hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

BuSpu

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe speakers  :pompom: maar vanwaar de overstap? Ik meen me te herinneren dat er dezelfde units inzitten als in de monitor dus het verschil in karakter is opmerkelijk.

Gelukkig is het wel een Avalon gebleven  ;)

hifiman

Citaat van: celerontje op september 23, 2009, 21:53:38
Betrouwbare sponsors hebben we hier... :devil: :D
Hoho dat is onzin, de ETA's die ik gaf waren door mij verzonnen "mogelijke" data, geen belofte van RAsubs.
De verwachting is dat ik de sub komend weekend wel in huis zal hebben  ^-^

hifiman

Citaat van: BuSpu op september 23, 2009, 21:55:54
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe speakers  :pompom: maar vanwaar de overstap? Ik meen me te herinneren dat er dezelfde units inzitten als in de monitor dus het verschil in karakter is opmerkelijk.

Gelukkig is het wel een Avalon gebleven  ;)
De woofer is 1 inch groter, de tweeter is dezelfde. Maar neem van mij aan dat het karakter totaal anders is. Dit zal liggen aan het andere afstraalgedrag en een andere "afstemming" van het filter. Daarnaast is het gesloten kast versus basreflex.


celerontje

Citaat van: Audioloog op september 23, 2009, 22:03:24
Hoho dat is onzin, de ETA's die ik gaf waren door mij verzonnen "mogelijke" data, geen belofte van RAsubs.
De verwachting is dat ik de sub komend weekend wel in huis zal hebben  ^-^
Was een geintje hoor! :D :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Citaat van: celerontje op september 23, 2009, 22:15:53
Komop, er stond een :D achter.

Kennelijk overheen gekeken. Die staat achter iedere post van jou. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rock Solid

Gefeliciteerd met de mooie upgrade  ;D
... dus mijn ex-monitoortjes vliegen weer uit, op zoek naar volgende gelukkige eigenaar  :)
We hadden toch afgesproken dat je m'n toeters te zijner tijd zou overnemen  8) ;D

Ben je nog van plan om de Monitors na een weekje weer eens even aan te sluiten om het vergelijk met de Avatars nogmaals te doen? ... ik ben erg benieuwd of het geluidsbeeld van de Avatar beter is dan van de Monitor.

celerontje

Citaat van: Audiofiel op september 23, 2009, 22:25:37
Kennelijk overheen gekeken. Die staat achter iedere post van jou. :P
Omdat ik niet vies ben van een beetje sarcasme. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Rock Solid op september 23, 2009, 22:28:54
Gefeliciteerd met de mooie upgrade  ;D
... dus mijn ex-monitoortjes vliegen weer uit, op zoek naar volgende gelukkige eigenaar  :)
Dank je. Yep, die worden binnenkort te koop aangeboden  ^-^

Citaat van: Rock Solid op september 23, 2009, 22:28:54
We hadden toch afgesproken dat je m'n toeters te zijner tijd zou overnemen  8) ;D
Haha, mijn vrouw zie me al aankomen  :-X

Citaat van: Rock Solid op september 23, 2009, 22:28:54
Ben je nog van plan om de Monitors na een weekje weer eens even aan te sluiten om het vergelijk met de Avatars nogmaals te doen? ... ik ben erg benieuwd of het geluidsbeeld van de Avatar beter is dan van de Monitor.
Nee dat ben ik niet van plan, het verschil is evident en de staging is beduidend beter (niet dat de monitors slecht waren overigens).  :happy:

Een en ander wel heel erg "afhankelijk" van een juiste plaatsing, maar daar heb ik deskundige hulp bij gehad  :clapping:  :worship:

Binnenkort nog wat meer daarover, maar eerst vanavond mijn nieuwe subje ophalen en eens rustig wat muziek luisteren (zonder sub overigens  :D ).

Groetjes,

Ronald

celerontje

Citaat van: Audioloog op september 24, 2009, 14:48:49
Dank je. Yep, die worden binnenkort te koop aangeboden  ^-^
Je weet hoe zo'n storm 't liep toen ze een aantal maanden geleden te koop stonden... :-\
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op september 24, 2009, 14:53:46
Je weet hoe zo'n storm 't liep toen ze een aantal maanden geleden te koop stonden... :-\
Yep, maar ik ga er nu een aantal honderden euro's minder voor vragen, dus wellicht dat dat scheelt  ^-^

celerontje

I hope so! :)

Deze grotere Avalon's klinken zeker aardig wat spectaculairder met films, lijkt me?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

S@m

Citaat van: celerontje op september 24, 2009, 15:01:33
I hope so! :)

Deze grotere Avalon's klinken zeker aardig wat spectaculairder met films, lijkt me?

Maar daar kwam de sub toch voor....?

celerontje

Dat ook :D, maar ik kan me voorstellen dat zulke speakers ''epischer/grootser'' klinken met films. :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

advr

Citaat van: Audioloog op september 21, 2009, 15:22:01
En een foto'tje bij daglicht  8)

je kunt je kont niet keren of er staat weer wat nieuws :hehe: :hehe:

erg mooi hoor, veel plezier ermee :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op september 25, 2009, 12:55:14
je kunt je kont niet keren of er staat weer wat nieuws :hehe: :hehe:
Dat doet me eraan herinneren dat ik nog even een foto'tje van de nieuwe sub moet maken die sinds gisteravond in huize audioloog staat  :D

Van het weekend ga ik de Anti-mode ertussen hangen en eens kijken hoe een en ander functioneert (met en zonder)  ^-^

hifiman

Citaat van: celerontje op september 24, 2009, 15:01:33
I hope so! :)

Deze grotere Avalon's klinken zeker aardig wat spectaculairder met films, lijkt me?
Niet echt, ze klinken beter dat wel, maar voor een spectaculair geluid moet je toch bij RAF of de Mediamarkt zijn vrees ik  ;)

celerontje

Ik bedoel meer of het geluid ''volwassener'' klinkt.
Dus wat grootser/meer body.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op september 25, 2009, 13:18:54
Ik bedoel meer of het geluid ''volwassener'' klinkt.
Dus wat grootser/meer body.
Het body gedeelte wordt natuurlijk (gezien mijn laagste x-over setting van 80 Hz in de Marantz SR7400) met name voor rekening genomen door de subwoofer, maar gezien deze is vervangen door een wat grotere jongen is het antwoord toch nog "ja"  :D  ;)

Het klinkt wel nog wat ruimtelijker met de Avatars dan voorheen  :)

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!