Eindelijk start upgrade

Gestart door KayaRahnee, november 4, 2025, 20:13:09

Vorige topic - Volgende topic

KayaRahnee

Citaat van: SpaceJS op november  6, 2025, 16:02:42er staan er een paar op marktplaats waarvoor je je budget niet op hoeft te rekken en anders geduld hebben tot er wat voorbij komt.

Weet ik wel, maar dat is nu net wat ik bedoel in vorige post, welke types zijn aanraders? (en welke minder)
Ik heb ook wel het geduld tot ik iets interessants tegenkom, dat is voor me geen probleem.
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

SpaceJS

Citaat van: KayaRahnee op november  6, 2025, 17:45:57Weet ik wel, maar dat is nu net wat ik bedoel in vorige post, welke types zijn aanraders? (en welke minder)
Ik heb ook wel het geduld tot ik iets interessants tegenkom, dat is voor me geen probleem.

ik denk dat ze allemaal wel goed zijn alleen de duurdere hebben separate voedingen en vaak meer mogelijkheden.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Kwabbernoot

Ik heb de sp9 gehad en de sp11. De sp9 vind ik geen aanrader. De sp11 is geweldig  maar ook erg duur.
De rest op Marktplaats ken ik niet.

Groeten...

SpaceJS

Voor meridian kan ik de G02, 502 of G68AXV aanraden, de 800 serie is nog beter maar wordt bijna nooit aangeboden.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

KayaRahnee

Citaat van: SpaceJS op november  6, 2025, 12:49:42ik ken het hele merk niet dus ik kan er weining over zeggen, misschien is klasse d met een buizen voortrap wel teveel van het goede.
Eastern electric is zeker hier in Europa nauwelijks gekend, hun DAC, de MiniMax DAC plus was zowat het enige apparaat met wat bekendheid. Hun producten staan op zich wel bekend als mooi afgewerkt. Buizen pre en classe D eindversterking daarvan las ik in het verleden toch positieve verhalen ... ?
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

brt

Citaat van: KayaRahnee op november  6, 2025, 20:28:31Eastern electric is zeker hier in Europa nauwelijks gekend, hun DAC, de MiniMax DAC plus was zowat het enige apparaat met wat bekendheid. Hun producten staan op zich wel bekend als mooi afgewerkt. Buizen pre en classe D eindversterking daarvan las ik in het verleden toch positieve verhalen ... ?

Ik kende MiniMax wel, volgens mij heb ik zelfs die dac ooit nog gehad. Ik vind het wel een mooi merk! En betaalbaar, ook wel zo leuk.

En buizen pre met klasse d kan prima, volgens mij speelt @marcush daar ook mee.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

KayaRahnee

brt

Mooi ding!
Je kan deze toch alvast kopen als het zo'n goede prijs is, en ontdekken wat de combi met buizen pre voor je doet?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

addesmo

Of deze?IMG_0034.pngIMG_0034.png

KayaRahnee

Citaat van: brt op november  7, 2025, 07:50:04Mooi ding!
Je kan deze toch alvast kopen als het zo'n goede prijs is, en ontdekken wat de combi met buizen pre voor je doet?

Dat zou zeker zomaar kunnen, maar dan moet het indien niet oké ook weer verkoopbaar zijn en onbekend maakt onbemind zegt het spreekwoord.
Die Van de Leur set staat bij regelmaat te koop, ik denk intussen al zo'n 5 jaar lang. Toch raar dat niemand die wil.

Kwabbernoot

Nou, zo raar vind ik dat niet. Ik vind het een oerlelijke set. En als ik dan zie welke powerknop ze hebben gebruikt en welke hoofdtelefoon aansluiting krijg ik een sterk gevoel van zelfbouw. Erg professioneel vind ik het er niet uitzien.

Groeten...

marcush

Citaat van: brt op november  6, 2025, 21:41:42En buizen pre met klasse d kan prima, volgens mij speelt @marcush daar ook mee.

Klopt, althans, speelde.

Het was deze : Schiit Freya+

Warm en holografisch 3d geluid op de buizen. Op de stand passief of solid state een stuk minder, maar deze standen waren wel weer prettig als je een hele dag de radio als achtergrondmuziek op had.

KayaRahnee

Aankoop zonder testen blijft natuurlijk een op goed geluk aankoop.
Maar noodzaak breekt wet.
Ik moet dus een selectie maken door wat ik als info binnen krijg.
Vanuit dat gegeven tot nog toe volgende apparaten op interesse lijstje:
Vincent sa-t7( Diamont).
De Eastern Electric (vanwege prijs kwaliteit en als experiment).
Eentje van Audio Research.

brt

Vincent klinkt in mijn beleving ook warm, maar of het persé beter is dan Eastern Electric vraag ik me af.

De Schiit van Marcush klinkt ook als een goede optie. Zal desnoods ook makkelijker doorverkoopbaar zijn.

KayaRahnee

Er bestaan zoveel goede versterkers, hier nog eentje die ik op het magnepan forum tegen kwam, een spectral pre:
http://www.spectralaudio.com/dmc-12.htm

KayaRahnee

Even bezig geweest en mijn nieuwe aanwinst aan't werk gezet, voorlopig met de Aiyima mini pre als partner.
De volumeknop van de Aiyima staat meer dan half open ... de klank op zich is vrij goed, aangenaam luisteren, maar het volume laat wat te wensen over. Ik denk dat de Audiophonics Purifi eindversterker toch een andere vriend nodig heeft om optimaal te presteren.

Glarioo

Gain verhogen vd de Audiophonics eindversterker.

KayaRahnee

Citaat van: Glarioo op november 12, 2025, 19:11:14Gain verhogen vd de Audiophonics eindversterker.

Tip die ik nog heb gekregen, echter zou ik niet weten waar ik dat kan doen en hoe.
Gaininstelling zou niet uitwendig mogelijk zijn bij de Audiophonics maar wel inwendig.?

RCD

Is toch niet nodig.
Volume staat iets meer dan over de helft.
Heb je toch nog voldoende over?
Of staat hij vaak over?

Rob

KayaRahnee

Intussen opgelost, het volume op mijn smartphone waar ik via bluos mee bedien stond op erg laag niveau. Het volume van de Aiyima heb ik ook bijna helemaal open nu. Marge bediening stiller en luider is daardoor heel wat ruimer geworden. Ik sta nu zelfs verbaast van de klank!

Glarioo

Citaat van: KayaRahnee op november 12, 2025, 19:20:37Tip die ik nog heb gekregen, echter zou ik niet weten waar ik dat kan doen en hoe.
Gaininstelling zou niet uitwendig mogelijk zijn bij de Audiophonics maar wel inwendig.?
Gain is onderaan. Hier een foto van de AUDIOPHONICS HPA-S450ET Power Amplifier Purifi 1ET6525SA.audiophonics-hpa-s450et.jpg

KayaRahnee

Intussen nog een zeer interessante voorversterker gevonden, erg compleet toestel en, gunstig prijskaartje door Black friday korting ... een Advance Paris X-P700 ... wie kent deze voorversterker en weet er wat over te vertellen?

RZeemering

Ken het merk niet. Ziet er wel ERG compleet uit.
Zelfs digitale ingangen. Maar ook XLR in en uit.
Daarnaast las ik dat het ook in klasse A geschakeld kan worden (hoewel ik geloof @mmuets ooit eens heeft gezegd dat alle voorversterkers in klasse A staan?) Dan kan deze dus nog iets anders ;_)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Glarioo

AdvanceParis gaat in de loop van 2026 met een reeks nieuwe modellen komen. Ik heb ook nog nooit iets horen spelen van dat merk. Inderdaad, zo te zien erg complete toestellen.

https://advanceparis.nl

SpaceJS

is dit niet het oude merk Advance Acoustic? ff googlen en inderdaad, was vroeger Advanced Acouticti, Chinees merk.

Als ik zo google zou ik niet teveel verwachten van de interne DAC, ik vindt het apparaat persoonlijk ook wel erg goedkoop voor de mogelijkheden.