHz sine wave on a DS1052E (50 MHz scope), though the actual square wave itself is below the scope's frequency bandwidth ceiling, its harmonic components are already above the scope's 3 decibels (dB) high-frequency cutoff point. Due to this natural cutoff, the square wave's main contributing harmonic components beyond the 2nd harmonic component (2*25 = 50 MHz) are naturally filtered out. The 3rd and 5th harmonic components however, are at 75 MHz and 125 MHz center frequency respectively. These components are naturally much greater than the square wave's 25MHz component and way above the scope's bandwidth ceiling.

For viewing a square wave signal on a scope, it's necessary that the square wave's 3rd and 4th order harmonic components do not exceed the scope's bandwidth ceiling


Echter dit verklaart niet waarom de 6.14 MHz clock er zo uitziet als op het screenshot.

hifiman

De verklaring is gevonden, mijn probe stond op 1x en volgens de specs is de bandbreedte dan slechts 7 MHz, in de 10x stand is de bandbreedte 150 MHz en ziet het er al veel meer naar verwachting uit  :thumbs-up:

advr

#10041
Welke Rigol oscilloscoop gebruik jij eigenlijk. Ergens dit jaar wil ik er ook een aanschaffen.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op februari 15, 2017, 18:24:44
Welke Rigol oscilloscoop gebruik jij eigenlijk. Ergens dit jaar wil ik er ook een aanschaffen.
Rigol DS1054Z , beter vind je niet voor de prijs, een echte aanrader  :pompom:

advr

Citaat van: advr op februari 15, 2017, 18:24:44
Welke Rigol oscilloscoop gebruik jij eigenlijk. Ergens dit jaar wil ik er ook een aanschaffen.
Gaan we die eens aanschaffen dit jaar. Dank.

Daarna moet ik natuurlijk er ook nog mee om leren gaan[emoji15] [emoji3] [emoji1]

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Meten met deze scoop is kinderspel, als je de AUTO button weet te vinden ben je in businness  :pompom: De meetresultaten interpreteren is een ander verhaal, maar dat heeft dan weer niets met de scoop te maken  :D

Kjelt

Hangt er natuurlijk wel van af waar je hem voor wilt gebruiken en je budget.
Als je 4 kanalen wilt dan is dat een hele mooie scope, als je met twee kanalen voldoende hebt wil je eens naar de 2000 serie kijken.

hifiman

Citaat van: Kjelt op februari 16, 2017, 08:59:21
Hangt er natuurlijk wel van af waar je hem voor wilt gebruiken en je budget.
Als je 4 kanalen wilt dan is dat een hele mooie scope, als je met twee kanalen voldoende hebt wil je eens naar de 2000 serie kijken.
Ik heb zelf aan 2 kanalen genoeg, maar vond gewoon geen beter model voor de prijs. Welk 2000 model zou jij dan aanbevelen bij een wat lager budget?

hifiman

#10047
Na al die jaren gaat het dan toch gebeuren  :tounge2: Ik ga aan de aparte audio groep voor het voeden van de steeo set  ^^ :pompom:

Met dank aan forumvriend Williams voor de groepenkast met ouderwetse stoppen  :headbanging:
18 meter Jobarco EMC-FLEX kabel is zojuist besteld.   8)

hifiman

Na het lezen van alle goede ervaringen, gelijk ook maar eens wat HDMI kabels besteld van RUCONNECTED.

Ik heb al tijden geneuzel als ik (en dat is uitzondering) content in 1080P op 60 Hz wil afspelen, de ene keer wel sync de andere keer geen sync en trillend beeld. Had al een kabeltje vervangen maar wil nu het hele pad van HTPC naar projector aanpakken in de hoop dit straks voorgoed opgelost te hebben.

hifiman

#10049
En dan heb ik ook nog een mooi aluminium kastje besteld voor mijn zelfbouw muziek streamer project  :music:

Kortom ik ben weer lekker bezig en weer wat centjes lichter  :angel: