Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Fransvis

Vandaag is er begonnen aan het dichtmaken van de plafondverlaging. Deze verlaging wordt nog gevuld met steenwol. Voor de goede orde, aan de rechterkant staat Wim en die is ruim 2 meter lang.

Fransvis

nog een...

Fransvis

Aanzicht van de voorkant, de bedoeling van de zijkant is hier zichtbaar.

Fransvis

hier dezelfde constructie van de achterkant bekeken. Misschien niet helemaal zichtbaar, maar er is ook een gipsplaat tegen de stalenbalk gemonteerd.

Fransvis

hier is de bedoeling duidelijker zichtbaar. Tegen de zijkanten van de muur komen kolommen (te gebruiken materiaal weet ik nog niet). De breedte van de kolom zal precies overeenkomen met de breedte van deze gipsplaat over de stalenbalk.

Fransvis

Hier de aanzicht van voren. De rechterkant achter is nu mooi dicht.

Harry HT

Hoi Frans,
Citaat van: Fransvis op oktober 13, 2004, 11:42:40
Hier heb ik een vraag over : ik kan geen 2 deuren plaatsen, maar ik heb eventueel de volgende opties : een hardhouten maranti deur (solide) of een deur met holle ruimte. Normaalgesproken zou de deur zo'n 4cm dik zijn, maar de timmerman stelde voor (naar aanleiding van post Harry) om eventueel een holle deur te plaatsen. Is dat een optie ? Of toch gaan voor de solide optie ?
Wat ik bedoel is dat het mooiste is wanneer er 2 deuren geplaatst kunnen worden, de afstand van de ene deur naar de andere deur zou ongeveer net zo groot kunnen zijn als de dikte van de muur.

Maar de keuze voor een zware solide deur is ook prima.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

GTDesign

Wat ik bedoelde is eigenlijk al een beetje toegepast zie ik. Verschillende verdiepingen in het plafond.

Rappie

Citaat van: GTDesign op oktober 13, 2004, 16:36:22
Wat ik bedoelde is eigenlijk al een beetje toegepast zie ik. Verschillende verdiepingen in het plafond.
Inderdaad.

Ik volg af en toe niet meer wat nu de voorkant van de bios wordt, maar dat komt nog wel denk ik :) (fotos geven weinig overzicht ...)
Eigenaar van Paulthé

Sjors

Frans,

Heb je een soort van luchtsluis gekrieerd? dus 2 deuren zodat de lucht er tussen stil staat?

Fransvis

is ook lastig met foto's van alleen het plafond....maar als je de foto's bekijkt, en je ziet de 2 verwarmingen, die zijn geplaatst achteraan de zijmuren.

Ik heb hier wat text geplaatst ter verduidelijking...

Fransvis

Citaat van: Sjors op oktober 13, 2004, 18:03:15
Frans,

Heb je een soort van luchtsluis gekrieerd? dus 2 deuren zodat de lucht er tussen stil staat?

Sjors, nee dat was helaas niet meer mogelijk....

Sjors

Citaat van: Fransvis op oktober 13, 2004, 18:10:39

Sjors, nee dat was helaas niet meer mogelijk....

Ja iklees het net frans  ;) ik hed er over heen gelezen :-X ver der het gaat de goede kant uit  :D

OscarTango

Volgens mij is rechter zijkant de linker zijkant... je staat toch met je rug naar de "achterkant", niet ?

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Rappie

Citaat van: OscarTango op oktober 13, 2004, 18:51:21
Volgens mij is rechter zijkant de linker zijkant... je staat toch met je rug naar de "achterkant", niet ?

zou wel heel erg zijn als hij het zelf niet eens meer weet he  :D

Maar het is dus maar gedeeltelijk verlaagd achterin ? We zien het vanzelf natuurlijk wel, maar we willen graag de bouw volgen en dus visualiseren ... :)
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

Citaat van: OscarTango op oktober 13, 2004, 18:51:21

;D

Ok....ik zal het omdraaien...

Fransvis

Weer een kleine update....

Het is me gelukt de totale breedte net op 1 foto te krijgen. Dus nu kijk je tegen de achterwand aan. Links zijn de profielen erin gehangen. De rode lijnen zijn de hoeken die ik benadrukt heb.

Fransvis

nog een...

Fransvis

en nog een....closeup....

Fransvis

de plasbuizen (voor lange films) waar Rob Dingen naar refereerde in een eerdere post zijn inmiddels ook weggehaald. We hebben besloten geen lange films te gaan draaien... ;D

Fransvis

Hier nog een foto genomen met mijn rug tegen de achterwand (kijkend naar de voorkant). De schuine platen van de plafondverlaging zijn aan de linker vleugel gemonteerd. Tevens wil ik Camaro voorstellen, die heeft zich inmiddels geregistreerd als gebruiker op HTForum. Camaro monteert de plafonds en gaat de electra en bekabeling aanleggen en waarschijnlijk nog een hoop andere zaken die ik vergeten ben. Camaro heeft vandaag zijn Optoma H56a meegenomen en even van stroom voorzien. Op die manier konden we goed bepalen waar mijn projector komt te hangen.

Rappie

Die verhogingen in het plafond bieden mooie mogelijkheden voor verlichting ... Hoe ga je dit doen, met spotjes of indirect licht erin verwerken ?
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

hebben we lang over nagedacht, soms zie ik het in de verlaging, soms niet. Hier komen de spots allemaal op de normale plafond, met uizondering van de spots achteraan (rechts) bij de componentenkast. Voor de duidelijkheid, het grijze oppervlak is de verlaging. Links in de schets komt scherm te hangen.

Rappie

Citaat van: Fransvis op oktober 14, 2004, 16:19:05
hebben we lang over nagedacht, soms zie ik het in de verlaging, soms niet. Hier komen de spots allemaal op de normale plafond, met uizondering van de spots achteraan (rechts) bij de componentenkast. Voor de duidelijkheid, het grijze oppervlak is de verlaging. Links in de schets komt scherm te hangen.

als je dat in het begin gepost had was meteen duidelijk hoe de verlaging er nu uitzag :D maargoed, dit ziet er op zich wel goed uit. Als alles een beetje op apparte groepen komt etc.
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

Deze schets had ik al eerder gepost (zie pagina 5)  ;)