hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Een plaatje zegt meer dan 100 woorden.  ^-^

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Speciaal voor advr nog even een foto van de Mediacenter PC met DAC en Digital Lens  ^-^
Deurtje kan tijdens het spelen gewoon dichtblijven daar de IR receiver naast de Lyngdorf staat  ;)

hifiman

En voor degenen die zich afvragen "What's behind door number two?"

De PS Audio Powerplant en nog wat surround spul.

hifiman

De oplettend lezer zal het opgevallen zijn dat de CD spelert even uit beeld verdwenen is. Dat klopt, deze paste even niet meer in de kast en ik moet nog even kijken hoe ik dat op ga lossen  :-X In elk geval is de TEAC nog niet verbannen daar deze nog steeds de beste digitale bron in huis is!  :)

advr


bedankt voor de extra foto's, was inderdaad benieuwd waar alles beleven was 8) 8)

ben gisteren begonnen mijn cd's te rippen... rotwerkje... ::) ::)

heel langzaam ga ik richting afspelen via de HD. nu nog via de Tvix maar ooit komt daar een volwaardige media player aan te hangen. ;D
al klinkt het nu al best goed met een coax digitale verbinding naar de North Star en een apart netsnoer (audioqest) voor de Tvix ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op oktober 11, 2008, 11:10:15
ben gisteren begonnen mijn cd's te rippen... rotwerkje... ::) ::)
Dat is inderdaad iets waar je even doorheen moet!  ;D
Maar eenmaal gedaan is het daarna een kleine moeite om een nieuw gedownload gekocht cd'tje erbij te zetten.  ;)

advr

Citaat van: Audioloog op oktober 11, 2008, 11:12:47
Dat is inderdaad iets waar je even doorheen moet!  ;D
Maar eenmaal gedaan is het daarna een kleine moeite om een nieuw gedownload gekocht cd'tje erbij te zetten.  ;)

;D ;D

eerst zet ik ze als WAV erop, de "convesie" naar Flac doe ik in een later stadium, rippen doe ik met EAC natuurlijk. ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op oktober 11, 2008, 11:36:51
;D ;D

eerst zet ik ze als WAV erop, de "convesie" naar Flac doe ik in een later stadium, rippen doe ik met EAC natuurlijk. ;D ;D
Dat vind ik persoonlijk niet zo slim, immers EAC kan automatisch de metadata erbij zoeken en nu moet he dat allemaal achteraf doen, ik zou er nog maar eens goed over nadenken!

bmateijsen

Ripstation is nog makkelijker... Die zet ook gelijk echt alle tags goed en download coverart.
Je kan altijd je muziekcollectie natuurlijk nog beheren met mediamonkey.

Groet,

Bjorn

Citaat van: advr op oktober 11, 2008, 11:36:51
;D ;D

eerst zet ik ze als WAV erop, de "convesie" naar Flac doe ik in een later stadium, rippen doe ik met EAC natuurlijk. ;D ;D

advr

Citaat van: Audioloog op oktober 11, 2008, 11:43:56
Dat vind ik persoonlijk niet zo slim, immers EAC kan automatisch de metadata erbij zoeken en nu moet he dat allemaal achteraf doen, ik zou er nog maar eens goed over nadenken!

pffffffffffffffff, kan ik weer opnieuw beginnen :P :P

ripstation zal niet zo nauwkeurig zijn als EAC.

als je via eac doet en dan naar flac, neemt ie dan alles mee?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: bmateijsen op oktober 11, 2008, 11:53:03
Ripstation is nog makkelijker... Die zet ook gelijk echt alle tags goed en download coverart.
Je kan altijd je muziekcollectie natuurlijk nog beheren met mediamonkey.

Groet,

Bjorn


Hoi Bjorn,

Ben dat Ripstation aan het zoeken.
Is de software ergens te vinden, of zit dat ook bij zo'n Ripmachine :o

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

celerontje

Hoe heb je het probleem met de AB nou opgelost? ???  :)
En hoe ziet je nieuwe server eruit?

Fijn dat het allemaal werkt! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 11, 2008, 13:56:44
Hoe heb je het probleem met de AB nou opgelost? ???  :)
En hoe ziet je nieuwe server eruit?

Fijn dat het allemaal werkt! :D
Door de codes van een Marantz AB te gebruiken  ^-^

Zie de foto's op deze pagina, pc staat onderaan achter de rechter deur  ;D

bmateijsen

http://www.ripfactory.com/rsmicrods.html

Citaat van: advr op oktober 11, 2008, 13:44:00
Hoi Bjorn,

Ben dat Ripstation aan het zoeken.
Is de software ergens te vinden, of zit dat ook bij zo'n Ripmachine :o

Ad.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

celerontje

Citaat van: Audioloog op oktober 11, 2008, 14:17:49
Door de codes van een Marantz AB te gebruiken  ^-^

Zie de foto's op deze pagina, pc staat onderaan achter de rechter deur  ;D
Maak dat de kat wijs ;D , die bedoel ik niet.
Ik bedoel je server boven! ;D

En over de Marantz AB codes gesproken, ik hoop niet dat je dat met de AB van de reciever hebt gedaan, want anders kan je nog aardig in de knoei komen als het deurtje openstaat, of als je de reciever en HTPC tegelijk aan hebt. ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 11, 2008, 14:31:05
Maak dat de kat wijs ;D , die bedoel ik niet.
Ik bedoel je server boven! ;D
A ok, die is niet boeiend want alle muziek staat er lokaal op  :)

Citaat van: celerontje op oktober 11, 2008, 14:31:05
En over de Marantz AB codes gesproken, ik hoop niet dat je dat met de AB van de reciever hebt gedaan, want anders kan je nog aardig in de knoei komen als het deurtje openstaat, of als je de reciever en HTPC tegelijk aan hebt. ???
Dat heb ik inderdaad gedaan, maar dan wel in de TAPE stand  ^-^

advr



dat ripstation gaat als de gesmeerde bliksem.... maar is die even goed als EAC? :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

bmateijsen

Ja, hij is even goed. Ik gebruik tegenwoordig niets anders meer.

Groet,

Bjorn

Citaat van: advr op oktober 11, 2008, 14:59:28

dat ripstation gaat als de gesmeerde bliksem.... maar is die even goed als EAC? :o :o

hifiman

Na nog eens rustig geluisterd te hebben vanavond moet ik toch op mijn eerdere uitspraak terugkomen, coax uit klinkt toch beter dan optisch uit (RME digi 96/8)  ^-^

advr

Citaat van: bmateijsen op oktober 11, 2008, 15:00:28
Ja, hij is even goed. Ik gebruik tegenwoordig niets anders meer.

Groet,

Bjorn


Hoi Bjorn,

ok, even nog wat instellingen proberen en dan gas erop ;D ;D
bedankt voor de tip ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: Audioloog op oktober 11, 2008, 20:24:09
Na nog eens rustig geluisterd te hebben vanavond moet ik toch op mijn eerdere uitspraak terugkomen, coax uit klinkt toch beter dan optisch uit (RME digi 96/8)  ^-^

daar ben ik ook achter gekomen :o 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster