Audiophile Snake Oil Products

Gestart door Fox, mei 4, 2026, 13:23:01

Vorige topic - Volgende topic

Littletycoon

Oh nee, niet weer een discussie over kabels,vswitches, voetjes, etc. :nopompom:

morca

:
Real engineers explain why these expensive upgrades can't work, no matter the brand or the price.

Echte praatjesmakers idd, die gelijk willen hebben
En zichzelf druk maken om iets wat ze zelf toch niet kopen  :D

J.A.F._Doorhof

Of de "cult" wil ondanks bewijzen er toch niet aan ?

HUMOR jongens met een basis van realiteit :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

morca

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  4, 2026, 14:56:03Of de "cult" wil ondanks bewijzen er toch niet aan ?

HUMOR jongens met een basis van realiteit :)
Er bestaan 2 realiteiten.
Dat is het probleem  :D

J.A.F._Doorhof

In mijn realiteit is het simpel
Als ik het niet DIRECT hoor of zie koop ik het niet.

Als een fabrikant zelf niet in normale wetenschappelijke termen kan uitleggen wat zijn/haar product doet of niet kan onderbouwen met onderzoeken... Twijfel ik aan de kunde van de fabrikant.

En je hebt de realiteit waarin mensen alles aannemen en onderzoek wat aangeeft dat andere factoren bewijsbaar invloed hebben op ons gehoor, toch blijven vast houden aan kabels en accessoires die 10-100x overpriced zijn.

Realiteit betekend eigenlijk "de waarheid" en tot op de dag van vandaag heb ik nog van geen enkele audio liefhebber gehoord of ze ook mijn testen hebben gedaan met een beetje opschuiven of iemand laten weg gaan of toevoegen aan de groep

Waarom niet.....
Omdat dan die realiteit volledig instort.

Wat niet weg neemt dat er legio kabels en accessoires zijn die echt verschil maken maar het is een beetje "the boy that cried wolf" als je op alles beweert dat je vrouw binnen kwam en meteen riep "wat heb je veranderd" als je een stekker omdraait....

Het zou een verademing zijn als het zoals pro audio zou gaan. Meet rapporten, gedegen reviews en 5% onzin verhalen. Tov high end audio 95% onzin.

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

morca

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  4, 2026, 15:25:38In mijn realiteit is het simpel
Als ik het niet DIRECT hoor of zie koop ik het niet.

.

Dat doe ik ook.
Lijkt mij heel verstandig

chansig

Citaat van: morca op mei  4, 2026, 15:05:36Er bestaan 2 realiteiten.
Dat is het probleem  :D

Dat is de pest tegenwoordig: alles wat men zelf ervaart is waar.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: chansig op mei  4, 2026, 15:39:52Dat is de pest tegenwoordig: alles wat men zelf ervaart is waar.

Gr. Hans
Dat wil ik niet beweren.

Ik vind het interessanter om te leren, waarom we verschillende ervaringen hebben met horen of niet horen.

J.A.F._Doorhof

@morca
Helemaal waar.

Daarom is een open discussie ook nodig
Maar die is er niet.

Kom je met wetenschap is het de verkeerde

Kom je met metingen is het of niet te meten of weer juist wel ondanks dat het in delen zit die 0 invloed hebben.

Kom je met een simpele serie testen doet niemand er wat mee, want het zou toch eens gebeuren dat alles instort...

Let wel
Ik zou echt dolgraag een keer een ervaring willen hebben dat ik van mijn stoel val.

Wanneer heb ik dat gehad ?
Nieuwe projector
Nieuwe processor qua surround en stereo
Nieuwe speakers...wow
Akoustische aanpassingen ... OMG

Kabels...... Nog nooit
Wel een paar keer heel subtiel maar zeker geen 500,00 waard, laat staan 2-3k

Metingen zelfde verhaal
Al eerder verteld
Stroomkabel van 6.5k 4 metingen, 2 vanuit vieze stroom met 2 verlengkabels en 2x vanuit de HT ruimte met een eigen groep. Tot 3 cijfers achter de komma gelijk

Klant was het er niet mee eens, beeld had 2x zoveel licht.... Ok leg me dat dan even uit.

Sommige klanten lachen het weg als een boer met kiespijn maar andere wijven simpelweg mijn kennis weg en zeggen dat ik niet weer hoe ik met dit soort high end stroomkabels moet omgaan. 1x zelfs een klant kwijt geraakt hierdoor. Misschien miste ik dat kraantje op de kabel waarmee hij meer licht gaf en stond die dicht....

Conclusie of je nu keihard bewijs geeft of niet....
Custom installer

DofN

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  4, 2026, 16:36:44Kabels...... Nog nooit
Wel een paar keer heel subtiel maar zeker geen 500,00 waard, laat staan 2-3k

Stel nou dat je zo rijk bent als Bill Gates. Was het je dan ook niet waard? Als geld er niet toe doet? Je hoort subtiele verschillen.. Subtiele verschillen kunnen waardevol zijn. Het is maar net wat je ervoor over hebt. Ik geef met alle liefde geld uit aan subtiele verschillen als het er beter van wordt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

morca

Ik ervaar zelf het verschil vd stekkers niet als subtiel.

Dan heb ik het nog niet eens over de kabel

J.A.F._Doorhof

@DofN
Geloof het of niet maar geld speelt daarin geen rol.

Zou het ook dan nog steeds stoppen in dingen die echt verschil maken. Daarnaast ben ik ook zeer tevreden met ons geluid en ruimte.

Zal sowieso hier weinig veranderen als we iets zouden winnen.

Custom installer

SpaceJS

Citaat van: morca op mei  4, 2026, 18:22:05Ik ervaar zelf het verschil vd stekkers niet als subtiel.

Dan heb ik het nog niet eens over de kabel

ik geloof best in het gebruik van gewoon goede kabels maar wanneer een stekker al zo´n verschil maakt denk ik meer aan een defect of iets is heel slecht ontworpen.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

roland p

Magisch houten kistje voor € 13.500,00
Waar ligt bij jullie de grens?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Littletycoon

Citaat van: roland p op mei  4, 2026, 21:03:35
Hoeveel flessen wijn passen erin?

Dat beinvloedt mijn grens.

chansig

Citaat van: roland p op mei  4, 2026, 21:03:35

Die wieltjes doen het hem.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: SpaceJS op mei  4, 2026, 20:43:54ik geloof best in het gebruik van gewoon goede kabels maar wanneer een stekker al zo´n verschil maakt denk ik meer aan een defect of iets is heel slecht ontworpen.
Dat mag jij vinden.
Geen defect igg.
Rodium stekkers staan bv bekend scherper op het hoog te klinken.

chansig

Koper klinkt daarentegen wat ronder.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

brt

Citaat van: chansig op mei  4, 2026, 21:27:58Die wieltjes doen het hem.

Gr. Hans

Dit lijken mij van die typische wieltjes die nét niet rond zijn. Dus als je dat ding - wat het ook is - verplaatst, je telkens gestuiter hebt.

:D

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Mao

Ach ik zie het wat anders met die snake oil verhalen: In het land der blinden is 1 oog koning.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.