Eversolo T8

Gestart door marco73, september 17, 2025, 18:24:42

Vorige topic - Volgende topic

simonp

De T8 doet het hier bizar goed, iets meer detail, meer laag wat vooral beter gedetailleerd is. Meer diepte en en iets meer breedte maar vooral binnen je geluidsbeeld meer definitie. Totaal geen scherpte waardoor je de volume knop graag wat verder open gaat draaien.
Al met al, zeker gezien de prijs, ongelooflijk goed.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 3 / Eversolo T8/ Etherregen Farad super 3/ PC met Roon Rock Farad super 3

simonp

Glasvezel nog niet geprobeerd, zou ook nog verbetering kunnen geven.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 3 / Eversolo T8/ Etherregen Farad super 3/ PC met Roon Rock Farad super 3

WDitters

Citaat van: simonp op november 19, 2025, 22:04:38Glasvezel nog niet geprobeerd, zou ook nog verbetering kunnen geven.

Ik heb eerst voorzichtig aan glas geroken met een setje TP-Link MC220L Media Converter + 2x TL-SM311LS ... Ik was meteen over en ben maar meteen doorgegaan naar een LHY AS6 switch en 2x Finisar FTLF1318P3BTL modules.

Toch nog net wat handiger in deze opzet. Vanuit de muur eerst een iFi LAN iPurifier PRO (met LPS) die naar de AS6 gaat. Daar zitten vervolgens de T8 op de fiber en de Naim op de geisoleerde LAN poort. De rest (TV, Chromecast etc) zitten op de gewone LAN poorten

(En alles aan een Niagara 1200 die eronder ligt)
Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T10 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + Mutec REF10 Nano OXCO Master Clock / iFi LAN iPurifier Pro

simonp

Bevalt de AS6? Lijkt voor mij ook een prima aanvulling. Hoewel het met de EtherRegen ook heel fijn is ;)

Wat ik nog vergeten ben over de t8, totaal geen scherpte of het  ontbreken van resolutie. Klinkt gewoon erg analoog en gemakkelijk terwijl je veel meer hoort, zo mooi ruimtelijk.

WDitters

Citaat van: simonp op november 19, 2025, 22:55:20Bevalt de AS6? Lijkt voor mij ook een prima aanvulling. Hoewel het met de EtherRegen ook heel fijn is ;)

Wat ik nog vergeten ben over de t8, totaal geen scherpte of het  ontbreken van resolutie. Klinkt gewoon erg analoog en gemakkelijk terwijl je veel meer hoort, zo mooi ruimtelijk.

Tot nu toe bevalt de LHY AS6 uitstekend ... Hij wordt wel iets warmer dan de Bonn N8 die ik eerst had, maar dat komt deels door de SFP module. Hierdoor is de omgevingstemperatuur in de (gesloten) kast waar hij staat 32c maar dat is volgens LHY geen enkel probleem en ruim binnen specs.

Toch kijk ik ook wel met één oog naar de ontwikkelingen rondom de EtherRegen Gen2 ... Maar die komt denk ik niet voor Q2/Q3 volgend jaar vrees ik ...
Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T10 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + Mutec REF10 Nano OXCO Master Clock / iFi LAN iPurifier Pro

simonp

De EtherRegen ook in gebruik gehad?

WDitters

Citaat van: simonp op november 20, 2025, 18:43:57De EtherRegen ook in gebruik gehad?

Nee .. maar las dat de Gen2 niet alleen RJ45/SFP in èn uit kreeg, maar ook met Directly Attached Cables (DAC) zou werken .. Ambitieus en veelzijdig!!!

WDitters

Citaat van: simonp op november 19, 2025, 22:00:30De T8 doet het hier bizar goed, iets meer detail, meer laag wat vooral beter gedetailleerd is. Meer diepte en en iets meer breedte maar vooral binnen je geluidsbeeld meer definitie. Totaal geen scherpte waardoor je de volume knop graag wat verder open gaat draaien.
Al met al, zeker gezien de prijs, ongelooflijk goed.

Ben ook volledig verkocht hier ... Wat een top apparaat dit ...

Peerless Monster

Iedereen luistert anders. Maar weten jullie iets van natuurlijkheid, toonrijkheid etc.? Die vind ik van mijn Rose ongekend voor een streamer.

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

WDitters

Natuurlijkheid ja, organisch wellicht minder dan RS130 .. Ik heb die niet gehoord, maar kan me voorstellen dat het wat gereserveerde en gesdistingeerde karakter van de RS130 ook zorgt voor een beetje minder dynamiek .. De T8 knalt daar wel een beetje, mijn indruk is bakken met energie, zeker met het volume van de Niimbus wat verder open. Gaat errug lekker met een planar zoals de Abyss Joal of de ZMF Caldera Closed

Peerless Monster

Citaat van: WDitters op november 21, 2025, 10:47:06Natuurlijkheid ja, organisch wellicht minder dan RS130 .. Ik heb die niet gehoord, maar kan me voorstellen dat het wat gereserveerde en gesdistingeerde karakter van de RS130 ook zorgt voor een beetje minder dynamiek .. De T8 knalt daar wel een beetje, mijn indruk is bakken met energie, zeker met het volume van de Niimbus wat verder open. Gaat errug lekker met een planar zoals de Abyss Joal of de ZMF Caldera Closed

Ja jij hebt geen set meer Willem, omdat je alleen met headphones speelt?

Ik kwam onlangs nog een door ons opgestelde betalingsregeling voor jouw ex KEF's 3.2's tegen van meer dan 20 jaar geleden. Heb ik nog steeds bewaard blijkbaar :). Je speelde toen volgens mij ook met een Michell platenspeler. Heb zoiets ook nog staan hier, maar dan een hele oude uit '75.

Nou ja ik heb geen dynamiek issues, behalve dan dat het impuls gedrag van mijn electrostaten wat minder is dan van sommige dure/grote dynamisch systemen, maar kan er ook goed mee uit de voeten, omdat alles in de set is gebrand op Dynamiek (Audio research SP-11 voortrap). Maar wellicht toch wel eens leuk om zo'n T8 te proberen...

Mocht iemand zo'n apparaat willen vergelijken? Ik heb hier gewoon glas liggen en 2 I2S ingangen op mijn DAC. Dus simpel switchen kan heel makkelijk voor een shoot out.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

WDitters

Yep, alleen nog Head-Fi ... 65% raam in ons huidige huis, nauwelijks bruikbare muren/indeling en (belangrijker nog) een vrouw die een hekel heeft aan audio apparatuur ...  O0

mmuetst

Willem komt nog een keer zonder defecte koptelefoon muziek luisteren en een biertje drinken  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Peerless Monster

Citaat van: WDitters op november 21, 2025, 11:52:22Yep, alleen nog Head-Fi ... 65% raam in ons huidige huis, nauwelijks bruikbare muren/indeling en (belangrijker nog) een vrouw die een hekel heeft aan audio apparatuur ...  O0

Een mooi stapeltje...

Oei. Als mijn vrouw dat niet mooi had gevonden, dan waren we nooit getrouwd geweest ;).
Eerste keer dat ik mijn vrouw haar een opname van Beethoven uit 1969 had laten horen (1 van haar favorietjes), zat ze met tranen in haar ogen te luisteren. Zo mooi dat ze het vond. Sindsdien snapte ze ook mijn hobby. Ze houdt van muziek. Gelukkig is dat ook een trigger.

Inmiddels speakers van 2.40 meter hoog en veel audio verder en soms wordt er geklaagd als er wat dozen in de gang staan...

marco73

Citaat van: Peerless Monster op november 21, 2025, 09:31:47Iedereen luistert anders. Maar weten jullie iets van natuurlijkheid, toonrijkheid etc.? Die vind ik van mijn Rose ongekend voor een stream

Ik heb de Hifi Rose nu ook staan, maar bij de T8 hoorde ik dingen in de muziek die me nog nooit eerder waren opgevallen.
Dat heb ik bij de Hifi Rose tot nu toe echt minder.
Hij moet nog steeds uren maken en gaat steeds beter klinken, echter tot nu toe heeft de T8 echt mijn voorkeur.
Kwa bouw, mogelijkheden en looks wint de Rose maar dat mag ook wel voor dat geld.
Ze klinken beide echt fantastisch begrijp me niet verkeerd.
Ik ben gewoon onder de indruk wat ze bij Eversolo hebben gedaan met de T8.
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

holco

De T8 staat bij mij ook op de verlanglijst ter vervanging van de DMP-A8 8)
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Peerless Monster

Nog even wachten totdat Marc dealer is 😇

holco

Ik heb al een leuk addressje  ;)
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Nette review van de T8.

My Showcase

Richi

Citaat van: Peerless Monster op november 21, 2025, 20:32:25Nog even wachten totdat Marc dealer is 😇
Mark is inmiddels dealer. Als hij een aantal T8s binnen heeft, ga ik er ook eens een proberen. Kijken hoe zich dat verhoudt tot de Mac Mini en de Naim Atom HE.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

AudioLaan

Citaat van: Richi op december  2, 2025, 23:25:27Mark is inmiddels dealer. Als hij een aantal T8s binnen heeft, ga ik er ook eens een proberen. Kijken hoe zich dat verhoudt tot de Mac Mini en de Naim Atom HE.

Als de wind goed staat komen ze half december binnen. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

ElpeeTwaalf

Beste heren met een T8, willen jullie iets testen voor mij?
Wanneer je muziekbestanden naar de interne opslag (of de m2 ssd) van je Eversolo vanaf je PC over het netwerk kopieert, hoeveel MB/s haal je? Is je T8 verbonden met kabel of met draadloos?

holco

Ondertussen ook een leuk contact gehad met Mark  8)

En ook op de buitenlandse forums kom ik soortgelijke lovende berichten tegen als de voorgaande berichten hier, hoewel er ook gewaarschuwd wordt dat het misschien wat te veel kan zijn in erg anelilitische setups.

Citaat van: Richi op december  2, 2025, 23:25:27Mark is inmiddels dealer. Als hij een aantal T8s binnen heeft, ga ik er ook eens een proberen. Kijken hoe zich dat verhoudt tot de Mac Mini en de Naim Atom HE.
My Showcase

Kurt

Citaat van: ElpeeTwaalf op december  8, 2025, 10:57:25Beste heren met een T8, willen jullie iets testen voor mij?
Wanneer je muziekbestanden naar de interne opslag (of de m2 ssd) van je Eversolo vanaf je PC over het netwerk kopieert, hoeveel MB/s haal je? Is je T8 verbonden met kabel of met draadloos?
Deze test is enkel relevant als zowel de Solo als de PC bekabeld zijn, en dan nog (bij voorkeur) op dezelfde switch zitten. Zoniet vergelijk je appels met peren, enz.
Ook belangrijk is dat je netwerk op dat moment verder onbelast is.

ElpeeTwaalf

Dat doet er niet veel toe, ook niet of ze op dezelfde switch zitten zolang je in hetzelfde netwerk zit en verder geen bandbreedtebeperkingen op legt, in theorie zul je op een gigabit verbinding 900-1000Mbps moeten halen zolang beide clients hier snel genoeg voor zijn.

Ik ben gewoon benieuwd hoe snel hij bij jullie is met bestanden er naartoe (of vanaf) kopiëren.
Hij lijkt nl. dichtgeknepen te zijn op ~100Mbps voor deze toepassing vergeleken met de A8 en A6, de T8 haalt nog geen USB2.0 snelheden bij lezen en schrijven naar de opslag via het netwerk en dan ongeacht of je het apparaat bedraad of draadloos aansluit en of je naar zijn ingebouwde opslag of naar een externe SSD schrijft.

Ik ga eens kijken met een geporte iPerf voor Android.