Sjors's Cinemascope (Update Pagina 63)

Gestart door Sjors, september 30, 2004, 02:16:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stress!!!!!

Citaat van: Gordon op februari  9, 2005, 03:01:35
En hoe zou je ze aan deze stalen frame bank vastmaken?

metalen dozen... metalen frame...
Lassen (wel voorzichtig he.  ;D Anders steek je je HT in de fik...)
Of solderen...Of met tyraps....Of met kangaroelijm.....  ;D ;D ;D

Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Jan-Willem

Citaat van: Ruben op februari  8, 2005, 09:31:21
Gave fronts. Als ze net zo klinken als ze eruit zien.

Idd! Ruben, maar zo te zien wel.

Sjors wel gaaf van je om eens een andere merk te nemen, Bose is niet slecht! maar jouw apparatuur heeft je zo veel meer te bieden, maar dat zul je zelf ook wel gemerkt hebben ;)

Hepta is trouwens een erg goed handgemaakt luidspreker merk, en van eigen bodem :D

Medeme forumers wat raden jullie aan: moet Sjors alles vervangen in de loop van de tijd voor Hepta zoals rears sub enz? of kan je Hpta ook met een ander merk combineren, zoals Kef Dynaudio B&W enz.?

Enne Sjors..... hoe staat het met je stands?  :)


Jan-Willem
I love my S8 :-)

Sjors

Citaat van: Gordon op februari  9, 2005, 01:42:05
Sjors, je had deze schema bij iemand neergezet.
Vraagje: waarom gaan er 2 kabels van de sub in de L +R inputs van de shaker amp.
Als je toch alleen de L uitgang gebruikt om de shakers in serie te schakelen?
Waarom niet 1 op L en 1 op R? Of waarom niet alleen 1 kabel van de sub in de L van de shaker amp?
Zie jouw schema hieronder.


Aangepast  ;)

Rappie

Citaat van: Sjors op februari  8, 2005, 08:45:35
Nee dat was Rappie ;)

Gaaf, Uber, Cool, Geil, Te gek zeg.............. wil ik pas horen als mij stands eronder staan ;D ;D ;)

Groet, Sjors
Dan wacht ik nog even ;D Heb je ook frontjes voor je speakers ? Of laat je ze zo staan ..
Eigenaar van Paulthé

blue-eyes

Citaat van: Jan-Willem op februari  9, 2005, 14:50:27
Medeme forumers wat raden jullie aan: moet Sjors alles vervangen in de loop van de tijd voor Hepta zoals rears sub enz? of kan je Hpta ook met een ander merk combineren, zoals Kef Dynaudio B&W enz.?

In principe altijd hetzelfde merk, hetzelfde type. Indien mogelijk natuurlijk. Denk aan WAF, geld, ruimte, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sjors

Citaat van: Rappie op februari  9, 2005, 16:09:40
Heb je ook frontjes voor je speakers ? Of laat je ze zo staan ..

Ik heb nieuwe frontjes besteld bij Hepta audio Nederland, deze worden speciaal gemaakt voor mij :) dus die komen nog..............


Sjors

Citaat van: Blue-Eyes op februari  9, 2005, 17:19:46
In principe altijd hetzelfde merk, hetzelfde type. Indien mogelijk natuurlijk. Denk aan WAF, geld, ruimte, etc.

WAF, daar heb ik gelukkig geen last van aangezien ik een apparte HT ruimte heb  :) 

Voorlopig houd ik het even zo.  O0

maar upgrades komen wel.....................................

Gordon

Citaat van: Sjors op februari  9, 2005, 17:29:06
WAF, daar heb ik gelukkig geen last van aangezien ik een apparte HT ruimte heb  :) 

Voorlopig houd ik het even zo.  O0

maar upgrades komen wel.....................................
Ik ook niet, hier is het de HAF (Husband Acceptance Factor) She doesn't like it, stay away from it......
;D :P >:D
I now live in Bali...

Sjors

Citaat van: Gordon op februari 10, 2005, 00:54:51
Ik ook niet, hier is het de HAF (Husband Acceptance Factor) She doesn't like it, stay away from it......
;D :P >:D

:)

Sjors

Oké hier de stands op spikes...........

Deze foto heb ik even tussendoor gemaakt, let dus niet op de "rotzooi"  ;)

Sjors

#260
Hier even 2 picjes van  dichtbij, de stands zijn hol met een tussenschot, zo kan door het ene deel het luidsprekersnoer, en het andere deel wil ik vullen met zand, welk zand kan ik hier het beste voor gebruiken?


Sjors

#261
Meteen even nieuwe WBT'tjes angeschaft  :) 

En een picje van mijn interlinks, heb trouwens net een downgrade achter de rug! van de 939 naar de sp-800 Ik heb dit uiteindelijk besloten omdat ik sacd toch zeker de moeite vind! en hij dvd rw+ leest en die wil ik nog wel eens draaien 8)

Sjors

Kom op jongens en meisjes  ;) welk zand is het beste geschit om mijn stands mee te vullen?

Oracle

Ik heb vogelzand gebruikt. Gewoon te koop bij de Appie Hein, in zakken van 2,5 kilo. Kosten een paar euro.

Waarom dit zand? Lekker dicht qua structuur, waardoor je met weinig volume, veel gewicht hebt. Daarnaast is dit zan gedroogd in een oven, wat weer kromtrekken scheelt van je hout. Plus : het is helemaal schoon (dus geen vergankelijke troep erin).

Daarnaast ruikt het ook nog eens lekker naar anijs !  :P

Groet,
Mark

OscarTango

#264
Maakt dat wat uit dan ?... dan zou er vast Speciaal HT-zand bestaan... gewoon een paar zakken halen in de bouwmarkt, uit laten drogen, en erin kappen...klaar.

Succes.
OT  ;D

Post van Mark gemist...vogelzand eh.... gaan je "tweeters" dan harder "Tweeten" ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Sjors

Citaat van: Mark Lemmens op februari 13, 2005, 19:04:51
Ik heb vogelzand gebruikt. Gewoon te koop bij de Appie Hein, in zakken van 2,5 kilo. Kosten een paar euro.

Waarom dit zand? Lekker dicht qua structuur, waardoor je met weinig volume, veel gewicht hebt. Daarnaast is dit zan gedroogd in een oven, wat weer kromtrekken scheelt van je hout. Plus : het is helemaal schoon (dus geen vergankelijke troep erin).

Daarnaast ruikt het ook nog eens lekker naar anijs !  :P

Groet,
Mark

Bedankt Mark, morgen meteen even halen, appie heijn zit op de hoek  8)

Sjors

Citaat van: OscarTango op februari 13, 2005, 19:05:27


Post van Mark gemist...vogelzand eh.... gaan je "tweeters" dan harder "Tweeten" ?

Zelfde frequentie als een vogeltje  :)

Oracle

Citaat van: OscarTango op februari 13, 2005, 19:05:27
Maakt dat wat uit dan ?... dan zou er vast Speciaal HT-zand bestaan... gewoon een paar zakken halen in de bouwmarkt, uit laten drogen, en erin kappen...klaar.

Succes.
OT  ;D

Post van Mark gemist...vogelzand eh.... gaan je "tweeters" dan harder "Tweeten" ?

;D

Ik heb dat zand gebruikt om speciaal daarvoor bedoelde holtes in mijn zuiltjes op te vullen. "Mass loading"  noemt Tannoy dat. Ik heb per speaker ongeveer 7,5 kilo erin gedaan. Resultaat was een strakkere bas, en een minder resonerende kast. Ook een licht verbeterd stereo-beeld heb ik toen waargenomen.

Ik vond het een mooie, heel goedkope tweak!  :)

@Sjors: het ligt bij de dier-voeder spullen. Ligt bij onze Appie helemaal onderin het vak. Zijn van die blauw/grijze papieren zakken, ter grootte van ongeveer 2 pakken zout.

Groet,
Mark

Sjors

Citaat van: Mark Lemmens op februari 13, 2005, 19:41:28
;D

Ik heb dat zand gebruikt om speciaal daarvoor bedoelde holtes in mijn zuiltjes op te vullen. "Mass loading"  noemt Tannoy dat. Ik heb per speaker ongeveer 7,5 kilo erin gedaan. Resultaat was een strakkere bas, en een minder resonerende kast. Ook een licht verbeterd stereo-beeld heb ik toen waargenomen.

Ik vond het een mooie, heel goedkope tweak!  :)

@Sjors: het ligt bij de dier-voeder spullen. Ligt bij onze Appie helemaal onderin het vak. Zijn van die blauw/grijze papieren zakken, ter grootte van ongeveer 2 pakken zout.

Groet,
Mark

Toppertje Mark  :)  bedankt.

Sjors

Vanavond even zand gehaald, bedankt Mark! lag idd onder in het schap en de verpakkings omschrijving kwam overeen :)

Als ik morgen tijd heb, even 2 tussen schotjes maken, en dan de kokers opvullen.


Groet, Sjors

Sjors

Citaat van: Sjors op februari 14, 2005, 21:05:15


Als ik morgen tijd heb, even 2 tussen schotjes maken, en dan de kokers opvullen.


Groet, Sjors

Het is inmiddels verschoven naar het weekend................

Sjors

#271
Hier een paar foto's voor de foto verslaafden  :)

Foto's zijn CLICKEBLE

















En de laatste BOSE apparatuur  :'( de active module en cube array center, maar er een mooie SVS en een Center staan op de lijst  8)














Reakties zijn altijd welkom  ;)

Groet, Sjors

Rappie

Ziet er goed uit ! Wat blijft er nu van bose over ? Alleen de sub en de center ? ;D
Eigenaar van Paulthé

Stress!!!!!

Mag ik vragen wat je voor die infinity's hebt betaald per stel?
Da's het type wat ik zoek voor achter in mijn HT...
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

R

Sfeer is top. erg goed gedaan. Volgens mij mag de deur niet te ver open he?