hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

molle

Zeer leuk verhaal hoor 8) Mooi dat alles terug op zijn pootjes valt :D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

hifiman

De vrouw was gelijk enthousiast toen ik de mogelijkheid om de SVS te verkopen en er een box modelletje voor terug te kopen  ;D
We gaan hier serieus mee aan de slag, want hoe eerder de SVS weg is , hoe eerder ik van mijn muziek kan genieten  :P

Uiteraard moet de vervangende sub wel een beetje naar mijn zin presteren :P

molle

Citaat van: Audioloog op februari 25, 2008, 18:54:17
De vrouw was gelijk enthousiast toen ik de mogelijkheid om de SVS te verkopen en er een box modelletje voor terug te kopen  ;D
We gaan hier serieus mee aan de slag, want hoe eerder de SVS weg is , hoe eerder ik van mijn muziek kan genieten  :P

Uiteraard moet de vervangende sub wel een beetje naar mijn zin presteren :P

Een kleine Velodyne misschien.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

hifiman

Citaat van: molle op februari 25, 2008, 18:56:56
Een kleine Velodyne misschien.
Dat zit er niet in vrees ik, het is de bedoeling om geen geld bij te leggen eigenlijk  :P

oud_account_1

Citaat van: Audioloog op februari 25, 2008, 19:00:02
Dat zit er niet in vrees ik, het is de bedoeling om geen geld bij te leggen eigenlijk  :P

Een kleine gebruikte velodyne dan? ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

hifiman


aMUSEd

Citaat van: Audioloog op februari 25, 2008, 14:03:52
Ik ga dus zeker op termijn ander kabels proberen, al heb ik nog geen idee welke :P

Aktiepunt: andere (single-wired) luidsprekerbekabeling proberen
Heb je LAT ls-kabels al eens geprobeerd?
Je kan ze eventueel wel eens van me lenen.

hifiman

Citaat van: aMUSEd op februari 25, 2008, 21:12:58
Heb je LAT ls-kabels al eens geprobeerd?
Je kan ze eventueel wel eens van me lenen.
Nee nog niet, ben ik inderdaad wel erg benieuwd naar, temeer daar mijn LAT interlink erg goed bevalt!  :)

scrutinizer

#1508
Citaat van: Audioloog op februari 25, 2008, 14:15:30
Volgens mij heb ik de belangrijkste punten zo wel gehad  ;D

Na nog wat muziek draaien was het overduidelijk, dit klonk zoveel beter!!!  O0
Het geluid komt veel losser van de speakers, het laag klinkt nu ontzetten strak en zeker niet meer boemerig, het dunne van de stemmen is een stuk verbeterd (maar nog niet helemaal zoals ik het zou willen) en de focussering is ook beduidend beter geworden!
:)

CitaatRest mij om ter afsluiting van deze samenvatting Anton de Scrutinizer heel hartelijk bedanken voor zijn hulp, zijn adviezen en de gezelligheid van gisteren!  :)

Mijn plezier, Ronald.....geef mij een beetje het gevoel de verwarring eens gecreëerd weer recht gezet te hebben.

CitaatWat erg belangrijk voor mij is, is het feit dat ik weer "verder kan" met mijn set en vooral ook dat ik nu zeker weet dat de luidsprekers en versterker blijvertjes zijn omdat ik (vooral met de TEAC als bron!) heb gehoord hoe fijn deze set kan klinken. Tel daarbij op de potentiele verbetering die er nog te halen valt met andere luidspreker bekabeling en dan zou ik wel heel erg dom zijn om deze mooie speakers en fijne versterker weg te doen!  8)

;) :)

CitaatTot zover dit verslagje van deze bijzondere sessie  ;D

Voor het geval er vragen rijzen omtrent het bi/single wired verhaal ???...een keuze, gezien Ronalds voorkeur in klankbalans en presentatie... d.m.v. het parallel gebruik van de Bi-wired N-Ost, een hogere capaciteit en lagere inwendige weerstand verkregen, welke zich manifesteerde door iets meer controle over het laag met de Lyngdorf en het aandachtspunt van het mid/hoog wat verlegd d.m.v. de verhoogde capaciteit.

Neem je tijd Ronald .....en heb plezier met je hobby. ;)

Groetjes,

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Citaat van: scrutinizer op februari 25, 2008, 21:58:40
Voor het geval er vragen rijzen omtrent het bi/single wired verhaal ???...een keuze, gezien Ronalds voorkeur in klankbalans en presentatie... d.m.v. het parallel gebruik van de Bi-wired N-Ost, een hogere capaciteit en lagere inwendige weerstand verkregen, welke zich manifesteerde door iets meer controle over het laag met de Lyngdorf en het aandachtspunt van het mid/hoog wat verlegd d.m.v. de verhoogde capaciteit.

Dit soort platte kabels zijn sowieso best wel kritisch in hun toepassing. Zelfs combinaties tussen de 4 aders geven een andere uitkomst, zoals hoog aan de buitenste of binnenste twee of zelfs als twee paren naast elkaar. Drie mogelijkheden met drie verschillende klankkarakters. :-\


Hoe is het momenteel single wire aangesloten, Anton? Met de binnenste of buitenste aders? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SpeedyAndré

#1510
Citaat van: scrutinizer op februari 25, 2008, 12:36:38

P.S. "No Soundcare" :-X ;)

No SoundSCARE  ;D ;D
Volgens mij ken ik Scrutinizer (ooit mister Wadia  :P)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

aMUSEd

Citaat van: Audioloog op februari 25, 2008, 21:17:24
Nee nog niet, ben ik inderdaad wel erg benieuwd naar, temeer daar mijn LAT interlink erg goed bevalt!  :)
Precies.. misschien een gevalletje synergie  ;D
Laat tzt maar weten.

scrutinizer

#1512
Citaat van: Audiofiel op februari 25, 2008, 22:09:41
Hoe is het momenteel single wire aangesloten, Anton? Met de binnenste of buitenste aders? ::)

Gezien de prefab en pre 'inspeel'richting ;)...plus/min plus/min, Arjen.

Citaat van: SpeedyAndré op februari 25, 2008, 22:29:06
No SoundSCARE  ;D ;D
Volgens mij ken ik Scrutinizer (ooit mister Wadia  :P)
André  8)

Shit....de l*l......uhh, speedy is te lang geleden...Andre ???....you've got me.....waarvan kennen wij elkaar Andre?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

DJ-Foxx

Citaat van: scrutinizer op februari 25, 2008, 23:18:18
Gezien de prefab en pre 'inspeel'richting ;)...plus/min plus/min, Arjen.

Shit....de l*l......uhh, speedy is te lang geleden...Andre ???....you've got me.....waarvan kennen wij elkaar Andre?

Anton.

>:D

SpeedyAndré

Citaat van: scrutinizer op februari 25, 2008, 23:18:18

Shit....de l*l......uhh, speedy is te lang geleden...Andre ???....you've got me.....waarvan kennen wij elkaar Andre?

Anton.

Jep, is al weer heel lang geleden  ;D
Je hebt ooit een Wadia 830 (en waarschijnilijk ook z'n voorganger) Wadia 6 afgeregeld voor mij :)
Ook kwam je wel eens bij Multifoon (Doelen), waar ik aardig wat spullen vandaan heb.
Ik heb de Wadia 830 destijds bij je thuis afgehaald, het was in e.o.a. flat maar waar weet ik niet meer.
Grappig dat je nu tussen de HT-ers rond loopt  ;D
Stereo is hier nog altijd de hoofdmoot, al ben ik al aardig surrounded by .... ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Audiofiel

Citaat van: SpeedyAndré op februari 25, 2008, 23:31:54
Stereo is hier nog altijd de hoofdmoot, al ben ik al aardig surrounded by .... ;)


Stuck pixels? :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SpeedyAndré

Citaat van: Audiofiel op februari 25, 2008, 23:57:14
Stuck pixels? :P ;D

Da's al opgelost (die verdwaalde rommel) en een crt kent geen pixels ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

scrutinizer

Citaat van: SpeedyAndré op februari 25, 2008, 23:31:54
Jep, is al weer heel lang geleden  ;D
Je hebt ooit een Wadia 830 (en waarschijnilijk ook z'n voorganger) Wadia 6 afgeregeld voor mij :)
Ook kwam je wel eens bij Multifoon (Doelen), waar ik aardig wat spullen vandaan heb.
Ik heb de Wadia 830 destijds bij je thuis afgehaald, het was in e.o.a. flat maar waar weet ik niet meer.
Grappig dat je nu tussen de HT-ers rond loopt  ;D
Stereo is hier nog altijd de hoofdmoot, al ben ik al aardig surrounded by .... ;)

André  8)
Die kans is groot, Andre. ;)

CitaatGrappig dat je nu tussen de HTS-ers rond loopt  ;D
:-X ;D

Groetjes

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: Raphie op februari 25, 2008, 17:57:36
Je kan toch zo een kabel testen? zo veel forumleden hier die hem al hebben ;) Daarnaast heb je de BH niet verknipt (toch?!? ;D ) dus die kan zo de verkoop in  ;D
Yep en yep, dat was ook zo ongeveer het plan  :P

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 25, 2008, 21:58:40
:)

Mijn plezier, Ronald.....geef mij een beetje het gevoel de verwarring eens gecreëerd weer recht gezet te hebben.

;) :)
Haha ok, dat is in elk geval gelukt!  :D

Citaat van: scrutinizer op februari 25, 2008, 21:58:40
Neem je tijd Ronald .....en heb plezier met je hobby. ;)
Ik ben zeer geduldig nu, er is al 1 dag verstreken zonder enige wijziging!  ;D

hifiman

Citaat van: aMUSEd op februari 25, 2008, 22:46:34
Precies.. misschien een gevalletje synergie  ;D
Laat tzt maar weten.
Ik heb er wel oren naar om het eens te proberen, je hebt PM  ;D

hifiman

Citaat van: RA SUBS op februari 25, 2008, 15:23:44
ik heb je een PM gestuurd, misschien een keer leuk om met een BK Electronics xls300PR langs te komen, een subwoofer met de afm. 35 x 35 x 40 cm en dus een stuk eenvoudiger te plaatsen, en toch tot 20 hz doorloopt
hoeft niet echt snel te zijn daar je de subwoofer toch alleen voor HT gebruikt
kan ik gelijk de avalons eens beluisteren
Even ter info van de anderen, zoals het er nu naar uitziet gaat dit experiment cq meet & greet nog voor het weekend plaatsvinden  8)

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 26, 2008, 09:52:31
Even ter info van de anderen, zoals het er nu naar uitziet gaat dit experiment cq meet & greet nog voor het weekend plaatsvinden  8)

Wij hadden niets anders verwacht  ;D

peter

hifiman

#1523
Citaat van: )p( op februari 26, 2008, 09:54:14
Wij hadden niets anders verwacht  ;D
Ditmaal lag het initiatief niet bij mij he!  ;)  ;D
Maar ik zeg ook geen nee  >:D

(Het snel realiseren van een duidelijk plan is wat anders als een kip zonder kop rondrennen en op de gok zaken wijzigen.  ;D  ::)  :P  :) )

hifiman

#1524
Citaat van: Raphie op februari 25, 2008, 14:16:47
Ik zeg: TEAC + W&M LS-01  ;)
Geheel onverwacht en onbedoeld heb ik binnenkort vrijblijvend op proef een setje W&M LS-01 , evenals een setje LAT luidsprekerkabels overigens  ;D Ik ben benieuwd!  :)

Ik krijg er ook nog even een DAC (wat al helemaal niet mijn opzet was) om uit te proberen bijgeleverd  ;D

Met dank aan AV123benelux !   8)