VAD show 2004 Meet & Greet (23 & 24 oktober '04)

Gestart door Harry HT, september 21, 2004, 13:58:51

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Ik ga niet. Ook definitief.

Na een werkweek (incl. reizen) van 75 uur, de vriendin de hele week al ziek thuis (als ik om 's avonds thuis kom moet ik eerst boodschappen doen, de afwas, de was en schoonmaken) hou ik het nu in het weekend maar voor gezien.......  :'( :'(

Jongens veel plezier, en je weet het.............. FOTO's!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Martin_M

Citaat van: reMC op oktober 23, 2004, 13:52:27
Dat zou bijna iedere verkoper zeggen... :-X

Ach, onder het mom van 'voordeel van de twijfel.....'
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

Citaat van: Martin_M op oktober 23, 2004, 16:02:16

Ach, onder het mom van 'voordeel van de twijfel.....'

Hoop dan voor je dat het te doen is qua drukte..als je gaat willen we foto's ;D

jaco

Martin, gaan we toch samen op zondag heen ?
Komt voor mijn deur langs. Ik wil dan wel verder rijden. WEl dan s'morgens heen om door de drukte heen te wringen :(

Jaco

riwi

eerste foto's http://etmriwi.xs4all.nl/gallery/view_album.php?page=1

Straks meer tekst   ;)

Grindtegel

Ben net terug, het was weer ontzettend druk maar toch wel de moeite waard op een klein ding na:

In drukwekkend vond ik de speakers van Wiener huppeldepup. Dat klonk zeer dynamisch, erg mooi. Ook de 5.1 opstelling van de Nautilusjes was weer erg gaaf. De Audio Physic speakers vond ik ook heel mooi klinken, zeker voor de prijs die je ervoor betaald (ik dacht 3000 pleuro p.p.).

Waar was Denon? Die heb ik gemist (of over het hoofd gezien).

In ding nog: Ik word ziek van Norah Jones en Diana Krall demo's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kunnen die gasten nou niks anders verzinnen dan jaar in jaar uit iedere keer weer met die muziek aan te komen, echt verschrikkelijk. Wordt potverdikkeme nog vaker gedraaid dan Britney Spears en Eminem op Radio 3.

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

riwi

Ik heb wel wat leuke dingen gehoord en gezien.

De Audiophysic 5.1 opstelling met theta dreadnaught eindbak klonk erg goed. Mooie demo. Prachtige integratie.

Een paar stereo speakers van ASR audio data waren ook indrukwekkend.

Een arcam demo met wilson audio watt speakers.. Impressive net als vorig jaar.

Een hele mooie projector van JVC, een DILA HD2K projector (1920x1080, €36000). De mooiste digitale projector ooit door mij gezien. Jammer genoeg was het wel redelijk duister maar niet aardedonker waardoor je het zwartniveau niet goed kan zien. Prachtig HD (720p volgens de demogever) materiaal.

Een bijzonder slechte demo van een SIM2 HT500 projector (€35000). Slechte scaling, clippend wit, veel te licht in de ruimte. Ik heb nog gevraagd om het wat donkerder te maken (Er zaten namelijk mooie verduisterings schermen voor de ramen die half open stonden). Maar er werd verteld dat ik dat toch verkeerd zag. De sfeer van de demo vereiste het dat het niet aardedonker mocht zijn. Nadat ik opgemerkt had dat ze dan net zo goed een projector van de mediamarkt hadden kunnen opstellen  ben ik weg gelopen zonder het einde af te wachten.

Leuke demo weer bij B&W van die man van Polyhymnia met 5x N800. Ook een stukje Jazz waarbij de N800 werden bijgestaan door de B&W ASW850 subwoofer. Indrukwekkend was dit weer.
De B&W 703 opstelling (5x 703 en 2 diffuse achter speakers) deed me niet zo veel. Slechte projector / te veel licht. Rotel 1098, 1095, 1080 en DVD 1060 hing er aan.

Bij Moon audio stond een BenQ 7800 te spelen. Daar was het goed verduisterd en dan zie je pas wat een projector kan doen. Goede demo. Ice Age stond op. Doet het altijd goed natuurlijk.

Grindtegel

Aha, dus het was een DILA van JVC die zo'n geweldig mooi beeld gaf (je bedoelt toch die bij de Revels werd gebruikt?).

Dat was inderdaad ontzettend mooi gedetallieerd beeld, jammer dat het niet helemaal donker was, die wil ik nog wel een keer in een goed verduisterde ruimte zien. Waar werd ie eigenlijk mee aangestuurd, ik kon dat niet zien omdat het zo druk was.

Jammer van de prijs  :-\ anders was dit de eerste crt killer (nou ja,  bijna evenaarder dan) lijkt me.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

riwi

Revel's heb ik niet gezien. De JVC stond naast een wandje lexicon (RV8, MC8, MC12 en die lexicon eindbak)

R

riwi

Waar was grindtegel nou bij de minimeet?  ;)  Ik heb Rob Dingen, Garmt, Bjorn, papaleo, wil en audiofiel gezien. Even bij gekletst en daarna snel weer verder gekeken want er was haast tijd te kort.

Grindtegel

ik was er niet bij helaas, was even de tijd vergeten  :-[

De Revel speakers stonden opgesteld bij de Lexicon, deze:

riwi

Die heb ik gezien  ;D  Ik dacht nog wat zijn dat voor speakers, die ken ik helemaal niet.. He he Zo gaat dat.

Pantera

Citaat van: riwi op oktober 23, 2004, 18:25:32
......met wilson audio watt speakers.. Impressive net als vorig jaar.
;D

Citeer
Een bijzonder slechte demo van een SIM2 HT500 projector (€35000). Slechte scaling, clippend wit, veel te licht in de ruimte. Ik heb nog gevraagd om het wat donkerder te maken (Er zaten namelijk mooie verduisterings schermen voor de ramen die half open stonden). Maar er werd verteld dat ik dat toch verkeerd zag. De sfeer van de demo vereiste het dat het niet aardedonker mocht zijn. Nadat ik opgemerkt had dat ze dan net zo goed een projector van de mediamarkt hadden kunnen opstellen  ben ik weg gelopen zonder het einde af te wachten.
Transtec wil wel eens meer slechte demo's geven. Als je daar dan iets van zegt heb je het helemaal mis. Ik weet nog van vorig jaar dat de combi TAG & KEF wel zo oninspirerend stond te spelen dat ik me dood schaamde (als TAG eigenaar).

Wij gaan dus zeker morgen met Jaco mee. Om 14:00 uur zullen we bij de M&G zijn.]

Miranda
TAG McLaren AV192R , Krell KSA300s, Krell KSA50s
TEAC VRDS25x (SE mod.), TViX M6500A, Humax HD5000C, PSAudio PPP,
Wilson Audio Watt/Puppy (3/2), NAS Whale
JVC D-ILA RS20, Transparant Dig.Ref./ML Ref.XL/ML Ultra/MW Ref./MW, PL Ref., NBS Monitor 0 dig., XTC, Kemp groep, Callas ClampRack

riwi

Citaat van: Grindtegel op oktober 23, 2004, 18:37:52
Aha, dus het was een DILA van JVC die zo'n geweldig mooi beeld gaf (je bedoelt toch die bij de Revels werd gebruikt?).
...
Waar werd ie eigenlijk mee aangestuurd, ik kon dat niet zien omdat het zo druk was.

Speelde vanaf een DVHS machine.

Alleen al het idee dat dit soort projectoren over een paar jaar wel binnen handbereik ligt dan word ik al warm van binnen  8)

Jinsu

Hoi,

Bij Emitter stond een leuke CD-Player 8) , maar die JVC HD2K Dila projector hadden ze wel effe mogen afstoffen :-\ .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

wil

Veel gezien, ook veel geluisterd. Eigenlijk is er veel te veel. Ben niet eens bij B&W geweest  ::) :(
Wat ik de mooiste demo vond waren de nieuwe Rega platenspelers op Totem Rainmakers. Heel goed gedaan was het laten vergelijken van een P5 met en zonder separate voeding en de P7. De P5 standaard klinkt mooi, maar met de separate voeding was het echt top, en dat op kleine 2-weg monitors! Het verschil daarna met de P7 was nog maar gering.

Ik wil weer een pickup  :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: riwi op oktober 23, 2004, 18:25:32
Een hele mooie projector van JVC, een DILA HD2K projector (1920x1080, €36000). De mooiste digitale projector ooit door mij gezien. Jammer genoeg was het wel redelijk duister maar niet aardedonker waardoor je het zwartniveau niet goed kan zien. Prachtig HD (720p volgens de demogever) materiaal.

De mooiste demo van de dag....Bikini Destinations in HD 8) ;D

Her en der wat eerste indrukken opgedaan vandaag, sommige positief en sommige niet zo positief.....de meet&greet helaas compleet vergeten, zat net lekker bij de demo van Eurogram en de VS4JR en VS7SE.

Morgen zal ik de tijd wat beter in de gaten houden ;)

mvrg

Patrick

Spacebass

patrick_vdb

Citaat van: Spacebass op oktober 23, 2004, 22:10:40
Wat een gel*l allemaal zeg  ;D

Foto's!!!!!

LOL ;D Ik zal morgen wel een screenshot plaatsen van die demo ;D

mvrg

Patrick

ps...oh nee, die topic hebben we al verwijdert :-X ;D

Spacebass

Tuurlijk niet..alles in dienst van onze hobby toch?  Anders een mini review  ;D

riwi

Citaat van: Spacebass op oktober 23, 2004, 22:10:40
Wat een gel*l allemaal zeg  ;D

Foto's!!!!!

Huh ??? Die heb ik toch geplaatst? Alleen voor degene die de moeite hebben genomen het gel*l te lezen dus ;)

Spacebass

Heb jij ook HD bikini foto's dan  ;D

Ik had jouw foto's al gezien  ;) Bedankt  O0

patrick_vdb

Hi Space,

Ik kan natuurlijk wel gaan vertellen dat het gebodene, ondanks de lichte bedekking toch mooi bloot gelegd werd door de grote mate van transparantie, en dat wellicht mede hierdoor een ietwat plastich kunstmatige ingreep in de bovenste regionen naar voren kwamen waarin geen sprake was van puntigheid maar een gepolijste en afgeronde vorm zonder direct de natuurlijkheid aan te tasten....maar screenshots zeggen deze ene keer zoveel meer als woorden ;D

Ik raakte overigens niet echt onder de indruk van de surround-demo bij Audiac, sterker nog vond het eigenlijk slecht. Van een homogeen geluidsveld was geen sprake dankzij het niet volgen van de 4G ( ;D )..........Hoe hebben andere dit ervaren?

Mvrg

Patrick

ps. Morgen toch maar eens eigen referentie-materiaal meenemen.

Spacebass

Tjeee, wat weet jij zoiets delicaats weer mooi te vertellen Pat  O0

Misschien moet je jouw artikel even uitprinten en onder de zogenaamde experts uitdelen. (4G bedoel ik dan ;D )

Nog mooier is de presentatie bijwonen en na afloop opstaan en een publiekelijk verhaal houden over wat zij niet goed gedaan hebben in de betreffende stand en jouw artikel als handout meegeven ;D