Een goede betaalbare Dac

Gestart door roeleken, januari 1, 2026, 12:24:42

Vorige topic - Volgende topic

roeleken

Citaat van: john2910 op januari 21, 2026, 19:58:23Je zult wel lachen,maar ik vind deze goedkope DAC geweldig.. :) S6303c2b7c019411ab26f700cf6087d16t.png_960x960.png_.avif
interessant!
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

brt

Citaat van: roeleken op januari 21, 2026, 18:59:17Fris analoog  ;D

Dan zou ik zeker eens de Gustard R26 checken. Erg goed. R2R dac met een mooi open en gedetailleerde klank, maar ook natuurlijk/ analoog klinkend.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Kingpin

Citaat van: roeleken op januari 21, 2026, 13:30:36iemand nog suggesties voor een uitstekend klinkende dac van rond de 1000 euro?  Mag een occasion/demo zijn.
Gustard X26 III.
Iets boven budget maar hemels wat een verschil met mijn oude Metrum.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

roeleken

Citaat van: Kingpin op januari 22, 2026, 08:43:21Gustard X26 III.
Iets boven budget maar hemels wat een verschil met mijn oude Metrum.

Dank voor de tip, kan niet goed vinden waar deze te koop,is.
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

Kingpin

Citaat van: roeleken op januari 22, 2026, 14:35:23Dank voor de tip, kan niet goed vinden waar deze te koop,is.
Audiophonics in Frankrijk of Hifistudio79
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

roeleken

Citaat van: Kingpin op januari 22, 2026, 16:15:31Audiophonics in Frankrijk of Hifistudio79
Dank, ik vond idd alleen deze twee aanbieders. Jij bent er zeer tevreden over lees ik. Enig idee hoe deze zich verhoudt tot de Gustard R26?

Kingpin

Citaat van: roeleken op januari 22, 2026, 17:33:47Dank, ik vond idd alleen deze twee aanbieders. Jij bent er zeer tevreden over lees ik. Enig idee hoe deze zich verhoudt tot de Gustard R26?
Ik heb de R26 niet kunnen vergelijken.

brt

Citaat van: Kingpin op januari 23, 2026, 08:36:05Ik heb de R26 niet kunnen vergelijken.

Ik wel, maar niet met de X26.

Wél met de Musician Pegasus r2r en RME Adi2 dac en ook met de Sonnet Morpheus.
Die laatste was op dat moment de beste match in mijn set, omdat ik al een vrij heldere sound had.
Maar ik vond de R26 beter dan de Musician en de RME en eigenlijk ook niet onder doen voor de Sonnet, dus als de klanksignatuur je aanspreekt is dit een erg mooie dac.

Ik weet niet of Gustard een 'house sound' heeft, want in dat geval zou de X26 ook helder klinken. Weet niet hoe jij dat ervaart, @Kingpin ?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Kingpin

Citaat van: brt op januari 23, 2026, 09:51:35Ik wel, maar niet met de X26.

Wél met de Musician Pegasus r2r en RME Adi2 dac en ook met de Sonnet Morpheus.
Die laatste was op dat moment de beste match in mijn set, omdat ik al een vrij heldere sound had.
Maar ik vond de R26 beter dan de Musician en de RME en eigenlijk ook niet onder doen voor de Sonnet, dus als de klanksignatuur je aanspreekt is dit een erg mooie dac.

Ik weet niet of Gustard een 'house sound' heeft, want in dat geval zou de X26 ook helder klinken. Weet niet hoe jij dat ervaart, @Kingpin ?
X26 is wezenlijk anders dan de X26 III in alle opzichten.
Nu de mijne eenmaal is ingespeeld valt het op dat de instrumenten pinpoint worden weergegeven op een mooie stage in zowel de breedte als diepte.
Het speelt wel tegen het analytische aan maar zonder scherp te worden, eerder een warme sound ... klinkt raar maar het is een vol geluid en toch heel erg pinpoint.
Daarnaast spreekt het me aan dat de op alle ingangen de clock wordt toegepast.

Ook qua support werd ik netjes geholpen (moet je wel even je spam box raadplegen omdat feedback van een Chinees emailadres komt  ::) ).
De DAC weegt bijna zoveel als een versterker (~8kg) en is zeer mooi gebouwd.
Ben er in iedergeval meer dan tevreden over (ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken).

AudioEnZo

De Laiv Harmony uDac is in jouw prijsrange, €1099 bij Audiophonics. Is een R2R dac en krijgt erg goede reviews

roeleken

Citaat van: AudioEnZo op januari 25, 2026, 08:18:32De Laiv Harmony uDac is in jouw prijsrange, €1099 bij Audiophonics. Is een R2R dac en krijgt erg goede reviews
Dank, toch veel geld voor zo'n klein kastje en eigenlijk nog een up te graden voeding. Ik weet vooral bij dac's dat afmetingen er minder toe doen, het zullen vooral de ontwikkelingskosten zijn.

brt

Mocht je het interessant vinden, er staat een R26 te koop op marktplaats

roeleken

Citaat van: brt op januari 25, 2026, 10:31:55Mocht je het interessant vinden, er staat een R26 te koop op marktplaats
Hoi,  ja zag 'm voorbijkomen. Dank voor de tip.

Mediator

Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

AudioEnZo

roeleken

Zojuist de Fiio Warmer dac besteld. Ben wel eens benieuwd hoe dat klinkt en bij niet bevallen kost me het ook niet de kop   ;)

toetertje

Citaat van: roeleken op februari 20, 2026, 15:43:36Zojuist de Fiio Warmer dac besteld. Ben wel eens benieuwd hoe dat klinkt en bij niet bevallen kost me het ook niet de kop   ;)

Leuk, die staat ook nog op mijn lijstje. Ben benieuwd wat je er van vind.

roeleken

leon.

zelf heb ik de  gustard r26 laiv harmony  dac  lumin t2 etc
maar ik heb nu een merason frerot met voeding , nou dit speelt ze allemaal weg.op mijn set
ontzettend analoog echte muziek geeft dit dacje.
dit was ook weer een probeerseltje maar ik ga in de toekomst naar de dac1 mk2 van merason.

roeleken

Citaat van: leon. op februari 23, 2026, 08:14:10zelf heb ik de  gustard r26 laiv harmony  dac  lumin t2 etc
maar ik heb nu een merason frerot met voeding , nou dit speelt ze allemaal weg.op mijn set
ontzettend analoog echte muziek geeft dit dacje.
dit was ook weer een probeerseltje maar ik ga in de toekomst naar de dac1 mk2 van merason.

Ook interessant, maar weet niet of ik deze thuis kan uitproberen.
De Fiio Warmer gaat terug, te weinig definitie, m'n Dac40 is beter. 

ElpeeTwaalf

Kan ook niet anders, FiiO heeft de buizen op veel te veel te lage spanning draaien, 25V of zoiets.
Het is even harmonische vervormingsfabriek, that's it.

roeleken

Ja, kan ook niet voor het geld natuurlijk. Op zich is het een net degelijk kastje. Dat ze de buizen niet naar boven laten steken in het zicht vind ik een gemiste kans, al is het maar voor de koeling.
En aan de meters zie je wel dat het wat goedkoop is. Veel te felle verlichting en een oranje filter dat onderaan niet helemaal het display bedekt.

Pjotr27

Kijk eens bij  Denafrips... de Ares 15 is echt prachtig en nu is er ook een model daaronder (Enyo). Paar luistervrienden hebben hun 10k dac voor een Ares 15  aan de kant gezet
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

roeleken

Even een update.  De Fio Warmer is dus al vlot retour gegaan, dat kon ook niet beter klinken dan m'n Dac40.
Nu een Gustard R26 op bezoek. Ik weet het nog niet, het klinkt me soms wat te digitaal en ik heb nog steeds de ervaring met de Chord Hugo TT2 in m'n achterhoofd die een vriend van me hier 2 weken heeft achtergelaten.
Deze speelde met zo veel emotie en superbreed stereobeeld, daarmee zat je echt in de muziek.
Vandaag komen er xlr interlinks binnen, misschien knapt het geluid opeens flink op ipv de rca's. De Chord was ook via xlr aangesloten.

Wordt vervolgd.

Xander32

Veel luisterplezier 🎶 en tof hoe je het aanvliegt 👍🏻 (zelf en in eigen keten uitproberen)

Citaat van: roeleken op februari 28, 2026, 09:00:50Even een update.  De Fio Warmer is dus al vlot retour gegaan, dat kon ook niet beter klinken dan m'n Dac40.
Nu een Gustard R26 op bezoek. Ik weet het nog niet, het klinkt me soms wat te digitaal en ik heb nog steeds de ervaring met de Chord Hugo TT2 in m'n achterhoofd die een vriend van me hier 2 weken heeft achtergelaten om eens te proberen.
Deze speelde met zo veel emotie en superbreed stereobeeld, daarmee zat je echt in de muziek.
Vandaag komen er xlr interlinks binnen, misschien knapt het geluid opeens flink op ipv de rca's. De Chord was ook via xlr aangesloten.

Wordt vervolgd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10