Eindelijk start upgrade

Gestart door KayaRahnee, november 4, 2025, 20:13:09

Vorige topic - Volgende topic

KayaRahnee

Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

SpaceJS

Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

KayaRahnee

Het is een Frans merk, Paris dus. Assemblage zal misschien gebeuren in China ofzo, zoals trouwens veel merken werken. Vind ik ook niet belangrijk, die chineesjes zijn niet achterlijk, zeker niet wat betreft elektronica e.d. Op die manier kan er bvb bespaart worden op voorfront en behuizing, de onderdelen die er om doen kunnen van zeer goede kwaliteit zijn.
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

blue-eyes

Citaat van: KayaRahnee op november 17, 2025, 21:15:51Het is een Frans merk, Paris dus. Assemblage zal misschien gebeuren in China ofzo, zoals trouwens veel merken werken. Vind ik ook niet belangrijk, die chineesjes zijn niet achterlijk, zeker niet wat betreft elektronica e.d. Op die manier kan er bvb bespaart worden op voorfront en behuizing, de onderdelen die er om doen kunnen van zeer goede kwaliteit zijn.

Je moet onderscheid maken....

Gebouwd volgens EU specs, kwaliteit norm, materialen, of maken met lagere specs vanuit China. Maar er zijn ook Chinese merken, chinees ontwerp maar met echte kwaliteit.... Zijn een stukkie duurder dan veel andere zaken uit China.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

SpaceJS

Citaat van: KayaRahnee op november 17, 2025, 21:15:51Het is een Frans merk, Paris dus. Assemblage zal misschien gebeuren in China ofzo, zoals trouwens veel merken werken. Vind ik ook niet belangrijk, die chineesjes zijn niet achterlijk, zeker niet wat betreft elektronica e.d. Op die manier kan er bvb bespaart worden op voorfront en behuizing, de onderdelen die er om doen kunnen van zeer goede kwaliteit zijn.

Nee, het is echt een Chinees merk, is niets Frans aan ook wel men dat wel graag doen lijken.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

KayaRahnee

Citaat van: SpaceJS op november 17, 2025, 21:49:29Nee, het is echt een Chinees merk, is niets Frans aan ook wel men dat wel graag doen lijken.

Wat maakt het uit ... ? Er komt zoveel uit China.
Ik las dit:
https://www.servi-q.nl/merken/advance-acoustic/

brt

We hebben blijkbaar weer een gevalletje 'het is (te) goedkoop dus het kan niets zijn'

Niets van aantrekken hoor, gewoon onbevooroordeeld lekker luisteren en je laten verrassen ipv zonder een noot gehoord te hebben het al afserveren. Juist met een nieuwsgierige houding ontdek je onverwachte pareltjes 👌
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

KayaRahnee

Citaat van: brt op november 17, 2025, 23:08:48We hebben blijkbaar weer een gevalletje 'het is (te) goedkoop dus het kan niets zijn'

Niets van aantrekken hoor, gewoon onbevooroordeeld lekker luisteren en je laten verrassen ipv zonder een noot gehoord te hebben het al afserveren. Juist met een nieuwsgierige houding ontdek je onverwachte pareltjes 👌

Ik heb me trouwens ook goed geïnformeerd. Zoals jij het zegt, hoor je wel meer ... het komt uit ..., het is te goedkoop, kan niks zijn. De ervaring heeft me geleerd dat het vooroordelen zijn. Ik maak momenteel reeds een hele tijd gebruik van chinees spul, erg tevreden over.
Soms valt men inderdaad door te experimenteren op iets wat zodanig goed presteert waarvan men het nooit had geweten zonder het in de praktijk te testen.

SpaceJS

Citaat van: KayaRahnee op november 17, 2025, 22:48:44Wat maakt het uit ... ? Er komt zoveel uit China.
Ik las dit:
https://www.servi-q.nl/merken/advance-acoustic/

Ja dat is de importeur voor de Benelux en ze hebben een kantoor in het industrie gebeid bij Parijs. Maar goed, je kam het natuurlijk altijd proberen.

chansig

Er zijn mannen, uit Nederland, die getrouwd zijn met vrouwen die in China gemaakt zijn. Wel wat lastig met de gebruiksaanwijzing, maar die je meekrijgt klopt sowieso niet. Chinees of niet. 😂😄

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

CinéHome

Ik heb Advance Acoustique of nu - Paris nog nooit kunnen betrappen op een echt verfijnde weergave.
Of ik deze voorversterker al heb gehoord weet ik niet precies. Wel duurdere modellen. Zeker leuk featuresgewijs, dat wel.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

RZeemering

Deze reviewer schrijft dat het spul ontworpen wordt in Frankrijk en gemaakt in China en vervolgens ook weer gecontroleerd wordt in Frankrijk. Wat er dan precies ontworpen wordt is de vraag natuurlijk, maar dan nog. Als het goed klinkt dan klinkt het goed. https://pt.audio/2025/07/05/advance-paris-x-i1100-integrated-amplifier-review/
Er zijn zat merken die het op die manier doen en lyrisch worden gereviewd. Bijvoorbeeld de Nederlandse Prima Luna spullen.

Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

KayaRahnee

De advance Paris XP700 heeft trigger mogelijkheid, voor de Audiophonics LPA-S400ET  kan een externe 12v trigger module worden voorzien zodat de eindversterker via een trigger in- en uitgeschakeld kan worden.
- Heeft dit zin, is dit interessant?
- Welke kabels heeft men nodig en hoe aansluiten?

Betreft XLR ...
Is het nuttig om via XLR-kabel voorversterker en de HPA-S400ET (XLR-ingang) aan te sluiten?
Heeft dit voordelen?

Xander32

Je focus lijkt bij allerlei randzaken te liggen, de toeters en bellen waarover je hebt gelezen op het www, terwijl je mogelijk geen idee hebt hoe de versterker in basis presteert (?); is het een idee om er eentje op proef thuis zien te krijgen of deze versterker elders aan de tand te voelen? Dan is er waarschijnlijk ook iemand voorhanden die al jouw specifieke vragen kan beantwoorden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

KayaRahnee

Citaat van: Xander32 op november 25, 2025, 06:12:30Je focus lijkt bij allerlei randzaken te liggen, de toeters en bellen waarover je hebt gelezen op het www, terwijl je mogelijk geen idee hebt hoe de versterker in basis presteert (?); is het een idee om er eentje op proef thuis zien te krijgen of deze versterker elders aan de tand te voelen? Dan is er waarschijnlijk ook iemand voorhanden die al jouw specifieke vragen kan beantwoorden.

Ik gebruik het forum voor wat het dient, info inwinnen.
Niemand is verplicht om te antwoorden.

Kurt

Google biedt een antwoord op al je vragen:
- Wat betreft die trigger aansluiting: men neme (of donwload) de handleidingen van de VV en EV, en kijkt wat daar mogelijk is mbt van triggers (master/slave, enz). Daarin ga je ook lezen welke kabels er nodig zijn. Meestal zijn dat van die 3,5mm stekkers (hoofdtelefoon kabeltjes), maar ook daarin heb je variaties op het thema.
- Balanced vs unbalanced: Balanced heeft enkel zin als alle electronica balanced is. Daarnaast zijn de meningen over de SQ van balanced vs unbalanced verdeeld. Ook hier levert 't Internet bergen leesvoer, en moet je 't eigenlijk zelf testen.

KayaRahnee

Citaat van: Kurt op november 25, 2025, 12:25:16Google biedt een antwoord op al je vragen:
- Wat betreft die trigger aansluiting: men neme (of donwload) de handleidingen van de VV en EV, en kijkt wat daar mogelijk is mbt van triggers (master/slave, enz). Daarin ga je ook lezen welke kabels er nodig zijn. Meestal zijn dat van die 3,5mm stekkers (hoofdtelefoon kabeltjes), maar ook daarin heb je variaties op het thema.
- Balanced vs unbalanced: Balanced heeft enkel zin als alle electronica balanced is. Daarnaast zijn de meningen over de SQ van balanced vs unbalanced verdeeld. Ook hier levert 't Internet bergen leesvoer, en moet je 't eigenlijk zelf testen.

Handleiding vv en ev heb ik natuurlijk geraadpleegd, echter ben ik geen talenknobbel, dus is niet alles duidelijk voor me. Google helpt absoluut, maar soms blijven onderwerpen onduidelijk. Dan raadpleeg ik graag de kennis van de forumleden /audiofielen. Niet iedereen gaat zover in de hobby ... ik doe het op mijn manier. (Mijn fysieke toestand is hierin ook een bepalende factor).

Xander32

Begrijp ik, maar door jouw aanpak heb je er straks mogelijk een versterker staan die voldoet aan al jouw vereisten betreffende de uitrusting, maar ruk klinkt ... 🙂

Citaat van: KayaRahnee op november 25, 2025, 11:18:45Ik gebruik het forum voor wat het dient, info inwinnen.
Niemand is verplicht om te antwoorden.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

brt

Citaat van: Xander32 op november 25, 2025, 18:11:31Begrijp ik, maar door jouw aanpak heb je er straks mogelijk een versterker staan die voldoet aan al jouw vereisten betreffende de uitrusting, maar ruk klinkt ... 🙂

Wat een vreemde aanname. Waarom zou hij ruk klinken?

Dat ie voldoet aan de wensen mbt uitrusting zegt natuurlijk helemaal niks over de klank. Ik neem aan dat ts zich daar ook over ingelezen heeft en niet voor niets bij deze uitkomst.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Xander32

Lees; "mogelijk " .

Daarnaast; door niet zelf te luisteren (in eigen keten), loop je het risico van een mismatch. Dat zou jou niet vreemd moeten voorkomen, toch 🙂

Citaat van: brt op november 26, 2025, 12:11:48Wat een vreemde aanname. Waarom zou hij ruk klinken?

Dat ie voldoet aan de wensen mbt uitrusting zegt natuurlijk helemaal niks over de klank. Ik neem aan dat ts zich daar ook over ingelezen heeft en niet voor niets bij deze uitkomst.

brt

Citaat van: Xander32 op november 26, 2025, 13:10:20Lees; "mogelijk " .

Daarnaast; door niet zelf te luisteren (in eigen keten), loop je het risico van een mismatch. Dat zou jou niet vreemd moeten voorkomen, toch 🙂

Idd, mogelijk. Dus kans op dat... Maar je noemt het niet voor niets en zet het product daarmee in een bepaald daglicht.
En dat vind ik dus bijzonder, om genoemde redenen. Je doet nu net alsof TS voornamelijk naar de randzaken kijkt en daarmee mogelijk een kat in de zak koopt qua geluid. Tenminste, zo komt het op mij over. Hij stelt er wat vragen over, anderen vallen erover dat het een Chinees product is. Etc. Zo is de lol er al af voordat hij het product uberhaupt in huis heeft!

Het risico op een mis match is er altijd, daarom luister ik idd altijd thuis, zoals je weet :)

En volgens mij is @KayaRahnee exact dat van plan, prima toch!

Vhond

En Hypex heeft natuurlijk ook een (zelfbouw) pre-amp: Klik

Maar die zal net even wat beter 'gaan' met Nilai eindversterker.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

holco

My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels  / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Als ik ook mijn steentje mag bijdragen 🤔

De Audio-GD Master-3 eindversterker doet het erg fraai op de Magnepan .7
Deze Amp is 1 Ohm stabiel (1000W) en de Magnepan .7 (vrijwel elke Magnepan) wordt daar toch wel erg vrolijk van.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels  / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.