Jvc Rs50 foutmelding

Gestart door CineSmurf, oktober 6, 2025, 20:25:46

Vorige topic - Volgende topic

CineSmurf

Ok. Was tijd voor de eerste film van het seizoen.

Projector geeft geen beeld, twee rode lampjes en een knipperend oranje lampje. Volgens internet stof bij de lamp, maar die lijkt stofvrij (en niet zo lang geleden vervangen).

Wat is jullie beeld? Definitief overleden of makkelijk oplosbaar?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Ik denk dat ie is overleden. Wat is een beetje een nette opvolger?

Deze was uit 2011. Inmiddels flink wat ontwikkelingen. Mijn beeld voor een nieuwe:
- Sony of jvc
- laser
- 4K

Wat zou nu een beetje een nette opvolger zijn?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Citaat van: reza op oktober  8, 2025, 07:14:20NZ500
Sony 5100

Dit idd, met een voorkeur voor de JVC mocht je deftige HDR processing out of the box willen ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CineSmurf

Thanks. Die nummer volgen elkaar zo hard op dat je af en toe niet meer weet waarnaar je moet zoeken.

Het wordt sowieso een flinke step-up. Om heel eerlijk te zijn hebben tot de laatste film genoten van de RS50. Prachtig plaatje, alhoewel dus 1080p en 14 jaar oud... (nieuw gekocht  :bigsmile: )

Ik ga eens even kijken of ik ze ergens live kan zien. Als ik gooogle zie ik ook nog de sony 5000 voorbijkomen rond de 5000 euro, dat is neem ik aan de voorganger van de 5100?

Maar ik ga in elk geval even verder zoeken op het forum. Staan pas wat mooie reviews van Frank en anderen.

De JVC ga ik nog even kijken of het aan de lamp ligt (ik heb nog een oude liggen), maar sowieso maar eens voor een nieuwe gaan.

CineSmurf

Inmiddels lamp er even in en uit gehad en al het stof verwijderd. Lijkt het weer te doen, maar eigenlijk toch tijd voor een nieuwe projector.

PascalP

Citaat van: CineSmurf op oktober  9, 2025, 08:54:01Inmiddels lamp er even in en uit gehad en al het stof verwijderd. Lijkt het weer te doen, maar eigenlijk toch tijd voor een nieuwe projector.

Fijn dat je weer kunt kijken (voorlopig) en in ieder geval op je gemak kunt oriënteren voor iets anders ipv overhaast een beslissing te nemen :) :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

riwi

Citaat van: CineSmurf op oktober  8, 2025, 09:44:27Ik ga eens even kijken of ik ze ergens live kan zien. Als ik gooogle zie ik ook nog de sony 5000 voorbijkomen rond de 5000 euro, dat is neem ik aan de voorganger van de 5100?
Dat lijkt wel zo maar is niet zo. De XW5000 en XW5100 zijn naast elkaar in het programma.
advies prijzen 5000 voor de XW5000 en 7000 voor de XW5100
De XW5100 heeft betere HDR processing. Frank heeft een uitgebreide vergelijkings review gemaakt.

Als de RS50 het weer doet kan je misschien een forum genoot blij maken met deze voor een net (klein ;) ) bedrag. Zeker met een nieuwe lamp erin.

CineSmurf

Die keer dat de RS50 het deed was kennelijk een stuiptrekking.

Inmiddels staat hier een NZ500 proef te draaien. Begreep dat ie hiervoor bij jou stond, Reza  ;D

Ik gooi later de RS50 hier nog wel ergens in de "af te halen voor een flesje wijn". Misschien kan iemand 'm nog opkalefateren, anders is de lamp (3 jaar oud, denk hooguit 300 uur) interessant. Heb ook nog een reservelamp met 1400 uur op de teller.

Komende tijd even de NZ500 proberen, maar de eerste indrukken zijn zeer goed!

pameijer

Dat de NZ500 een (hele) goede indruk achterlaat was natuurlijk te verwachten. Het gaat er echter om, imho, hoe hij zich verhoudt tot de concurrentie in dezelfde prijscategorie. Of mss kun je ook al heel tevreden zijn met een veel goedkopere beamer. Ga je nog verder op onderzoek of zit de NZ500 gewoon in je ik-wil-het-hebben-hersencellen?  ;)
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

reza

Citaat van: CineSmurf op oktober 12, 2025, 12:41:21Die keer dat de RS50 het deed was kennelijk een stuiptrekking.

Inmiddels staat hier een NZ500 proef te draaien. Begreep dat ie hiervoor bij jou stond, Reza  ;D

Ik gooi later de RS50 hier nog wel ergens in de "af te halen voor een flesje wijn". Misschien kan iemand 'm nog opkalefateren, anders is de lamp (3 jaar oud, denk hooguit 300 uur) interessant. Heb ook nog een reservelamp met 1400 uur op de teller.

Komende tijd even de NZ500 proberen, maar de eerste indrukken zijn zeer goed!

Mooi apparaat! Veel plezier ermee.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

CineSmurf

Citaat van: pameijer op oktober 12, 2025, 12:54:47Dat de NZ500 een (hele) goede indruk achterlaat was natuurlijk te verwachten. Het gaat er echter om, imho, hoe hij zich verhoudt tot de concurrentie in dezelfde prijscategorie. Of mss kun je ook al heel tevreden zijn met een veel goedkopere beamer. Ga je nog verder op onderzoek of zit de NZ500 gewoon in je ik-wil-het-hebben-hersencellen?  ;)

Haha, ja dat triggert bijna om verder te gaan kijken. Is ook wel kwestie van deductie. Deze sony en JVC zitten in de prijsrange waar ik wil kijken. In het verleden wel een flinke pech met een epson gehad, dus liever niet meer van dat soort experimenten voor mij. Alhoewel lampen best lang meegaan, had ik altijd een beetje lampstress, dat ie t in eens niet meer deed, dus laser vind ik wel een uitkomst.

Op basis van reviews lijkt JVC mij geschikter dan de sony voor mijn gebruik. En plaatje is echt subliem. Dus al met al denk ik dat ik hier weer tien jaar meer vooruit kan.

Heb jij het gevoel dat ik nog een andere projector zou moeten overwegen?

pameijer

Citaat van: CineSmurf op oktober 12, 2025, 18:42:21Haha, ja dat triggert bijna om verder te gaan kijken. Is ook wel kwestie van deductie. Deze sony en JVC zitten in de prijsrange waar ik wil kijken. In het verleden wel een flinke pech met een epson gehad, dus liever niet meer van dat soort experimenten voor mij. Alhoewel lampen best lang meegaan, had ik altijd een beetje lampstress, dat ie t in eens niet meer deed, dus laser vind ik wel een uitkomst.

Op basis van reviews lijkt JVC mij geschikter dan de sony voor mijn gebruik. En plaatje is echt subliem. Dus al met al denk ik dat ik hier weer tien jaar meer vooruit kan.

Heb jij het gevoel dat ik nog een andere projector zou moeten overwegen?
Ja, dat gevoel heb ik wel. Ik zou echt nog naar een dealer gaan en als het kan een aantal gegadigden naast of na elkaar bekijken. Het is gelukkig niet zo dat je ruimte zoveel invloed heeft als bij speakers/versterkers, je kunt dus ook bij een dealer gewoon een goed beeld krijgen van de verschillen. De Sony XW5100, de Epson QB1000 en eventueel nog een Valerion erbij, en je kunt daarna altijd nog met een gerust hart voor de JVC gaan  :P. Maar voor deze uitgave van 5 tot 6000 euro zou ik wel even rondkijken. My 2 cents.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

August

Citaat van: CineSmurf op oktober  9, 2025, 08:54:01Inmiddels lamp er even in en uit gehad en al het stof verwijderd. Lijkt het weer te doen, maar eigenlijk toch tijd voor een nieuwe projector.

Ha Dick, ik heb de RS50 kunnen repareren d.m.v. een nieuwe ballast (lampaansturing) dus ik breng binnenkort nog een mooie fles wijn.

CineSmurf

Lekker bezig!

Mooi dat deze projector toch nog gereïncarneerd kon worden. Heel veel plezier er nog mee.