hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

 ???....misschien verstandig eens een interface tussen Ronald en de PC te bewerkstelligen....een soort van DRC 'Digital Ronald Correction' ;D 8)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

#1326
Ik ben vanochtend weer eens flink aan de gang geweest met room correction. Opnieuw gemeten, ditmaal links en rechts slechts 3 samples verschil (mbt impulsecenter) en dat is dus prima!  :)

Ditmaal dus gecorrigeerd VOOR de squeezebox om te voorkomen dat er weer 2 extra spdif overgangen in het spel zouden zijn.

Na flink vergelijken met en zonder kom ik tot de volgende twee conclusies:
- de noodzaak tot room correctie in het laag is minder geworden (vanwege de verbeterde speakerplaatsing), de hoorbare verschillen in het laag met en zonder zijn nu een stuk kleiner, dat is mooi dus  :)
- helaas blijft het zo dat met correctie stemmen totaal niet meer natuurlijk klinken

Ik moet dus concluderen (metingen echt prima ditmaal, alles dubbel gecheckt zeg maar) dat het hele roomcorrectie project bij mij mislukt is. Nou ja mislukt, dat klink wat negatief, wat ik bedoel is dat ik moet concluderen dat ik beter af ben zonder!
Gelukkig heb ik er niet veel geld in gestoken, op een microfoon en wat soundkaartjes (3 maar  ;D ) na enzo, maar die mogen blijven, altijd handig voor toekomstige experimenten of om anderen te helpen met probleem gebieden in kaart te brengen  :P

Tenzij er nog nieuwe feiten op tafel gaan komen die de hierboven beschreven situatie gaan veranderen, maar ik zou op dit moment niet weten wat  :P

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 10, 2008, 11:56:10
???....misschien verstandig eens een interface tussen Ronald en de PC te bewerkstelligen....een soort van DRC 'Digital Ronald Correction' ;D 8)

Anton.
Haha direkte koppeling naar de hersenen zeg maar  ;D

hifiman

Jeetje zeg, de buren hebben nu muziek aan (gebeurt bijna nooit gelukkig...), ik kan letterlijk verstaan wat er gezongen wordt  :o Zeer irritant (k*t muziek ook , altijd nederlandse zooi of duitse schlagers :P)

Als dit is wat zij ook van ons horen (maar dan dus wel elke dag  >:D ) dan is het toch een groot wonder dat ze nog nooit geklaagd hebben  ::)

Iets zegt mij dat het niet verstandig is om nu bij hun te gaan klagen in elk geval  ;D

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 10, 2008, 11:59:25

Ik moet dus concluderen (metingen echt prima ditmaal, alles dubbel gecheckt zeg maar) dat het hele roomcorrectie project bij mij mislukt is. Nou ja mislukt, dat klink wat negatief, wat ik bedoel is dat ik moet concluderen dat ik beter af ben zonder!
Gelukkig heb ik er niet veel geld in gestoken, op een microfoon en wat soundkaartjes (3 maar  ;D ) na enzo, maar die mogen blijven, altijd handig voor toekomstige experimenten of om anderen te helpen met probleem gebieden in kaart te brengen  :P


Ik heb nog steeds wel interesse om nog eens een keer met jouw mic hier in te meten :)
In mijn huidige opstelling blijft drc zeker. Het klinkt zonder drc ook al heel goed, maar alles is met drc net nog iets beter te volgen.

peter

DJ-Foxx

Citaat van: Audioloog op februari 10, 2008, 12:08:42
Jeetje zeg, de buren hebben nu muziek aan (gebeurt bijna nooit gelukkig...), ik kan letterlijk verstaan wat er gezongen wordt  :o Zeer irritant (k*t muziek ook , altijd nederlandse zooi of duitse schlagers :P)

Als dit is wat zij ook van ons horen (maar dan dus wel elke dag  >:D ) dan is het toch een groot wonder dat ze nog nooit geklaagd hebben  ::)

Iets zegt mij dat het niet verstandig is om nu bij hun te gaan klagen in elk geval  ;D


hahahahahahhahha, oh sh*t   :o :o

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 10, 2008, 12:08:42

Iets zegt mij dat het niet verstandig is om nu bij hun te gaan klagen in elk geval  ;D

Hehe  :)

Afgelopen zondag bij Martin en Miranda kwamen de buren ook langs. Wat bleek niet voor het geluid maar om iets te lenen. Geluid...nee ze hadden niets gehoord...en het stond een stuk harder dan ik ooit speel  :-X  ;D

peter

hifiman

#1332
Citaat van: )p( op februari 10, 2008, 12:10:33
Ik heb nog steeds wel interesse om nog eens een keer met jouw mic hier in te meten :)
In mijn huidige opstelling blijft drc zeker. Het klinkt zonder drc ook al heel goed, maar alles is met drc net nog iets beter te volgen.

peter
Ik ook Peter!

Stel nou dat het mijn mic opeens duidelijk anders klinkt bij jou dan zou dat zo'n nieuw "feitje" zijn zeg maar en heb ik weer een aanleiding om verder te experimenteren.

En zowiezo voor de gezelligheid natuurlijk!

En voor mijn cursus "anders luisteren"  ;D

hifiman

#1333
Citaat van: DJ-Foxx op februari 10, 2008, 12:11:55
hahahahahahhahha, oh sh*t   :o :o
Ach ik gedoog het van hun en zal niet snel klagen, als dat andersom ook zo is dan is er geen probleem  ;D
Feit is wel dat wij elke dag muziek draaien en film kijken en hun alleen soms  :P

De buren aan de andere kant draaien nooit muziek, maar daar zit gelukkig een spouwmuur tussen, bij de nu muziek draaiende buren niet.

hifiman

Citaat van: )p( op februari 10, 2008, 12:13:08
Hehe  :)

Afgelopen zondag bij Martin en Miranda kwamen de buren ook langs. Wat bleek niet voor het geluid maar om iets te lenen. Geluid...nee ze hadden niets gehoord...en het stond een stuk harder dan ik ooit speel  :-X  ;D

peter
En had je nog suiker in huis dan?

hifiman

2 dagen terug trouwens alsnog de metalen ringetjes van de imbusboutjes die de speakers op de stand "borgen" vervangen door nylon versie (teflon kon ik niet vinden..). Ik heb niet de moeite genomen om dit klankmatig te vergelijken  :P

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op februari 10, 2008, 12:16:35
Ik ook Peter!

Stel nou dat het mijn mic opeens duidelijk anders klinkt bij jou dan zou dat zo'n nieuw "feitje" zijn zeg maar en heb ik weer een aanleiding om verder te experimenteren.

En zowiezo voor de gezelligheid natuurlijk!

En voor mijn cursus "anders luisteren"  ;D
"It's no fun to compute"... misschien de topic naam maar weer veranderen dan .....in search of the holy TOOL ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Ik heb bijna alles wat ik dit weekend op audio gebied wilde proberen gedaan, rest mij nog 2 netsnoeren in elkaar te zetten. Helaas zijn de Marinco's nog niet binnnen, maar ik kan alvast de Kopp stekkers erop zetten, dus dat ga ik nu maar effe doen  ;D

Daarna maar eens relaxen vanmiddag..

(en stiekem even rondneuzen op internet naar een goedkope 2de hands cd speler  ;D als tussenstap naar een serieus loopwerk)

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 10, 2008, 12:31:21
"It's no fun to compute"... misschien de topic naam maar weer veranderen dan .....in search of the holy TOOL ;)
Anton heeft duidelijk fun cookies gegeten als ontbijt  ;D

Was het gezellig afgelopen vrijdagavond? Helaas was de vrouw niet amused als ik gegaan zou zijn op dat moment, afijn dat heb je als je getrouwd bent he, compromissen  :P Ik mag niet klagen over het algemeen  :)

MartijnR

Goed gekozen titel van dit topic  ;D. Ben benieuwd welke stappen we de komende weken weer gaan zien.

Citaat van: Audioloog op februari  9, 2008, 13:34:55

Ik heb besloten om de room correctie vandaag niet meer te doen, vanmiddag maar eens van het zonnetje genieten en vanavond lekker uit eten! Dat lijkt me een goede afwisseling  ^-^

Vandaag ook weer enorm lekker weer. En waar ben je gaan eten? Ik ben vorige week nog in het Pakhuys in Delft geweest. Beviel me erg goed.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

)p(

Citaat van: scrutinizer op februari 10, 2008, 12:31:21
"It's no fun to compute"... misschien de topic naam maar weer veranderen dan .....in search of the holy TOOL ;)

Tool klinkt hier erg goed met drc, gisteren nog naar 10000 days geluisterd.  ;) ;D

peter

hifiman

Citaat van: MartijnR op februari 10, 2008, 12:47:36
Goed gekozen titel van dit topic  ;D. Ben benieuwd welke stappen we de komende weken weer gaan zien.
Anders ik wel  ;D

Citaat van: MartijnR op februari 10, 2008, 12:47:36
Vandaag ook weer enorm lekker weer. En waar ben je gaan eten? Ik ben vorige week nog in het Pakhuys in Delft geweest. Beviel me erg goed.
We zijn wezen wokken bij de restaurant op de minervaweg. Niet bepaald het beste restaurant in Delft, maar het moest iets vlak bij huis zijn omdat ik standby dienst heb :P

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op februari 10, 2008, 12:34:42
Was het gezellig afgelopen vrijdagavond? Helaas was de vrouw niet amused als ik gegaan zou zijn op dat moment, afijn dat heb je als je getrouwd bent he, compromissen  :P Ik mag niet klagen over het algemeen  :)
Leuk dat je het vraagt, Ronald.... buiten dat Arjen (audiofiel), die door een griep geveild was en niet kon komen (sterkte daarmee ;))...uhh een 20 jaar goede vriendschap, een systeem gecultiveert tot in essentie, Erik v Voorst als liefhebber met een super "applepie" , een wijntje, andere goodies, en software in overvloed....... weer een therapeutische ervaring rijker. ;D

En........weinig gesproken over apparatuur ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 10, 2008, 12:59:51
Leuk dat je het vraagt, Ronald.... buiten dat Arjen (audiofiel), die door een griep geveild was en niet kon komen (sterkte daarmee ;))...uhh een 20 jaar goede vriendschap, een systeem gecultiveert tot in essentie, Erik v Voorst als liefhebber met een super "applepie" , een wijntje, andere goodies, en software in overvloed....... weer een therapeutische ervaring rijker. ;D

En........weinig gesproken over apparatuur ;)

Anton.
A ok, ik vond hem (Arjen) al zo afwezig op het forum  ;D

Tsja met Erik erbij is het de MEET&GREET der MEET&GREETs natuurlijk  ;)
En met wat lekkere hapjes is het natuurlijk helemaal feest  :)

Als het goed klinkt dan is de noodzaak er ook niet meer zo om het over de apparatuur te hebben  :P
Hopelijk kom ik ook nog eens tot die fase  :-X

DJ-Foxx

Citaat van: Audioloog op februari 10, 2008, 13:13:18
Hopelijk kom ik ook nog eens tot die fase  :-X

Ronald,

kan jij uberhaupt wel door de dag komen zonder aan apparatuur te denken...  ;)
geen klachten van de vrouw hoop ik  >:D

hifiman

Citaat van: DJ-Foxx op februari 10, 2008, 13:15:23
Ronald,

kan jij uberhaupt wel door de dag komen zonder aan apparatuur te denken...  ;)
Momenteel niet  ;D

Citaat van: DJ-Foxx op februari 10, 2008, 13:15:23
geen klachten van de vrouw hoop ik  >:D
Mwaahh nee hoor, die is het wel gewend. Daarnaast werkt zij om het weekend en dat zijn dan tevens mijn "klus" weekenden  :P

Audiofiel

Citaat van: scrutinizer op februari 10, 2008, 12:59:51
Leuk dat je het vraagt, Ronald.... buiten dat Arjen (audiofiel), die door een griep geveild was en niet kon komen (sterkte daarmee ;))...uhh een 20 jaar goede vriendschap, een systeem gecultiveert tot in essentie, Erik v Voorst als liefhebber met een super "applepie" , een wijntje, andere goodies, en software in overvloed....... weer een therapeutische ervaring rijker. ;D

De griep was het overigens niet, Anton, maar geveld was ik inderdaad. Ik begreep van Peter dat jij vrijdag juist zelf niet kon....  ;D

Afijn, ik heb afgesproken binnenkort een nieuwe afspraak met Peter te maken, ik doe het graag over. :D

Citaat van: Audioloog op februari 10, 2008, 13:13:18
A ok, ik vond hem (Arjen) al zo afwezig op het forum  ;D

Misschien zat ik daardoor vrijdag juist méér op het forum. ;D

CitaatEn........weinig gesproken over apparatuur ;)

Heeee, what's new? ;D


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

Citaat van: Audiofiel op februari 10, 2008, 14:14:35
De griep was het overigens niet, Anton, maar geveld was ik inderdaad. Ik begreep van Peter dat jij vrijdag juist zelf niet kon....  ;D

Klopt, Arjen....'t betrof dit 'vuiltje' uit Engeland, welke na 3 mnd overtijd te zijn, afgeleverd ging worden door de ontwerper bij een vriend.....maar... werd dus, een half uurtje voor afgesproken tijd, d.m.v. een mailtje van plezier ontkracht :(.
Het verhaal 'klant is koning' gaat in het geval high-end 'vaak' niet op :-[.....je mag bij deze "kunstenaars" blij zijn het voor dit geld te 'mogen' kopen. :'(
Sorry for the heavy size.....maar mag wel eens verteld worden. >:(...... verder had zijn vrouw al zorg gedragen voor het eten en slaapplaats voor drie....... :-X
   

Anyway, dat was de reden Arjen, waarom ik alsnog naar Peter ben gegaan voor wat....uhh 'THERAPIE' ;)
CitaatAfijn, ik heb afgesproken binnenkort een nieuwe afspraak met Peter te maken, ik doe het graag over. :D
Gezellig!!


CitaatHeeee, what's new? ;D
............................................. ;)

groetjes,

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 10, 2008, 14:48:33
Klopt, Arjen....'t betrof dit 'vuiltje' uit Engeland
:o  :o  :o

O0

Wat voor set heb jij eigenlijk Anton  ???  ;D

Edit: niet goed gelezen :P Het was dus voor een vriend van je  :)

WickedGame

Citaat van: scrutinizer op februari 10, 2008, 14:48:33
dit 'vuiltje' uit Engeland

Nice platenspeletje  ;D

Maar dat zal ook wel wat wegen lijkt me. Ziet er niet echt uit als iets wat je even op tilt en ergens weer neerzet.