hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Vandaag was een relax dagje (thuis blijven) voor ons, de vrouw lekker de hele dag series kijken  :-X en ik voor de gein eens gekeken hoe het voelt om een MAC gebruiker te zijn  :happy:

hifiman

En dan heb ik nog meer te melden  :D

Ik liep er al een tijdje mee rond, maar een aantal dagen geleden is de kogel door de kerk gegaan en heb ik een BK XXLS400 subwoofer besteld die mijn BK XLS300/PR zal gaan vervangen.

Waarom deze aanschaf? Wel om een aantal redenen:
- ik mis toch wel iets SPL (had voorheen natuurlijk een SVS staan  :P ) bij de lagere frequenties
- hij is niet veel groter en daardoor nog steeds WAF vriendelijk  ;)
- upgrade kost niet veel dankzij de lage pond (de 300 wordt uiteraard verkocht binnenkort)
- gesloten kast principe waardoor ik hoop minder last te hebben van roommodes
- de eventuele mogelijkheid om weer eens te proberen de sub te integreren met de stereo set, ik verwacht er niet al teveel van maar de kans op slagen is door de gesloten kast wel weer net even groter

Afijn jullie zien het, er is in elk geval over nagedacht   :police: De kleur zal wederom Cherry zijn. BK is op vakantie dus het zal nog een maandje duren voor ik hem in huis heb, hetgeen eigenlijk ook wel weer goed uitkomt  ;)

hifiman

Overigens overweeg ik ook nog de aanschaf van een BK anti-mode kastje, maar ik wil eerst even kijken hoe het uitpakt zonder. Ik speel de afgelopen weken weer zonder equalizer op de sub en ondanks wat pieken en dalen moet ik zeggen dat me dat eigenlijk toch beter bevalt  :notify: Ik heb het dan wel puur over film kijken waarbij een wat vette bas eerder welkom dan storend is wat mij betreft (dit itt tot bij muziek).  ^-^

hifiman

De laatste tijd vanwege het mooie weer, het feit dat ik vakantie heb (hetgeen betekent de wederhelft "vermaken"  en dus continu de deur uit :blink: ) en dat door de hoge temperatuur in huis er continu een ventilator staat te loeien heb ik relatief weinig echt muziek geluisterd.  :-[ Maar de afgelopen dagen begint het luisteren weer gestaag terug te komen in mijn leven en valt mij op dat ik nu met een hoge mate van tevredenheid zit te luisteren  :smile:  

Ik ben erg benieuwd naar wat de Cardas Hexlink mij nog gaat brengen en daarvoor zal ik dus nog wat moeten verbouwen aan de speakers, maar als dat klaar is dan is de kans toch wel heel erg aanwezig dat ik de (stereo) boel eens lekker zo (dicht!) ga laten voorlopig  :notify: Ok, er gaan ook nog wat weerstanden in de transporter vervangen worden (wacht nog steeds op een bestelling) maar dat is meer een kwestie van even de puntjes op de welbekende i zetten, cq de Anton transporter modificatie even netjes afronden en ik verwacht daar geen schokkende veranderingen qua geluid in.

:music:


hifiman

Mijn eerste poging om aan een smd chippie te solderen  :)

Het betreft een oud scsi kaartje die ik weg wilde gooien. Opeens bedacht ik me dat het prima oefenmateriaal is  :)

celerontje

Mooi hoor, past ook mooi bij het fineer! :pompom:
Zou je voortaan je foto's in een wat hogere resolutie kunnen posten?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


celerontje

Dat valt ook wel op te lossen, voldoende gratis fotohosting. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Het is in elk geval een verademing om nu eens normaal spades (of bananen) aan te kunnen sluiten  :happy:

Ik zit nu net naar mijn Cardas Hexlink speakerkabels te luisteren, ik moet er even aan wennen, maar nu na een uurtje (apparatuur moest ook weer even warm worden) begint het toch best wel lekker te klinken  :D De "angst" dat ze wat (te) kort zouden zijn bleek gelukkig ongegrond  ^-^

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2009, 17:25:58
Dat valt ook wel op te lossen, voldoende gratis fotohosting. ;)
Ik bedoelde dat het JOU extra gaat kosten  :devil:

celerontje

Ik heb gedoneerd aan dit forum, dus ik heb genoeg betaald! :devil: ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Davey

Mooi afterfoto. Een echte Van Voorst  ;).

Die Mac zit er erg mooi uit. Dat hebben die mannen daar toch wel voor voor elkaar hoor  :-X

hifiman

Citaat van: Davey op september  1, 2009, 22:38:36
Die Mac zit er erg mooi uit. Dat hebben die mannen daar toch wel voor voor elkaar hoor  :-X
Dat is een HP monitor  :D  ;) Maar als je de software bedoeld, ja dat OSX hebben ze leuk gedaan.  :)



Erik van Voorst (in memoriam)

Als je vandaag even niets te doen hebt......misschien kunnen we elkaar helpen.....maak ik je speakeruitgangen in orde...help jij mij even mijn eerste lossless download te maken... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op september  6, 2009, 13:01:35
Als je vandaag even niets te doen hebt......misschien kunnen we elkaar helpen.....maak ik je speakeruitgangen in orde...help jij mij even mijn eerste lossless download te maken... ;D
Hoi Erik,

Ik was gisteren de hele dag niet thuis, dus lees dit nu pas.

Ik PM je zo even.

Groetjes,

Ronald

reza

Citaat van: Audioloog op augustus 30, 2009, 17:26:54
Het is in elk geval een verademing om nu eens normaal spades (of bananen) aan te kunnen sluiten  :happy:



Misschien ook iets voor je JVC.





:crazy: :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"


sandervg

Je bent echt niet te stuiten he,met de upgrades!!!  :pompom:

Hoe dan ook: ik ben benieuwd hoe de XLS400 je bevalt en hoe hij verschilt van de 300. Ik heb ook m'n zinnen gezet op een 400, mogelijk met anti mode. Misschien kun je deze wel uitproberen van Ralph? (en dan natuurlijk je bevindingen posten ;) ;))
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

hifiman

Citaat van: sandervg op september  9, 2009, 14:44:38
Je bent echt niet te stuiten he,met de upgrades!!!  :pompom:
Ach dat valt wel mee, de sub was alweer ruim een jaar oud  :D

Citaat van: sandervg op september  9, 2009, 14:44:38
Hoe dan ook: ik ben benieuwd hoe de XLS400 je bevalt en hoe hij verschilt van de 300. Ik heb ook m'n zinnen gezet op een 400, mogelijk met anti mode. Misschien kun je deze wel uitproberen van Ralph? (en dan natuurlijk je bevindingen posten ;) ;))
Ook ik ben benieuwd naar een anti mode, echter ben van plan om eerst te kijken hoe het uitpakt zonder. Maar mocht ik er eentje kopen/proberen dan lees je hier uiteraard mijn bevindingen  ^-^

yorkie13

je mag best een anti mode gelijk meenemen en een weekje uitproberen

hifiman

Citaat van: RA SUBS op september  9, 2009, 17:25:38
je mag best een anti mode gelijk meenemen en een weekje uitproberen
:thumbs-up: Daar zeg ik natuurlijk geen nee op Ralf  :notify: Toppie!  :pompom:

hifiman

Het blijft toch een super geinig ding zo'n squeezebox (of transporter), zelfs als tie uit staat doet tie nog (indien gewenst) nog dienst als weerstation  8)