hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

celerontje

Gelijk spugen?
Kijk Titanic nog eens een keertje, zou ik zeggen! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifi | Roderick

Citaat van: Audioloog op april 14, 2009, 13:36:13
Dat heb jij goed gezien, ze stammen namelijk af van speakers uit die periode, namelijk de BBC LS3/5A ;D

Deze ook :)

celerontje

Ja ja, we weten nu wel dat je stieken ook wijn importeert, Roderick! ;D
Mooie speakers, trouwens. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: garmtz op april 14, 2009, 08:53:34
Heeft met het gebruikte CRT oppervlak te maken... Als je voor een 2.35:1 scherm zou gaan, wil je je projector wellicht iets dichterbij hangen (bij gelijke beeldbreedteals je nu hebt), of je laat de PJ hangen en gaat voor een breder scherm.


Okay nu begrijp ik hem...je kunt de situatie van audioloog zonder lens verkrijgen.....altijd beter natuurlijk.. :P

Ik was op het verkeerde been gezet omdat ik meldde dat ik een Bluray WEL beeldvullend zie (in de breedte) en een DVD NIET (scheelt 20 cm)....
Reinier heeft het overigens zo op mijn verzoek speciaal voor de Bluray afgesteld na het aanbrengen van colourfiltering.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 14, 2009, 19:26:04
Okay nu begrijp ik hem...je kunt de situatie van audioloog zonder lens verkrijgen.....altijd beter natuurlijk.. :P
Dat klopt, maar is niet beter hoor  :notify: Maar goed daar zijn andere topics voor  ;)

Citaat van: Erik van Voorst op april 14, 2009, 19:26:04
Ik was op het verkeerde been gezet omdat ik meldde dat ik een Bluray WEL beeldvullend zie (in de breedte) en een DVD NIET (scheelt 20 cm)....
Huh? Waarom zit er verschil tussen bluray en dvd (wel uitgaande van dezelfde aspect ratio van de film mag ik aannemen) ?  :sarcasm:

celerontje

Een PAL DVD is 50HZ, BD met 3:2 pulldown is 60HZ, dus bij DVD een lagere Frequentie waardoor de ''scanning'' op de buis op een andere golflengte gebeurt.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op april 14, 2009, 19:45:50
Een PAL DVD is 50HZ, BD met 3:2 pulldown is 60HZ, dus bij DVD een lagere Frequentie waardoor de ''scanning'' op de buis op een andere golflengte gebeurt.
Dan zou Erik dus hetzelfde verschijnsel moeten hebben met ntsc versus pal dvd's, maar hij noemt specifiek blu-ray.  :eh:

celerontje

Klopt, maar volgens mij kijkt Erik liever met NL subs, dus alleen PAL DVD's ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


Erik van Voorst (in memoriam)

#4784
Exact uitgelegd allemaal...nu herinner ik me ook Reiniers uitleg hierin weer.....ik heb inderdaad altijd subs mijn vrouw kijkt nl. altijd gezellig mee.....en dan wil ik liever niet tijdens de film "uitleggen"... ;D :-X >:D
Dat dit af en toe ten koste gaat van.....ach...ik ben niet echt een Beeld-man... ;)

Volgens mij blijven we netjes on topic....jij draait met zo een analens ...en dit is jouw topic... ::)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BuSpu

Zat laatst nog te denken, heb je een instelbare fase op je Sub? Je zou dan kunnen spelen met die fase instelling om zo de bult die je hebt bij, ik geloof, 37 Hz te temperen. Je hoeft dan niet zwaar te EQ'en op je sub. Ik weet niet of het werkt maar ik heb wel eens gehoord dat op die manier fikse problemen in het laag werden opgelost.

Spaar je ook nog een Spectral uit.... :P

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 14, 2009, 20:31:22
Exact uitgelegd allemaal...nu herinner ik me ook Reiniers uitleg hierin weer.....ik heb inderdaad altijd subs mijn vrouw kijkt nl. altijd gezellig mee.....en dan wil ik liever niet tijdens de film "uitleggen"... ;D :-X >:D
Ach subs of geen subs, mijn vrouw vraagt tijdens de film altijd meerdere malen naar de "clou" en is dan verontwaardigd dat ik die niet weet  ;D

Citaat van: Erik van Voorst op april 14, 2009, 20:31:22
Volgens mij blijven we netjes on topic....jij draait met zo een analens ...en dit is jouw topic... ::)
:yin-yang:

hifiman

Citaat van: BuSpu op april 14, 2009, 20:43:51
Zat laatst nog te denken, heb je een instelbare fase op je Sub? Je zou dan kunnen spelen met die fase instelling om zo de bult die je hebt bij, ik geloof, 37 Hz te temperen. Je hoeft dan niet zwaar te EQ'en op je sub. Ik weet niet of het werkt maar ik heb wel eens gehoord dat op die manier fikse problemen in het laag werden opgelost.
Yep heb ik, echter ik sta wat sceptisch tegenover deze methode, op 1 frequentie zal het op 1 plek goed werken, maar ja op alle andere frequenties cq plekken zal wegens inteferentie ongewenste effecten optreden.  Ach  ik zou het voor de grap eens kunnen uitproberen natuurlijk, even wachten op een regenachtige zondagmiddag  :P

celerontje

Dat is eenvoudig te realiseren, laat Phannee met de tuinslang en een sproeistuk regen maken in de tuin, en jij kan lekker rommelen aan je sub! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

garmtz

Over het uiterlijk van de Harbeth speakers... Ik heb al zoveel vochtige ogen momenten met deze speakers gehad (zowel de Monitor 30, HL-P3ES als SHL5), er komt zoveel schoonheid (muzikale schoonheid!) uit deze speakers, dat je hun wat saaie ouderwetse uiterlijk hen direct vergeeft. Inderdaad is de behuizing een zeer belangrijk integraal onderdeel van de klankafstemming en zijn de afmetingen heel erg bewust gekozen (ook met het oog op het gunstig verdelen van de verschillende resonantiefrequenties). Die afmetingen vallen nou eenmaal een beetje 'ouderwets' uit, maarja, vroeger was zowiezo 'alles' beter (vooral hifi... ;))...

Don't judge a book by its cover! ;) Ga ze eens luisteren! Als je over het uiterlijk heen kunt stappen, zijn het werkelijk prachtige speakers.

hifiman

Citaat van: garmtz op april 15, 2009, 10:51:17
Over het uiterlijk van de Harbeth speakers...
En volgens mij maken de mooie Custom Design stands die jullie erbij (kunnen) leveren ook een hoop goed  :)

Citaat van: garmtz op april 15, 2009, 10:51:17
Ga ze eens luisteren!
Zal ik binnenkort eens doen  ;)

)p(

Citaat van: garmtz op april 15, 2009, 10:51:17
maarja, vroeger was zowiezo 'alles' beter (vooral hifi... ;))...


Ai nostalgie op jouw leeftijd ;)

peter

hifiman

Citaat van: garmtz op april 15, 2009, 10:51:17
Ik heb al zoveel vochtige ogen momenten met deze speakers gehad
Heb ik overigens met heel veel speakers, maar dan om andere redenen  ;)

garmtz


hifiman


Ralph71

Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Davey

Tsjonge, wat is dit toch een gave opstelling en gave set  8)

)p(

Vooral van voor heel mooi met die stands...van die lange benen met een schattig koppie  ;D
Voor je als je ze zelf koopt is wellicht een iets donkerder of juist lichter fineer nog mooier?

peter

hifiman


Ralph71

Fraai! Wellicht wordt er dus meer vervangen dan enkel de speakers?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro