HET Theatertek 2.5 Bevindingen Topic

Gestart door Arno P, oktober 8, 2004, 17:48:03

Vorige topic - Volgende topic

Arno P

Het leek mij zinnig dat bevindingen van TT 2.5 gebruikers verzameld worden in 1 topic...gewoon handig... ;)

(Manke topic naam, maar wellicht blijft ie daardoor hangen.. ;D ;) )

Misschien als aanvulling op het topic hier de scoped settings verzamelen zodat anderen er ook nog iets aan kunnen hebben. (CR en BR waarde geldt voor BTB en WTW binnen de range)

Kaart:                      6600GT                     9600XT
CR                             +14                            +20
BR                             - 8                              -20
Hue                           +1                              +1
Sat                            +11                            -36

Nadat ik de setup met spyderpro had gecalibreerd kwam ik weg met deze scoped settings voor TT:

Kaart:                      6600GT                 
CR                             +10                         
BR                             - 20                             
Hue                           0                             
Sat                            0   

Mark C00len

Een upgrade van 1.5 naar 2.0 zal zeker ook weer geld gaan kosten. :(

Ik hoop dat er bij 2.0 een hoop features bij komen zoals dvd's afspelen van hdd en fatsoenlijke multimonitor mogelijkheden.

Bij mijn systeem krijg ik ook vaak de melding dat TT een fatale fout heeft oid en dan kan ik alleen nog maar op OK drukken en dan sluit ie het programma af. Dus kan ik soms wel 5 keer opnieuw gaan zoeken waar ik gebleven was in de film. :( Maar meestal gaat het gelukkig goed en geeft ie geen fout aan onder het afspelen.

Arno P

Prijzen:

TheaterTek 2.0 $69.95
TheaterTek 2.0 Advanced Audio $89.95
TheaterTek 2.0 Upgrade from 1.x $29.95
TheaterTek 2.0 Advanced Upgrade from 1.x $49.95
Upgrade to advanced audio from 2.0 $24.95

As previously stated, all customers who have purchased 1.5 since the initial announcement (May timeframe) will get 2.0 free of charge.

Advanced Audio adds Dolby ProLogicII, Dolby Headphone, DTS and Dolby Digital 5.1 internal decoding.

Theatertek 2.0 will be released over the weekend provided no further delays are encountered.

Arno P

jeroen_B

ben beniewd wat ze er van maken met TT2 !
Hopelijk heb je geen registry aanpassingen nodig bij pal en ntsc en kan het proggie goed overweg met transport streams.
Maar ze mogen wel eens op schieten met TT2 zeg. Ik hoor nu al maanden geruchten over de release ervan. :D

Arno P

Citaat van: jeroen_B op oktober 10, 2004, 17:50:14
ben beniewd wat ze er van maken met TT2 !
Hopelijk heb je geen registry aanpassingen nodig bij pal en ntsc en kan het proggie goed overweg met transport streams.
Maar ze mogen wel eens op schieten met TT2 zeg. Ik hoor nu al maanden geruchten over de release ervan. :D

Het zal de moeite wel waard zijn...

schedel

Op dit moment zijn ze offline op het forum, en de shop is ook leeg dus ik denk dat het er nu snel aankomt!  ;)
Billy
T+A | REL | Denon | JVC

jeroen_B

SiR-ROUND

Weet iemand of de audio upgrade ook het bassmanagement kan overnemen? Zal toch wel?

Zo kan ik lekker de ext input op de Yammie blijven voorlopig. Damn, weer 50$...

Ik hoop dat TT2 lekker gaat lopen met WM9, TS en Xvid. Eindelijk een player die alles kan. En de auto aspect ratio etc. En per dvd setting. Hopelijk werkt dat laatste ook met HD materiaal, aangezien je die op meerdere discs hebt staan of als 1 file wilt afspelen vanaf hd.

Dit weekend dus?

Ben benieuwd.

Edit...

Hmmm, nix dus...

Del member

Citaat van: jeroen_B op oktober 11, 2004, 19:47:40
Of ze stoppen er helemaal mee ! :D

Kwam ook even in me op. Nu ja, ik geef ze wel een kans, als TT 2.0 uit is dan koop ik hem direct.

Ben vooral benieuwd naar de vorderingen op gebied van video de-interlacing.

Del member

Citaat van: SiR-ROUND op oktober 11, 2004, 19:58:16

Dit weekend dus?

Ben benieuwd.

Wat wel raar is : een kennis waarmee ik daarnet skypte zei me dat TT 2 te koop is op hun webshop, passeer daarnet langs de webshop en je kan niets kopen. Bizar.

Hopelijk een technisch probleem.

BTW : dolby headphone zie ik wel zitten om 's avonds mee te kijken. Wordt wellicht de advanced die ik neem.

jeroen_B

hopelijk brengen ze een trial versie uit die volledig funtioneerd voor een maand of zo. Eerst maar eens zien of het proggie bevalt voordat ik er naar overstap :D

schedel

T+A | REL | Denon | JVC

Arno P

#1          Yesterday, 08:00 PM 
TheaterTek 
Administrator   Join Date: Jan 2002

TheaterTek 2.0 Feature Guide

--------------------------------------------------------------------------------

For those of you hunting around for the manual, unfortunately it didn't make it into the initial release, but as you all know the product is so easy to use you don't need one right?

Let's cover the basic features first.
- Uses the very latest nVidia decoders complete with video post processing, no chroma bug and the smoothest, silkiest and most detailed image you've ever seen.
- Now has both a fullscreen and windowed mode (shock, horror) for those multitaskers amongst you.
- Totally new UI. Borrowing from the original TheaterTek, the new UI has been designed to be as simple as possible while giving you access to all the features you need.
- Usable with aeither a mouse or a very simple remote control.
- Subtitle and Closed Caption support with vertical positioning in VMR9.
- Support for Overlay, VMR-7 (XP only) and VMR-9
- Advanced audio with Dolby Digital and DTS 5.1 decoding, Dolby Prologic II and Dolby Headphone (optional) with complete control over crossover, individual speaker volume and bass management.
- Support for mulimedia playback. WMV, WMV-HD (DRM), WMA, MP3, WAV, AIF, IFO, VOB, MPEG, TS support out of the box with support for other formats when appropriate decoders are installed.
- Seamless playback of multiple HD transport stream files.
- Playlist support.
- and many more.

Andrew

Del member

Citaat van: Arno P op oktober 12, 2004, 07:12:16
- Uses the very latest nVidia decoders complete with video post processing, no chroma bug and the smoothest, silkiest and most detailed image you've ever seen.

Hier ben ik dus echt benieuwd naar !

- de scherpte van de nVidia decoder tov de vorige Sonic decoders
- detail tijdens pans ?
- wisselwerking met ffdshow
- de-interlacing bij video mode

Brammie

zijn het nu inderdaad nvidia  decoders die worden gebruikt ipv Sonic.  (bijna...) Iedereen heeft nu een ATI kaart vanwege 'de betere kwaliteit' maar de combinatie van nvidia met ati kaart lijkt mee een beetje 'weird'. Uiteraard kunnen we nu weer over gaan schakelen naar een nvidia kaart maar welke moet je dan kiezen. Zelf ben ik altijd budget bezig. Ik las iets over een 6600 maar het  is  mij niet echt duidelijk wat nu de te prefereren videokaart wordt met theatertek 2.0

JVC DLA-100
- (Barco 1209 / HTPC /Tommy scherm...)

Oracle

Citaat van: Arno P op oktober 12, 2004, 07:12:16
- Subtitle and Closed Caption support with vertical positioning in VMR9.

Dit lijkt heel sterk op het vertikaal kunnen positioneren van ondertitels van dvd's. Als dat zo is, hebben ze een nieuwe user erbij, want dan schaf ik hem ook aan! Dan wordt blanking eindelijk geen issue meer!  :D 8)

Groet,
Mark

jeroen_B

Ik gebruik de nvidia codec in zoomplayer en heb een ati 9600 kaart in de htpc zitten. Geen enkel probleem met ffdshow! Sterker nog, de nvidia codec lijkt eigenlijk altijd met ffdshow te werken als ik anderen zo hoor.

SiR-ROUND

@Mark, lijkt me dat dit puur voor WM9 geldt... Als ik die zin zo lees... De optie die jij wilt, wil ik ook al heeeeeel lang.

Hmmm, ik ga dus niet een andere Videokaart erin doen voorlopig...

Weet niet waarom ze zo vaag doen bij TT en waarom het zo lang moet duren. Baal er flink van en mijn vertrouwen is wel een stuk minder. En dat terwijl ik zo enorm blij ben met de DVD versie.

SiR-ROUND

Shit, lees net pas de vorige pagina terug... Bestellen!!!!!!!!

Hmmm, ik zou toch een notify krijgen hadden ze beloofd...

Del member

Daarnet TT 2.0 geinstalleerd.

Komende van een TT1.5 met zwaar getweakte FFDSHOW.

Wat valt op :

• de-interlacing ziet er al veel beter uit, bvb het 20th century fox logo in het begin van the longest day scrolt veel vloeiender en is nu ook scherp, daarvoor combing errors
  • kleuren lijken meer verzadigd maar het plaatje tegelijkertijd ook blacker
  • er zit meer ambience in het beeld, bvb flyby scene in het begin, je ziet de sneeuw meer opstuiven

Heb nog geen echte A/B gedaan maar dat komt wel. Volgens de eerste indrukken heb je FFDSHOW niet meer nodig, de NVIDIA decoders zijn erg scherp.

Starred

Klinkt goed.
Wat heb je eigenlijk aan die versie met die extra audiocodecs?

Del member

Citaat van: Starred op oktober 12, 2004, 20:44:06
Klinkt goed.
Wat heb je eigenlijk aan die versie met die extra audiocodecs?

Heb em gekocht voor dolby headphone. Er zit ook 24 bits software AC3 en DTS software decoding op, dus als je een 5.1 geluidskaart hebt. Zelf heb ik een RME 96/8 kaart, das een pure digitale IO kaart zonder analoge aansluiting. Doet eigenlijk PCM en DD/DTS/ passthrough.

Starred

Iemand al gechecked hoe TT2.0 het doet met .TS files?
Beter dan BSPlayer?