Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Fransvis

Mannen....bedankt voor de postieve feedbacks. Dat waardeer ik enorm.  8)

De afgelopen 2 dagen bezig geweest met het geluid en dbmeter. Alles volgens het boekje gedaan, db-meter op statief gezet (tip van Arno  ;)), begonnen met speaker links voor op 75DB en daarna de rest ook. Dat ging allemaal redelijk vlot. Toch ben ik niet happy met het resultaat. Voor mijn gevoel klinken de center, sub en surround goed, maar de Kappa's klinken hol. Nou heb ik deze Kappa's voor het eerst hier aangesloten, in mijn oude huis had ik nog de kleinere serie. Dus ik kan moeilijk vergelijken.

Doe ik iets fout ? Kan het zijn dat mijn eindversterker te licht is (en dat is ook geen kleine jongen - NAD 218THX - 2 x 225W) ? Of zijn de Kappa's te groot ? Wie kan mij adviseren ?

JCL

Je vind ze hol, bedoel je daarmee te weinig bas? Heb je geprobeert om de bas die de versterker er heen suurt hoger te zetten, moet als het goed is wel kunnen voor alleen de fronts. Hoe het je de crossover enzo ingesteld staan, laat je hem niet te vroeg naar de sub doorverwijzen?

Fransvis

Citaat van: JCL op april 30, 2005, 10:39:31
Je vind ze hol, bedoel je daarmee te weinig bas? Heb je geprobeert om de bas die de versterker er heen suurt hoger te zetten, moet als het goed is wel kunnen voor alleen de fronts. Hoe het je de crossover enzo ingesteld staan, laat je hem niet te vroeg naar de sub doorverwijzen?

Weinig body. In stereo mode gaat het goed, maar in de 5.1 setup merk ik duidelijk dat de voorste 2 weinig body hebben.

JCL

hmmm vaag, dan zou je denken dat het met de instellingen dus wel goed zit (lijkt me dat, dat voor 5.1 en stereo gelijk is). Ik heb geen ervaring met iendtrappen, maar weet je zeker dat die ook meedoen in 5.1? Zo niet dan is het niet zo vreemt wat je waarneemt ;)

molle

Probeer de voorste is te bi-wiren. Ik had vroeger ook een holle klank vooraan en heb er nu een Kimber TC8 aangehangen in bi-wire en een wereld van verschil. De bass is duidelijk aanwezig en de holle klank is weg. :)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Fransvis

Citaat van: JCL op april 30, 2005, 10:50:42
hmmm vaag, dan zou je denken dat het met de instellingen dus wel goed zit (lijkt me dat, dat voor 5.1 en stereo gelijk is). Ik heb geen ervaring met iendtrappen, maar weet je zeker dat die ook meedoen in 5.1? Zo niet dan is het niet zo vreemt wat je waarneemt ;)

Het is niet makkelijk te omschrijven wat je (niet) hoort en in woorden over te brengen. En dan is het voor een ander ook niet makkelijk om het te lezen en in te schatten wat iemand precies bedoelt. Misschien ben ik te gefocust op het geluid. Ik zal eens proberen om de fronts op large te zetten en de rest op small (channel settings). Alles staat nu op large.

Ik werk nu tijdelijk met een NeuNeo dvd speler totdat mijn Marantz DV7600 er is. Kan het misschien zijn dat aansturing van geluid door deze speler wat minder is ?

R

CiteerIk werk nu tijdelijk met een NeuNeo dvd speler totdat mijn Marantz DV7600 er is. Kan het misschien zijn dat aansturing van geluid door deze speler wat minder is ?

Ja dat lijkt me wel logisch. Dat is geen eerlijk vergelijk.

JCL

Als dat geen verschil zou maken, waarom zou je hemdan kopen :) IK denk dat het allemaal wel goed komt als je de speler hebt.

copyfile

Ik zou inderdaad wat molle zegt even proberen. Even bi-wire aansluiten.  IK heb het zelf met mijn b&w's ook. Ik vond ze in de winkel wel erg mooi maar miste eigenlijk toch iets aan bas. En kreeg daardoor dus ook een beetje dat effect. Heb ze hier toen thuis gelijk bi-wire aangesloten en gelijk een wereld van verschil.  Het geluid klopt gewoon veel meer. En waarom heb je alles eigenlijk op large staan ? Meestal is het toch zo dat zodra je met een sub gaat werken het het beste is om ze allemaal op small te zetten ? Of zeg ik nu iets fouts ? (kan natuurlijk erg goed  ;D ) Verder echt een super super kamer zo ! Wou dat ik zo'n kamer tot mijn beschikking had dan wist ik het ook wel . Vind je stijl ook echt super hier houd ik echt van een echt theater sfeer maar toch lekker strak.
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

Bart_M

De NeuNeo is verrassend goed qua geluid.  Hij is al beter dan de Philps 963.
Dus ik denk niet dat dit het probleem gaat oplossen.

RCD

Hoi Fans

Het ziet er super goed uit maar ik had ook niet minder van je verwacht.

Rob

J.A.F._Doorhof

Ziet er mooi uit Frank,
Over de speakers.

Probeer ze eens op andere plekken neer te zetten, het holklinken van een speaker hoeft niet aan vermogen of de speaker zelf te liggen.
Experimenteer wat met het verplaatsen richting de hoeken of juist uit de hoeken weg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

molle

Ik heb mijn fronts ook op large staan en de rest op small. De fronts moeten nl. het zwaarste werk kunnen verrichten.
In het begin stonden ze ook op small en toen voelde ik echt wel dat er iets ontbrak.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

GTDesign

Frans,

Mijn complimenten. Een HT met een niet allerdaagse kleurstelling.
Heel appart en mooi geworden.

Bart_M

Ik heb het misschien gemist, maar waarom hangt er hier geen CRT?

JCL

Bart_M

Denk ik niet. Er hangt daar een "vrij" aardige projector.

Sjors

Citaat van: Krunk op april 30, 2005, 18:03:04

Vanwege de groote  ;)

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: Krunk op april 30, 2005, 18:03:04

Ik heb in het verleden al een Barco 701 en 808s gehad. En zonder dat ik op teentjes ga trappen...ik ben die apparaten eigenlijk een beetje zat. Ik had geen zin meer in zo'n lawaaierige Volkswagen Polo aan mijn plafond. En na het zien van de Optoma Themescene H78 met een goede bron (Marantz DV9500/DV7600 of High Definition) weet ik zeker dat ik de goede keuze gemaakt heb. Klein, erugggggggg stil, perfect beeld, gebruikersvriendelijk, snel......

Het is me trouwens opgevallen dat er een overvloed van CRT's is op de 2e hands markt ? Er staat vrijwel altijd "vanwege ruimtegebrek" als reden bij....

Fransvis

Citaat van: Obiwantje op april 29, 2005, 09:46:02
Frans wat een ongelooflijk mooi project !

Mischien heel brutaal, maar mag deze Brabo zich mischien een keer persoonlijk (gewapend met camera) op de hoogte stellen van je HT? Ik heb hier een zeer soortgelijke ruimte die ik wil gaan omtoveren, en ik zou enorm gebaat zijn bij een "live" bezoek (in het kader van: maak niet dezelfde fout, of doe het in 1x goed!)

Ik zou er graag eens naar Beek/Geleen reizen !

@ Obiwantje : stuur je me een pb ?

Bart_M

Citaat van: Fransvis op april 30, 2005, 18:57:53
Klein, erugggggggg stil, perfect beeld, gebruikersvriendelijk, snel......

Je hebt bijna gelijk. ;D
Ik heb de Optoma Themescene H78 ook gezien, geeft een heel mooi beeld. Tot nu toe de mooiste digitale projector die ik gezien heb.

Maar ik dacht dat ruimtegebrek bij jou geen issue was, vandaar.

Fransvis

Citaat van: Krunk op april 30, 2005, 19:03:37
Je hebt bijna gelijk. ;D
Ik heb de Optoma Themescene H78 ook gezien, geeft een heel mooi beeld. Tot nu toe de mooiste digitale projector die ik gezien heb.

Maar ik dacht dat ruimtegebrek bij jou geen issue was, vandaar.

;D

Was het ook niet. Sterker nog, aan het begin van het project (zie de eerste paar pagina's van dit topic) kun je in de foto's zien dat ik eigenlijk met de 808s verder wilde gaan. Dus allemaal buizen in de vloer gelegd voor aansluitingen. Maar toen ik de H78 (destijds nog de H77) zag, was ik eigenlijk meteen verkocht.

IK ben op de beurzen in Genk en Antwerpen geweest en heb de H78 met een High Definition bron gezien, wat mij betreft : mooiste plaatje wat ik tot nu toe gezien heb. En daar kan ik mee leven.  ;)

Bart_M

En daar gaat het om.
Hardstikke mooie ruimte.

Arno P

Frans mbt je "holle" speakers... ;D...heb je al eens geprobeerd om alles op small te zetten en het laag via basmanagement naar de sub te loodsen?

TheSeparator

Hoi Frans,

Ik had veel verwacht, maar dit slaat alles.
Proficiat, de mooiste bioscoop van Kelmond en omstreken !
Enne, heb je inmiddels weer eens een filmpje gekeken ?

Groeten,
TheSeparator

Who cares about separation, continuous climbs, direct routes, profile adherence, Barco TFT panels 2048x2048, roller-coasters, CPDLC, Flight Level 490, 5.0 NM, Boeing 787 and A388 ??