hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: celerontje op februari 17, 2010, 13:04:08
You don't get it.
Ik bedoel dat je als Erik of Anton langskomt, je even een CD-ROM drive buiten je PC hangt. ;)

Ik ben niet zo kritisch Celerontje, het hoeft zelfs niet eens te glimmen, ik ben al tevreden met zwart obsolete materiaal.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

celerontje

Citaat van: Audioloog op februari 17, 2010, 13:09:31
A ok, dat kan ook ja. Al heb dat ook niet liggen helaas  :D
Sterker nog, ik wilde laatste een 5,25 inch externe (USB) behuizing voor een SATA dvd-writer kopen , die dingen bestaan dus gewoon niet blijkbaar  :-X
Dit niks?
http://www.satacables.com/SATA-Hard-Drive-to-usb-adapter/sata-usb-adapter-3524.jpg
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


celerontje

Ik weet al een oplossing:
Bouw de drive in je normale PC, neem een lange satakabel en sluit 'm aan in je server! ;D (als je een e-Sata bracket/kaart gebruikt, kan je 'm ook makkelijk loskoppelen.)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

scrutinizer

Citaat van: celerontje op februari 17, 2010, 13:39:38
Ik weet al een oplossing:
Bouw de drive in je normale PC, neem een lange satakabel en sluit 'm aan in je server! ;D (als je een e-Sata bracket/kaart gebruikt, kan je 'm ook makkelijk loskoppelen.)
Er zijn zo van die momenten waar je er zeker van bent op een andere golflengte te zijn afgestemd. ::)

:alien:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

celerontje

 :clapping:
Ik dacht al; ik ontvang een stoorzender uit westelijke richting! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

scrutinizer

Citaat van: celerontje op februari 17, 2010, 13:43:16
:clapping:
Ik dacht al; ik ontvang een stoorzender uit westelijke richting! :D

:D

Ik denk dat het van belang is dat Ronald zijn spullen en lingo (linux) overeind houdt tot die tijd, anders is er 'alleen' maar audiogeneuzel zonder hetgeen )p( meeneemt aan achtergrond 'geluid'.

:popcorn:

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: celerontje op februari 17, 2010, 13:39:38
Ik weet al een oplossing:
Bouw de drive in je normale PC, neem een lange satakabel en sluit 'm aan in je server! ;D (als je een e-Sata bracket/kaart gebruikt, kan je 'm ook makkelijk loskoppelen.)
Het moet niet gekker worden  :-X

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2010, 13:48:28
Ik denk dat het van belang is dat Ronald zijn spullen heel houdt tot die tijd, anders is er alleen maar audiogeneuzel zonder hetgeen )p( meeneemt aan achtergrond 'geluid'.
Al dan niet georganiseerd  ^-^

celerontje

Citaat van: Audioloog op februari 17, 2010, 14:01:42
Het moet niet gekker worden  :-X
Vele malen minder gek dan een scherm van 2,50 meter breed in een kleine woonkamer hangen! :D
Bezwaren? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik van Voorst (in memoriam)

..............moet ik toch weer later komen.... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

)p(

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2010, 13:48:28
:D

Ik denk dat het van belang is dat Ronald zijn spullen en lingo (linux) overeind houdt tot die tijd, anders is er 'alleen' maar audiogeneuzel zonder hetgeen )p( meeneemt aan achtergrond 'geluid'.

:popcorn:

Anton.



Als alle techniek het begeeft dirigeer ik wel met mijn virtuele baton 4'33'' van Cage >:D  :pompom:

peter

Erik van Voorst (in memoriam)

....dan ben ik er niet dus nog niet kan ik ook niet naar de stilte luisteren.... :angel:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Anyways, genoeg entertainment na een pow wow en boerenjongens in het krentenbrood. 8)
Ik begreep eruit dat Ronald die dag ook nog een demonstratie aan ons geeft in hoe leg ik een X10 aan in een verlaagd, bestaand schrootjes plafond. :devil:

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 18, 2010, 11:51:52
Ik begreep eruit dat Ronald die dag ook nog een demonstratie aan ons geeft in hoe leg ik een X10 aan in een verlaagd, bestaand schrootjes plafond. :devil:
:crazy:

Icarus314

Letten jullie er op dat je niet alleen met je oren luistert c.q. afschiet maar dat je de tijd neemt om je hersenen in een alfa staat te laten gaan. En dat je voldoende pauze inlast om weer terug te keren naar normale hersenactiviteit voor zoverre dat mogelijk is  :D ? Als je alleen scherp luistert ontgaan juist die kwaliteiten in de muziek mij vaak.

hifiman

Citaat van: Icarus314 op februari 18, 2010, 14:07:37
Letten jullie er op dat je niet alleen met je oren luistert c.q. afschiet maar dat je de tijd neemt om je hersenen in een alfa staat te laten gaan. En dat je voldoende pauze inlast om weer terug te keren naar normale hersenactiviteit voor zoverre dat mogelijk is  :D ? Als je alleen scherp luistert ontgaan juist die kwaliteiten in de muziek mij vaak.
Maak je geen zorgen, ik haal wel wat biertjes in huis  ^-^

hifiman

Gisteren heb ik nog even een kleine wijziging in de set gedaan  ;)

Ik heb de ethernet switch waar de transporter op aangesloten stond en die een schakelende voeding had vervangen door eentje met een conventionele voeding  ^-^ Overigens had ik beide switches al liggen en kwam er gisteren pas achter het verschil in voeding tussen beide types.

Hoor ik verschil? Mijn eerste indruk is dat ik wat meer detail hoor, maar (AB vergelijken is wat omslachtig en heb ik dus niet gedaan) en mocht dat verbeelding blijken dan is het er in naar mijn idee in elk geval ook niet vervelender door gaan klinken  :music:


Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag wezen luisteren naar de set, naar de transporter,  bij Ronald.

Dat viel niet tegen zeg....!!..met name de HD RR recording was heerlijk vloeiend en kun je makkelijk opgaan in de muziek. :music:

Leuk dat ik dit weer heb geproeft want dat relativeert bij mij ook weer wat (onbewuste :P) vooroordelen...
Het verschil ten opzichte van de vorige sessie(s) is wel substantieel te noemen en zelfs een kritische luisteraar zou oud kunnen worden met zo een set  :yin-yang: dus ik
kan Ronald zijn opmerking dat hij nu tevreden is heel goed plaatsen.

Anyway nog bedankt voor het lekkere krentenbrood (Aafje vraagt het recept, kun je dat PM-en ;D) en inderdaad die SHM cd's breken ongelooflijk snel..
....thuis ook nog even geprobeerd met het restantje Enya :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Het was weer gezellig vertoeven bij onze audioloog. Leuk om Peter weer even te ontmoeten en met Erik en Ronald even wat muziek de revue te laten passeren met her en der wat uitleg over de beluisterde MUZIEK ::).
Een middag die op een hele relaxte wijze na een stretched filmfragment en het gezellig met Phannee, Peter en Ronald gegeten te hebben, eindigde.

:thumbs-up:

Thanks!!

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Heren,

Jullie ook hartelijk bedankt voor je aanwezigheid en de gezelligheid!  :coffee:
Ik heb zeker wat (voor mij) nieuwe mooie muziek gehoord, ik ga er binnenkort nog eens rustig naar luisteren!  :music:

Ondertussen heb ik ook mijn i-pod touch (en ipeng) ge-upgrade zodat ik nu ook tijdens het luisteren biografie-en, foto's en andere extra info van de artiesten/albums kan bekijken. Erg leuk! Bedankt voor de tip Peter!  :thumbs-up:

Jammer van de twee onverwachte stoorzenders (1 elektrisch, 1 fysiek) deze middag :-X , hetgeen hopelijk de pret niet teveel beinvloed heeft. Het record cd's breken staat voorlopig op mijn naam!  :lookaround: Zoals Peter mij vooraf al voorspelde, een meet & greet loopt altijd anders dan je denkt  ^-^

Tot een volgende keer!

Groetjes,

Ronald


)p(

Het was weer erg gezellig gisteren bij Ronald  8)

Het was mijn derde bezoekje bij Ronald...en wat zijn set betreft was het in mijn beleving driemaal is scheepsrecht. Het verschil met de laatste keer was toch wel erg groot...en in positieve zin! De set speelt nu een stuk sprankelender...laag is misschien nog naar mijn smaak ietsje te maar is nooit meer boemerig en altijd mooi doortekend...het wollige is helemaal weg. Het midden en hoog is beter geintegreerd...echt pin pointen voor een goede luisterpositie is niet meer nodig...wat mij betreft een groot voordeel. De set klinkt ook een stuk dynamischer...en zeker dynamischer dan mijn eigen set. Instrumenten klinken in mijn beleving mooi natuurlijk en blijven nu voor het eerst ook echt op hun plaats staan. Het enige nadeel vond ik de ruimtelijke afbeelding bij klassieke muziek....de manier waarop zowel orkesten en kleine ensembles werden afgebeeld kon mij niet echt overtuigen, ook na Antons uitleg niet ;) Kortom Ronald...een set om trots op te zijn!

Voordat de andere heren er waren heeft Ronald mij ook nog het verschil met en zonder upsampling laten horen. Ik hoorde subjectief direct een klein verschil...en met die file in het voordeel van upsamplen. Eigenwijs als ik ben wilde ik het ook blind proberen...eerste score goed...tweede fout...daarna 4 maal goed...5:1 toen vond ik het wel welletjes :)

Als afsluiting van de dag hebben Anton en ik samen met Ronald en zijn vrouw tijdens het eten nog even kunnen genieten van Ronalds ht setup. Ik moet zeggen dat ik het scherm echt heel mooi vond gemaakt en absoluut goed in de kamer paste. Veel minder opdringerig dan je zou verwachten. Het brede zwarte kader van het scherm werkte ook erg positief tijdens het film kijken. De anamorphische lens maakt het geheel echt af met cinemascope films...erg mooi. De beperking qua beeld is vooral de lichte ruimte...dat merk je echt goed...zeker als je zoals ik gewend bent aan het beeld in een zwarte kijkdoos. Wat het geluid betreft...gewoon lekker...sub mooi geintegreerd en strak...dialogen goed verstaanbaar en hoewel het beeld erg hoog was toch de illusie dat de stemmen op de juiste hoogte klonken.

Erik, leuk om de man achter al dat moois dat je maakt eens te ontmoeten! Anton altijd een genoegen...je enthousiasme voor zowel de muziek als de reproductie ervan is erg charmant en zeer aanstekelijk! Ronald nogmaals dank voor je gastvrijheid je hebt het nu goed voor elkaar!

peter

hifiman

Dank voor deze woorden Peter, ik heb er verder weinig aan toe te voegen  ::)

hifiman

Nog even wat losse flodders...

De rare storing die gisteren optrad (zoemend, fluctuerend bijgeluid uit de speakers) is niet meer teruggekeerd nadat ik op een gegeven moment de 220V stekker even uit de transporter had getrokken en weer erin gestoken. De transporter was de dag ervoor losgekoppeld geweest (om die van Anton even aan te sluiten). Ik hou het er maar op dat de transporter netstekker er daarna niet helemaal lekker ingezeten heeft.  :dontgetit:

De extra squeezeboxserver plugins die ik gisteren geinstalleerd heb op aanraden van Peter zijn:
- Bibliography
- AlbumReview
- MHCPAN (extra perl modules, benodigd voor de bovenste twee)
In combinatie met iPeng op de iPod Touch erg leuk en nuttig!  :headbanging:

celerontje

Citaat van: Audioloog op maart  1, 2010, 09:06:20
Het record cd's breken staat voorlopig op mijn naam!  :lookaround: Zoals Peter mij vooraf al voorspelde, een meet & greet loopt altijd anders dan je denkt  ^-^
CD's breken? ??? :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!