HET Theatertek 2.5 Bevindingen Topic

Gestart door Arno P, oktober 8, 2004, 17:48:03

Vorige topic - Volgende topic

Del member

Citaat van: Starred op oktober 12, 2004, 20:55:43
Iemand al gechecked hoe TT2.0 het doet met .TS files?
Beter dan BSPlayer?

Kuch kuch ....

Daarnet Terminator 3 .ts proberen afspelen en na een tiental seconden TT al gecrashed.

Nu ben ik 5 the element 720p aan het kijken en het geluid begint na enkele minuten weg te vallen.

Ik denk dat er nog een hoop patches komen voor TT 2.0 voldoende werkbaar zal zijn. Anderzijds is de kwaliteit van DVD toch wel erop vooruit gegaan, en daarvoor heb ik em ook gekocht.

jeroen_B

TT2 geeft een mooier beeld dan tt1,5 met ffdshow ?
Bedoel je dat je helemaal ffdshow niet gebruikt in tt2 of alleen bepaalde filters niet in ffdshow ?

Wel mooi als je geen ffdshow meer zou hoeven gebruiken !

Arno P

Citaat van: ub4b op oktober 12, 2004, 20:41:00
Daarnet TT 2.0 geinstalleerd.

Komende van een TT1.5 met zwaar getweakte FFDSHOW.

Wat valt op :

• de-interlacing ziet er al veel beter uit, bvb het 20th century fox logo in het begin van the longest day scrolt veel vloeiender en is nu ook scherp, daarvoor combing errors
  • kleuren lijken meer verzadigd maar het plaatje tegelijkertijd ook blacker
  • er zit meer ambience in het beeld, bvb flyby scene in het begin, je ziet de sneeuw meer opstuiven

Heb nog geen echte A/B gedaan maar dat komt wel. Volgens de eerste indrukken heb je FFDSHOW niet meer nodig, de NVIDIA decoders zijn erg scherp.

Kunnen we reclock ook weglaten?  ;D ::)

SiR-ROUND

Ik had een vraagje gesteld via het TT forum en ik kreeg antwoord uit een onverwachte hoek:

Jamesuk van het AB.HDTV forum:

Het audio is superuitgebreid.

Ik ga em aanschaffen... TS schijnen veel problemen mee te zijn, maar dat wordt wel opgelost denk ik zo.

Zal asap mijn bevindingen plaatsen.

Greetz.

Manfred

Del member

Citaat van: jeroen_B op oktober 12, 2004, 21:26:48
TT2 geeft een mooier beeld dan tt1,5 met ffdshow ?
Bedoel je dat je helemaal ffdshow niet gebruikt in tt2 of alleen bepaalde filters niet in ffdshow ?

Wel mooi als je geen ffdshow meer zou hoeven gebruiken !

Moeilijk te zeggen ... beeld is gewoon anders ....

De default contrast setting is perfect op mijn Radeon 9600, zit net onder het clip niveau. De brightness is met een testpatroon beetje aan de lage kant, de onderste IRE waardes lopen te veel in mekaar, moet ik nog eens afstellen.

Beeld is wel scherper dan TT 1.5, maar met nog wat FFDSHOW erop zou het helemaal te gek zijn. En de kleuren zijn gewoon meer verzadigd met de default instellingen tov 1.5 .  Zou de verzadiging wellicht wat minder willen zetten.

Belangrijk :

Wie met TT 2.0 aan de slag wil leest best deze thread :

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=456676

Enkele TIPS :

- FFDSHOW versie http://ffdshow.leffe.dnsalias.com/andy2222/ffdshow-20040709_SSE2.exe

andere versies = miserie

- Wie PAL disks heeft heeft weer een gelijkaardig probleem zoals indertijd met Sonic. Toen moest je een regkey HARDCODEFORPAL verzetten, nu heeft dat een nieuwe naam :

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Filters\Video]"ForcePalConnection"=dword:00000001

Or better, create a second shortcut on your desktop which you rename "Theatertek PAL" or something. Then right click, "Properties" and edit the path on the Command line to:

"C:\Program Files\TheaterTek 2.0\TheaterTek DVD.exe" /FORCEPAL 1

Voila ....

Arno P

Citaat van: SiR-ROUND op oktober 12, 2004, 22:30:31
Ik had een vraagje gesteld via het TT forum en ik kreeg antwoord uit een onverwachte hoek:

Jamesuk van het AB.HDTV forum:

Het audio is superuitgebreid.

Ik ga em aanschaffen... TS schijnen veel problemen mee te zijn, maar dat wordt wel opgelost denk ik zo.

Zal asap mijn bevindingen plaatsen.

Greetz.

Manfred

Is die lipsync adjust alleen voorhanden bij de advanced audio...of heb je het ook bij de normale versie ?

SiR-ROUND

Del member

Citaat van: Arno P op oktober 12, 2004, 23:38:06

Is die lipsync adjust alleen voorhanden bij de advanced audio...of heb je het ook bij de normale versie ?

Lipsync kan je ook instellen op pro-grade geluidskaarten onder vorm van de output buffer lengte.

Oracle

Citaat van: SiR-ROUND op oktober 12, 2004, 18:06:35
@Mark, lijkt me dat dit puur voor WM9 geldt... Als ik die zin zo lees... De optie die jij wilt, wil ik ook al heeeeeel lang.

Maar VMR9 is iets anders dan WM9...  :-X Volgens mij kan het wel.

@UB4B: kun jij eventueel eens nazien of verticale her-plaatsing van subs mogelijk is?

Groet,
Mark

Del member

Citaat van: Mark Lemmens op oktober 13, 2004, 10:02:52

Maar VMR9 is iets anders dan WM9...  :-X Volgens mij kan het wel.

@UB4B: kun jij eventueel eens nazien of verticale her-plaatsing van subs mogelijk is?

Groet,
Mark

Volgens wat ik lees is dat een feature.

Arno P

Citaat van: ub4b op oktober 13, 2004, 09:23:45

Lipsync kan je ook instellen op pro-grade geluidskaarten onder vorm van de output buffer lengte.

Correct..niet dat ik last had van lipsync problemen...

Arno P

Ik zie dat je TT kunt downloaden met de optie van een backup CD.....weet iemand of die CD gewoon hetzelfde is als de download...oftewel hetzelfde als ik zelf de backup zou branden?

jeroen_B

Nou, hoe bevalt TT2 bij jullie ?
Ik neem aan dat jullie nu wel een aantal dvd,s hebben bekeken?

:)

Del member

Citaat van: jeroen_B op oktober 16, 2004, 16:04:37
Nou, hoe bevalt TT2 bij jullie ?
Ik neem aan dat jullie nu wel een aantal dvd,s hebben bekeken?

:)

Beeld is gewoon veel beter geworden.  Meer verzadiging in het beeld, meer layering, meer micro-detail, veel betere de-interlacing, veel vloeiender, reclock niet meer nodig ....

Enkel samenwerking met FFDSHOW is nog wat problematisch maar dit weekend zou er een patch komen. Verder is TT 2 zonder FFDSHOW al erg scherp.

sjakieswitch

Hoe is het beeld in vergelijking met WinDVD 6?

Del member

Citaat van: sjakieswitch op oktober 16, 2004, 19:15:14
Hoe is het beeld in vergelijking met WinDVD 6?

Dunno .... wat ik wel weet is dat de laatste WinDVD een functie had om pans erg vloeiend te maken, de Forceware decoders die TT 2.0 gebruikt heeft dit ook en de video de-interlacing is erg goed te noemen.

Dit is gewoon het beste DVD plaatje wat ik al gezien heb. Misch dat ik WinDVD 6 eens moet installen om de verschillen te kennen.

jeroen_B

Wat ik vooral interessant vind is het feit dat reclock niet meer nodig zou zijn.
Heb het altijd al heel raar gevonden dat afspeel proggies een programma als reclock nodig hebben om vloeiend af te spelen.

Oracle

Citaat van: ub4b op oktober 16, 2004, 19:51:50
Dunno .... wat ik wel weet is dat de laatste WinDVD een functie had om pans erg vloeiend te maken, de Forceware decoders die TT 2.0 gebruikt heeft dit ook en de video de-interlacing is erg goed te noemen.

Maar die hadden toch een PIV 3.0 nodig om goed te werken? Hoop niet dat dat hierbij dan ook vam toepassing is...

Is er trouwens ergens een test-versie van TT te downloaden? Ik bedoel, het is toch weer €60,-, en dat zou ik eigenlijk eerst even willen proberen, voor ik mijn WinDVD 5 de deur uit doe... Zo doe ik dat immers ook met hardware voor de HT...

Groetm,
Mark

Arno P

Ik denk dat ik morgen eens ga beginnen met V2.0.... :o

Del member

Citaat van: Mark Lemmens op oktober 16, 2004, 21:43:39

Maar die hadden toch een PIV 3.0 nodig om goed te werken? Hoop niet dat dat hierbij dan ook vam toepassing is...

Is er trouwens ergens een test-versie van TT te downloaden? Ik bedoel, het is toch weer €60,-, en dat zou ik eigenlijk eerst even willen proberen, voor ik mijn WinDVD 5 de deur uit doe... Zo doe ik dat immers ook met hardware voor de HT...

Groetm,
Mark

Je koopt TT 2.0 op hun webshop, zolang je jouw installatie niet definitief registreert kan je binnen de 7 dagen jouw geld terugvragen.

Albert N

De eerste patch is al uit  :), gaat altijd lekker snel bij TT die fixes.
Ik denk dat ik het nu ook maar ga installeren nu de ergste bugs eruit zijn  ;) 

Citeer
In the support section, patch 2.01 fixes many of the issues reported with the initial release.

Primary changes:
- FFDShow fixes
- Video control fixes
- AR fixes
- Added ForcePal setting
- Added TS stream audio selection
- Improved general stability

Arno P

Citaat van: ub4b op oktober 17, 2004, 01:23:06

Je koopt TT 2.0 op hun webshop, zolang je jouw installatie niet definitief registreert kan je binnen de 7 dagen jouw geld terugvragen.

Heeft die back up cd van hun nog zin...of gewoon zelf branden?

Albert N

gewoon zelf branden, maar wel de registratie emails goed bewaren.

Arno P

Aardig programmaatje toch. Wel nog niet bug-vrij...ik heb ze op het TT-forum ge-post...hebben ze weer wat te doen ;-)

Del member

Citaat van: Arno P op oktober 17, 2004, 22:08:55
Aardig programmaatje toch. Wel nog niet bug-vrij...ik heb ze op het TT-forum ge-post...hebben ze weer wat te doen ;-)

Mijn TT 2.0p1 crashed ook nog wel eens maar dat wil ik er wel als gebrek tijdelijk wel bijnemen zolang de picture quality maar goed is en dat is zeker het zeker.