hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

aMUSEd

pfff, ik ben ook weer bij.. allemachtig  ;D

Ben benieuwd wat de Symphonic Line versterker op de avalons doet (prima versterker btw (rg14)).

garmtz

Hahaha! Ik zal nooit meer raden... :)  Het betreft dus een RG9? Echt een zeer mooie versterker en de edele subtiele en rijke (maar toch nog analytische) klank sluit goed aan bij Avalon. En belangrijk: de versterker maakt MUZIEK!

hifiman

Citaat van: garmtz op mei 18, 2009, 09:19:15
Hahaha! Ik zal nooit meer raden... :)  Het betreft dus een RG9? Echt een zeer mooie versterker en de edele subtiele en rijke (maar toch nog analytische) klank sluit goed aan bij Avalon. En belangrijk: de versterker maakt MUZIEK!

Het betreft inderdaad een RG9 MK4, het nieuwste model dus. Ik knijp hem wel een beetje (of het allemaal door gaat..), want dit is de enige die en bijna nieuw is en een MK4 (dus geen ouder model), een goede prijs heeft en te doen is qua afstand (400 km).  :lookaround:
Ik hoop hem komend weekend op te kunnen gaan halen, maar de verkoper zou pas vrijdag weer thuis zijn en zijn mail lezen waarin ik dat voorstel :P

Leuk dat je de versterker kent, ik heb al meerdere mensen horen zeggen dat dit een zeer muzikale versterker is  :bigsmile:
Ik heb hem wel even gehoord bij Studio Alkmaar, maar ja, andere set, andere akoustiek...

hifiman

Citaat van: aMUSEd op mei 17, 2009, 21:38:30
Ben benieuwd wat de Symphonic Line versterker op de avalons doet (prima versterker btw (rg14)).
Heb je de RG14 Hans of bedoel je dat je deze wel eens gehoord hebt?

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op mei 17, 2009, 20:16:02
Dat zijn nogal wat ontwikkelingen...wel goed dat je continue blijft vergelijken cq. terugveranderen...de meesten sluiten vaak meteen een hoofdstuk af en dan is de zwakke plek in een nieuwe situatie bijna niet meer te herleiden. .
Ik ben een fanatiek troubleshooter  ;)

Citaat van: Erik van Voorst op mei 17, 2009, 20:16:02
Trouwens wel erg tof van Garmt en Bjorn dat ze goed op de situatie inspringen...ik roep meestal dat je hier meer aan hebt dan korting (internetwinkels ed.)....echt tien met een griffel....   O0
Ik kan dit alleen maar volmondig beamen  8)

Citaat van: Erik van Voorst op mei 17, 2009, 20:16:02
Ook leuk dat de Pledge je Avalon weer doet shinen...evenals wat "doordachte" aanpassingen om hem wat te tunen naar jouw smaak/omgeving... ;)
:)

hifiman

In de loop der tijd, sinds ik speel met Cardas Crosslink luidspreker kabel zijn de kabels steeds weer een stukje ingekort en veel korter moeten ze niet meer gaan worden  :-X Ik wil dus liefst af van het bare-wire verhaal aan de speaker kant. De reden dat ik bare wire gebruik is dat ik geen geschikte spades meer kan vinden voor mijn Avalons. 6 millimeter spades zijn op zich wel te vinden maar als je er dan bij vertelt dat de buitenmaat max 11mm mag zijn dan valt alles wat er in de reguliere handel te koop is gelijk weer af :P

Ik overweeg dus sterk om de luidspreker terminals van mijn Avalons aan te passen en er standaard WBT terminals op te monteren. Beste manier om dit te doen zou zijn om het luidspreker terminal "blokje" te vervangen door een metalen plaatje van de juiste maat met 4 schroefgaten op de juiste plek en dan twee gaten erin voor de WBT terminals, zodat ik WBT spades kan gaan gebruiken. Op zich een relatief simpele klus behalve dan het maken van het metalen plaatje  ;D Afijn we zullen zien wat de toekomst brengt  ^-^

Ik heb ook overwogen om de Cardas Crosslink direkt op het filter in mijn speakers te monteren, maar dat doe ik toch maar niet, het is toch wel fijn om de mogelijkheid te houden om zonder de hele speaker op te slopen nog eens van speaker kabel te kunnen wisselen  ;D

Op de foto in deze post: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23357.msg1440166#msg1440166 is goed te zien waar ik het over heb.

garmtz

Ik hoop dat het avontuur met de Symphonic Line je niet weer hoofdbrekens gaat kosten, want je weet nooit wat iets op langere termijn bij jou thuis gaat doen. En dit is natuurlijk maar 1 van de 1,000,000 opties... ;)

solitaire

Bocchino F20 en FM27/W7 vorkjes zouden passen in de huidige setup. En Bocchino spullen zijn naar mijn ervaring zeer de moeite waard. Probeer Crusade Audio of anders rechtstreeks. Passende vorkjes aanzetten lijkt me handiger dan een nieuwe terminal plaatsen ...

Als je de SymphonicL richting op gaat, probeer dan ook hun kabels eens. SymphonicL apparatuur is meestal zeer muzikaal, en de bekabeling, al ziet het er zeer sympel uit, is al net zo.



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: garmtz op mei 18, 2009, 11:29:45
Ik hoop dat het avontuur met de Symphonic Line je niet weer hoofdbrekens gaat kosten, want je weet nooit wat iets op langere termijn bij jou thuis gaat doen. En dit is natuurlijk maar 1 van de 1,000,000 opties... ;)
Ik hoop het ook niet  ;D Juist vanwege die vele opties heb ik om advies gevraagd van de (Avalon) kenner op dit forum, die tevens ook mijn set en mijn voorkeuren/smaak redelijk kent. Tijd, zin, geld en energie om honderd van die miljoen opties te gaan uitproberen heb ik niet  ;D 

hifiman

Citaat van: solitaire op mei 18, 2009, 11:37:02
Bocchino F20 en FM27/W7 vorkjes zouden passen in de huidige setup. En Bocchino spullen zijn naar mijn ervaring zeer de moeite waard. Probeer Crusade Audio of anders rechtstreeks. Passende vorkjes aanzetten lijkt me handiger dan een nieuwe terminal plaatsen ...
Dank voor de tip! Echter, het zou ook wel fijn/handig zijn als andere reeds afgemonteerde kabels (met bijvoorbeeld bananen) gebruikt zouden kunnen worden, mede daarom lijkt dat eenmalig aanpassen mij geen gek idee.

Citaat van: solitaire op mei 18, 2009, 11:37:02
Als je de SymphonicL richting op gaat, probeer dan ook hun kabels eens. SymphonicL apparatuur is meestal zeer muzikaal, en de bekabeling, al ziet het er zeer sympel uit, is al net zo.
Wie weet, maar eerst die versterker  :police:


W.
[/quote]

solitaire

Citaat van: Audioloog op mei 18, 2009, 11:45:20
Echter, het zou ook wel fijn/handig zijn als andere reeds afgemonteerde kabels (met bijvoorbeeld bananen) gebruikt zouden kunnen worden, mede daarom lijkt dat eenmalig aanpassen mij geen gek idee.

Als je regelmatig van kabels verwisseld is dat zeker zo natuurlijk.


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: solitaire op mei 18, 2009, 11:49:14
Als je regelmatig van kabels verwisseld is dat zeker zo natuurlijk.
Nou dat regelmatig valt wel mee maar ik voorzie wel een mogelijke upgrade in de toekomst hoger in de Cardas boom. En dat zijn kabels die je niet zelf kunt termineren.

oud_account_1

Citaat van: Audioloog op mei 18, 2009, 10:18:00
6 millimeter spades zijn op zich wel te vinden maar als je er dan bij vertelt dat de buitenmaat max 11mm mag zijn dan valt alles wat er in de reguliere handel te koop is gelijk weer af :P
Voor de handige doe-'t-zelvert is het toch geen probleem om ze wel passend te maken met b.v. een slijptol?
Ik zou ook niet zo snel de terminals zelf vervangen en al helemaal niet in jouw situatie, waar je ervan overtuigd bent dat je het verschil hoort tussen bare wire en met connector...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

hifiman

Citaat van: squadra op mei 19, 2009, 09:49:33
Voor de handige doe-'t-zelvert is het toch geen probleem om ze wel passend te maken met b.v. een slijptol?
Ik zou ook niet zo snel de terminals zelf vervangen en al helemaal niet in jouw situatie, waar je ervan overtuigd bent dat je het verschil hoort tussen bare wire en met connector...
Ik heb geen slijptol, maar je hebt zeker een punt  :)

Ik heb hoe dan ook een soort connector, of een schroef (zoals nu) of een WBT terminal met spades, wat feitelijk ook een soort schroef is en nog steeds barewire in kan als ik dat zou willen  ;)

aMUSEd

Citaat van: Audioloog op mei 18, 2009, 09:36:29
Heb je de RG14 Hans of bedoel je dat je deze wel eens gehoord hebt?
Nee, ik heb geen symphonic line versterker maar wel een keer mogen beluisteren op mijn magnetostaten.
Ga je de versterker onbeluisterd aanschaffen?

searcher

Citaat van: garmtz op mei 18, 2009, 11:29:45
Ik hoop dat het avontuur met de Symphonic Line je niet weer hoofdbrekens gaat kosten, want je weet nooit wat iets op langere termijn bij jou thuis gaat doen. En dit is natuurlijk maar 1 van de 1,000,000 opties... ;)

;D

Mijn auto heeft sinds de beginne al menig km gereden naar audioloog.  ;D
Ik heb zoveel veranderingen waargenomen dat ik het niet meer uit elkaar houdt. ::)

Echter ik luister altijd graag naar een nieuwe verandering soms zijn deze klein maar soms zeer groot.
Ook nu denk ik als het weer gaat kriebelen dan zal ook deze versterker het veld ruimen.  ;)

Als dat je hobby is en het geeft je een goede nachtrust ,WAF factor,budget... doen zou ik zeggen.

Ik kom zeker weer luisteren met de voor mij bekende cd's
Begrijp ik goed dat je gaat streamen met een gelijkwaardig nivo als dat wat een top klasse cd speler geeft ?  :)

                                                                                                                   Gr Searcher



hifiman

Citaat van: searcher op mei 19, 2009, 19:11:49
Ook nu denk ik als het weer gaat kriebelen dan zal ook deze versterker het veld ruimen.  ;)
De bedoeling is om het bij deze versterker te gaan laten de komende tig jaren. Een van de redenen dat ik liever iets meer betaal en dan voor een bijna nieuwe ben gegaan. Maar goed, gezien mijn historie kan ik me je gedachtengang goed voorstellen.  ^-^

Citaat van: searcher op mei 19, 2009, 19:11:49
Als dat je hobby is en het geeft je een goede nachtrust ,WAF factor,budget... doen zou ik zeggen.
Het steeds veranderen van apparatuur is zeker geen doel op zich, al zal het daar soms wel op lijken  ;D

Citaat van: searcher op mei 19, 2009, 19:11:49
Ik kom zeker weer luisteren met de voor mij bekende cd's
Which part of streaming didn't you understand?  ;)

Citaat van: searcher op mei 19, 2009, 19:11:49
Begrijp ik goed dat je gaat streamen met een gelijkwaardig nivo als dat wat een top klasse cd speler geeft ?  :)
Nee dat begrijp je niet helemaal goed. Ik stream al een tijd en ik heb nooit beweerd dat de transporter net zo goed is als een topklasse cd speler  ;)

Je bent uiteraard welkom om weer eens te komen luisteren als mijn nieuwe versterker er is en de set (en ik) weer wat in ruste zijn   ^-^

Groetjes,

Ronald

hifiman

Dikke teleurstelling vandaag  :confused: Anderhalve week in spanning gewacht. Ik had alles al voorbereid, meerdere malen vroeg opgestaan om geld te pinnen, broodjes en drinken gekocht voor de lange reis naar duitsland, oliepeil en bandenspanning gecheckt van de auto, route bestudeerd en bovenal natuurlijk mezelf mentaal helemaal ingesteld op het bezitten van een mooie Symphonic Line RG9 MK4 van nog geen anderhalf jaar oud. Afijn je voelt um al aankomen, kreeg op de valreep een mailtje dat mijnheer hem toch maar niet verkoopt  :-X

Maar goed, ik ben oplossingsgericht ingesteld dus niet lang getreurd en gekeken naar de andere opties. Ik zie op dit moment nog twee mogelijkheden (wat Symphonic Line  betreft). Een andere RG9 MK4 voor dezelfde prijs maar dan een kleine 3 jaar oud en helaas veel te ver weg (wellicht dat opsturen een optie is, in zijn advertentie zegt hij niet internationaal te versturen) en een RG10 MK3 van 6 jaar oud maar dan wel weer met 1 jaar garantie (bij een hifi zaak) en wel aan te rijden. Ik heb beiden een mail gestuurd en ik wacht weer even in spanning af  :lookaround:

To be continued....

Davey

Citaat van: Audioloog op mei 21, 2009, 08:29:20
Dikke teleurstelling vandaag  :confused: Anderhalve week in spanning gewacht. Ik had alles al voorbereid, meerdere malen vroeg opgestaan om geld te pinnen, broodjes en drinken gekocht voor de lange reis naar duitsland, oliepeil en bandenspanning gecheckt van de auto, route bestudeerd en bovenal natuurlijk mezelf mentaal helemaal ingesteld op het bezitten van een mooie Symphonic Line RG9 MK4 van nog geen anderhalf jaar oud. Afijn je voelt um al aankomen, kreeg op de valreep een mailtje dat mijnheer hem toch maar niet verkoopt  :-X

Maar goed, ik ben oplossingsgericht ingesteld dus niet lang getreurd en gekeken naar de andere opties. Ik zie op dit moment nog twee mogelijkheden (wat Symphonic Line  betreft). Een andere RG9 MK4 voor dezelfde prijs maar dan een kleine 3 jaar oud en helaas veel te ver weg (wellicht dat opsturen een optie is, in zijn advertentie zegt hij niet internationaal te versturen) en een RG10 MK3 van 6 jaar oud maar dan wel weer met 1 jaar garantie (bij een hifi zaak) en wel aan te rijden. Ik heb beiden een mail gestuurd en ik wacht weer even in spanning af  :lookaround:

To be continued....

He wat flauw zeg. Begin dan niet aan een verkoop is mijn gedachten. Succes met je nieuwe zoektocht die natuurlijk ook wel eens nog mooier kan worden dan wat het was  ;)

hifiman

Citaat van: Davey op mei 21, 2009, 08:40:50
He wat flauw zeg. Begin dan niet aan een verkoop is mijn gedachten. Succes met je nieuwe zoektocht die natuurlijk ook wel eens nog mooier kan worden dan wat het was  ;)
Ik vond het vooral vervelend dat ik dik een week aan het lijntje ben gehouden en dan pas te horen krijg dat het niet doorgaat  :mad: Maar bedankt voor het medeleven en de RG10 MK3 schijnt nog iets mooier te zijn dan de RG9 MK4 als ik afga op het puntenaantal in de "Audio" (duits magazine), dus wie weet  ^-^

advr


Nou da's ook lekker zeg.... maar er zijn ergere dingen in het leven. 8)
Uiteindelijk zal het wel weer goed komen :music:

dealer in de buurt van Alkmaar? :blink:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op mei 21, 2009, 09:19:16
dealer in de buurt van Alkmaar? :blink:
Heeft alleen 2 modellen zonder AB mogelijkheid helaas, ben er vorig weekend al langsgeweest  ;)

advr

Citaat van: Audioloog op mei 21, 2009, 09:25:17
Heeft alleen 2 modellen zonder AB mogelijkheid helaas, ben er vorig weekend al langsgeweest  ;)

da's jammer, met hem is altijd goed zaken te doen ;D

heb je al reacties op je mail gehad of zijn die pas weg?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op mei 21, 2009, 09:49:10
heb je al reacties op je mail gehad of zijn die pas weg?
Nee nog niet, was vanochtend vroeg  ;)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster