Een goede betaalbare Dac

Gestart door roeleken, januari 1, 2026, 12:24:42

Vorige topic - Volgende topic

Marco66

Zou dan zeker de 2e hands betaalbare Chord Qutest een kans geven.
Eeg fraaie dac voor het geld.
Woonkamer: Onkyo Muse Y-40, T+A R10
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

brt

Citaat van: roeleken op februari 28, 2026, 09:00:50Even een update.  De Fio Warmer is dus al vlot retour gegaan, dat kon ook niet beter klinken dan m'n Dac40.
Nu een Gustard R26 op bezoek. Ik weet het nog niet, het klinkt me soms wat te digitaal en ik heb nog steeds de ervaring met de Chord Hugo TT2 in m'n achterhoofd die een vriend van me hier 2 weken heeft achtergelaten.
Deze speelde met zo veel emotie en superbreed stereobeeld, daarmee zat je echt in de muziek.
Vandaag komen er xlr interlinks binnen, misschien knapt het geluid opeens flink op ipv de rca's. De Chord was ook via xlr aangesloten.

Wordt vervolgd.

Tof dat je de R26 aan het proberen bent.
Het blijft altijd een geval van matching en (dus) smaak, maar zelf vond ik het een erg goede dac.
De Chord ken ik niet. Maar het klinkt alsof de Chord meer je hart heeft ;)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Xander32

Ik zou een dealer vragen om een DAC-60 te mogen uitproberen.

Diens voorganger, de DAC-50 deed hier niet onder voor een Marantz NA-11s1, klonk meer open met behoud van het vloeiende van de Marantz.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

roeleken

Citaat van: Xander32 op maart  1, 2026, 07:17:16Ik zou een dealer vragen om een DAC-60 te mogen uitproberen.

Diens voorganger, de DAC-50 deed hier niet onder voor een Marantz NA-11s1, klonk meer open met behoud van het vloeiende van de Marantz.
Ja, de Dac40 komt elke keer toch goed uit de bus. De Dac60 is alweer 10 jaartjes jonger.
Er stond  laatst een Dac60 op mp, had ik eigenlijk op moeten toehappen.
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

roeleken

Citaat van: brt op maart  1, 2026, 00:36:45Tof dat je de R26 aan het proberen bent.
Het blijft altijd een geval van matching en (dus) smaak, maar zelf vond ik het een erg goede dac.
De Chord ken ik niet. Maar het klinkt alsof de Chord meer je hart heeft ;)
Ja, uiteindelijk ga ik daar wel op uitkomen vermoed ik.
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

brt

Citaat van: roeleken op maart  1, 2026, 08:37:57Ja, uiteindelijk ga ik daar wel op uitkomen vermoed ik.

It really ties the sound together  :D
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

ElpeeTwaalf

Citaat van: roeleken op maart  1, 2026, 08:37:12Ja, de Dac40 komt elke keer toch goed uit de bus. De Dac60 is alweer 10 jaartjes jonger.
Er stond  laatst een Dac60 op mp, had ik eigenlijk op moeten toehappen.

Wel uitkijken, worden regelmatig fake adv geplaatst met Accuphase insteekmodules.

roeleken

Citaat van: ElpeeTwaalf op maart  1, 2026, 08:42:59Wel uitkijken, worden regelmatig fake adv geplaatst met Accuphase insteekmodules.
Ja, Accuphase is wel populair bij die fucking oplichters.
Vrijdag stond er een Chord Hugo TT2 voor €1250 te koop op mp wat 2 maal te goedkoop is. Ik zeg dat ik 'm wel op wil komen halen in Edam. Uur later is de advertentie weg en alle berichten.

roeleken

Citaat van: roeleken op maart  1, 2026, 09:00:03Ja, Accuphase is wel populair bij die fucking oplichters.
Vrijdag stond er een Chord Hugo TT2 voor €1250 te koop op mp hetgeen twee maal te goedkoop is. Ik zeg dat ik 'm wel op wil komen halen in Edam. Uur later is de advertentie weg en alle berichten.

Dura

https://hifiknights.com/reviews/sources/laiv-audio-crescendo-verse/

Een enthousiast review over een betaalbare DAC, de LAIV Crescendo. Als ik de tekst mag geloven dan krijg je heel erg veel waar voor je geld, als..
Harbeth P3ESR, Bluesound Icon, XRL, Audiophonics LPA-S450ET Purifi 1ET6525SA, LG G3 55'. Less is more.

Xander32

Het lijkt zo op papier veel hardware voor de dollars, maar of ik die dollars zou overmaken aan een onbekende in Singapore 🙄  Maar wellicht is de ts meer avontuurlijk dan dat ik ben 🙃
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

roeleken

Update:  nog niks gevonden  ;)

pameijer

Citaat van: roeleken op maart 21, 2026, 12:28:09Update:  nog niks gevonden  ;)
Hier is iemand wel héél enthousiast over de modulair opgebouwde en up te graden Geshelli Torc....

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

JvdB

Citaat van: roeleken op maart  1, 2026, 09:00:03Ja, Accuphase is wel populair bij die fucking oplichters.
Vrijdag stond er een Chord Hugo TT2 voor €1250 te koop op mp wat 2 maal te goedkoop is. Ik zeg dat ik 'm wel op wil komen halen in Edam. Uur later is de advertentie weg en alle berichten.

Kan ook niet, tweedehands moet je rekenen op minimaal 2500 euro.

Zie nu wel een Hugo 2 op MP staan voor 1100  euro. Met de afstandsbediening werkt deze net zo als een TT2 qua bediening. Kan je verder zowel als desktop en mobiel gebruiken. Heb het geluid van de Hugo 2 altijd erg prettig gevonden toen ik deze had. De vier filters gebruikte ik meer dan gedacht. Achteraf spijt van gehad dat ik deze voor een Naim Atom heb ingeruild.
Focal - Chord - Audioquest - CEC - Eversolo

AudioLaan

Ik heb vanmiddag de Musical Fidelity M3x dac eens aangesloten. Nieuw uit de doos. Er schieten me zoveel superlatieven door de gedachte dat ik dat maar achterwege laat. Veel beter wordt het niet.. adviesprijs in zwart of zilver €1499 voor een nieuw en maagdelijk exemplaar. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Richi

Citaat van: AudioLaan op mei  5, 2026, 18:02:35Ik heb vanmiddag de Musical Fidelity M3x dac eens aangesloten. Nieuw uit de doos. Er schieten me zoveel superlatieven door de gedachte dat ik dat maar achterwege laat. Veel beter wordt het niet.. adviesprijs in zwart of zilver €1499 voor een nieuw en maagdelijk exemplaar. :)
Oh, dat klinkt als iets wat ik moet horen! Je bent wel enthousiast over MF. Leuk!
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

sschot

Citaat van: AudioLaan op mei  5, 2026, 18:02:35Ik heb vanmiddag de Musical Fidelity M3x dac eens aangesloten. Nieuw uit de doos. Er schieten me zoveel superlatieven door de gedachte dat ik dat maar achterwege laat. Veel beter wordt het niet.. adviesprijs in zwart of zilver €1499 voor een nieuw en maagdelijk exemplaar. :)

Maar, te vergelijken met R2R beleving en soundstage?
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

AudioLaan

Wat ik niet meer doe is het koppelen aan wel of geen r2r of het merk en type chip. Ik zie daar weinig verband met de klank eigenschappen tussen. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

Xander32

Precies, mijn Morpheus en DAC-50 verschillen betreft techniek en klank, maar beide vind ik ze fraai 🎶

Citaat van: AudioLaan op mei  6, 2026, 07:21:12Wat ik niet meer doe is het koppelen aan wel of geen r2r of het merk en type chip. Ik zie daar weinig verband met de klank eigenschappen tussen. :)

Pjotr27

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

AudioEnZo

Citaat van: AudioLaan op mei  6, 2026, 07:21:12Wat ik niet meer doe is het koppelen aan wel of geen r2r of het merk en type chip. Ik zie daar weinig verband met de klank eigenschappen tussen. :)
Denk ook dat bijvoorbeeld kwaliteit voeding, maar ook de kwaliteit van de uitgangstrap minstens zo belangrijk zijn.

Richi

Ik heb deze vorige week in mijn set gehad: :wow: wauw, wat een fraaie dac zeg. Hele mooie diepe soundstage, ook heel wijds waarbij mijn speakers meer verdwenen dan met de DAC die in mijn Classé voorversterker is ingebouwd. Laat je niet voor de gek houden door de prijs in dit geval.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

AudioLaan

Citaat van: AudioEnZo op mei 18, 2026, 12:29:37Denk ook dat bijvoorbeeld kwaliteit voeding, maar ook de kwaliteit van de uitgangstrap minstens zo belangrijk zijn.

De M6 xi dac komt een dezer dagen binnen. Die heeft twee ess chips ipv van een pcm1795. Die gaat me vast vertellen of de vooroordelen over ess kloppen, of dat mijn denkbeelden wel ok zijn. :)

roeleken

roeleken

Citaat van: Richi op mei 18, 2026, 12:40:07Ik heb deze vorige week in mijn set gehad: :wow: wauw, wat een fraaie dac zeg. Hele mooie diepe soundstage, ook heel wijds waarbij mijn speakers meer verdwenen dan met de DAC die in mijn Classé voorversterker is ingebouwd. Laat je niet voor de gek houden door de prijs in dit geval.
Hmmm, toch interessant als ik de positieve verhalen zo lees