Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Fransvis

Vandaag is aan de achterkant van de ht ruimte gewerkt (de rugkant van de stoelen). Daar is een koofje gebouwd om de buizen af te dekken en om de kou buiten te houden (gevuld met steenwol). Verder zijn er nog een paar gipsplaatjes tegenaan gemaakt om het netjes af te werken.

Fransvis

Nog een...

Fransvis

Nog even ter verduidelijking...

In de foto :
A : voeding voor de projector. Kabel moet nog komen.
B : de component kabel (blauw) en dvi kabel (zwart) voor de dvdspeler.

Fransvis

Voor wie het eventueel leuk vindt...ik houd nu mijn eigen website bij met alle foto's in chronologische volgorde.

Klik hier om te kijken.

Rappie

Nu moet alleen de vloerbedekking er nog maar in en je bent klaar of niet ? Op de apparatuur na dan ...
Eigenaar van Paulthé

christian19

Mooi HT!!!
Mooie site ook, mijn complimenten.

mvg,

christian19

OscarTango

Waarom heb je een component EN een DVI-kabel getrokken ? Je sluit je DVD-speler toch maar op 1 manier aan...of is het met het oog op de toekomst gedaan ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Fransvis

Citaat van: OscarTango op februari 15, 2005, 18:16:45
Waarom heb je een component EN een DVI-kabel getrokken ? Je sluit je DVD-speler toch maar op 1 manier aan...of is het met het oog op de toekomst gedaan ?

OT, de DVI is voor de dvd speler, en component had ik willen gebruiken voor dvd recorder zodat ik ook eventueel een tv signaal op de pj zou krijgen. Nu hebben we net digitale tv in Kelmond, dus ik zal component gaan gebruiken van pj naar decoder....met een verloopstuk of zo.

Fransvis

Citaat van: Rappie op februari 15, 2005, 17:27:26
Nu moet alleen de vloerbedekking er nog maar in en je bent klaar of niet ? Op de apparatuur na dan ...

vloerbedekking
electriciteit....komt hopelijk volgende week
scherm ophangen + afwerken
apparatuur overhevelen
een deur... ;D

Het einde is dus in zicht...

Harry HT

Hoi,
Citaat van: Fransvis op februari 15, 2005, 21:31:46
een deur... ;D
In het huidige ht project van GTdesign zit een verzwaarde deur, misschien is dat voor jou DHT ook wel wat.

Alles ziet er prachtig uit  O0 ben benieuwd hoe het er over 3 weken uitziet.

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Fransvis

Citaat van: Harry HT op februari 15, 2005, 21:55:17
Hoi,In het huidige ht project van GTdesign zit een verzwaarde deur, misschien is dat voor jou DHT ook wel wat.

Alles ziet er prachtig uit  O0 ben benieuwd hoe het er over 3 weken uitziet.

Harry

Harry, er komt geen 'gewone holle' deur in, maar ook niet echt een verzwaarde deur. Het wordt een massief houten deur die met tochtstrips wordt afgewerkt. Ik denk wel dat ik het aan de binnenkant zal bekleden met het een of ander. Maar wat of hoe precies, weet ik nog niet.

Sjors

Even een compliment naar je "werpen" Frans  ;)

Ook ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat  O0  aan de andere kant, als het 'af' is heb je niets meer te doen (denk ik)  :)

Groet, Sjors

OscarTango

Hehe...trust me, hij heeft nog genoeg te doen  ;) ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Mark C00len

Citaat van: Fransvis op februari 15, 2005, 17:17:25
Voor wie het eventueel leuk vindt...ik houd nu mijn eigen website bij met alle foto's in chronologische volgorde.

Klik hier om te kijken.

Leuke site vooral dat flash ding waar je de foto's mee kunt bekijken.

Nu nog even hard doorwerken en dan genieten. :D

Fransvis

Citaat van: Mark C00len op februari 21, 2005, 12:24:33
Leuke site vooral dat flash ding waar je de foto's mee kunt bekijken.

Nu nog even hard doorwerken en dan genieten. :D

Ik doe mijn best. Gisteren zijn we bezig geweest om de goede kleur uit te kiezen van de vloerbedekking. Verder ben ik nog steeds in dubio over de keuze van de dvd speler. Of de Marantz DV7600....of de Marantz DV9500. Misschien dat er nog iemand is die een goed advies hierin kan geven.

OscarTango

hm..gaat dat zoveel verschil geven in beeld dan ?  ???
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

Citaat van: OscarTango op februari 21, 2005, 13:15:15
hm..gaat dat zoveel verschil geven in beeld dan ?  ???

Tja....dat is de vraag. De 7600 kost rond de € 1.000. De 9500 is € 2.000. Ik begreep dat het audio gedeelte van de 9500 beter zou zijn. Nu is audio voor mij net zo belangrijk als beeld. Hieronder een tabel met de specs van beide toestellen (verschillen rood/groen). Enige grote verschil wat ik eigenlijk kan constateren op een paar kleine zaken na is SACD. Of mis ik iets ? Helaas is de 7600 nog niet beschikbaar, anders zou ik hem kunnen bekijken.

OscarTango

Voor 2000 euro mag ie ook wel superieur geluid geven, denk ik zo...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

Citaat van: OscarTango op februari 21, 2005, 14:47:16
Voor 2000 euro mag ie ook wel superieur geluid geven, denk ik zo...

Nou, voor 1000 euro mag ie ook al een aardig geluid en beeld geven, denk ik zo....
Maar hoe groot is dat verschil ?

OscarTango

Tja...waarschijnlijk niet 2 keer zo goed, nee.... Ik kan natuurlijk niet in jouw beurs kijken, maar 1000 euro extra voor "net wat beter" beeld en geluid, nou....nee
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

myself

waarom richt je je alleen op marantz ? als je geluid net zo belangrijk vind als beeld, en SA-CD niet zo belangrijk vind dan zijn er nog wel merken die goed in beide zijn.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Fransvis

Citaat van: myself op februari 21, 2005, 23:01:21
waarom richt je je alleen op marantz ? als je geluid net zo belangrijk vind als beeld, en SA-CD niet zo belangrijk vind dan zijn er nog wel merken die goed in beide zijn.

Noem eens een voorbeeld. Mijn vereisten zijn :
- dvi
- video en audio moet zeer goed zijn
- sacd hoeft niet
- moet regio vrij worden (maar dat kunnen alle toestellen)
- interne scaler (dus Pioneer 668 valt dan af)
- budget € 1000

myself

Arcam DV serie (diva, meerdere modellen afhankelijk of je nieuw of 2e hands wilt)
kwa geluid zijn die zeker niet te verslaan door een andere dvd speler.  DVI/HDMI hebben niet alle modellen
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Gordon

Citaat van: Fransvis op februari 21, 2005, 13:37:34
Tja....dat is de vraag. De 7600 kost rond de € 1.000. De 9500 is € 2.000. Ik begreep dat het audio gedeelte van de 9500 beter zou zijn. Nu is audio voor mij net zo belangrijk als beeld. Hieronder een tabel met de specs van beide toestellen (verschillen rood/groen). Enige grote verschil wat ik eigenlijk kan constateren op een paar kleine zaken na is SACD. Of mis ik iets ? Helaas is de 7600 nog niet beschikbaar, anders zou ik hem kunnen bekijken.

Volgens mij hebben ze beiden SA-CD. Aleen de 7600 heeft HD-CD
I now live in Bali...

R

Een Diva DV 79 lijkt me prima. prijs 1698 :(