beetje lol met de hobby

Gestart door J.A.F._Doorhof, september 18, 2025, 07:43:42

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Sommige grappen hoeven geen uitleg

IMG_5182.jpeg
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Mediator

Fenomeen dit. Doet momenteel wat met Lari Basilio en heeft met wereldsterren muziek gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan Phill Collins.
Gruppo Richerche Audio Alta Fedeltà ❤️

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

H B

Citaat van: DofN op september 18, 2025, 20:31:13Nooit van gehoord.
Waarschijnlijk ooit wel eens "gehoord" maar dan niet weten wie het was of is!

chansig

Citaat van: DofN op september 18, 2025, 20:31:13Nooit van gehoord.
Doet ook mee in LOTR.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

Citaat van: minplus op september 18, 2025, 20:45:10Nooit van LOTR gehoord.

De afkorting misschien niet, maar wel van The Lord of the Rings.
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

DofN

Citaat van: H B op september 18, 2025, 20:42:21Waarschijnlijk ooit wel eens "gehoord" maar dan niet weten wie het was of is!
Zou best kunnen. Maar er gaat nog geen lampje branden.

H B

Citaat van: DofN op september 18, 2025, 21:11:48Zou best kunnen. Maar er gaat nog geen lampje branden.
Bij mij ook niet, dat was ook mijn strekking, vast wel eens gehoord maar..  ;D  ;D  ;D

minplus

Citaat van: DofN op september 18, 2025, 21:10:57De afkorting misschien niet, maar wel van The Lord of the Rings.

Die 3 films heb ik idd gezien en Phil Collins ken ik ook.
Maar kan me hem niet van daar herinneren.

brt

Idd een legendarische bassist die op heel veel albums en concerten van grootheden meespeelt.

Die man zag er al uit als 70 toen hij 18 was  :D

PS: weet niet of het echt zo is, maar anders een geniale grap  :thumbs-up:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

minplus

Wel een geniale bassist. Heb veel LP's waarop hij meespeelt.

reza

Citaat van: minplus op september 18, 2025, 21:57:34Die 3 films heb ik idd gezien en Phil Collins ken ik ook.

Hij speelde die ene Hobbit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Xander32

Begrijp ik het nou goed dat Phil Collins in LOTR heeft meegespeeld 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

AudioEnZo

Mooie truc!

Erg goede bassist inderdaad en speelde met veel muzikanten: Collins, Toto, James Taylor enz enz.

brt

Citaat van: Xander32 op september 19, 2025, 06:04:14Begrijp ik het nou goed dat Phil Collins in LOTR heeft meegespeeld 🤔

Ja, samen met Michael Jackson en Stef Bos.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Kwabbernoot

Dat is Han S. toch? Ik wist niet dat hij ook bas speelde...

chansig

Broer van. En Han kan alles.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

reza

Citaat van: chansig op september 19, 2025, 08:50:05Broer van. En Han kan alles.

Gr. Hans

Speelt Hans ook in the Hobbit?

Mao

Moraal van dit verhaal is wel denk vooral bij interlinks wel wat wil je horen bij kabelwissel. Denk bij geronomeerde kabel fabrikanten de verschillen zeer marginaal zijn. Zo heb ik eens een zeer duur studio device verkocht aan een bekende band in Nederland die niet eens in de keten zat. De meters bewogen wel en alles knipperde. De dienstdoende technicus was lyrisch erover.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

DofN

Citaat van: minplus op september 18, 2025, 21:57:34Die 3 films heb ik idd gezien en Phil Collins ken ik ook.

Ik denk ook niet dat hij meegespeeld heeft in de LOTR?

blue-eyes

Op de DVD van Phil, "Finally the first farewell tour" komt ie vaak in beeld

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

reza

Mao

Voor mij zijn er maar 3 legendarische basisten: Carol Kaye (ja ja een vrouw), James Jamerson en John Entwistle.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Mediator

Sklar is net zoiets als Jeff Porcaro. Zet tien platen op uit de eighties en er staat er minstens een op waarbij hij drumt.
Gruppo Richerche Audio Alta Fedeltà ❤️