hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

solitaire

Citaat van: Audioloog op juni  7, 2009, 14:54:53
Niet lullen, voor mij is het nieuw  ;)

voor mij de ver-van-mijn-bed-show :-X

bron > versterking > 2 speakertjes
opstaan voor ander volume of nieuw plaatje
:coffee:

;D

wel mooie telefoon
hoe uh klinkt 'ie ?
>:D ;)



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

celerontje

't Is GEEN telefoon, 't is een iPod met Wifi.
Hij lijkt wel verdacht veel op de iPhone en kan ook een hoop dingen die de iPhone ook kan, maar het is GEEN mobieltje! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Citaat van: Audioloog op juni  7, 2009, 11:45:55
Het klinkt misschien raar, maar het bedienen van de Transporter met de Ipod/Ipeng combo veranderd gelijk mijn hele manier van muziek luisteren  :-X

Ik merk dat ik nu gelijk een hoop muziek luister die ik eerst links liet liggen, dit heeft alles te maken met het visueel door de collectie heen browsen (album hoesjes!) versus tekst gebaseerd door je collectie heen browsen. Nooit gedacht dat dat zoveel uitmaakt wat betreft het kiezen van waar je naar gaat luisteren  :) Een heel positief effect trouwens want ik luister nu albums waar ik niet eens van wist dat ik ze had  :P

Dat album van Suzanne Vega op het plaatje is in ieder geval een goede keuze  8)

peter

solitaire

Citaat van: celerontje op juni  7, 2009, 16:14:42
't Is GEEN telefoon, 't is een iPod met Wifi.
Hij lijkt wel verdacht veel op de iPhone en kan ook een hoop dingen die de iPhone ook kan, maar het is GEEN mobieltje! ;)

ah :-[

which kind of makes my point ;)

PS/ wel grappig te zien op hoeveel manieren je met muziekweergave bezig kan zijn !




W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

advr

Citaat van: Audioloog op juni  7, 2009, 14:25:19
Nog wat foto's  ;)

Edit: de onscherpte zit niet in de ipod touch maar in het zonder flits fotograferen zonder statief  :baaa:

die gebruik ik ook ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: solitaire op juni  7, 2009, 16:06:16
voor mij de ver-van-mijn-bed-show :-X

bron > versterking > 2 speakertjes
opstaan voor ander volume of nieuw plaatje


dat is met de iPod niet anders... bron (+ dac) - versterking - speakertjes. alleen het opstaan hoeft niet meer bedienen doe je met de iPod... ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Ik zou niet zonder album art willen browsen... Heb dat altijd een groot probleem gevonden van de SB3. De Duet was op dat front wel beter. Mooie aankoop Ronald, de stap naar een Linn Majik DS is nu wel HEEL klein geworden... ;) ;) ;)

)p(

Citaat van: garmtz op juni  7, 2009, 20:40:28
Ik zou niet zonder album art willen browsen... Heb dat altijd een groot probleem gevonden van de SB3. De Duet was op dat front wel beter. Mooie aankoop Ronald, de stap naar een Linn Majik DS is nu wel HEEL klein geworden... ;) ;) ;)

Songbook werkt inderdaad ook heel mooi...was ik meer van onder de indruk dan de Klimax zelf ;)

peter

garmtz

Citaat van: )p( op juni  7, 2009, 22:15:45
Songbook werkt inderdaad ook heel mooi...was ik meer van onder de indruk dan de Klimax zelf ;)

En ik ben onder de indruk dat je niet van de Klimax onder de indruk was... Kan me echter wel voorstellen dat je niet onder de indruk was van de prijs/prestatieverhouding... :)

)p(

Citaat van: garmtz op juni  7, 2009, 22:29:55
En ik ben onder de indruk dat je niet van de Klimax onder de indruk was... Kan me echter wel voorstellen dat je niet onder de indruk was van de prijs/prestatieverhouding... :)

Hehe...laten we het daar maar niet eens over hebben...ik vond hem in het echt wel veel mooier uit zien dan op de foto's...dat is toch wat of niet?  ;D

peter

garmtz

Citaat van: )p( op juni  7, 2009, 22:33:26
Hehe...laten we het daar maar niet eens over hebben...ik vond hem in het echt wel veel mooier uit zien dan op de foto's...dat is toch wat of niet?  ;D

Het is een mooi doosje ja, zeker waar... ;D

hifiman

Tsja het is een regenachtige zondagmiddag en je beseft ook opeens dat er nog garantie op je transporter zit, dus wat doe je dan?  :headbanging:

hifiman

En als dan ook nog opeens Anton voor je deur staat.  :pompom:

hifiman

Hoe klinkt het nu?

Dat vertel ik later, want het is nu bedtijd  :yawnee:

hifiman

Citaat van: garmtz op juni  7, 2009, 20:40:28
Ik zou niet zonder album art willen browsen... Heb dat altijd een groot probleem gevonden van de SB3. De Duet was op dat front wel beter. Mooie aankoop Ronald, de stap naar een Linn Majik DS is nu wel HEEL klein geworden... ;) ;) ;)
Dank je Garmt. Je zou toch niet willen dat ik mijn soldeerbout in zo'n mooie Majik zet toch?  ;D

celerontje

Een primeur mensen! :o
Ronald met z'n eigen kop op HTforum.nl! ;D
(oké, gedeeltelijk ;))

Verwijderen heeft trouwens geen zin, ik heb ze opgeslagen! :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

advr

Citaat van: Audioloog op juni  8, 2009, 00:46:29
Hoe klinkt het nu?

Dat vertel ik later, want het is nu bedtijd  :yawnee:

wat heb je eigenlijk verandert :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Zo te zien iets in de outputstage... Nog steeds geen heimwee naar een goede DAC, Ronald? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Wimaatjes en mooie weerstandjes, wat is er precies ge-mod?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz


hifiman

Jullie gaan allemaal door voor de koelkast, de ontknoping volgt zo!  :popcorn:

hifiman

Bij deze even een korte toelichting.  :coffee:

Gistermiddag kwam Anton even langs om naar mijn nieuwe versterker te luisteren  ^-^ Op een gegeven moment kwam daarbij de transporter ter sprake en we waren het er beiden over eens dat dit nu de zwakke schakel in de keten is. Anton merkte toen even tussen neus en lippen door op dat er wel op simpele wijze iets te verbeteren viel. Tsja van het een kwam het ander en de schroevendraaier werd al snel tevoorschijn gehaald  :P Er zijn inderdaad wat zaken gebypassed.  ^-^

Tot mijn verrassing was het resultaat niet subtiel! Het geluid kwam nu beduidend losser van de speakers, het duidelijk hoorbare digitale transporter dac randje is nu zo goed als weg, het klinkt vloeiender/analoger en vooral natuurlijk. Ik had een subtiel verschil verwacht maar in plaats daarvan speelt de transporter opeens een aantal klasses hoger!  :clapping:  :pompom:  :headbanging:

Nu heb ik natuurlijk nog niet echt lang geluisterd en een ander moet ook nog even inspelen, maar bovengenoemde zaken waren gewoon gelijk heel duidelijk hoorbaar. Vanavond ga ik er eens lekker voor zitten en muziek luisteren en kijken hoe een en ander nu bevalt  :)

Betekent dit nu dat ik afzie van een externe dac? Het antwoord is: geen idee, ik ga de komende tijd eerst een lekker luisteren en dan zien we vanzelf wel of die behoefte er nog is of niet  ^-^

Anton heel hartelijk dank voor deze fantastische goed uitgepakte modificatie en ook voor de gezelligheid  :pompom:  :clapping:

hifiman


tiptop

Gelukkig maar weer mooi uitgepakt. Feli, Ronald 8)

Een dag niet gemod, is een dag niet geleefd. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.