Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Fransvis

Citaat van: Walter_PPK op mei  9, 2005, 16:26:27
Bij het plaatsen van de fan zou ik er wel op letten dat je de fan zwevend monteerd omdat deze anders heel de muur kan laten resoneren.

Goede tip. Zal het meteen naar Wim doosturen.  ;)

THX

OscarTango

Hoe is het met je dimmers afgelopen ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Sjors

Citaat van: OscarTango op mei 12, 2005, 23:41:09

Ja goeie vraag! zat het mij net af te vragen  :)

Jan-Willem

Wauw echt heel mooi Frans!  :o

Jan-Willem
I love my S8 :-)

Fransvis

Citaat van: OscarTango op mei 12, 2005, 23:41:09

Met de dimmers gaat niets gebeuren. Wim gaat de spots vervangen (vanmiddag) door 35W exemplaren. Dat zou voldoende moeten zijn (12 x 35W) voor een 500W dimmer. Als dat niet werkt, kijken we verder.

Deze week zou ook de deur geplaatst worden, maar dat is helaas uitgesteld. Zit even niet mee.  :-\

Fransvis

Citaat van: Fransvis op mei 13, 2005, 08:35:08
Met de dimmers gaat niets gebeuren. Wim gaat de spots vervangen (vanmiddag) door 35W exemplaren. Dat zou voldoende moeten zijn (12 x 35W) voor een 500W dimmer. Als dat niet werkt, kijken we verder.

Deze week zou ook de deur geplaatst worden, maar dat is helaas uitgesteld. Zit even niet mee.  :-\

De spots zijn gisteren vervangen door 35W exemplaren. Gisterenavond getest en het werkt nu prima. De spook is verdwenen.  ;D

Nu nog de deur.....a.s. dinsdag staat het gepland.  ::)

Fransvis

Vandaag zijn de ventilators geplaatst. Werkt erg goed moet ik zeggen en zijn vrijwel niet te horen.

Een ventilator blaast....

Fransvis

En een zuigt de lucht weg. Verder geen vervelende resonanties te horen.

Fransvis

Verder wordt er nu gewerkt aan het plaatsen van de deur. Eindelijk kan ik de ruimte afsluiten.

Sjors

Goed werk! dat zal zeker scheelen, aleen die snoertjes.. ::) ik had toch een wel wat proffesionelere weize verwacht  ;)

Of is dat Wim z'n werk? wat ik mij haast niet voor kan stellen  ;D

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: Sjors op mei 18, 2005, 12:29:11
Goed werk! dat zal zeker scheelen, aleen die snoertjes.. ::) ik had toch een wel wat proffesionelere weize verwacht  ;)

Of is dat Wim z'n werk? wat ik mij haast niet voor kan stellen  ;D

Groet, Sjors

Er lopen 2 snoertjes naar de ventilators. Die 2 snoeren die je ziet hangen zijn volgens mij van mijn ouders. Deze foto's tonen de achterkant van de HT en dat is de zolder van mijn ouders. Het is door Wim geplaatst.

Sjors

Citaat van: Fransvis op mei 18, 2005, 12:35:06
Er lopen 2 snoertjes naar de ventilators. Die 2 snoeren die je ziet hangen zijn volgens mij van mijn ouders. Deze foto's tonen de achterkant van de HT en dat is de zolder van mijn ouders. Het is door Wim geplaatst.

Het is ook goed Frans! bedoelde er niets mee  ;)

Maar als ik de rest gezien heb, zoals de verdeelkast enz daar zitten overal netjes pijpjes omheen, en hier niet..  :)

Fransvis

Citaat van: Sjors op mei 18, 2005, 12:39:10
Het is ook goed Frans! bedoelde er niets mee  ;)

Maar als ik de rest gezien heb, zoals de verdeelkast enz daar zitten overal netjes pijpjes omheen, en hier niet..  :)

Ahhh zo....begrepen. Tja....waarom niet....weet ik niet. Is inderdaad afwijkend van de rest.

Sjors

Citaat van: Fransvis op mei 18, 2005, 12:40:19
Ahhh zo....begrepen. Tja....waarom niet....weet ik niet. Is inderdaad afwijkend van de rest.

Het maakt ook niet "veel" uit, het is een zolder. En daar heeft het niet veel te lijden, maar het is idd een beetje afwijkend van de rest.

Fransvis

Vanavond de officiële premiere gehad van Kelmond City Theater. We draaiden een R2 versie van The Day After Tomorrow. Geweldige film. Geluid en beeld redelijk. Ik had in de afgelopen dagen al naar White Noise en Assault On Precinct 13 gezien (Regio 1). Vooral White Noise had een mooi strak beeld en het geluid was erg goed. Ik ben zeer tevreden met de performance tot dusverre, maar ik verheug me op de komst van de Marantz DV7600. De NeuNeo is een uitstekende speler, valt me reuze mee. Zeker voor dat geld.

OscarTango

Nou, gefeliciteerd met de opening....iedereen genoten van het spektakel  ? Ik kan niet wachten tot....ze bij mij het tapijt gelegd hebben en dat ik alle apparatuur binnen heb  ;) ;D

De beugel voor de projector is binnen, ik moet enkel nog een scherm maken, alles de kamer in brengen en we kunnen !
Slaap ze...

Tim
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Rappie

Altijd mooi zo'n opening met een volle zaal :) Dat heb ik ook bij elke major upgrade gedaan .....

Citaat van: OscarTango op mei 21, 2005, 00:31:46
Nou, gefeliciteerd met de opening....iedereen genoten van het spektakel  ? Ik kan niet wachten tot....ze bij mij het tapijt gelegd hebben en dat ik alle apparatuur binnen heb  ;) ;D
;D ;)

Eigenaar van Paulthé

Arno P

En wat was de reactie van het bezoek/kijkers?

Fransvis

Citaat van: Rappie op mei 21, 2005, 01:14:25
Altijd mooi zo'n opening met een volle zaal :) Dat heb ik ook bij elke major upgrade gedaan .....
;D ;)

;D

Dus niet met ieder nieuwe kabeltje of zo ?  ;)

Fransvis

Citaat van: Arno P op mei 21, 2005, 08:43:33
En wat was de reactie van het bezoek/kijkers?

Ze vonden het werkelijk fantastisch....en het geluid vonden ze prachtig. Goed zij kijken naar de film en de ambience...terwijl ik continu zat te controleren of het beeld, kleuren, contrast en het geluid goed was. Maar desondanks....deze film was ook wel de moeite waard. Arno, de calibratie begint nu wel zijn vruchten af te werpen.   :)

Arno P

Frans, hier is het hetzelfde...de rest kijkt/beleeft de film en ik ook af en toe (nadat convergentie en geluid meerdere malen in diverse scenes...die ik dus mis...heb gechecked  ;D )

Zo had ik het ook met de stereo set-up...na de techniek moet je weer actief gaan proberen naar muziek te luisteren en de techniek even laten voor wat het is...en dat is moeilijk... ^-^

Rappie

Citaat van: Fransvis op mei 21, 2005, 10:13:45
Dus niet met ieder nieuwe kabeltje of zo ?  ;)
Meer van, nieuwe fronts, nieuwe sub etc. :) Was altijd wel een goed excuus voor iedereen om langs te komen :D
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

Citaat van: Rappie op mei 21, 2005, 10:34:51
Meer van, nieuwe fronts, nieuwe sub etc. :) Was altijd wel een goed excuus voor iedereen om langs te komen :D

Je zegt het op een manier dat ik denk dat je ieder 2 weken wel weer wat nieuws hebt.  ;D

Rappie

Citaat van: Fransvis op mei 21, 2005, 10:36:23
Je zegt het op een manier dat ik denk dat je ieder 2 weken wel weer wat nieuws hebt.  ;D
Het liefst wel ja :) En op het moment heb ik elke vrijdag mijn HT al vol zitten, alleen als ik wat nieuws heb moet ik een 2e rij stoelen aanschuiven ....
Eigenaar van Paulthé

Jan-Willem

Citaat van: Fransvis op mei 18, 2005, 11:21:44
Vandaag zijn de ventilators geplaatst. Werkt erg goed moet ik zeggen en zijn vrijwel niet te horen.

Een ventilator blaast....

Hey Frans,

Met wat heb je die fan's vastgezet? het ziet er namelijk uit als pur maar de kleur is grijs.. is dit iets speciaals's?

Jan-Willem
I love my S8 :-)