hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Audioloog op juni  8, 2010, 14:59:10
Inderdaad, en er is nog een voordeel. Met de DM7000 had ik altijd gezeur na een reboot of na switchen tussen files , radio en TV dat de disecq switch dan niet meer schakelde (signaalsterkte 45%, dus geen beeld). Moest dan de DM7000 uit en aan zetten en dan werkte het weer. Dit is nu met de VU+ Duo ook opgelost  :pompom:
Ok, ik ben overtuigd :D

Heb met de DM7020 ook af en toe dat ie volledig hangt of dat een opname niet lukt. Reboot en HDD-check is dan nodig om opnames weer goed te laten verlopen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: HTip op juni  8, 2010, 20:31:06
Ok, ik ben overtuigd :D

Heb met de DM7020 ook af en toe dat ie volledig hangt of dat een opname niet lukt. Reboot en HDD-check is dan nodig om opnames weer goed te laten verlopen...
Nou heb ik de VU+ duo natuurlijk maar net, maar tot op heden nog geen rare dingen gehad  :headbanging:

hifiman

Even ter archivering voor mijzelf.

Het splitsen van 1 grote flac file dmv een cue sheet in losse flac tracks inclusief aanbrengen van tags:

Stap 1: het splitsen

root@hammie:/music/relaxt/Arvo Pärt/Arvo Pärt - Te Deum\> shnsplit -o flac -f Arvo\ Part\ -\ Te\ Deum.cue  -t "%n-%t" Arvo\ Part\ -\ Te\ Deum.flac
shnsplit: warning: discarding initial zero-valued split point
Splitting [Arvo Part - Te Deum.flac] (65:59.42) --> [01-Te Deum.flac] (28:54.50) : 100% OK
Splitting [Arvo Part - Te Deum.flac] (65:59.42) --> [02-Silouans Song - 'My Soul Yearns After The Lord...'.flac] (5:41.00) : 100% OK
Splitting [Arvo Part - Te Deum.flac] (65:59.42) --> [03-Magnificat.flac] (6:48.00) : 100% OK
Splitting [Arvo Part - Te Deum.flac] (65:59.42) --> [04-Berliner Messe - Kyrie.flac] (3:09.37) : 100% OK
Splitting [Arvo Part - Te Deum.flac] (65:59.42) --> [05-Berliner Messe - Gloria.flac] (3:42.73) : 100% OK
Splitting [Arvo Part - Te Deum.flac] (65:59.42) --> [06-Berliner Messe - Erster Alleluiavers.flac] (0:52.55) : 100% OK
Splitting [Arvo Part - Te Deum.flac] (65:59.42) --> [07-Berliner Messe - Zweiter Alleluiavers.flac] (1:10.25) : 100% OK
Splitting [Arvo Part - Te Deum.flac] (65:59.42) --> [08-Berliner Messe - Veni Sancte Spiritus.flac] (4:57.70) : 100% OK
Splitting [Arvo Part - Te Deum.flac] (65:59.42) --> [09-Berliner Messe - Credo.flac] (3:56.45) : 100% OK
Splitting [Arvo Part - Te Deum.flac] (65:59.42) --> [10-Berliner Messe - Sanctus.flac] (4:04.42) : 100% OK
Splitting [Arvo Part - Te Deum.flac] (65:59.42) --> [11-Berliner Messe - Agnus Dei.flac] (2:41.20) : 100% OK
root@hammie:/music/relaxt/Arvo Pärt/Arvo Pärt - Te Deum\>


Stap 2: het verwijderen van de originele flac file (doe je dat niet dan klopt het aantal te taggen files niet in de volgende stap)

root@hammie:/music/relaxt/Arvo Pärt/Arvo Pärt - Te Deum\> rm Arvo\ Part\ -\ Te\ Deum.flac
root@hammie:/music/relaxt/Arvo Pärt/Arvo Pärt - Te Deum\>


Stap 3: het aanbrengen van tags

root@hammie:/music/relaxt/Arvo Pärt/Arvo Pärt - Te Deum\> cuetag Arvo\ Part\ -\ Te\ Deum.cue *.flac
root@hammie:/music/relaxt/Arvo Pärt/Arvo Pärt - Te Deum\>


Stap 4: het weggooien van de cue sheet

root@hammie:/music/relaxt/Arvo Pärt/Arvo Pärt - Te Deum\> rm Arvo\ Part\ -\ Te\ Deum.cue


Stap 5: het rescannen van de muziek library

Erik van Voorst (in memoriam)

....dat is bij mij het enige nadeeltje. :withstupid:

Ik heb de mooiste (niet meer te kopen) muziek binnengehaald de laatste weken maar wel alles steeds weer als 1 wav branden want ik snap de ballen niet van cue-sheets... :alien:

Een eigenschap wat nu meteen een voordeel is, is dat ik toch enkel hele cd's draai...  :music:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Hoi Erik,

Jij hebt het helemaal simpel man  :-X Met imgburn kun je gewoon een cue file openen en branden maar (dan heb je dus losse tracks en niet 1 aaneengesloten track)  ;)

Groetjes,

Ronald

Erik van Voorst (in memoriam)

Tijd dat je weer eens op de  :coffee: komt.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juni 21, 2010, 08:52:52
Tijd dat je weer eens op de  :coffee: komt.... ;)
Doe een voorstel via PM zou ik zeggen, gezellig!  :)

hifiman

Even een foto'tje van de VU+ Duo van binnen  :headbanging:

Davey

Citaat van: Audioloog op juni 25, 2010, 20:13:24
Even een foto'tje van de VU+ Duo van binnen  :headbanging:

Ziet er ook van binnen keurig uit. Hoe bevalt zo na een paar dagen?

hifiman

Citaat van: Davey op juni 25, 2010, 21:12:41
Ziet er ook van binnen keurig uit. Hoe bevalt zo na een paar dagen?
Bevalt uitstekend, vind het echt een wereld apparaat.  :thumbs-up:

Davey

Citaat van: Audioloog op juni 26, 2010, 08:34:22
Bevalt uitstekend, vind het echt een wereld apparaat.  :thumbs-up:

Ah, heel leuk om te lezen. Hier hetzelfde maar dat wist je volgens mij al  ;)

hifiman

Citaat van: Davey op juni 26, 2010, 08:52:10
Ah, heel leuk om te lezen. Hier hetzelfde maar dat wist je volgens mij al  ;)
Ik had niet anders verwacht  ^-^

Vandaag de fan van beide boxen vervangen door een kwalitatief beter exemplaar. Gaf wel wat problemen omdat de schroefgaten net effe wijder uit elkaar zaten bij de nieuwe fan.

Wel raar hoor, de fan spanning is onbelast 12V en belast (originele fan) slechts 6,7 volt. Maar goed had iets dergelijks al gelezen op de sat fora. Spanning nog even teruggebracht naar 5 volt en dan maakt tie ook wat minder lawaai  :pompom:

Ejorne

Citaat van: Ejorne op juni  6, 2010, 20:01:12
Ik voorzie dat de garantietermijn nog lang niet is verlopen voordat het apparaat aangepakt gaat worden, wanneer je last van die fan gaat krijgen... 

:devil:

hifiman


celerontje

Vertel op, welke receiver heb je gekocht?! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ejorne


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Citaat van: Harry HT op juli  2, 2010, 10:09:51
Hi,Mooi hoor  O0 gefeliciteerd

Hoe klinkt HD ?

Gegroet,

Harry
Dank je Harald.

Eerste indruk (heb hooguit 2 uur naar de receiver geluisterd tot nu toe) is dat HD geluid duidelijk meer resolutie laat horen  :)

Verder klinkt hij net als mijn oude SR7400 erg prettig en ik ben er happy mee  :wub:

Groetjes,

Ronald

)p(

Citaat van: Audioloog op juli  2, 2010, 10:30:06

Verder klinkt hij net als mijn oude SR7400 erg prettig en ik ben er happy mee  :wub:


Je blijft lekker bezig Ronald...feli...een happy :wub: is een goede :wub:  :)

hifiman

Citaat van: )p( op juli  2, 2010, 11:54:45
Je blijft lekker bezig Ronald...feli...een happy :wub: is een goede :wub:  :)
Haha inderdaad  ;)

Dit was de laatste upgrade die ik voor dit jaar in gedachten had, sterker nog ik verwacht (nee dat is geen belofte  :D ) de komende 2 jaar geen aankopen meer te (hoeven) doen  :clapping:

Groetjes,

Ronald

Ejorne

Citaat van: Audioloog op juli  2, 2010, 12:41:56
Haha inderdaad  ;)

Dit was de laatste upgrade die ik voor dit jaar in gedachten had, sterker nog ik verwacht (nee dat is geen belofte  :D ) de komende 2 jaar geen aankopen meer te (hoeven) doen  :clapping:

Groetjes,

Ronald

;D

Ik geef je nog geen 2 maanden...  :P


Mooie receiver inderdaad. Ik dacht eerst dat je een receiver had gekocht voor je stereo doeleinden maar je hebt het netjes gescheiden begrijp ik...  8)

hifiman

Citaat van: Ejorne op juli  2, 2010, 13:07:41
;D

Ik geef je nog geen 2 maanden...  :P
Haha, nee ik meen het echt, had een vrij strak uitgestippeld upgrade plan voor dit jaar en dat is nu gerealiseerd (wacht alleen nog op wat besteld hdmi octava spul)   :headbanging: En buiten dat, wil volgend jaar ook weer eens op vakantie naar het buitenland  :P

hifiman

Citaat van: Ejorne op juli  2, 2010, 13:07:41
Mooie receiver inderdaad. Ik dacht eerst dat je een receiver had gekocht voor je stereo doeleinden maar je hebt het netjes gescheiden begrijp ik...  8)
De symphonic line versterker is een blijvertje voor stereo  :music: