Koude Rillingen ,......welke muziek dvd ? of CD

Gestart door searcher, november 2, 2004, 11:33:44

Vorige topic - Volgende topic

Staaled

Allison Krauss + Union Station  "Live".
Wat een stem!
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bellecoupe

Simply red "Cuba!"

Een echte aanrader!

Beeld en geluid uitstekend!!!

Tevens worden een aantal bekende nummers in een ander jasje gestoken (zuid Amerikaanse invloeden, regae, enz.)

Marc

Citaat van: yulunga op november 20, 2004, 12:01:19
Diana Krall - Live in Paris.

Heerlijke muziek, mooi gespeeld en prachtig om te zien hoe de artiesten opgaan in de muziek. Leverde bij mij in ieder geval kippenvel op toen ik dat voor het eerst zag...

Me too! Toen ik het tijdens een luistersessie in Antwerpen zag en hoorde heb ik meteen die DVD besteld.
Is trouwens beter dan het live optreden dat ik vorig jaar mocht meemaken in de Grubahalle in Essen.

searcher

Lucies Silvas Breathe In,....

Vooral het nummer Nothing Else Matters van Metallica geeft mij een kippevel gevoel.

mvg Searcher

Lucky.L

Citaat van: searcher op december 15, 2005, 20:00:37
Lucies Silvas Breathe In,....

Vooral het nummer Nothing Else Matters van Metallica geeft mij een kippevel gevoel.

mvg Searcher
Is daar al een dvd van dan??

MVG
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

WMC

U2 - Live from Boston, vooral het nummer "In A little While" geeft af en toe kippenvel. De zuiverheid van de zang en de toon is gewoon om kippenvel van te krijgen. Een ander moment is in het nummer "With of Without you". Weer bij een uithaal van Bono, de lampen van het podium gaan aan en het geeft een echt spektakel.

Het zijn geen DVDs waar ik kippenvel van krijg, maar de volgende twee zijn wel favorieten van mij:

- Eagles - Hell Freezes over
- Norah Jones - Live in New Orleans (vooral de warmte van haar stem, maar ook de sfeer die de DVD geeft, ookal is Norah te nerveus/verlegen)
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

searcher

Citaat van: Lucky.L op december 15, 2005, 22:26:17
Is daar al een dvd van dan??

MVG

argg  mijn fout een cd ,....... ;)
Ik heb de titel van de thread aangepast  ;D

:D   Searcher

Sjors

Citaat van: animal op augustus 26, 2005, 09:50:36
Oke, hier komt mijn lijst:

1. Roger Waters - In the flesh live; dvd geluid van referentie kwaliteit
2. Travis - More than us ; frisse jonge band waar het enthousiasme vanaf spettert tijdens het concert
3. REM - Perfect square ; commentaar overbodig
4. Jean Michel Jarre - Live in China; alsof je in een achtbaan zit (qua geluid dan)
5. Herbert Groenemeyer - Mensch live ; luister maar eens naar Bochum en vooral naar Der Weg (waar hij zijn aan kanker overleden vrouw bezingt, je houdt het echt niet droog)

Heb ze allemaal! geweldig!!  :'( :)

Groet, Sjors

AcornAtom

Voor mij zijn echte toppers :

Stevie Ray Vaughn - Live in Montreux
Steve Vai - Live at the Astoria
Joe Satriani - live in San Francisco
Het nummer " angel" van Sarah maclachlan op de DVD supernatural van Santana

En het mooiste : Anna Maria Jopek - Live O0. Dit is Pools, fantastische jazzy muziek met geweldige atmosfeer. Om in de stemming te komen, luister eens naar de CD " Upojenie" Anna Maria Jopek met Pat Metheny, dit is echt een kippevel CD en veel van deze nummers zijn terug te vinden op de live DVD (en ook nog eens mooi opgenomen) Gewoon prachtmuziek. (zelfs als je er niets van verstaat ;)
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech

Martin_M

Bij mij is het (bijna) elke keer raak bij de CD van Arcturus - Sideshow Symphonies.

Arcturus heeft in Trickster Rex altijd al een 'aparte' zanger gehad. Op deze CD wordt hij vervangen door Simen Hestnaes die ook als 'Vortex' bij Dimmu Borgir bast en de achtergrondzang verzorgt.

Niet dat dit van die geweldige zangers zijn maar ze zetten zoiets leuks neer en met veel gevoel dat ik zelf keppevol op m'n hoofd krijg. Geweldig gewoon. Zeker als je de nummers vaker en vaker gehoord hebt.
Verder een mooi sfeervol en technisch album met bijzonder keyboardwerk. Maar het is vooral de zang waar ik de rillingen van krijg.

Sample'tjes zijn hier te vinden.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Paul1967

Heb onlangs de dvd-audio uitvoering van Sea change- Beck aangeschaft. Fantastisch gemixed naar 5.1 zoals het hoort. Voor mij is dit een ultieme koude rillingen plaat.

Ook de nieuwe cd van Antony & the Johnsons- I am a bird now bezorgd mij rillingen in mijn hele lijf. Deze cd moet je echt eens gaan beluisteren o.a. medewerking van Lou Reed, Boy George. Top!

BernHardN

dan een paar uiteenlopende nummers waar ik kippevel van krijg;

Genesis live at wembley, het moment dat het drum duet over gaat in Los Endos
van deze zelfde DVD Domino deel 1&2
krijg al kippevel als ik er aan denk, mischien ook wel omdat ik er bij was.

dan CD's

Genesis, The carpet crawl in de live uitvoering

Phil Collins, The roof is leaking van het album Face Value, 't is alsof hij bij je in de kamer staat

Jacques Brel, natuurlijk Ne me quitte pas, Le plat pays, Amsterdam

Pavarotti & friends, Ave Maria met Dolores O'Riordan.

Heerlijk

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

sandervg

Holy Cole - Temptation --> een ca. 50 minuten durende rilling met kippenvel!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Mark S

Wende Snijders - Au Suivant.
Iedere keer raak.

yulunga

Citaat van: sandervg op januari 20, 2006, 09:48:29
Holy Cole - Temptation --> een ca. 50 minuten durende rilling met kippenvel!

inderdaad een mooi album. Ooit zelf gekocht omdat ik Tom Waits zo goed vind en ontdekte dit dus bij toeval  ;D

sandervg

Citaat van: yulunga op januari 23, 2006, 21:25:53
inderdaad een mooi album. Ooit zelf gekocht omdat ik Tom Waits zo goed vind en ontdekte dit dus bij toeval  ;D
Hoe kom je van Tom Waits bij Holly Cole terecht? ???  ;D
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Herjan

Citaat van: Mark S op januari 23, 2006, 21:18:13
Iedere keer raak.
Vriend! Wende is subliem! Haar DVD trouwens ook.

Daarnaast krijg ik iedere keer weer kippevel bij Marillion's "Script for a Jester's Tear".

Lucky.L

Daarnaast krijg ik iedere keer weer kippevel bij Marillion's "Script for a Jester's Tear".
[/quote]Ik ook maar dan wel live!!

MVG
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

wil

Citaat van: Mark S op januari 23, 2006, 21:18:13
Iedere keer raak.
is dit een Brel adepte/arrangementeuse/vertolkster?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

*Shine*

Citaat van: Lucky.L op januari 27, 2006, 17:20:12

Ik ook maar dan wel live!!

MVG

Dat heb ik nu met assassin
HT: NAD: Receiver T763 / DVD T533 / Optoma H30 / Prollux  / Profigold
Stereo: Bewitch KT 88 / Thorens LP12 / MHZS CD 33 / Aurum Cantus Moon River / SDS 60 / minipod / Rel Q100
www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/pietkc

Herjan

Citaat van: wil op januari 27, 2006, 18:25:10

wil
Yep! En een goeie! En bovendien een mooie dame! ;)

Herjan

Citaat van: *Shine* op januari 27, 2006, 18:41:47
Dat heb ik nu met assassin
True. Ik bedoelde trouwens het volledige album "Script for...". Dus ook Forgotten Sons, etc. Die teksten van dat album zijn fantastisch! Bijna alles van Fish trouwens.

Mark S

Citaat van: wil op januari 27, 2006, 18:25:10

wil
Meer dan dat.
Brel's versie van Piaf's "Ne me quitte pas" is natuurlijk een icoon binnen het genre. Om je daar publiekelijk aan te wagen getuigt op zijn minst van zelfvertrouwen en lef. Wende zet een prachtige vertolking neer die makkelijk naast die van Brel kan staan, maar dan voorzien van een "feminin touch".
Haar vertolkingen zijn fenomenaal: recht uit het hart, soms breekbaar en kwetsbaar, soms vol vuur, passie en venijn. Wende grijpt je bij de strot, raakt het diepst van je ziel, en geeft je soms een genadige schop onder je kloten, en laat je niet meer los. Buiten dit alles is het vooral de waarachtigheid en echtheid die mij het meest raken. Herjan is tijdens de opnamen van Au Suivant geweest. De cd/dvd  is een verzameling van haar theatertour, studio-opnamen met het Metrolepole orkest, en "backstage" materiaal.
Ik heb een aantal optredens moeten missen want uitverkocht. Vrijdag 19 mei ga ik haar dan eindelijk echt beleven. Zakdoek mee. Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen in het publiek overvallen worden door emotie. En daar kan ik me levendig iets bij voorstellen.
Als ik de dvd "en passant" thuis aanzet, verwonderde blikken, mensen die van de eettafel weglopen en op de bank plaatsnemen, en de volgende dag meestal een telefoontje: wie, wat , hoe, waar... en vooral verbazing als men ontdekt dat ze een Nederlandse is.

Paul1967

Van de week (na lange tijd) eens David Sylvian opgezet met Brilliant trees, Gone to earth en Secrets of the beehive. Brrrrrrrr.......kippenvel van mijn tenen tot mijn kruin.

Onbegrijpelijk dat ik deze cd's in het verleden niet vaker gedraaid heb (komt na nu verandering in).

garmtz

Citaat van: ht-kabouter op februari 14, 2006, 12:54:22
Van de week (na lange tijd) eens David Sylvian opgezet met Brilliant trees, Gone to earth en Secrets of the beehive. Brrrrrrrr.......kippenvel van mijn tenen tot mijn kruin.

Onbegrijpelijk dat ik deze cd's in het verleden niet vaker gedraaid heb (komt na nu verandering in).

Vooral Secrets of the Beehive. Koop ook Dead Bees on a Cake!