De set van Perfectionist

Gestart door Perfectionist, Gisteren om 18:07:29

Vorige topic - Volgende topic

Perfectionist

Hier al ongeveer 20 jaar lid maar mijn set nog nooit gepresenteerd. Nooit te laat voor.
Ik heb jarenlang, vanaf 2005 denk ik, Arcam apparatuur gehad (FMJ lijn) en diverse luidsprekers (Sonus Faber, Mission, Audio Physic en KEF). Was tijden prima.

Vorig jaar merkte ik dat ik in een betere set wilde investeren en heb eigenlijk alles vernieuwd, tot de set die er nu staat. In de huiskamer is dat:

Versterker: ATOLL IN300 EVO met MM/MC module
Streamer: ATOLL ST300
Luidsprekers: Dali Epicon 6
Bekabeling: Chord Shawline interconnects (XLR) en luidsprekerkabels, Supra LORAD SPC stroomkabels

In de woonkeuken staat een klein setje bestaande uit een NAD C700 streamer versterker en Dali Menuets.

Mijn keuzes zijn gemaakt op basis van verfijning, detail, muzikaliteit en ruimtelijkheid. De combi Atoll en Dali Epicon is daarin voor mijn smaak heel geslaagd.

Voor de woonkeuken zocht ik een goedkopere all in one oplossing, dus de NAD C700. In combinatie met de Dali Menuets. De laatste in mijn ogen 1 ven de beste hele kleine luidsprekers. De NAD C700 is een digitale klasse D versterker. Klinkt heel analytisch, maar icm de Dali's wel muzikaal.

De Atoll is een traditionele A/B versterker met een duale mono opbouw. Deze klinkt eerder warm, maar wel verfijnd en vooral heel muzikaal en ruimtelijk.

De Dali Epicons zijn voor dit formaat een ongelofelijk mooie luidsprekers.

Meestal gebruik ik QOBUZ connect voor muziek.

Voor de toekomst ligt nog de vraag of DIRAC of Roomperfect zaken verder kan verbeteren. Vervangen van de Atoll Combi door een NAD M33 of een Lyngdorf 3400 bv ligt dan voor de hand. Tips zijn welkom.

DSC_1068.JPG

DSC_1057.JPG

DSC_1060.JPG

DSC_1061.JPG   

Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Perfectionist

DSC_1062.JPG

DSC_1064.JPG

DSC_1071.JPG 

DSC_1067.JPG
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Perfectionist

DSC_1073.JPG

DSC_1080.JPG

morca

Hehe dat werd wel tijd  :D

Mooie set hoor!
Ik heb atoll ook nog in mijn achterhoofd.

blue-eyes

Weer wat geleerd, ik weet nu wat DALI betekent :D :D

Veel plezier ermee!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Perfectionist

Haha werd wel tijd ja, na 20 jaar.

En BE dank, ik weet ook pas sinds ik deze foto's nam wat deze afkorting betekent.  :D

HuubF

Ik heb heel lang geleden nog wel zo'n Arcam FMJ setje bij je gehoord. Klonk mooi, geen idee welke speakers je toen had.

Kwam ik toen iets van je kopen?
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

Perfectionist

Citaat van: HuubF op Gisteren om 19:08:18Ik heb heel lang geleden nog wel zo'n Arcam FMJ setje bij je gehoord. Klonk mooi, geen idee welke speakers je toen had.

Kwam ik toen iets van je kopen?

Haha ja volgens mij wel. Maar weet ook niet meer voor wat?

Volgens mij had ik toen Sonus Fabers.

addesmo

Prachtige foto's!

brt

Het schijnt dat Dali oorspronkelijk een afkorting was van Danish Audiophile Loudspeaker Ingeneers, maar dat ze er later achterkwamen dat je dat laatste woord met een E schrijft. Toen hebben ze het aangepast naar Industries.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

JoWa

Mooie set zo geworden.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Audio-GD Master 10MK2 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

vanzomereng

Zeer fraaie set   ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Perfectionist

Thanks allen, ook veel tijd gestoken in het samenstellen en aan het genieten en niet steeds denken wat weer beter kan.

chansig

Toevallig ook een mooie foto van de complete set in zijn geheel ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon