hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

hifiman

De Wima' s zijn blijvertjes, het klinkt nog steeds lekker met een vleugje warmte, hetgeen gezien het nieuwe jaargetijde geen overbodige luxe is  ;)

dre73

Als je dezelfde warmte zoekt als Wima mkp ,maar meer open misschien eens een Wima mkc proberen?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op september 25, 2014, 17:07:16
Als je dezelfde warmte zoekt als Wima mkp ,maar meer open misschien eens een Wima mkc proberen?
Dank je voor de tip, heb ze gelijk besteld  :thumbs-up:  :pompom:

dre73

Welke waarde?

Ik heb nog wel wat nos mkc liggen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op september 25, 2014, 19:33:20
Welke waarde?

Ik heb nog wel wat nos mkc liggen.
Ik heb 2x 10 uF nodig en heb  er 4 van 4,7 uF NOS op ebay besteld net...

dre73

Volgens mij heb ik nog 5.1uF. :D

Tevens heb ik ook nog een hoop mkc van Philips,maar die heb ik nog niet getest.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

Eg leuk om te lezen.

Zie ik nou een stukje bitumenplaat op de condensatoren? Waarvoor dient dat?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Audiofiel

Leuk dat je weer aan het posten bent Ronald! :headbanging: :headbanging: :headbanging:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: dre73 op september 25, 2014, 19:43:18
Volgens mij heb ik nog 5.1uF. :D

Tevens heb ik ook nog een hoop mkc van Philips,maar die heb ik nog niet getest.
Dank je Dre, maar ik ben dus al voorzien  :pompom:

hifiman

Citaat van: cz79 op september 26, 2014, 07:42:50
Eg leuk om te lezen.

Zie ik nou een stukje bitumenplaat op de condensatoren? Waarvoor dient dat?
Om resonanties tegen te gaan in die condensatoren. Overigens heb ik dat niet zelf bedacht, dit zit er al op vanaf de fabriek (Symphonic Line).  :notify:

hifiman


CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

hifiman

De Wima's zijn ondertussen gearriveerd  :pompom:

dre73

Mooi!

In speakerfilters voelen ze zich ook prima thuis! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

RubenV.

Citaat van: dre73 op oktober  2, 2014, 14:01:09
Zou dat echt zin hebben?

Geen idee, daarom vraag ik het ook. Ik heb zelf enkele caps gebruikt in het actieffilter van mijn ls, ben benieuwd of dat bij een versterker ook nog uit maakt.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

hifiman

Citaat van: RubenV. op oktober  2, 2014, 14:32:47
Geen idee, daarom vraag ik het ook. Ik heb zelf enkele caps gebruikt in het actieffilter van mijn ls, ben benieuwd of dat bij een versterker ook nog uit maakt.
Nee ik ga ze niet matchen, mijns inziens maakt dat ook niks uit, de waarde van 10 uF is al heel ruim gekozen en of er nu afval begint op te treden bij 1 Hz of bij 1,2 Hz zal ik niet over wakker liggen  ;)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op oktober  2, 2014, 14:55:02
Zitten ze al eigenlijk? :coffee:
Haha nee... Werk, vriendin, enz.. Kan nog wel een weekje of misshien wel 2 duren :P

hifiman


hifiman

De eerste indruk is inderdaad opener, maar minder warm. Ik mis de warme gloed in het geluid. Mijn eerste gedachte is dat ik dit weer terug wil draaien. Maar ze zijn nieuw en moeten dus nog inspelen en ik moet nog wennen aan het andere geluid. Ofwel, ik laat ze er een tijdje in ziten alvorens een oordeel te vellen   ::)

dre73

In het begin klinken ze inderdaad wat dun/hard....
Geef ze even. :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op oktober  9, 2014, 21:10:18
In het begin klinken ze inderdaad wat dun/hard....
Geef ze even. :angel:
Zal ik doen  :thumbs-up:

dre73

Ik heb ze ook in speakerfilters gebruikt,daar loopt natuurlijk een veel sterker signaal doorheen en toen duurde het ook een uur of 6 voordat het wat rustiger werd.
Dus zet 'm maar een poosje aan. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.