Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Fransvis

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 30, 2005, 13:32:03
Ziet er mooi uit Frank,
Over de speakers.

Probeer ze eens op andere plekken neer te zetten, het holklinken van een speaker hoeft niet aan vermogen of de speaker zelf te liggen.
Experimenteer wat met het verplaatsen richting de hoeken of juist uit de hoeken weg.

Zal ik vanavond mee experimenteren. Thanks Frank.

Citaat van: Arno P op april 30, 2005, 21:07:43
Frans mbt je "holle" speakers... ;D...heb je al eens geprobeerd om alles op small te zetten en het laag via basmanagement naar de sub te loodsen?

Arno....zal ik vanavond mee experimenteren. Vandaag wordt het hier zo'n 30 graden...dus dat wordt de tuin vandaag.  ;D

Citaat van: TheSeparator op april 30, 2005, 22:05:42
Hoi Frans,

Ik had veel verwacht, maar dit slaat alles.
Proficiat, de mooiste bioscoop van Kelmond en omstreken !
Enne, heb je inmiddels weer eens een filmpje gekeken ?

Groeten,
TheSeparator

Thanks TheSeperator. Blij je weer eens op het forum te zien.  ;) Nog geen hele film, zit nog met geluid te klooien, zodra dit helemaal naar mijn zin is, dan gaat "The Day After Tomorrow" in premiere.

Fransvis

Nog een detail die de moeite van het vertellen waard is. In de gipsplaten wandconstructie is een dimmerswitch geplaatst (links naast de deur). Deze stuurt de 10 spots in het plafond aan. Maar de spots gaan een eigen leven leiden als ze meer dan 30 minuten aan het branden waren. Het probleem zit hem in de warmte afvoer. In deze wand kan de warmte slecht afgevoerd worden.

Vandaag worden spots van 35W ipv 50W geinstalleerd om te kijken of het probleem zich daarna niet meer voordoet.

OscarTango

Hoeveel watt kon die dimmer aan ? De meeste zijn toch ook maar voor 300 watt... of je moet die van 1000 watt hebben, maar dan zou 500 toch geen probleem mogen zijn...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Fransvis

Citaat van: OscarTango op mei  4, 2005, 10:51:24
Hoeveel watt kon die dimmer aan ? De meeste zijn toch ook maar voor 300 watt... of je moet die van 1000 watt hebben, maar dan zou 500 toch geen probleem mogen zijn...

Zal ik straks eens aan Camaro vragen. Dan zal het waarschijnlijk een 300W exemplaar zijn. Maar ik denk als je een 1000W dimmer zet, dat je het probleem van warmteafvoer nog steeds zult hebben....

OscarTango

Als er 500 watt op een 300 dimmer staat, krijgt ie gewoon teveel stroom door zich heen gejaagd...een 1000 Watt exemplaar zit dan maar op de helft, dus die zal niet warmer worden. Is een kwestie van de gebruikte weerstand. Maar die 1000 watt dimmers zijn duuur...

Maar ik kan me niet voorstellen dat Wim de fout maakt om een te lichte dimmer te plaatsen...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

Citaat van: OscarTango op mei  4, 2005, 11:04:15
Als er 500 watt op een 300 dimmer staat, krijgt ie gewoon teveel stroom door zich heen gejaagd...een 1000 Watt exemplaar zit dan maar op de helft, dus die zal niet warmer worden. Is een kwestie van de gebruikte weerstand. Maar die 1000 watt dimmers zijn duuur...

Maar ik kan me niet voorstellen dat Wim de fout maakt om een te lichte dimmer te plaatsen...

Zal hem zo eens vragen.....

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

astrobart

waarom sluit je niet gewoon een prof dimmerpack aan op al je lampjes, die kan je nog via je pc aansturen ook hehe, voor als je een discotheek wilt beginnen O0 ipv een bios

JCL

denk dat ie dan ff met zijn bank moet bellen over het verhogen van de creditcard limiet...  O0

Fransvis

Citaat van: JCL op mei  4, 2005, 12:29:50
denk dat ie dan ff met zijn bank moet bellen over het verhogen van de creditcard limiet...  O0

;D ;D ;D

astrobart

valt reuze mee hoor
Kijk maar eens op marktplaats daar staat er eentje voor 75 euro, en ........... 3500 watt 4 kanalen en dmx aansluiting :-X

http://www.marktplaats.nl/nieuw_zoek.php3?q=dimmerpack

R

Die onderste, van showtek zijn erg goed. Prijs is netjes en kun je hele leuke dingen mee doen.

astrobart

dat bedoel ik

Sjors

Frans,

Het ligt hem niet aan de dimmer zelf, maar aan de warmte afgave. De dimmers  ontwikkelen warmte, maar doordat jouw wanden zo goed geïsoleerd zijn , kunnen de dimmers hun warmte niet kwijt, en dat resulteerd in een "spookachtig"gedrag  :)

Wim kan het wel oplossen, ben ik van overtuigd  8)

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: Sjors op mei  4, 2005, 22:08:07
Frans,

Het ligt hem niet aan de dimmer zelf, maar aan de warmte afgave. De dimmers  ontwikkelen warmte, maar doordat jouw wanden zo goed geïsoleerd zijn , kunnen de dimmers hun warmte niet kwijt, en dat resulteerd in een "spookachtig"gedrag  :)

Wim kan het wel oplossen, ben ik van overtuigd  8)

Groet, Sjors

Sjors, in eerste instantie proberen we met 35W spots ipv 50W. Ik heb nog niet met Wim gesproken over een andere dimmer. Maar ik neem aan als je een een zwaardere dimmer plaatst (bijv. 1000W) dat deze veel minder warmte zal afgeven dan een 500W exemplaar die op zijn maximum moet werken. Klopt dat ?

Sjors

Citaat van: Fransvis op mei  4, 2005, 22:11:43
Sjors, in eerste instantie proberen we met 35W spots ipv 50W.

Dat kan de oplossing zijn

Citeer
Ik heb nog niet met Wim gesproken over een andere dimmer. Maar ik neem aan als je een een zwaardere dimmer plaatst (bijv. 1000W) dat deze veel minder warmte zal afgeven dan een 500W exemplaar die op zijn maximum moet werken. Klopt dat ?

In zekere zin wel, maar als je een zware dimmer (1000watt) te weinig belast, kan dit ook weer resulteren in een vreemd gedrag  ::) maar zo te zien heb je genoeg spotjes a 35/50 watt om dit probleem te voorkomen.

Ja het is zo makelijk nog niet, ben benieuwd of 35 watt de oplossing is  :)

Fransvis

Citaat van: Sjors op mei  4, 2005, 22:18:25
Dat kan de oplossing zijn

In zekere zin wel, maar als je een zware dimmer (1000watt) te weinig belast, kan dit ook weer resulteren in een vreemd gedrag  ::) maar zo te zien heb je genoeg spotjes a 35/50 watt om dit probleem te voorkomen.

Ja het is zo makelijk nog niet, ben benieuwd of 35 watt de oplossing is  :)

Morgenochtend weet ik meer......

Sjors

Arno P

Voor menige dimmer is er inderdaad een minimale belasting nodig om goed te kunnen werken...

Fransvis

helaas had Wim niet de 35W exemplaren bij zich, maar de 50W exemplaren. Morgenochtend een vernieuwde poging.  :(

Sjors

Citaat van: Fransvis op mei  5, 2005, 18:01:42
helaas had Wim niet de 35W exemplaren bij zich, maar de 50W exemplaren. Morgenochtend een vernieuwde poging.  :(

Das balen Frans :-\ morgen een nieuwe kans  8)

Fransvis

Citaat van: Sjors op mei  5, 2005, 18:22:49
Das balen Frans :-\ morgen een nieuwe kans  8)

Hopelijk wel. Morgen krijg ik hoog bezoek.  ;)

Sjors

Citaat van: Fransvis op mei  5, 2005, 18:25:19

Hopelijk niet te hoog  ;)

OscarTango

Te hoog is niet erg...te laag gaat meer problemen geven  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

Citaat van: Fransvis op mei  5, 2005, 18:25:19

Nou, de spots willen niet echt lukken. Wim heeft ze besteld....dus dat wordt ergens eind volgende week.

Verder vandaag Arno P. te gast gehad (hoog bezoek  ;D). Man, wat heeft deze man verstand van zaken.  ;) Nou had ik mijn geluid enigszins redelijk in orde, maar Arno heeft zijn metertjes en kastjes en units er heftig op losgelaten en het resultaat was werkelijk verbluffend te noemen. Vooral met de SVS heeft Arno een hele grote winst kunnen boeken t.a.v. produceren van gecontroleerd laag. De gedeeltes in bijvoorbeeld The Haunting die een beetje boemerig effect gaven kwamen nu haarscherp met een zuiver slag in de borstkas. U571 klonk alsof ik het zelf had meegemaakt. Ik kreeg het gevoel dat ik een ander theater was binnengestapt.  ;D

Ik ben nu een blij mens.....komende week worden eindelijk de deuren geplaatst. Dan kunnen we eindelijk onze eerste film gaan bekijken.  ;)