VAD show 2004 Meet & Greet (23 & 24 oktober '04)

Gestart door Harry HT, september 21, 2004, 13:58:51

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Toen ik er was draaide er materiaal met ski scene's, ski gebieden in HD zonder bikini (en dan bedoel ik niet topless dus  ;D ) en was er nog geen of nauwelijks geluid bij de projector. Ik was de eerste binnen bij Audiac rond 10:01. Op de arcam set met wilson draaide stereo 's middags.

Als je op integratie kickt moet je de demo met de Audiophysic/dreadnaught gaan luisteren  :)

FrankB

Ik ga morgen definitief niet. Helaas geen tijd voor, sorry Harry! Volgend jaar ben ik er zeker wel bij ...

Veel plezier allemaal die morgen gaan, lees de ervaringen wel  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Harry HT

Citaat van: FrenkB op oktober 23, 2004, 23:03:54
Ik ga morgen definitief niet. Helaas geen tijd voor, sorry Harry! Volgend jaar ben ik er zeker wel bij ...

Veel plezier allemaal die morgen gaan, lees de ervaringen wel  8)
Jammer Frenkb, je mist echt wat :) Volgend jaar weer een nieuwe ronde...  :D
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Audiofiel

Citaat van: patrick_vdb op oktober 23, 2004, 22:36:54
Ik raakte overigens niet echt onder de indruk van de surround-demo bij Audiac, sterker nog vond het eigenlijk slecht. Van een homogeen geluidsveld was geen sprake dankzij het niet volgen van de 4G ( ;D )..........Hoe hebben andere dit ervaren?

Toen ik ging kijken, was de projector in prima vorm, met helaas alleen beeld vanaf DVD, wat er overigens heel goed uitzag. Maar het geluid had nogal wat problemen: de surroundspeakers stonden niet mee te draaien (in ieder geval RA niet) en dan geeft een waardeloos surroundgevoel. Ik weet niet hoeveel G's je dan overhoud, maar het kan best in de – zitten. De man van Audiac die de demo verzorgde, prutste wat aan de draden wat de achterste Revel, scheen met een zaklantaarn achter de Lexicon eindbak en besloot na een poosje maar gewoon verder te gaan in stereo. Erg jammer!

Dan vond ik de demo in de andere helft op de Wilson een stuk beter. Je vraagt je alleen af wat de bedoeling is van een demo met speakers van 24.000 euro op een set DVD-speler, voorversterker en eindversterkers van zo'n 4500 euro. Niet echt in balans. Waarschijnlijk dacht Bert Bazuin, die de demo gaf, dat mensen die speakers niet kunnen betalen, maar dan vast wel voor de rest van de set zullen gaan.

Zeer goed vond ik de demo van de man van Polyhymnia bij B&W. Die 5x N800 Nautilussen klinken eigenlijk altijd goed op de VAD. Kennelijk nemen ze ook echt de tijd om alles goed op te stellen, want er waren merktekens op de vloer geplakt voor de juiste positie. Dit keer draaiden ze met de allernieuwste Classé-eindtrappen. Ze zien er prachtig uit moet ik zeggen met die extreem afgeronde hoeken uit één stuk.

Ook leuk vond ik de demo bij Speakerland. De zelfbouwers met Scan Speak sub en full-range d'Apollito kast er op klonk erg goed (2000 euro kosten per stuk, inclusief actieve sub). Alleen ben ik benieuwd hoe dat klinkt met echte versterkers er op. Ook hier vond ik de verhouding nogal uit elkaar liggen. Die speakers verdienen nog betere versterkers dan er op stond. Niet dat het slecht klonk, integendeel!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

pch

Citaat van: riwi op oktober 23, 2004, 22:45:15
Toen ik er was draaide er materiaal met ski scene's, ski gebieden in HD zonder bikini (en dan bedoel ik niet topless dus  ;D ) en was er nog geen of nauwelijks geluid bij de projector. Ik was de eerste binnen bij Audiac rond 10:01. Op de arcam set met wilson draaide stereo 's middags.

Als je op integratie kickt moet je de demo met de Audiophysic/dreadnaught gaan luisteren  :)

Riwi,

Was dat met de nieuwe Tempo's??? En een Casablanca III?
Dat is zeker mooi!

Gr. Paul.

P.S. Mooie prijs ook voor die nieuwe Tempo's....

riwi

Als ik bij de site an audiophysic kijk : http://www.audiophysic.de/produkte/index_e.html dan twijfel ik tussen de tempo-new en de Avanti. Er werd gesproken over een paarprijs van 3000 euro. Ik denk inderdaad de nieuwe Tempo.

Eindbak was een theta dreadnaught, voorversterker weet ik niet meer, geen casablanca iig.

Spacebass

CiteerDVD-speler, voorversterker en eindversterkers van zo'n 4500 euro.
Zo te zien kost de DVD speler alleen al +/-2900 euro dus zwaaar naarbeneden afgerond  ;D ;D Maar belangrijker, hoe klonk het? Lijkt mij sterk dat die Eindtrapjes van Arcam die Wilsons kunnen aansturen of vergis ik mij?

Grindtegel

Volgens mij waren Audio Physics de Tempo's, die 3000 euro per paar kosten. Ik was ook erg van onder de indruk. Heel erg mooi. Als ik nu nog zoekende was naar nieuwe speakers stonden die bovenaan mijn lijst!

De Classe apparatuur is er toch wel ontzettend veel mooier op geworden. Ik vind de oude lijn helemaal niet mooi, de nieuwe vind ik er super uitzien, echt heel erg mooi.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

garmtz

Citaat van: riwi op oktober 24, 2004, 12:47:30
Als ik bij de site an audiophysic kijk : http://www.audiophysic.de/produkte/index_e.html dan twijfel ik tussen de tempo-new en de Avanti. Er werd gesproken over een paarprijs van 3000 euro. Ik denk inderdaad de nieuwe Tempo.

Klopt, was de nieuwe Tempo (smaller model, met de woofer aan de zijkant in plaats van aan de voorkant).

CiteerEindbak was een theta dreadnaught, voorversterker weet ik niet meer, geen casablanca iig.

Er waren twee bronnen: DSD direct gestreamed vanaf een PC door dCS spul en een multi-player (Theta Compli), beiden aangesloten op een Primare pre/pro in een Theta Dreadnaught. SMULLEN!  O0

pch

Citaat van: garmtz op oktober 24, 2004, 14:24:04

Klopt, was de nieuwe Tempo (smaller model, met de woofer aan de zijkant in plaats van aan de voorkant).

Heel mooi die nieuwe Tempo,en bijkomend voordeel: klinkt beter en is goedkoper dan de oude Tempo!!!

Gr. Paul.

MarcoV

Citaat van: garmtz op oktober 24, 2004, 14:24:04

Er waren twee bronnen: DSD direct gestreamed vanaf een PC door dCS spul en een multi-player (Theta Compli), beiden aangesloten op een Primare pre/pro in een Theta Dreadnaught. SMULLEN!  O0

Zo, ik ben net terug; een aantal van jullie even snel de hand kunnen schudden en toen snel weer verder want er was een hoop te zien. De demo die Garmt aanhaalde hebben wij ook beluisterd en deze was zeker de moeite waard. De demo met de B&W N800 was naar mijn smaak nog beter, maar ook een heel ander prijskaartje ;)

In stereo vond ik de Von Schweikerts en demo met Oostenrijkse luidsprekers absoluut de moeite waard. (PS Patrick, ze waren idd wat aangezet in het laag maar verder toch wel erg overtuigend  :))

Verder bar weinig surround, een superslechte demo bij Transtec (het leek wel een uitje van de bejaardenbond waarbij werd gedaan wie de langste had, en dan roepen dat er niet verduisterd wordt want anders moet je bij het beeld een zonnebril opzetten  >:().

Als laatste: het was echt bar druk! Uiteindelijk voor een eerste keer zeker de moete waard, maar de zaken die ik ook graag had willen luisteren (bijv. Parasound pre/pro, Tag, Thiel, Avalon) stonden er (soms) wel maar niet aangesloten...

Marco

Audiofiel

Citaat van: Spacebass op oktober 24, 2004, 13:10:02
Zo te zien kost de DVD speler alleen al +/-2900 euro dus zwaaar naarbeneden afgerond  ;D ;D Maar belangrijker, hoe klonk het? Lijkt mij sterk dat die Eindtrapjes van Arcam die Wilsons kunnen aansturen of vergis ik mij?

Dat aansturen ging heel aardig, moet ik zeggen. Het klonk dan ook aardig goed. Wat die prijs betreft: Bert B. had het volgens mij over 1200-1300 euro voor de DVD-speler (upsampling variant 192 Kb), maare misschien heb ik het dan verkeerd begrepen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

pch

Citaat van: Audiofiel op oktober 24, 2004, 18:45:13

Dat aansturen ging heel aardig, moet ik zeggen. Het klonk dan ook aardig goed. Wat die prijs betreft: Bert B. had het volgens mij over 1200-1300 euro voor de DVD-speler (upsampling variant 192 Kb), maare misschien heb ik het dan verkeerd begrepen.

Hoi, als ik op de foto van Riwi kijk zie ik toch echt een Arcam uit FMJ-serie (zal de nieuwe FMJ DV29 wel zijn) en die is zeker niet 1200,-/1300,- hoor!

Gr. Paul.

Danakin

Nou, ben net terug en man-o-man, wat hebben we weer genoten. Toppers:
- de Wiener Lautsprecher, allemachtig :o :o :o, wat een geluid. Ik was erg onder de indruk;
- de demo van de nautilusjes met de nieuwe deltaserie van classe (vooral de CD/DVD van Ladysmith Black
  Mambazo) was adembenemend. Heerlijk, dat overweldigende geluid.
- Audio Physic kwam ook prachtig uit de verf.
- de DILA-HD2K (ISF gecalibreerd) in ruimte 40, met lexicon mc12 als basis voor het geluid (super).

Voor de rest zit ik nog even te bekomen. Heerlijk de VAD. 1 x in het jaar is veel te weinig.

Danakin ;D
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

jaco

Citaat van: Danakin op oktober 24, 2004, 20:31:09
- de demo van de nautilusjes met de nieuwe deltaserie van classe (vooral de CD/DVD van Ladysmith Black
  Mambazo) was adembenemend. Heerlijk, dat overweldigende geluid.
Het was vast weer extra luid, net als voorgaande jaren. Daarom heb ik de demo ook maar niet bijgewoond.
Ik vindt dat volume namelijk net wat voor dove bejaarden (die bij Transtec zouden zitten volgens een andere poster)

De Dila zag er inderdaad niet verkeerd uit.

Jaco

Andy69

Citaat van: jaco op oktober 24, 2004, 21:30:14

Het was vast weer extra luid, net als voorgaande jaren. Daarom heb ik de demo ook maar niet bijgewoond.
Ik vindt dat volume namelijk net wat voor dove bejaarden (die bij Transtec zouden zitten volgens een andere poster)

De Dila zag er inderdaad niet verkeerd uit.

Jaco

Ook ik was aanwezig op de VAD en ook mijn 1e keer :) en het was zeker de moeite waard.

Ook heb ik bij de demo met de nautilusjes gezeten :) en ik vond mijn mening dat er niet te luid werd gedraaid. Het was gewoon TOP wat een geluid en ja zeker met Ladysmith Black Mambazo.

Ja ik heb me zeer vermaakt.

Andy

rgiorgi

Ook voor mij was de Wiener Lautsprecher Manufaktur werkelijk de topper!!! Net zoals PMC dat vorig jaar was.
Ongelooflijk wat een geluid!
:D

Ramon

MarcoV

Doof waren ze niet, wel obstinaat  ;) En de B&W demo was zeker niet te luid, gewoon de moeite waard.

Marco

Martin_M

Citaat van: Spacebass op oktober 24, 2004, 13:10:02

Deze combinatie klonk best goed in vergelijking met vele andere vandaag maar wij kennen de Watt/Puppy combinatie best goed en je kon horen dat de Arcam deze speakers niet helemaal onder controle had. Vooral in het laag hebben we ze wel veel mooier horen spelen (dat ging vorig jaar met de ML stukken beter) en bij drukke passages werd het wat rommelig wat echt niet aan de speaker ligt.
Wij vinden de combi dan ook een beetje scheef.

Verder weer een leuke dag gehad vandaag. Een paar leuke dingen gehoord maar vooral veel minder leuke. Ik weet niet of het aan de kamers ligt of aan het feit dat er veel mensen aanwezig zijn maar bijna nergens kon een mooie 3d stage worden opgebouwd. Alleen bij de Wilsons, Focal JMLab was er sprake van een mooie open stage (misschien was dit er wel meer maar we hebben niet alles gehoord).

Bij de meet&greet verschillende mensen de handen geschud. Ik heb nog een paar foto's daarvan. Die zal ik morgen wel even plaatsen.

's Avonds nog even bij Jaco thuis gegeten, muziek geluisterd en wat stukjes film gekeken (even de gezamelijke hobby sharen ;D)

Martin & Miranda
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

patrick_vdb

Hi,

Het was vast weer extra luid, net als voorgaande jaren

Ik vond het volume wel meevallen eerlijk gezegt. Jean-Marie Geijsen maakte voor het draaien van "Variation" uit het stuk "The Bolt" van Dimitri Shostakovich nog de opmerking dat het tijdens de opnames nog veel luider eraan toe ging, dus 'Kom maar eens op' dacht ik hoopvol...helaas scheurde de trombones toch net niet en mochten de pauken van mij ook wel wat meer impact hebben, kortom het mocht wel wat harder ;D

Het muziekwerk van Ladysmith Black Mambazo was ik niet zo kaopt van, haar ouder werk vind ik toch beter pruimbaar.

Mvrg

Patrick

ps. @Marco....dat zei ik toch al ;D ;)

patrick_vdb

Hi Martin,

Citaat van: Martin_M op oktober 24, 2004, 22:28:58
Deze combinatie klonk best goed in vergelijking met vele andere vandaag maar wij kennen de Watt/Puppy combinatie best goed en je kon horen dat de Arcam deze speakers niet helemaal onder controle had

Ongetwijfeld klinken ze beter met een zware, stabiele amp maar toch kreeg ik niet echt de indruk dat de Wilson lastig aan te sturen was.

Wat vonden jullie trouwens van de Von Schweikert luidsprekers....dacht dat jullie net uit de ruimte van eurogram liepen toen ik jullie tegenkwam in het doolhof ;D

mvrg

Patrick

Martin_M

Citaat van: patrick_vdb op oktober 24, 2004, 22:47:42
Wat vonden jullie trouwens van de Von Schweikert luidsprekers....dacht dat jullie net uit de ruimte van eurogram liepen toen ik jullie tegenkwam in het doolhof ;D

Nou, dat viel dus gelijk vies tegen. Ik had goede dingen over dit merk gehoord en was vol verwachting. Maar wat een dikke aangezette bas zonder enige vorm van definitie en wellicht nog erger was het dat het mid hier ook last van had (wel meer gehoord deze dag). Ze werden aangestuurd met een hybride geïntegreerde amp van KR. Deze laatste lijkt me hier ook wel schuldig aan. De grotere speaker van Von Schweikert aangestuurd door grote KR's klonk al veel beter. Maar ook deze had last van bovenstaande eigenschappen.
Sommige buizenbakken willen het mid zo geweldig aandikken. Voor de één prettig om naar te luisteren, helemaal niets voor mij.
Ik wil de speakers nog graag eens horen in een andere combinatie. Hier kon ik niets mee.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

corival

Citaat van: riwi op oktober 23, 2004, 18:25:32
De Audiophysic 5.1 opstelling met theta dreadnaught eindbak klonk erg goed. Mooie demo. Prachtige integratie.

Werden bij die Audiophysic 5.1 opstelling de tempo speakers ook gebruikt als rears?
Welke center werd er gebruikt?

Tom
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

patrick_vdb

jaco

Citaat van: patrick_vdb op oktober 24, 2004, 22:32:56
Ik vond het volume wel meevallen eerlijk gezegt. Jean-Marie Geijsen maakte voor het draaien van "Variation" uit het stuk "The Bolt" van Dimitri Shostakovich nog de opmerking dat het tijdens de opnames nog veel luider eraan toe ging, dus 'Kom maar eens op' dacht ik hoopvol...helaas scheurde de trombones toch net niet en mochten de pauken van mij ook wel wat meer impact hebben, kortom het mocht wel wat harder ;D
Dan viel het blijkbaar mee.
Vorig jaar bij Philips eruit gelopen, en ook bij B&W niet lang vol gehouden. Was net wat te luid voor mijn tere gestel.
Hebben ze dan blijkbaar van geleerd.

Overigens leek het me wel zo dat waar de luidste muziek gedraaid werd er gelijk een toestroom van mensen was, dat trekt toch mensen aan blijkbaar.

Jaco