hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Overigens besef ik mij opeens dat er sinds de op dit moment bereikte "status quo" (na een hoop wijzigingen) er nog geen audiofielen over de vloer zijn geweest. Ik vind het wel boeiend om eens een second, third, enz.. opinion te horen van hoe de boel er nu voor staat.

Dus mochten jullie nog eens in de buurt zijn  ;D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op mei 12, 2008, 11:13:02
Even mijn stiekume gedachte van de laatste tijd eens uitspreken: ik zou zo graag eens een DAC met buisjes erin proberen.

Gewoon de PS Audio even openschroeven en er een paar buisjes in leggen. Ik weet zeker dat je verschil gaat horen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 12, 2008, 11:19:29
Gewoon de PS Audio even openschroeven en er een paar buisjes in leggen. Ik weet zeker dat je verschil gaat horen. ;D
Welke types raad je mij aan voor horizontale placebo-neerlegplaatsing   ::)

Audiofiel

Iets met '88' in de naam doet het altijd wel goed onder buizenliefhebbers. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Dan past zijn DAC niet meer dicht... ;D.

Citaat van: Audiofiel op mei 12, 2008, 12:13:32
Iets met '88' in de naam doet het altijd wel goed onder buizenliefhebbers. ;D

hifiman


)p(

Citaat van: Audioloog op mei 12, 2008, 11:13:02
Even mijn stiekume gedachte van de laatste tijd eens uitspreken: ik zou zo graag eens een DAC met buisjes erin proberen.


Wat hoop je daarmee te bereiken Ronald?

peter

hifiman

Citaat van: )p( op mei 12, 2008, 14:42:27
Wat hoop je daarmee te bereiken Ronald?

peter
Een natuurlijker geluid, of dat ook zo is valt te bezien uiteraard!
Aan de andere kant, de Opus 21 heeft die door mij gezochte natuurlijkheid en dat is geen buizen apparaat..

Ach, het zou gewoon leuk zijn eens een goede buizendac te proberen, dat is alles  :P

Ook denk ik met enige weemoed aan de NOS dac's, misschien weer eens eentje in elkaar knutselen voor de grap  :)

)p(

Citaat van: Audioloog op mei 12, 2008, 14:50:03
Een natuurlijker geluid, of dat ook zo is valt te bezien uiteraard!
Aan de andere kant, de Opus 21 heeft die door mij gezochte natuurlijkheid en dat is geen buizen apparaat..

Ach, het zou gewoon leuk zijn eens een goede buizendac te proberen, dat is alles  :P

Ook denk ik met enige weemoed aan de NOS dac's, misschien weer eens eentje in elkaar knutselen voor de grap  :)

Ik hoor het al, jij wilt gewoon lekker verder experimenteren  ;D

Die Opus is wel een constante...je blijft er altijd op terugkomen...toch maar eens gaan sparen? ;)

peter

hifiman

Citaat van: )p( op mei 12, 2008, 15:01:32
Ik hoor het al, jij wilt gewoon lekker verder experimenteren  ;D
Dat zowiezo  ;D

Citaat van: )p( op mei 12, 2008, 15:01:32
Die Opus is wel een constante...je blijft er altijd op terugkomen...toch maar eens gaan sparen? ;)
De Opus valt af omdat het een speler is en ik zoek echt een losse DAC. Ook is het niet zo dat ik met de Opus het ideale geluid voor mij hoor, maar WEL een natuurlijkheid die ik mis met eigenlijk alle andere DACs die ik tot nu toe gehoord heb! Alhoewel, de Tentlabs speler is wat mij betreft ook niet verkeerd, Guido werkt aan een DAC only versie, maar dat zal nog wel even duren. Daarnaast blijft de prijs van de Opus toch boven budget voor mij (je moet ergens een grens trekken en de Opus zit daar voor mijn ruim boven :P).

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

)p(

Helder Ronald, en een duidelijke grens voor jezelf stellen is sowieso altijd een goed idee.

peter

hifiman


dre73

CitaatDaarnaast blijft de prijs van de Opus toch boven budget voor mij

misschien 2e-hands dus niet ;D(ja 2e-hand:volgens mij die van bjorn)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

scrutinizer

Citaat van: dre73 op mei 12, 2008, 16:01:53
misschien 2e-hands dus niet ;D(ja 2e-hand:volgens mij die van bjorn)
Waarom niet even door spelen met de PSA dac en wachten op de Tentlabs dac?....of gewoon weer last van kabbelend holwater ;)
Your choice...ik neem intussen nog een Bacootje ;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op mei 12, 2008, 17:59:50
Waarom niet even door spelen met de PSA dac en wachten op de Tentlabs dac?....of gewoon weer last van kabbelend holwater ;)
Dat is zeker een optie! (het holwater kabbelt altijd, heeft altijd gekabbeld en zal altijd wel blijven kabbelen  :P )


Citaat van: scrutinizer op mei 12, 2008, 17:59:50
Your choice...ik neem intussen nog een Bacootje ;D
Proost!  :) Ik zit nog vol van de thaise BBQ  ;D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op mei 12, 2008, 20:24:44
Dat is zeker een optie! (het holwater kabbelt altijd, heeft altijd gekabbeld en zal altijd wel blijven kabbelen  :P )

Proost!  :) Ik zit nog vol van de thaise BBQ  ;D
Pas maar op dat het geen 'reetketelgesteente' creeert, dan moet je het 'weer' met een hamertje weg tikken. :P

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Citaat van: scrutinizer op mei 12, 2008, 20:49:01
Pas maar op dat het geen 'reetketelgesteente' creeert, dan moet je het 'weer' met een hamertje weg tikken. :P

Anton.

Kappen Anton, ik heb net gegeten... :-X :-\ ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op mei 12, 2008, 20:49:01
Pas maar op dat het geen 'reetketelgesteente' creeert, dan moet je het 'weer' met een hamertje weg tikken. :P
Maak je geen zorgen, het kabbelt momenteel wat rustiger  ^-^

scrutinizer

Citaat van: Audiofiel op mei 12, 2008, 21:26:06
Kappen Anton, ik heb net gegeten... :-X :-\ ;D
Sorry, Arjen...kreeg ineens een soort van Deja Vu gevoel. :P ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Gelukkig heb ik zelf meer dit gevoel  ;)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 19, 2008, 10:15:48
Daar leg ik mijn kayak gaarne in. O0
Daar kabbelt het momenteel te rustig voor ;D