Sjors's Cinemascope (Update Pagina 63)

Gestart door Sjors, september 30, 2004, 02:16:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan-Willem

Citaat van: jowi2 op oktober 15, 2004, 18:49:06

... maar op die dikte ...

Sla maar eens op een stuk staal van 2cm dik.... poingnngngngngnn !!!! Dat resoneert ook een beetje.


Ja oké maar dit is in zijn verband hé, het is idd zo als je een strip staal van 2cm hebt dat dat trilt maar dit zit zo op elkaar verlijmt.

Gr, Jan-Willem
I love my S8 :-)

Sjors

Zo Vanavond heb ik één set!!  :D :D dus kunnen we eens rustig luisteren en mijn oordeel geven  ;)

MrPink

Ik denk dat plexiglas ook resoneert...het is geen graniet of zo. ;)

Groetjes,
Oscar

R

Ik denk dat het afhankelijk van de soort en de dikte het nog wel mee kan vallen. Al die verlijmde stutten helpen ook goed. Over het algemeen redelijk dood materiaal. Zeker als het meer een polycarbonaat is dan een perspex, wat ik denk dat het is.

blue-eyes

Citaat van: Zhenga op oktober 12, 2004, 22:48:25


@Blue Eyes:
Bose behoort ook niet tot mijn favorieten, maar om het nu als "overpriced" te bestempelen  :-\. Ik vind dat soort uitspraken een beetje riskant op een forum, je kunt er liefhebbers mee kwetsen  ;)

Ik zeg het ook niet als algemene waarheid, maar als waarheid voor me zelf. Dit is een forum en forummers hebben een mening. Ik blijf erbij dat wat ze bieden absoluut niet slecht is, maar niet in verhouding staat met een speaker die evenveel kost. Dat noem ik "overpriced" .

En daarnaast, wat maakt een mening uit, het zijn louter richtlijnen, leuk om te lezen. Je kan zelf beslissen of je daar iets mee doet of niet. Belangrijk is dat diegene er zelf blij mee is. Dat moet voorop staan, daar kan geen mening van een ander tegenop!

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

wfkorf

Ik heb al een paar keer te maken gehad met speakers die waren nagemaakt in plexiglas en dat viel 9 van de 10 keer negatief uit.
Dit kwam omdat het dempings materiaal werd weg gelaten voor het gezicht van de speker.
Opzich vind ik het er super uitzien en ik hoop dat ze goed klinken zonder pritex en baf vulling maar ik ben bang dat het tegen gaat vallen.

Gr Willem F

Sjors

Citaat van: Ruben op oktober 15, 2004, 21:14:17
Ik denk dat het afhankelijk van de soort en de dikte het nog wel mee kan vallen. Al die verlijmde stutten helpen ook goed. Over het algemeen redelijk dood materiaal. Zeker als het meer een polycarbonaat is dan een perspex, wat ik denk dat het is.

Jep that's right ;) ik kon niet verwoorden maar jij zegt het nu
Citaat van: Ruben op oktober 15, 2004, 21:14:17Al die verlijmde stutten

en dat vormt samen een heel stevig geheel  8) En de resonansies die zijn er vrijwel niet tenminste niet hoorbaar  O0

Sjors

Citaat van: wfkorf op oktober 16, 2004, 11:31:07
Ik heb al een paar keer te maken gehad met speakers die waren nagemaakt in plexiglas en dat viel 9 van de 10 keer negatief uit.
Dit kwam omdat het dempings materiaal werd weg gelaten voor het gezicht van de speker.
Opzich vind ik het er super uitzien en ik hoop dat ze goed klinken zonder pritex en baf vulling maar ik ben bang dat het tegen gaat vallen.

Gr Willem F

Willem,

Klopt helemaal wat je zegt, voor het bovenste gedeelte hebben ze demp matriaal meegelevert, voor als je ze daadwerkelijk gebruit dan kan je dat er heel makelijk inschuiven ;) zonder dat klinkt het spraak erg "blikkerig"maar zodra ik dat demp matriaal er in stop is dat geheel verleden tijd 8)

Gr, Sjors

Sjors

Hoi medeforum leden  :D

Ik vertrek zo om 11:45 uur naar zwitserland  :D even een aantal daagjes lekker skieën, Ik zeg dit even zodat mocht er iemand reageren of een vraag hebben, dat hij niet zit te wachten en denkt waarom geeft die L*l nou geen antwoord ;)

Donderdag avond laat ben ik weer terug (22-10-2004)

Groet, Sjors  :)

Johnny_Bravo

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 16, 2004, 11:02:07


Ik zeg het ook niet als algemene waarheid, maar als waarheid voor me zelf. Dit is een forum en forummers hebben een mening. Ik blijf erbij dat wat ze bieden absoluut niet slecht is, maar niet in verhouding staat met een speaker die evenveel kost. Dat noem ik "overpriced" .

En daarnaast, wat maakt een mening uit, het zijn louter richtlijnen, leuk om te lezen. Je kan zelf beslissen of je daar iets mee doet of niet. Belangrijk is dat diegene er zelf blij mee is. Dat moet voorop staan, daar kan geen mening van een ander tegenop!




@ Blue eyes:
Weet ik ook wel, maar ik heb zelf ooit eens een uitspraak gedaan over Yamaha receivers....Dat heb ik geweten !!!! >:D.
Mij maakt het persoonlijk weinig uit wat iemand van een fabrikaat vindt. Meestal is er een keuze gemaakt na persoonlijke overwegingen zoals prijs/kwaliteit verhouding i.c.m. persoonlijke smaak.

Zelf vind ik JBL een way overpriced speakermerk met een overdreven disco-boom en een cheap-look..... ;D ;D ;D
Geintje Eisse........Waarschijnlijk zit je na deze uitspraak te koken (dat is ook precies wat ik bedoel met uitspraken)  >:D >:(

Johnny_Bravo

Citaat van: Sjors op oktober 17, 2004, 10:32:26
Hoi medeforum leden  :D

Ik vertrek zo om 11:45 uur naar zwitserland  :D even een aantal daagjes lekker skieën, Ik zeg dit even zodat mocht er iemand reageren of een vraag hebben, dat hij niet zit te wachten en denkt waarom geeft die L*l nou geen antwoord ;)

Donderdag avond laat ben ik weer terug (22-10-2004)

Groet, Sjors  :)

Da's beter..... Skie - ze.
Breek niks  ;D en tot later  ;)

koen29

Citaat van: Sjors op oktober 17, 2004, 10:32:26
Hoi medeforum leden  :D

Ik vertrek zo om 11:45 uur naar zwitserland  :D even een aantal daagjes lekker skieën, Ik zeg dit even zodat mocht er iemand reageren of een vraag hebben, dat hij niet zit te wachten en denkt waarom geeft die L*l nou geen antwoord ;)

Donderdag avond laat ben ik weer terug (22-10-2004)

Groet, Sjors  :)


Hallo sjors een fijne vakantie jongen 8)

Met vriendelijke groet

Koen29 ;)
denon dcd-1550
denon PMA-2000R
audio static es100
W&M LS-01
dual 505-2

blue-eyes

#112
Citaat van: Zhenga op oktober 17, 2004, 10:48:58

Zelf vind ik JBL een way overpriced speakermerk met een overdreven disco-boom en een cheap-look..... ;D ;D ;D
Geintje Eisse........Waarschijnlijk zit je na deze uitspraak te koken (dat is ook precies wat ik bedoel met uitspraken)  >:D >:(

Nee hoor. Ik gun ieder zijn eigen mening, maar wil daar best over discuseren. Meestal hoeft dat niet als ze langs geweest zijn ;)

Sjors: fijne vakantie!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Johnny_Bravo

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 17, 2004, 12:47:13


Nee hoor. Ik gun ieder zijn eigen mening, maar wil daar best over discuseren. Meestal hoeft dat niet als ze langs geweest zijn ;)


Dat moet ik zeker nog een keer doen !!!!
Ik had die JBL's ook bijna gekocht (je kent het verhaal). Ik wil ze ZEKER een keer live horen spelen.

blue-eyes

Geen probleem, kom maar langs, lijkt me gezellig.

Nu weer ontopic? ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

wil

wat was het topic ook alweer?  :P

Over doorzichtige speakers: ik was erg verbaasd  toen ik die Waterfall Victoria speakers hoorde. Deze klonken gewoon goed  :o Ik heb niet eens zo op de prijs gelet, maar het is de moeite om de mening dat elke (plexi)glas speakers staat te shaken van de resonanties bij te stellen.

Enne, Sjors... doe voorzichtig! Het kijkt en luistert heel beroerd met een gipspoot en een papagaai in je HT  ;D Veel plezier in die Schweiz  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Sjors

Zhenga,Koen29,Wil, Bedankt allemaal :D ben zojuist weer heelhuids terug gekomen 8)


Quote from: Wil op Oktober 17, 2004, 19:59:57
Enne, Sjors... doe voorzichtig! Het kijkt en luistert heel beroerd met een gipspoot en een papagaai in je HT ;D   Veel plezier in die Schweiz ;)

wil

Wil,

Ik snap hem :D maar gellukig is dit niet uitgekomen  :D Het waren een paar heerlijke dagen, jammer dat het zo snel voorbij gaat :-\

Zo en nu weer lekker op Bose schelden ;D bij de skiliften hingen trouwens mooi bose speakertjes ;D



Gr, Sjors


Sjors

Zo werd weer eens tijd voor een update'je  ;)

Zojuist een 7" 16:9 TFT LCD scherm (pje) aangeschaft o.a voor de on-screen menu's en natuurlijk mijn favo soap GTST  ;D scheelt een hoop brand uren  O0

Foto zal ik vanavond nog even maken.

Groet, Sjors

copyfile

Sluit je deze dan aan op je dvd speler ofzo ? Zo ja hoe precies ?
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

Sjors

#119
Zo vanavond met mn lcd schermpie bezig geweest, en wel een beugel zodat het schermpje aan mijn stoel vast zit.

Om het geheel een beetje duidelijker te maken hier een aantal foto's  ;)













Beetje sponsering  ;D






Nou ben ik het zat voor vandaag  ;) morgen weer een nieuwe dag  O0

Groet, Sjors

Sjors

Zoals beloofd vanavond "the job" afgemaakt vanavond  O0









Groet, Sjors

Fransvis

dat heb je snel gepiept. Wat voor schermpje is dat eigenlijk ?

Rappie

Maar net wat je fijn vind he .... soaps kijken op een klein lcd schermpje. En gebruik je het OSD zo vaak dat het makkelijk is om zo'n schermpje continu voor je te hebben ? Of kan je het ook wegklappen ...
Eigenaar van Paulthé

Romano

mooi gedaan,

veel plezier met kijken.

Sjors

Citaat van: Fransvis op oktober 27, 2004, 08:05:42
dat heb je snel gepiept. Wat voor schermpje is dat eigenlijk ?

Frans,

Gewoon een TFT LCD 16:9 Scherm'pje  ;)

Groet, Sjors