hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Arno P

Citaat van: BuSpu op februari 16, 2008, 16:58:54
Hoe weet je nu in hemelsnaam wat je eruit moet halen en waar je die tentclock aansluit?

Handleiding?  :)

BuSpu

ja maar ik kan me niet voorstellen dat er bij die tentclock een handleiding zit voor elke CD speler.....toch?
en zoek jij maar eens uit als je je CD-speler openschroeft waar de clock zit..  ;)

Arno P

Citaat van: BuSpu op februari 16, 2008, 19:10:40
ja maar ik kan me niet voorstellen dat er bij die tentclock een handleiding zit voor elke CD speler.....toch?
en zoek jij maar eens uit als je je CD-speler openschroeft waar de clock zit..  ;)

Zo gepiept hoor.....kristal opzoeken en daar zit de clock  ;)
Bij twijfel.....schema van internet halen en kijken waar de clock zit  ;)

BuSpu


hifiman

Citaat van: BuSpu op februari 16, 2008, 16:58:54
Hoe weet je nu in hemelsnaam wat je eruit moet halen en waar je die tentclock aansluit?
Kwestie van een stukje algemene ontwikkeling  ;)

BuSpu

Citaat van: Audioloog op februari 16, 2008, 21:44:15
Kwestie van een stukje algemene ontwikkeling  ;)

ach ik kan weer andere dingen zullen we maar zeggen  ;D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op februari 16, 2008, 21:47:55
Weer heelhuids thuisgekomen? ;)
Hoi Arjen,

Net thuis inderdaad, heerlijk gegeten!  :D
Ook namens Phannee bedankt voor de gastvrijheid  :)

Zit nu effe rustig het tent klokkie in te luisteren  ;D

Groetjes,

Ronald

hifiman

En dan vragen jullie je nu natuurlijk af of die tent klok een verbetering heeft gebracht  ::)  ???

Wel, nou en of!  :D

Er is meer detail, het geluid is een stuk coherenter en het digitale is er helemaal vanaf! Een lekker analoog geluidje nu  8)

Ok, ik moet nog even kijken hoe het op de wat langere termijn bevalt, maar mijn eerste indruk is erg positief!  :P

Het leuke is dat het nu en stuk beter klinkt zonder roomcorrectie dan voorheen met!  ^-^
Het begint nu echt ergens op te lijken  :)

hifiman

Zal ook wel komen omdat mijn DIP vanochtend verkocht is  ;D  ;)

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 16, 2008, 22:00:50

Ok, ik moet nog even kijken hoe het op de wat langere termijn bevalt, maar mijn eerste indruk is erg positief!  :P



Feli en nu vasthouden dat gevoel, wij willen van geen dip meer horen alleen nog verhalen over allemaal mooie muziek die je hebt beluisterd  ;D

peter

hifiman

Citaat van: )p( op februari 16, 2008, 22:48:31
Feli en nu vasthouden dat gevoel, wij willen van geen dip meer horen alleen nog verhalen over allemaal mooie muziek die je hebt beluisterd  ;D

peter
Haha ok  ;D Ik zit nu lekker muziek te luisteren en voor het eerst sinds heel lange tijd kan ik er gewoon lekker naar luisteren  :D
(maar het moet nog beter kunnen  >:D )

hifiman

Omdat kartonnen dozen en plankjes geen porum zijn heb ik ondertussen vibrapods onder de pootjes van mijn Digital Lens gezet  :)

hifiman

Luister luister...  ;D
Ik luister nu eindelijk weer hele cd's  ;D Met de squeezebox had ik altijd de neiging om na 2 nummers weer verder te zappen naar de volgende cd  :P

hifiman

We zijn een aantal dagen verder en ik heb genoeg geluisterd om een oordeel te kunnen vellen over de huidige situatie van mijn stereo set en daarmee samenhangend mijn psychische toestand  ;D  ;)

Mijn eerste indruk die ik beschreef blijft overeind en bottom line is dat het nu goed genoeg is dat ik er in ieder geval naar kan luisteren zonder in een dip te geraken  ;D Wat positiever benaderd: het klinkt best lekker nu  :)

Maar ik zou geen echte audiofiel zijn als ik niet ook naar de mindere punten zou kijken. Wat mij vooral opvalt is dat ik stemmen nogal "dunnetjes" vind klinken, ze zouden van mij een stuk "aanweziger" mogen zijn. Ze manifesteren zich nog niet echt maar blijven een beetje een "geest" zeg maar. (haha ik weet het een wat rare omschrijving  :P)

Begrijp me niet verkeerd, ik zit niet in een dip  ;D , ik zit nu meer in de fase van het klinkt lekker maar het moet nog beter kunnen!

Tonaal vind ik het nu prima in orde in elk geval (tonaliteit was destijds mijn voornaamste reden om met roomcorrectie aan de slag te gaan!), detail mag altijd nog meer van mij maar is nu ook al dik in orde wat mij betreft en qua 3D afbeelding is het nog geen Wadia maar kan het ook mijn goedkeuring wegdragen. Kortom ik zit op de goede weg maar ben alleen nog niet op de bestemming  :)


hifiman

En voor zover dat nog niet duidelijk was, van de aanschaf (en klok modificatie) van het van Medevoort loopwerk heb ik vooralsnog totaal geen spijt!  :D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


)p(

Mooi Ronald,

Zolang je maar ook lekker kunt luisteren is er natuurlijk ook niets mis mee om lekker verder te hobbyen...gelukkig voor jouw kan het altijd beter ;) :)

peter

hifiman

Citaat van: )p( op februari 19, 2008, 11:54:37
Mooi Ronald,

Zolang je maar ook lekker kunt luisteren is er natuurlijk ook niets mis mee om lekker verder te hobbyen...gelukkig voor jouw kan het altijd beter ;) :)

peter
Precies  ;D

Daarom heb ik alvast maar even een nieuw afgeschermd netsnoertje voor het loopwerk voorbereid  8)
Dit valt dan zo ongeveer in de categorie baadt het niet dan schaadt het niet en ook in de categorie ziet er beter uit  ;D

DA BoSS

#1422
Nog wat iele stemmetjes...hmm....zoiets eigenlijk al eens geprobeerd?

http://www.kempelektroniks.com/audiogradefuses.aspx


(aanbevelingswaardig + kost je kop niet...)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: DA BoSS op februari 19, 2008, 22:15:32
Nog wat iele stemmetjes...hmm....zoiets eigenlijk al eens geprobeerd?

http://www.kempelektroniks.com/audiogradefuses.aspx


(aanbevelingswaardig + kost je kop niet...)
Hoi Jasper,

Nee nog nooit geprobeerd. Jij wel  ???

Groetjes,

Ronald

hifiman

Zojuist even de rubberen voeten van de Genesis Digital Lens vervangen door vibrapods, ik had namelijk toch nog een setje liggen  :)