Prijs info leeftijd Goldmund Mimesis 9.4 mono eindversterkers

Gestart door movie46, december 4, 2025, 15:23:53

Vorige topic - Volgende topic

movie46

Beste leden,

Weet iemand wat de leeftijd van deze amps en de prijs toen kan er weinig van vinden.

Gaat om deze Goldmund Mimesis 9.4 mono eindversterkers.

Bedankt.

SpaceJS

Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

movie46

ElpeeTwaalf

Ik denk jaren 80/90. Had ergens een foto gevonden en het lijken relatief standaard Hitachi Mosfet bakken.

movie46

Ja zoiets had ik ook in me gedachte, wat zal die nu nog op moeten brengen gezien de leeftijd.

SpaceJS

Citaat van: movie46 op december  4, 2025, 18:43:52Ja zoiets had ik ook in me gedachte, wat zal die nu nog op moeten brengen gezien de leeftijd.

ik denk dat dit audio markt prijs helemaal niet zo gek is voor dat stuk zwitserse precisie
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Liko

Deze is geproduceerd tussen 1994 en 1997, dus een jaar of 30.

Pjotr27

Citaat van: SpaceJS op december  5, 2025, 14:56:07ik denk dat dit audio markt prijs helemaal niet zo gek is voor dat stuk zwitserse precisie

De grote vraag is wel met dit soort leeftijden hoe de staat van de componenten is. Moeten er "dure" condensatoren worden vervangen enz. Dan vind ik ruim 5k best een hoge prijs gezien de leeftijd en in vergelijk met nieuw ooit...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

SpaceJS

Citaat van: Pjotr27 op december  5, 2025, 22:41:14De grote vraag is wel met dit soort leeftijden hoe de staat van de componenten is. Moeten er "dure" condensatoren worden vervangen enz. Dan vind ik ruim 5k best een hoge prijs gezien de leeftijd en in vergelijk met nieuw ooit...

denk dat dit bij dit merk wel mee zal vallen en blijft natuurlijk afhankelijk hoeveel ze hebben aangestaan.

Mao

Citaat van: Pjotr27 op december  5, 2025, 22:41:14De grote vraag is wel met dit soort leeftijden hoe de staat van de componenten is. Moeten er "dure" condensatoren worden vervangen enz. Dan vind ik ruim 5k best een hoge prijs gezien de leeftijd en in vergelijk met nieuw ooit...

Als je dit te duur vindt en een hoog risico dan moet je geen gebruikte versterkers kopen.
Dat is het risico wat je kan oplopen bij 2e hands.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

ElpeeTwaalf

Ik zou nooit Ai gebruiken voor productinformatie, bijna altijd fout.

ElpeeTwaalf

Citaat van: Mao op december  7, 2025, 13:28:48Als je dit te duur vindt en een hoog risico dan moet je geen gebruikte versterkers kopen.
Dat is het risico wat je kan oplopen bij 2e hands.
Ja en nee, er zijn genoeg ontwerpen die prima te servicen zijn (Accuphase bijv.) of draken die peperduurzijn in service doordat het uren kost om ze weer goed te krijgen waarom ze beter op de schroothoop kunnen belanden zoals jaren 90 Krell, Levinson 33x serie en zo.
Hoop werk, hoop geld, klinkt niet bijzonder.

movie46

movie46