Een home theaterken erbij in Aalst België

Gestart door VeMar, november 5, 2004, 01:38:12

Vorige topic - Volgende topic

VeMar

Voila Belgische mannen. De eerste constructieslag zit er op.
De steunpilaren voor het scherm op te hangen zijn gemaakt en het scherm ineen gestoken.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn plafond open te gooien en heb dus alle kabel (samen zo 100 lopende meter ) weggewerkt.
De boxen zijn geinstalleerd.
Zoals gezegd de 2 * E100 en de E35 van JBL als fronts en de 2* E50 als surround. Erbovenop heb ik twee kleinere eltax speakers als backsurround aangesloten.
De subwoofer is de E250 van JBL.
De buttkicker trilspeaker heb ik op een soort "podium" geplaatst van mdf plaatmateriaal afm. 4 * 2.24 m. gemonteerd op 72 rubber doppen (genre deurstopper)
Kijken doen we vanuit 2 ikea wiebelstoelen met voetbank.
De projector Theme Scene H56a hangt ondersteboven aan een Vogels projectorbevestiging. op ongeveer 4.50 van het scherm.
De DVD = een Yamaha DVD 550 S ( die met de dubbele DAC snelheid) (wauw wat een stabiel gedetailleerd beeld)
De versterker een Yamaha 640 geeft een prachtige sound in combinatie met alle boxen.

De buttkicker is een ware sensatie aangestuurd door de 100W Buttkicker low frequency versterker.

Jaja We zijn al in premiere gegaan.

Nu nog afwerken met een paar potten matzwarte verf voor achter het scherm en bordeaux rood voor de wanden.
Binnenkort zet ik alles eens op de website met fotookens enzo......

Laat ik zeggen dat het fantastisch klinkt, fantastisch oogt. 

tot de volgende keer...

Meld dit bericht aan de moderator    81.164.167.113 

ThemeScene 56a, Yamaha 650, DVD Yamaha 450, JBL northridge in 7.1 opstelling, zwevende vloer met Buttkicker en Beamax scherm 2.2 * 1.3, dedicated HT ruimte met bar en ruim 350 DVD . HTPC met satelliet

Atmoz

Citaat van: VeMar op november  5, 2004, 01:38:12

....veel tekst...

tot de volgende keer...

Meld dit bericht aan de moderator    81.164.***.*** 

LoL  ;D komt het nu omdat je Belg bent of waarom quote je je eigen IP adres mee in je post?  ;)
Ik heb de laatste 6 cijfers maar effe weggelaten, maar ik denk niet dat het de bedoeling was om de laatste zin ook in je post te zetten...

[ontopic]
Wat kost zo'n buttkicker nu precies? En wat kost de versterker ervoor? En waar moet je dat op aansluiten? (subwoofer ofzo?)

Groeten,
Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Rappie

klinkt heel leuk allemaal ... maar wij houden meer van fotos  ;)
Eigenaar van Paulthé

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Rappie

Citaat van: OscarTango op november  5, 2004, 11:29:14
inderdaad...fotoooooos !!! ;D
zo wilde ik het nog net niet zeggen ;) maar inderdaad ....
Eigenaar van Paulthé

Arno P

searcher

Citaat van: Arno P op november  5, 2004, 17:03:13
Zei iemand FOTO"S ??? ... ;D ;)

GRAAAAGGGGG... :D

;D ZIEN = GELOVEN

MvrGr Searcher

Walter_PPK

Heb je de echte Buttkicker (c) (tm) ? dat ding is reteduur :o
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Arno P

Citaat van: Walter_PPK op november  5, 2004, 21:04:19
Heb je de echte Buttkicker (c) (tm) ? dat ding is reteduur :o

Zijn er maar weinigen die er een hebben...vaak worden cheapo conrad varianten ook ten onrechte buttkicker genoemd hetgeen een merknaam is en niet elk ding dat onder je butt kicked... ;D

Rappie

Ben inderdaad ook benieuwd of het een echte buttkicker is, die dingen hebben namelijk geen subwoofer toevoeging meer nodig dacht ik ..... (mits goed gepositioneerd)
Eigenaar van Paulthé

Walter_PPK

het is altijd een toevoeging natuurlijk. Ik vind een stel aura's onder een stoel ook al best heftig maar goed het staat in het niet met de echte Buttkicker. Voor de mensen die het niet meer snappen:

LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Arno P

Ja...en als je dat ding hebt ben je nog niet klaar...liefst ook nog een amp van een kilowatt... :o

The Foundation

buttkikker of auro sjaker, tis allemaal gelijk  >:D
want wij willen fotos zien O0

Arno P

Of......is het een Clark ???;D...

MrPink

Sjors

Citaat van: Walter_PPK op november  6, 2004, 18:42:41
het is altijd een toevoeging natuurlijk. Ik vind een stel aura's onder een stoel ook al best heftig maar goed het staat in het niet met de echte Buttkicker. Voor de mensen die het niet meer snappen:

Ik heb zelf een stel aura's op mn bios stoellen gemoteerd werkt perfekt!  8) (op een yamaha DSP-A2070) aleen wat ik me afvraag waarom heb je voor de bovenstaande 'buttkicker'zo'n zware amp nodig? vreet hij zoveel  :o

Groet, Sjors

Arno P

Het is eigenlijk gewoon een lineaire motor en hier heb je als het ware een "gemoduleerde aanstuurspanning" voor nodig....in motorentaal: normaal is netspanning hiervoor...maar voor deze toepassing wil je het audiosignaal erdoorheen jassen...

Een ding blijft hierbij gelijk: je hebt een behoorlijk vermogen nodig om de motor aan de gang te krijgen en aangezien de spanning een stuk lager zijn dan bij een normale netspanningsmotor het geval zou zijn, moet het vermogen uit de stroom komen... "Hence".. ;)...een loeizware versterker nodig...

Sjors

Citaat van: Arno P op november 10, 2004, 19:29:34
Het is eigenlijk gewoon een lineaire motor en hier heb je als het ware een "gemoduleerde aanstuurspanning" voor nodig....in motorentaal: normaal is netspanning hiervoor...maar voor deze toepassing wil je het audiosignaal erdoorheen jassen...

Een ding blijft hierbij gelijk: je hebt een behoorlijk vermogen nodig om de motor aan de gang te krijgen en aangezien de spanning een stuk lager zijn dan bij een normale netspanningsmotor het geval zou zijn, moet het vermogen uit de stroom komen... "Hence".. ;)...een loeizware versterker nodig...

Bedankt, voledig duidelijk  8)

Groet, Sjors

Walter_PPK

De aura's werken met een geveerde inductieve motor (spreekspoel met magneet) De veer is een, in 1 vlak als een soort radiaal opgebouwde, veer van kunststof. Deze veren zitten aan 2 kanten voor de stabiliteit.

Sjors

Citaat van: Walter_PPK op november 11, 2004, 13:20:08
De aura's werken met een geveerde inductieve motor (spreekspoel met magneet) De veer is een, in 1 vlak als een soort radiaal opgebouwde, veer van kunststof. Deze veren zitten aan 2 kanten voor de stabiliteit.

Heel simpel eigenlijk maar het werkt 100%  8)

Groet, Sjors

Rappie

Heel nuttig al die info, maar de grote vraag blijft wat heeft de topicstarter nu voor iets ? :)

en waar blijven de foto ? ;)
Eigenaar van Paulthé

Sjors

Citaat van: Rappie op november 11, 2004, 16:17:14
Heel nuttig al die info, maar de grote vraag blijft wat heeft de topicstarter nu voor iets ? :)

en waar blijven de foto ? ;)

Ja goede vraag eigenlijk :-X we dwalen een beetje af ;D

Groet, Sjors

The Foundation

jaco

Ik heb 1000 watt op mijn buttkicker(tm) staan. En dat is de echte originele Buttkicker 1.
En ja dat is wel redelijk heftig. Als ik met mijn ongeveer 80 kilo op de steunvoetjes ga staan, en er komt signaal op kom ik los van de grond.

Doordat het aan een platform vast zit wordt het effect gedempt, en je wordt dus niet van je stoel gelanceerd..

Jaco
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Arno P