hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 29, 2009, 15:01:01
Hij is dus gekalibreerd in een speciale modus die achter een wachtwoord of een soort code o.i.d. zit?
Anders had de ISF kalibrateur destijds de Gain ook niet kunnen bijstellen.
Valt niet uit te vogelen hoe je in dat menu komt?
Service manual?
Mijn punt is dat als je in de toekomst de calibratie opnieuw wilt doen je beter de custom stand kunt pakken waarin je wel controle hebt over de gain voor de 3 basiskleuren.

Heeft niets met service menu te maken. Hoe je daarin komt weet ik trouwens al (staat op avsforum), maar ik ga daar niet in klooien. Immers, 1 foutje en je hebt wellicht helemaal geen beeld meer en dan zit je met de gebakken peren  ;D

celerontje

Ik snap 'm. :)
Vraag ik me alleen nog ding af:
Welke halve zool verzint die menu's? ;D

Als je 'm laat kalibreren, ga je dan zelf naar Frank toe, of laat je iemand komen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 29, 2009, 15:18:32
Als je 'm laat kalibreren, ga je dan zelf naar Frank toe, of laat je iemand komen?
Zowiezo niet naar Frank, simpelweg omdat dat te ver weg is :P

celerontje

Kan ik me voorstelen, BB&G is veel dichterbij. ;D
Over zelfkalibratie gesproken, kan je geen 6500K settings op AVSforum vinden voor je HD350, die je dan zelf vervolgens '''finetuned'' met je SMART?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

garmtz

Ronald, wij zouden toch binnenkort nog eens muziek gaan uitwisselen...? ;)  Neem ik gewoon mijn kalibratiespullen mee...

hifiman

Citaat van: garmtz op januari 29, 2009, 16:10:45
Ronald, wij zouden toch binnenkort nog eens muziek gaan uitwisselen...? ;)  Neem ik gewoon mijn kalibratiespullen mee...
Wow, dat zou helemaal te gek zijn Garmt!  O0  :biggrin:  :xmas:  :hehe:  :bigsmile:

)p(

Citaat van: Audioloog op januari 29, 2009, 09:48:13
. Dit zou overigens ook door de oververzadigde kleuren kunnen komen, maar ik heb zelf het idee dat dat niet de enige oorzaak is.

Vooral als het bron materiaal al erg verzadigd is kan de hd350 er nog een aardig schepje op doen. Als je echt zuurstok kleuren wilt zien op de hd350 download dan eens een aflevering van Ugly Betty...doet haast pijn aan de ogen  ;D

peter

Kjelt

Citaat van: )p( op januari 29, 2009, 16:32:44
Vooral als het bron materiaal al erg verzadigd is kan de hd350 er nog een aardig schepje op doen. Als je echt zuurstok kleuren wilt zien op de hd350 download dan eens een aflevering van Ugly Betty...doet haast pijn aan de ogen  ;D
Of LOST seizoen 5 eerste aflevering, groen groener het kermit groenst  ;D

)p(

Citaat van: Kjelt op januari 29, 2009, 16:35:03
Of LOST seizoen 5 eerste aflevering, groen groener het kermit groenst  ;D

Lost in color hell  ;D

peter

tiptop

Citaat van: garmtz op januari 29, 2009, 16:10:45
Ronald, wij zouden toch binnenkort nog eens muziek gaan uitwisselen...? ;)  Neem ik gewoon mijn kalibratiespullen mee...
Moest een calibratie niet in het pikkedonker plaats vinden? Die mogelijkheid is er toch niet bij Ronald? Of is het 'savonds wel volledig te verduisteren?

Citaat van: Audioloog op januari 29, 2009, 09:48:13
Heel erg goed. Dat wil zeggen, met goed bron materiaal super , met minder goed bronmateriaal een stuk minder, maar ja garbage in = garbage out natuurlijk :P

Dan alleen maar goed bronmateriaal kijken ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

's Avonds kan 't wel, zo deed Ronald 't ook met z'n SMART.
Dit is inderdaad een erg mooi aanbod van Garmt en wel zo voordelig, na al die kapitaalvernietiging van de afgelopen maanden! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: tiptop op januari 29, 2009, 20:14:25
Moest een calibratie niet in het pikkedonker plaats vinden? Die mogelijkheid is er toch niet bij Ronald? Of is het 'savonds wel volledig te verduisteren?
Als het buiten donker is dan is mijn verduistering goed genoeg om het binnen zo duister te laten zijn dat ik bij IRE0 duidelijk het restlicht van de projector zie. Kortom het is dan zeker donker genoeg voor calibratie  ^-^

Kjelt

nog even je plafond en wanden zwart sausen en calibreren maar  ;D

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

hifiman

Ik hoop dat vandaag mijn onderdelen voor de prismasonic lens remote upgrade aankomen dan kan ik morgen lekker de 2 motortjes inbouwen  :wub:

Edit: Spul is binnen hoor ik net van de vrouw   :thumbs-up: , dus dat wordt weer lekker klussen van het weekend  :tounge:

hifiman

En het werkt  prima :)

)p(

Citaat van: Audioloog op januari 30, 2009, 23:21:29
En het werkt  prima :)

Heel mooi...heel wat beter dan dat gehannes met het klimmen op je bank ofzo  ;D

peter

HTip

Citaat van: Audioloog op januari 30, 2009, 08:48:43
Ik hoop dat vandaag mijn onderdelen voor de prismasonic lens remote upgrade aankomen dan kan ik morgen lekker de 2 motortjes inbouwen  :wub:

Edit: Spul is binnen hoor ik net van de vrouw   :thumbs-up: , dus dat wordt weer lekker klussen van het weekend  :tounge:

Knap gedaan!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Mooi en dat gaat via de ir afstandsbediening? Dan zou je de makro zo kunnen maken dat ie tegelijk de prismasonic omzet en de v-stretch activeert  ;)

hifiman

Hier nog even wat foto's van het eindresultaat  :) Ik ben de halve nacht (letterlijk) bezig geweest met de boel aansluiten, draden wegwerken en met name het opnieuw afstellen van de prismasonic :P Ben nu aardig gaar maar het is goed gelukt en het is klaar  :biggrin:

Verder heb ik een stukje isolatietape op de powerled bovenop de projector geplakt zodat ik geen rode of groene vlek op mijn plafond meer heb  ;D
Tevens het hdmi 90 graden hoekstukje weer verwijderd, toch netter zo  :notify:

hifiman

Citaat van: )p( op januari 31, 2009, 08:03:13
Heel mooi...heel wat beter dan dat gehannes met het klimmen op je bank ofzo  ;D
Haha, inderdaad, dat is me toch wel wat euro'tjes waard  :xmas:

hifiman

Citaat van: HTip op januari 31, 2009, 09:24:12
Knap gedaan!
Dank je, overigens heb ik dat niet zelf verzonnen ofzo hoor, is een upgrade die normaal door prismasonic gedaan wordt maar na een mailtje bleek je het ook zelf te mogen doen en dat scheelt nog 190 euro ook  :P

hifiman

Citaat van: Kjelt op januari 31, 2009, 09:54:40
Mooi en dat gaat via de ir afstandsbediening? Dan zou je de makro zo kunnen maken dat ie tegelijk de prismasonic omzet en de v-stretch activeert  ;)
Yep, zit een AB met knoppen bij  ;D Maar uiteraard doe ik het met de Harmony. En ja dat makro gaat er komen, maar dan moet ik eerst die 2 v-stretch codes in mijn AB krijgen. En dat is precies waar ik mij NU mee bezig ga houden :P Wordt vervolgd...

hifiman

Ik had nog wat IR LED's liggen, dus mijn plan was om vandaag een seriele IR transmitter te bouwen en dan met LIRC aan de slag te gaan om zo de v-stretch codes van de JVC HD350 in mijn Logitech Harmony AB te krijgen. Helaas was ik even vergeten dat ik onlangs een ander moederbordje in de linux pc heb gebouwd zonder seriele porten erop  :(

Ik moet dus even kijken wat ik nu ga doen, het zou zo maar eens kunnen dat ik domweg alsnog een PCI kaartje met 2 seriele porten ga halen :P