Sjors's Cinemascope (Update Pagina 63)

Gestart door Sjors, september 30, 2004, 02:16:42

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Sjors

Citaat van: Bionica op maart 26, 2006, 17:08:00
Goh wist niet dat je genezen was van de Bose ziekte :P


Nee dat ben ik niet  ;D





Ik vind Bose nog steeds een waanzinnig merk.





@Molle, Ja daar was ik al "bang" voor  ;D ;)




Groet, Sjors

Sjors

Kan je mn foto's nu wel bekijken Reza?



Groet, Sjors

Fatalfelix

@ sjors en de andere SVS bezitters

Ik ben van plan om mijn kamer ook geheel om te bouwen en daarbij ook een sub aan te schaffen. Nou heb ik hier wel het 1 en ander goeds over de svs cylinders gelezen maar ik vroeg mij eigenlijk af of deze cylinder subs ook goed geschikt zijn voor muziek, of kan ik dan beter een rel of velodyne nemen ? De kamer waar hij in komt is 3 bij 5 mtr.

Mvg ,
Rogér
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

reza

Citaat van: Sjors op maart 28, 2006, 16:03:13
Kan je mn foto's nu wel bekijken Reza?



Groet, Sjors
Nee ik kan helemaal niks zien!!!! Jammer hoor.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

SpeedyAndré

Beetje vreemde naam trouwens in die titel, Sjor's ???
Het private theater van Sjor dus?
Ik denk dat Sjors' private theater iets beter staat  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Sjors

Citaat van: reza op maart 28, 2006, 22:45:28
Nee ik kan helemaal niks zien!!!! Jammer hoor.


Beetje vreemd.. ik denk dat het probleem bij jou ligt, ik zie zelf gewoon staan, en heb er ook nog niemand anders (behalve jou) er over gehoord.




Citaat van: SpeedyAndré op maart 28, 2006, 23:14:56
Beetje vreemde naam trouwens in die titel, Sjor's ???
Het private theater van Sjor dus?
Ik denk dat Sjors' private theater iets beter staat  ;D

André  8)


Jep je hebt gelijk ! tiepvautje  ;D



Groet, Sjors

reza

Ja het zal ongetwijfeld aan mijn com liggen :-\
Maar goed ik heb dus niks kunnen zien, maar het zal best mooi geworden zijn!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Citaat van: reza op maart 29, 2006, 17:56:16
Ja het zal ongetwijfeld aan mijn com liggen :-\
Maar goed ik heb dus niks kunnen zien, maar het zal best mooi geworden zijn!!


Ik heb de foto's gehost bij Imageshack, heb je hier meer problemen mee? anders kijk ik even opf ik ze kan hosten op mn webspace ;)


Groet, Sjors

reza

Hoi Sjors,

Nee daar heb ik normaal gesproken geen problemen mee!!

Dus leef je eigen uit, zou ik zeggen. ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Citaat van: reza op maart 29, 2006, 18:32:00
Hoi Sjors,

Nee daar heb ik normaal gesproken geen problemen mee!!

Dus leef je eigen uit, zou ik zeggen. ;D


Komt goed!


Groet, Sjors

Fatalfelix

Citaat van: Felixdi op maart 28, 2006, 17:00:13
@ sjors en de andere SVS bezitters

Ik ben van plan om mijn kamer ook geheel om te bouwen en daarbij ook een sub aan te schaffen. Nou heb ik hier wel het 1 en ander goeds over de svs cylinders gelezen maar ik vroeg mij eigenlijk af of deze cylinder subs ook goed geschikt zijn voor muziek, of kan ik dan beter een rel of velodyne nemen ? De kamer waar hij in komt is 3 bij 5 mtr.

Mvg ,
Rogér

niemand ?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Rody

#1186
Citaat van: Felixdi op maart 29, 2006, 20:56:10
niemand ?

SVS + Muziek = NoGo.
Kort door de bocht, maar wel waar naar mijn mening.
Wat is je budget dan?

Sjors

Ik weet niet of dit met de "boxed" subs gesteld is van SVS maar ik weet van mijn 16 - 46 dat die te traag is voor muziek. alhoewel Prodigy wel wil met SVS  O0



Groet, Sjors

Fatalfelix

Citaat van: Rody op maart 29, 2006, 23:54:23
SVS + Muziek = NoGo.
Kort door de bocht, maar wel waar naar mijn mening.
Wat is je budget dan?

Mijn budget ligt zo rond de 700/800 euro. Ik begrijp dus dat de svs echt voor ht is geschikt en dat ik voor muziek beter naar een rel of iets dergelijks kan kijken.

Mvg
Rogér
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Rody

Citaat van: Felixdi op maart 30, 2006, 10:05:19
Mijn budget ligt zo rond de 700/800 euro. Ik begrijp dus dat de svs echt voor ht is geschikt en dat ik voor muziek beter naar een rel of iets dergelijks kan kijken.

Mvg
Rogér

Ja, maar voor muziek denk ik dat je met veel andere merken ook niet echt een hele muzikale sub in huis haalt.
Voor die prijs kun je wel een Onix UFW-10 kopen, dat is wel een hele muzikale subwoofer en ERG mooi.
Een 2e hands REL Strata III moet ook makkelijk kunnen.
Een SVS PB12-ISD is natuurlijk veel krachtiger met HT, maar voor muziek absoluut ongeschikt.

Fatalfelix

Citaat van: Rody op maart 30, 2006, 12:44:57
Ja, maar voor muziek denk ik dat je met veel andere merken ook niet echt een hele muzikale sub in huis haalt.
Voor die prijs kun je wel een Onix UFW-10 kopen, dat is wel een hele muzikale subwoofer en ERG mooi.
Een 2e hands REL Strata III moet ook makkelijk kunnen.
Een SVS PB12-ISD is natuurlijk veel krachtiger met HT, maar voor muziek absoluut ongeschikt.

Bedankt voor de tip van de Onix. Het ging mij trouwens om de svs PCi 20-39. Ik luister vooral naar electronische muziek, waar een diepere krachtige bass wel mooi klinkt maar het moet natuurlijk niet te overdreven worden. Is die PCi svs voor dit soort muziek ook af te raden of gaat het hierbij wel goed samen, zo niet dan ga ik denk ik voor een 2e hands Rel oid.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Rody

Citaat van: Felixdi op maart 30, 2006, 19:51:46
Bedankt voor de tip van de Onix. Het ging mij trouwens om de svs PCi 20-39. Ik luister vooral naar electronische muziek, waar een diepere krachtige bass wel mooi klinkt maar het moet natuurlijk niet te overdreven worden. Is die PCi svs voor dit soort muziek ook af te raden of gaat het hierbij wel goed samen, zo niet dan ga ik denk ik voor een 2e hands Rel oid.
Ik heb die ook gehad, maar vond het helemaal niks voor muziek.
REL Strata III is een leuke sub, wordt bij HT helemaal weggeblazen door de SVS, maar is voor muziek lekkerder.
Een goed alternatief is de PB10-ISD, voor muziek nog best aardig goed en iets minder krachtig dan de 20-39PCi, maar nog wel veel krachtiger dan de REL op HT-gebied.

mario@svsound

Citaat van: Rody op maart 29, 2006, 23:54:23
SVS + Muziek = NoGo.
Kort door de bocht, maar wel waar naar mijn mening.
Wat is je budget dan?

Inderdaad heel kort door de bocht en een grote veralgemening. Elke SVS sub is anders, dus het zou wel héél raar zijn als geen enkele SVS sub, goed zou zijn voor muziek.

Ik zal eens zoeken naar de juiste artikels en wat links doorgeven, die wel degelijk aangeven dat SVS en muziek samengaan.

Vr.Gr.
Mario
SVSound BeNeLux
[email protected]

Rody

Citaat van: deejay1970 op april  2, 2006, 18:52:14
Inderdaad heel kort door de bocht en een grote veralgemening. Elke SVS sub is anders, dus het zou wel héél raar zijn als geen enkele SVS sub, goed zou zijn voor muziek.

Ik zal eens zoeken naar de juiste artikels en wat links doorgeven, die wel degelijk aangeven dat SVS en muziek samengaan.

Vr.Gr.
Mario


De hogere modellen zullen best aardig presteren met muziek, maar er zijn voor muziek gewoon betere subs.
De goedkopere modellen zijn gewoon echt zeer matig op muziek-gebied.

mario@svsound

De PB10 ISD is het huidige 'goedkope' instapmodel.
Ik heb er uiteraard zelf uitvoerig mee getest, zowel film als muziek.
Hetgeen me meest opviel is dat je met verkeerde instellingen voor muziek op je surround decoder, je je sub gewoon 'niet' klinkt

Hieronder een citaat van SVS:

The "musical" sub is an old one. It's an urban myth. You certainly realize a subwoofer doesn't "care" if it's producing a 30hz tone from an explosion or music.  It's either accurate or it is not.

If you can, read over our reviews page. You will notice over and over, and the customer letters too, "this SVS subwoofer sounds great on movies AND music".

There's no reason why not.  Doing home theater bass is much MUCH harder than music after all.  When you sell a brand (or buy a brand) that costs 4X as much but can't perform as well on movies, then you grasp at straws and call your expensive product "more musical".

Why?  Because there is no way to prove or disprove that.

The most famous brand here in the US for claiming "we're more musical" is Hsu Research.  What happend when our PB12-ISD  was put in a room with their $600 subwoofer and a professional musician?

The SVS was chosen as more accurate and lifelike 7 out of 8 times.  And this was a BLIND test where he reviewer didn't even know which one was playing!  http://www.hometheaterforum.com/htforum/showthread.php?s=&threadid=190398



"We're more musical" with any brand is just a desperate attempt to find SOMETHING good to say, and not one anyone can disprove.


Maar uiteraard, smaken en afstellingen kunnen verschillen. ;D

Vr.Gr.
SVSound BeNeLux
[email protected]

Sjors

Citaat van: Felixdi op maart 30, 2006, 19:51:46
Bedankt voor de tip van de Onix. Het ging mij trouwens om de svs PCi 20-39. Ik luister vooral naar electronische muziek, waar een diepere krachtige bass wel mooi klinkt maar het moet natuurlijk niet te overdreven worden. Is die PCi svs voor dit soort muziek ook af te raden of gaat het hierbij wel goed samen, zo niet dan ga ik denk ik voor een 2e hands Rel oid.


We kunnen evt altijd via PM een afspraak maken dat je een keertje komt voor een demo'tje.. kan je zelf oordelen.



Groet, Sjors

Fatalfelix

#1196
Citaat van: deejay1970 op april  3, 2006, 10:39:07
De PB10 ISD is het huidige 'goedkope' instapmodel.
Ik heb er uiteraard zelf uitvoerig mee getest, zowel film als muziek.
Hetgeen me meest opviel is dat je met verkeerde instellingen voor muziek op je surround decoder, je je sub gewoon 'niet' klinkt

Hieronder een citaat van SVS:

The "musical" sub is an old one. It's an urban myth. You certainly realize a subwoofer doesn't "care" if it's producing a 30hz tone from an explosion or music.  It's either accurate or it is not.

If you can, read over our reviews page. You will notice over and over, and the customer letters too, "this SVS subwoofer sounds great on movies AND music".

There's no reason why not.  Doing home theater bass is much MUCH harder than music after all.  When you sell a brand (or buy a brand) that costs 4X as much but can't perform as well on movies, then you grasp at straws and call your expensive product "more musical".

Why?  Because there is no way to prove or disprove that.

The most famous brand here in the US for claiming "we're more musical" is Hsu Research.  What happend when our PB12-ISD  was put in a room with their $600 subwoofer and a professional musician?

The SVS was chosen as more accurate and lifelike 7 out of 8 times.  And this was a BLIND test where he reviewer didn't even know which one was playing!  http://www.hometheaterforum.com/htforum/showthread.php?s=&threadid=190398



"We're more musical" with any brand is just a desperate attempt to find SOMETHING good to say, and not one anyone can disprove.


Maar uiteraard, smaken en afstellingen kunnen verschillen. ;D

Vr.Gr.

bedankt voor deze link
Citaat van: Sjors op april  3, 2006, 11:24:59

We kunnen evt altijd via PM een afspraak maken dat je een keertje komt voor een demo'tje.. kan je zelf oordelen.



Groet, Sjors

Erg bedankt voor de gastvrijheid maar ik denk dat ik eerst mijn kamer ga ombouwen. Zodra de kamer dan klaar is ga ik een aantal subs testen en houd ik de aangeboden demo van de svs in mijn achterhoofd. Mag ik trouwens vragen waar u woont ? Zelf woon ik in de buurt van Almelo, Overijssel.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Sjors

Citaat van: Felixdi op april  3, 2006, 17:33:23
Mag ik trouwens vragen waar u woont ? Zelf woon ik in de buurt van Almelo, Overijssel.


PM ;)


Groet, Sjors

Fatalfelix

Bedankt voor je PM. Houd het aanbod zeker in mijn hoofd.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Rody

Ik vind die statements van SVS echt onzin overigens.
Ze zeiden ook dat de 20-39PCI even goed zou klinken als de REL Strata III met muziek.... not even close  :-\
Dus neem hun statements met een schep zout.. ;)