wachten met koop DVD

Gestart door Danakin, oktober 25, 2004, 12:39:34

Vorige topic - Volgende topic

Danakin

Graag een reactie op de volgende stelling:
Ik wacht met de aankoop van DVD's omdat op korte termijn de HD-DVD's er aankomen. Het is toch zo dat van elke film (van de laatste tijd) er een HD-versie gaat komen?

Danakin.

P.s. ik hoop niet dat dit topic al een keer is behandeld, anders sorry ;D
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Spacebass

Laten wij dat hopen ;D

Maar films die ik echt wil hebben, koop ik toch wel..ik weet niet hoelang het allemaal gaat duren.

FrankL

Citaat van: Danakin op oktober 25, 2004, 12:39:34
Het is toch zo dat van elke film (van de laatste tijd) er een HD-versie gaat komen?

Dat weet niemand. Misschien, maar kan ook lang duren.
Maar misschien gaat het wel net zo hard als bij SACD.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Spacebass

CiteerMaar misschien gaat het wel net zo hard als bij SACD.
Helaas zit ik nou net niet op SACD te wachten  ;)  ;D

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: FrankL op oktober 25, 2004, 18:40:07
Maar misschien gaat het wel net zo hard als bij SACD.

Een opmerkelijk goed punt FrankL. Zoals het er nu uitziet zal zowel Blu-ray alsook het HD-DVD van Toshiba/NEC in 2005 op de markt verschijnen. Twee formaten die niet compatible zijn met twee software-dragers die wederom niet compatible zijn.

Als we de geschiedenis eens gaan bekijken dan zijn niet-compatible formaten er vrijwel altijd (met uitzondering van VHS) bekaaid afgekomen. Quadrofonie met al z'n verschillende hardware-formaten is verdwenen. Een flinke strijd tussen video2000, betamax en VHS waarbij twee formaten het onderspit dolven, formaten als CD-I en DCC zijn nooit aangeslagen vanwege de incompatibiliteit destijds met de CD, mini-disc is eigenlijk alleen als veredelde walkman bruikbaar en recentelijk hebben we nog de SACD vs DVD-A battle waarbij opmerkzaam is dat de massa-consument voor geen van beide formaten definitief kiest juist weer vanwege .... ;)

Hoe 'eager' wij ook zijn op een HD-formaat, het kan wel eens zo zijn dat de gehele zaak ten nadelen van ons beslecht wordt wanneer de massa-consument wederom niet kiest voor een incompatible formaat.

Just a thought........

Mvrg

Patrick

eduard

Als je erg veel geduld hebt kan je wachten. Maar ik zou er niet op wachten want wanneer de hd-dvd er zijn komt er vast wel weer een op volger en moet je dan daar ook weer op wachten. Ik zit eigenlijk nog steeds tewachten op wanneer films op hd kwaliteit op memory sticks verschijnen. Solitstate is in mijn ogen op dit moment toch een van de beste dragers voor audio en film.

DrAce

Citaat van: eduard op oktober 25, 2004, 20:58:14Ik zit eigenlijk nog steeds tewachten op wanneer films op hd kwaliteit op memory sticks verschijnen. Solitstate is in mijn ogen op dit moment toch een van de beste dragers voor audio en film.
Dat vind ik nou ook: geen apparaten met bewegende onderdelen meer nodig.

Danakin

Wat zijn de verwachtingen voor de toekomst? Alles via de computer (harde schijf), dus geen CD-/DVD-/SACD-/HD-DVD/Blu-rayschijfjes? De heer Gates heeft hier geloof ik al het e.e.a. over opgemerkt/voorspeld. Maar ja, hij voorspelde ook dat internet het niet zou worden ???

Wie weet wat de toekomst brengt?
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Jinsu

Citaat van: Danakin op oktober 26, 2004, 12:46:37
Wie weet wat de toekomst brengt?

Hoi,

Een hoop DVD's ;D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Danakin

LOL :D ;D, ja een hoop nieuwe DVD's. Kweet het allemaal niet meer hoor. Hak verd..mm.. een keer de knoop door en kom met 1 format. Gek wordt ik van al die ontwikkelingen. Koop je iets, komt er weer iets nieuws, kan je weer iets anders kopen.
Ik ben niet tegen ontwikkeling hoor, maar op een gegeven moment moet je toch ergens stoppen.
Gelukkig zijn er producten die niet zo vaak veranderen. Bijvoorbeeld speakers en eindversterking. Als je die koopt kan je erop rekenen dat ze over 10 jaar nog mee kunne  draaien, toch????? ??? ??? ???

noise

Ik zou zeker niet wachten.
Ik denk dat je je oude dvd'tjes altijd terug kan zien.
Desnoods met en op de rommelmarkt (antiquair) gekocht dvd Spelertje ;D
Blijf je ook een beetje in de tijdsgeest van die film.
Heeft toch ook zijn charme?
Gr, Wim