hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

hifiman

#10000
Verder heb ik nog een kleine upgrade aan mijn front speakers gedaan.  :clapping:

Voor wie wil zien hoe een Avalon Avatar er aan de binnenkant uitziet, stay tuned  ;)

hifiman

#10001
En omdat ik toch bezig ben heb ik mijn sensor die ik gebruik om mijn projector te calibreren opgestuurd naar engeland om te laten calibreren tegen een referentie sensor. De verschilwaarden worden dan verwerkt in mijn chromapure licentie.

williams

Ben erg benieuwd naar de resultaten van het calibreren met je meter als deze terug is .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Daar zit tie dan, het ingegoten wisselfilter.

hifiman

#10004
De nieuwe tweeter weerstanden (Duelund Carbon/Silver), die dit keer in de speaker gebouwd worden, dat moet ook wel want deze jongens passen al sowieso niet in het tweeter compartiment.
Met een beitel wat hout weggehaald zodat er wat meer ruimte ontstaat en de tweeter niet meer tegen de achterkant geduwd wordt.

hifiman

Ze worden onder het tweeter compartiment bevestigd.

hifiman

De hoekjes van de Accuton tweeters afgevijld zodat deze tweeter nu wel met de originele boutjes vastgezet kan worden.

hifiman

#10007
En het eindresultaat. Wellicht dat ik de ringetjes nog eens vervang door wat anders, het ziet er misschien niet zo heel mooi uit, maar het zit prima en ach er zit toch nog speakerdoek voor  :D

hifiman

En dan zijn jullie natuurlijk benieuwd of ik verschil hoor... Nou en of  :notify: Ik ben zelfs erg verbaasd dat weerstanden (zelfde waarden), zo anders kunnen klinken  :o

De ruimtelijkheid is toegenomen, de plaatsing van instrumenten is nog nauwkeuriger en de resolutie duidelijk nog hoger. Maar het grootste vind ik nog wel het wegvallen van een stuk kleuring in het geluid. Al met al een aantal duidelijk waarneembare verbeteringen  :pompom: Het enige punt van twijfel voor mij is nog dat het allemaal wat "dunner" klinkt. Wellicht moet ik nog wennen aan het ontbreken van enige kleuring en misschien veranderd er nog iets tijdens inspelen van de weerstanden. In elk geval ga ik voorlopig de komende dagen weer even muziek luisteren  :music:

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

BuSpu

Je ziet wel meteen dat ze wel een speaker kunnen maken bij Avalon.  :headbangen: Grappig ook de dubbele bedrading op de woofer.

ducman748

Ben ook erg benieuwd

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Kjelt

#10012
Een draadgewonden weerstand, zeker zo,n lange, kan een L component hebben, en als je ze zo dict parallel zet wellicht ook een C component, zou wellicht een verandering in het filter kunnen verklaren maar daarvoor zul je het filter door willen meten..... Of luisteren   :D

pvd_66

Tsjonge, je hebt wel lef hoor  ;D
Ik heb jarenlang met de Avatars gespeeld en vond ze al zo goed klinken  :clapping:
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

hifiman

Citaat van: williams op januari 20, 2017, 18:11:50
Ben erg benieuwd naar de resultaten van het calibreren met je meter als deze terug is .
Anders ik wel  ;D

hifiman

Citaat van: williams op januari 20, 2017, 18:53:42
Klinken ze nu nog beter dan eerst ?
Rationeel beoordelend: ja, absoluut! Of ik het ook muzikaler vind is nog even vraag twee, ik moet er nog even aan wennen en de weerstanden hebben wellicht nog wat inspeeltijd nodig. En of jij het beter vind is vraag drie, die kan alleen jij beantwoorden  ;)

hifiman

Citaat van: BuSpu op januari 20, 2017, 19:52:02
Je ziet wel meteen dat ze wel een speaker kunnen maken bij Avalon.  :headbangen: Grappig ook de dubbele bedrading op de woofer.
Dat kunnen ze zeker   8)

hifiman

Citaat van: Kjelt op januari 21, 2017, 10:03:32
Een draadgewonden weerstand, zeker zo,n lange, kan een L component hebben, en als je ze zo dict parallel zet wellicht ook een C component, zou wellicht een verandering in het filter kunnen verklaren maar daarvoor zul je het filter door willen meten..... Of luisteren   :D
Het is geen draadgewonden weerstand Kjelt!  :notify:

En wat het dicht op elkaar zitten betreft, ze zitten een stuk minder dicht op elkaar dan de vorige situatie waarbij ze tegen elkaar aan in de kleine uitsparing in de achterkant van de tweeter zaten.

hifiman

Citaat van: pvd_66 op januari 21, 2017, 10:14:54
Tsjonge, je hebt wel lef hoor  ;D
Ik heb jarenlang met de Avatars gespeeld en vond ze al zo goed klinken  :clapping:
Dank je   ^^ :D


Kjelt

In dat geval, zal je geen verschil horen   ;)  :D

hifiman

Citaat van: Kjelt op januari 21, 2017, 11:50:46
In dat geval, zal je geen verschil horen   ;)  :D
Bewijs dat maar eens, dat ik geen verschil hoor   :D

hifiman

Mijn eerste post als "hifiman"  :colgate:

Fijne zondag allemaal, ik ga even wat bipolaire caps in mijn versterker recappen  :pompom:

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman


kermit