De audiofiele Network switch etc.

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 10, 2026, 12:06:25

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Interessant voor de niet ITers ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

J.A.F._Doorhof

Wil je zelf verschillen zien ?

Download een gratis daw zoals Reaper.

Gebruik je twee switches om een audio file te kopiëren.
Maak tracks met beide files
Inverse 1 van de tracks qua polariteit
En druk play

En als je denkt dat je pc speakers het niet kunnen weergeven versterk dan het signaal op beide tracks met maximaal vermogen.

Zorg voor de zekerheid dat je speakers uitstaan. Druk op play en kijk naar de master output als het goed is blijft die volledig stil.

Bewijs dat beide files 100% gelijk zijn.
al vaak gedaan ;)
Blijft een leuke truuk voor mensen die het effect niet kennen.

Wil een base test.
Kopieer de file 2x via exact dezelfde route voor je wisselt.

Slechter dan kopiëren naar een pc kan natuurlijk niet in vergelijk met audiofiele componenten. Dus als je dan al 2 identieke files hebt is de hele audiofiele netwerk switch en kabels debunked.

Benieuwd hoeveel van jullie met audiofiele netwerken deze test willen uitvoeren en de resultaten posten
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Porsche4Life

Niemand, want lekker audiofiel lullen binnen de bubble is makkelijk, terug naar de realiteit wat moeilijker  :D

morca

Er zijn zoveel dingen debunkt die wel werken.
Its all in the ears of the listener

jazzy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 10, 2026, 12:25:07Benieuwd hoeveel van jullie met audiofiele netwerken deze test willen uitvoeren en de resultaten posten
Echt, is dit de discussie die je wilt starten? Dan kun je het hele forum wel uitzetten want er zijn hier mensen die ander geluid horen als hun speakerkabel op houten blokjes ligt. Vindt het juist de kracht van dit forum dat we elkaar vrij laten en niet proberen te overtuigen.

We hebben hier trouwens een mooi topic om serieus te babbelen over dit onderwerp: Ethernet kabels en switches.
HT: JVC N5 - Arcam AVR 390 - Teufel M800 FCR - Quad L-series 12" sub - WS Spalluto 120" 16:9
Woonkamer: Sony KD-65XF9005 - Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

AudioLaan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 10, 2026, 12:25:07Wil je zelf verschillen zien ?

Download een gratis daw zoals Reaper.

Gebruik je twee switches om een audio file te kopiëren.
Maak tracks met beide files
Inverse 1 van de tracks qua polariteit
En druk play

En als je denkt dat je pc speakers het niet kunnen weergeven versterk dan het signaal op beide tracks met maximaal vermogen.

Zorg voor de zekerheid dat je speakers uitstaan. Druk op play en kijk naar de master output als het goed is blijft die volledig stil.

Bewijs dat beide files 100% gelijk zijn.
al vaak gedaan ;)
Blijft een leuke truuk voor mensen die het effect niet kennen.

Wil een base test.
Kopieer de file 2x via exact dezelfde route voor je wisselt.

Slechter dan kopiëren naar een pc kan natuurlijk niet in vergelijk met audiofiele componenten. Dus als je dan al 2 identieke files hebt is de hele audiofiele netwerk switch en kabels debunked.

Benieuwd hoeveel van jullie met audiofiele netwerken deze test willen uitvoeren en de resultaten posten

Ik ben heel simpel, maar als je een file in tegenovergestelde polariteit zet elimineer je alles denk ik. Ook rommel die meelift met het audiosignaal of faseruis in het audiosignaal.
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Morel | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone |  QED | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Porsche4Life

Daarom de ene mét de switch en de ander zonder, het verschil is residu, geen residu,geen verschil.  :D
knip

J.A.F._Doorhof

@AudioLaan
Als je stelling zou kloppen dan zou er dus verschil moeten zijn, want de kans dat er 2x exact dezelfde fouten in exact dezelfde frequenties op exact het juiste moment is natuurlijk onmogelijk ;)

Een polariteit omwisselen betekend letterlijk alles tegen elkaar zetten. Bij digitaal gekopieerde files zou dat een mirakel zijn als je daar verschil hoort in een polarisatie test.

@jazzy
Niet helemaal.
Bij analoge verbindingen is een 0 meting vaak juist een methode waardoor mensen proberen aan te tonen dat er verschillen zijn.  Alleen zijn die vaak zo minimaal dat je ze nooit zal horen, maar het wordt gezien als bewijs.

Speel met een re amp box 3x exact hetzelfde stuk gitaar werk via dezelfde amps en mics en je hebt wel degelijk verschil. Lucht verplaatst altijd anders. Sterker draai het alleen maar door een analoge pré amp en je hebt al kleine faseverschillen. Pak een buizen pre amp en je hoort nog iets meer.

Vind het ook daarom ook moeilijk om analoge audio kabels te debunken mede omdat ik zelf ook heel sporadisch verschillen heb gehoord. Maar dat was meer materiaal gerelateerd. ;) Ik blijf van mening dat houten blokjes en extra rechtsdraaiende ionen straling "onzin is" of totaal onhoorbaar. Maar kan het niet bewijzen door de manier waarop een analoge verbinding nooit 2x exact hetzelfde kan laten horen. Alleen het is zo minimaal. Met maximale versterking kun je misschien net een ritme herkennen.

Bij een switch met fout correctie in de loop is het wel degelijk 100% op die manier te debunken.

Ik ken de thread. Maar gezien de prijzen van dit soort "snakeoil" producten vind ik het een eigen topic waard. Zodat het boven aan staat.

Custom installer

Spijkie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 10, 2026, 12:06:25

Interessant voor de niet ITers ;)

Deze bestaat al een hele tijd. Ik ken het filmpje.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

jazzy

Citaat van: Spijkie op augustus 10, 2026, 17:05:57Deze bestaat al een hele tijd. Ik ken het filmpje.
Heb even gezocht en hij is inmiddels drie keer gepost:

25 februari 2023 door mmuetst in Silent Angel Bonn N8 ethernet switch
26 februari 2023 door mmuetst in Hoe zit dat nou met een switch
31 maart 2023 door Cyrus· in Ethernet kabels en switches

Als ik zo snel even tel is dat bijna 1800 posts over dit onderwerp, met diepgaande uitleg over protocollen, het OSI-model en analyses van claims van fabrikanten en experts. :)

HT: JVC N5 - Arcam AVR 390 - Teufel M800 FCR - Quad L-series 12" sub - WS Spalluto 120" 16:9
Woonkamer: Sony KD-65XF9005 - Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

FS249

Wanneer krijgen we een audiofiel / high-end etc.... modem van Z.ggo, of K.N?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

Porsche4Life

Ipv6 klinkt ook beter met 128 bits addressing. Ipv4 heeft wel die 32bits vintage vibe.

chansig

Citaat van: jazzy op augustus 10, 2026, 17:24:53Heb even gezocht en hij is inmiddels drie keer gepost:

25 februari 2023 door mmuetst in Silent Angel Bonn N8 ethernet switch
26 februari 2023 door mmuetst in Hoe zit dat nou met een switch
31 maart 2023 door Cyrus· in Ethernet kabels en switches

Als ik zo snel even tel is dat bijna 1800 posts over dit onderwerp, met diepgaande uitleg over protocollen, het OSI-model en analyses van claims van fabrikanten en experts. :)

En hoeveel pagina's over bv kabels ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Spijkie

Citaat van: FS249 op augustus 10, 2026, 17:33:23Wanneer krijgen we een audiofiel / high-end etc.... modem van Z.ggo, of K.N?

Heb je nog geen lineaire voeding aan je modem ?  :wow:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Peerless Monster

Citaat van: jazzy op augustus 10, 2026, 12:44:44Dan kun je het hele forum wel uitzetten want er zijn hier mensen die ander geluid horen als hun speakerkabel op houten blokjes ligt.

Ik had deze nog gevonden jazz:

https://www.zs-acoustics.com/experiment_with_cable_elevators.html

Zie je dat soort oplossingen gewoon meetbaar zijn.

En wellicht te horen... 🤣

Sorry kon het niet laten.

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Tandwiel

Citaat van: Spijkie op augustus 10, 2026, 20:36:48Heb je nog geen lineaire voeding aan je modem ?  :wow:

Ik heb dat serieus gedaan aan de router na de ziggo doos. Het klinkt niet anders of beter, althans niet merkbaar maar het netwerk lijkt wel veel stabieler en het wifi signaal is echt beter.

vanzomereng

Citaat van: chansig op augustus 10, 2026, 18:56:19En hoeveel pagina's over bv kabels ?

Gr. Hans

En hoeveel flauwe grappen van ht-forrumers
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

chansig

5251 posts...

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

Goeie timing Frank.
Ik heb vandaag een Meraki gekocht  :D

J.A.F._Doorhof

Net te laat dus ;)
Custom installer

morca

Nee precies op tijd.

De nuttige informatie in dit topic heeft mij geholpen.
Ik heb er een lineaire voeding bij gevonden.

J.A.F._Doorhof

Ok
Benieuwd naar je ervaringen.
Custom installer

Spijkie

Ik denk wel dat je kunt zeggen dat er ook "misbruik" van gemaakt kan worden zoals de AQvox. Pak een netgear 105 , stickertje erover en wellicht nog een weerstandje binnenin veranderen of iets anders waar ik geen verstand van heb en je verkoopt m voor €300 ipv €30.

Maar dan denk ik ook weer, je bent er zelf bij en je maakt zelf de beslissing.

J.A.F._Doorhof

Ja en nee.
Ik denk ook dat je gewoon zelf onderzoek moet doen 100% gelijk.

Maar er zijn legio mensen die in de marketing onzin trappen. En zoals de video ook laat zien het is gewoon onzin. Ja er zijn aanpassingen maar ze doen niets aan het eind resultaat. Immers foutcorrectie

Ik heb jaren lang in de netwerken en IT gezeten en dit laat bij mij alle alarm bellen afgaan tot het lachwekkende. Er zijn echter ook hele volksstammen die nooit van fout correctie hebben gehoord en de marketing geloven.

Dit is niet alleen voor de audio markt natuurlijk.

Ik geloof bv best dat je verschillen in kabels kan meten. Maar het horen is wat anders. De ruimte moet dan "niet bestaan" de cones van de speakers mogen dan "niet bestaan" en je moet 0.1 dB kunnen horen binnen een volume van 80dB

Een 0 meting bij een digitale overdracht is geen enkele discussie over mogelijk dat is binnen een paar seconden 100% debunked

Zodra er maar een spatje ruis te horen is bij 100x versterking zullen er altijd mensen zijn die beweren dat ze dit horen.

Ik denk dan.... Solliciteer als masterings engineer. Je kan goud geld verdienen ;)
Custom installer

chansig

Ondanks bovenstaande verhaal: er zijn meer genoeg mensen die verschil ervaren.

Dus alles is daarmee wel gezegd.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon