hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

hifiman

En weer een stapje verder  :happy:

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman


Erik van Voorst (in memoriam)

Eerst voorboren in het beuken als je gaat schroeven.... :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 31, 2011, 09:49:29
Eerst voorboren in het beuken als je gaat schroeven.... :D
Ik wist niet eens dat het beuken was  :D

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 31, 2011, 09:49:29
Eerst voorboren in het beuken als je gaat schroeven.... :D
goed advies, alleen te laat aan de scheur te zien  :(

hifiman

Citaat van: Kjelt op oktober 31, 2011, 10:08:12
goed advies, alleen te laat aan de scheur te zien  :(
Yep, het is maar 1 scheur (eigenlijk twee, maar eentje zat er al voor ik begon). Wat vervelender is is dat die scheur maar door blijf scheuren. Afijn het is maar even een test opstelling. Binnenkort sluit ik die elco's aan op de powerplant. Als het een succes is dan zet ik die elco's wel weer op een nieuw plankje of direct in een mooie kast ofzo.

Kjelt

Elco verwijderen, schroeven even terugdraaien zodat de scheur weer opent, in de scheur wat houtlijm smeren, daarna de schroeven eruit en aanklemmen met lijmklemmen en overtollige houtlijm meteen met een nat doekje verwijderen.  24 uur laten drogen.
Vervolgens natuurlijk wel voor je ze weer vastschroefd even voor boren ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Klinkt goed Kjelt maar dat gaat niet werken... ;)

Ik geef Ronald vanavond wel even een nieuw plankje mee  ;D

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 31, 2011, 10:56:24
Klinkt goed Kjelt maar dat gaat niet werken... ;)

Ik geef Ronald vanavond wel even een nieuw plankje mee  ;D


Kijk dat horen we graag  :thumbs-up:

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman


hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 31, 2011, 11:31:28
Neem de maat effe  ;D
O nee, 20x40 geloof ik, afijn ik meet het vanavond wel effe na  :D

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 31, 2011, 10:56:24
Klinkt goed Kjelt maar dat gaat niet werken... ;)
Want?
CitaatIk geef Ronald vanavond wel even een nieuw plankje mee  ;D
Dat is beter natuurlijk  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

Je krijgt het scheurtje niet (meer) dicht geklemd met lijmtangen over die afstand (met behoud van een rechte plank) wat als gevolg heeft dat je de scheur alleen maar dicht gevloeid hebt met lijm.....

En als het je lukt om onder druk toch geforceerd te klemmen dan staat er een spanning op het beuken en gaat het met verloop der tijd weer mis...komt het plankje aan die kant waarschijnlijk (nog) meer omhoog

Deze (Gamma-achtige) kwaliteit beuken is trouwens uberhaupt beroerd.

Als ik ermee werk behandel ik het meteen met was of lak zodat het minder kwetsbaar is.

Uit mijn hoofd heb ik wel zo eenzelfde plankie liggen  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Ok ik heb geen ervaring met Ikea beuken, mijn eigen eikenhouten planken uit 1 stuk materiaal gaan wel goed als je ze zowel horizontaal voor het dichtdrukken van de scheur als vertikaal (tegen het opbollen) klemt en maar genoeg geduld hebt. Inderdaad mag het niet onder druk komen te staan, dus als er materiaal verdwenen is zul je dat willen aanvullen. met een schroef is er vaak alleen materiaal weg bij het schroefgat zelf en de scheur erlangs moet naadloos weer kunnen sluiten om het goed te laten werken. Dit werkt ook alleen bij wat minder harde houtsoorten, bij ebben zal je het wel kunnen schudden denk ik zo?

hifiman

Ik laat de foto's maar voor zich spreken  ;)

Het is wat ik gehoopt had, een zelfde verbetering en meer dan toen ik destijds een soortgelijke aktie bij de P500 had uitgevoerd  :headbanging: Qua afwerking moet er nog een en ander gebeuren uiteraard, maar het klink in elk geval prima  :thumbs-up:

Erik van Voorst (in memoriam)

Dat is toch wel een HEEL mooi plankje zeg !!!! ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman


fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kjelt

Citaat van: Audioloog op november  6, 2011, 23:02:01
Qua afwerking moet er nog een en ander gebeuren uiteraard
Mooi werk weer Ronald. Wat de afwerking betreft, lijkt me dat je het wilt isoleren zodat niemand zich aan die 2x 100V kan verwonden (incl. evt toekomstige huisdieren)  :D

hifiman

Citaat van: Kjelt op november  7, 2011, 09:29:06
Mooi werk weer Ronald. Wat de afwerking betreft, lijkt me dat je het wilt isoleren zodat niemand zich aan die 2x 100V kan verwonden (incl. evt toekomstige huisdieren)  :D
Hoi Wicher,

Uiteraard is de boel veilig maken ook onderdeel van het plan  ;)

Groetjes,

Ronald

Kjelt

Hi Ronald, kun je er niet een aparte losse kast bij maken die er een beetje hetzelfde uitziet? (helemaal hetzelfde is bijna onmogelijk met die golven  :( )
Dan krijg je een soort voorversterker met aparte voedingsunint gezicht. Ik ken verder het schema niet (heb je die dan mail me maar) wellicht kun je zelfs de ingangstrap (230VAC- gelijkrichter - elco's) samen pakken in die aparte kast en de DC spanning(en) dan doorvoeren naar de eindtrappen, t''is zomaar een idee, ik heb nog geen schema gezien dus weet niet wat wel en niet kan in deze.

LittleNinja

Had je niet even sokken aan kunnen doen?? :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op november  7, 2011, 09:42:13
Had je niet even sokken aan kunnen doen?? :P
Geen geld meer voor door deze hobby  :D