Eversolo T8

Gestart door marco73, september 17, 2025, 18:24:42

Vorige topic - Volgende topic

WDitters

Maarreh ... Ik heb nog eigenlijk niet echt iemand gehoord over zijn/haar ervaringen met de T8 ... Iedereen zo onder de indruk dat ie zich niet meer kan losrukken van de T8?? :D
Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T8 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + LHY OCK-2S / iFi LAN iPurifier Pro

Jackol

Mijn ervaring met de t8 is tot nu toe heel positief.
Doet het echt prima en ook de eversolo app bevalt me heel goed.

Nog niet echt veel tijd gehad om rustig op mijn gemak te kunnen luisteren, beetje druk met werk en thuis druk door de herfstvakantie. Maar zo af en toe wel even gelegenheid gehad en ben er echt blij mee. Vind het moeilijk te beschrijven, maar klinkt gewoon erg lekker nu allemaal en de verbetering die me echt opviel was hoe mooi realistisch bepaalde geluiden/instrumenten klonken en hoe het mooi los in de ruimte geplaatst werd.
Toch wel weer een verbetering t.o.v. de node icon.

marco73

Ik ben tot nu toe zeer onder de indruk
van hoe goed de T8 klinkt.
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 en Hifi Rose RS130 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

marco73

Gisteren zijn er een aantal van Hobo Hifi komen luisteren.
Die waren erg benieuwd naar de Figaro XL speakers.
Deze vonden de T8 ook heel erg goed klinken.
En tja de speakers puur geweld ;D
De mooiste opmerking was wel P.A. en HIFI hebben een kind gebaard!
En er bestaan speakers waarbij ECHT geen sub nodig is.
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 en Hifi Rose RS130 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

mmuetst

Citaat van: marco73 op oktober 24, 2025, 19:47:35En er bestaan speakers waarbij ECHT geen sub nodig is.
Hans says no  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Spijkie

Citaat van: marco73 op oktober 24, 2025, 19:47:35Gisteren zijn er een aantal van Hobo Hifi komen luisteren.

Ik geloof je gelijk als ik al hoor hoeveel druk /bas uit de s2 komt
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

marcush

Citaat van: marco73 op oktober 18, 2025, 11:53:24Ik zit te denken aan 1nov. of 15nov.
Volgens mij waren er nog een paar gegadigden, laat maar weten voor de liefhebbers of jullie dan ook kunnen.

Heb je al een datum Marco?

AudioLaan

Citaat van: marcush op oktober 24, 2025, 21:34:49Heb je al een datum Marco?

Zal de eerste streamer zijn waar jij verschil in hoort, dus ben benieuwd naar jouw mening 😁

Mooi te lezen dat men er zo content mee is.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Mao

Citaat van: marco73 op oktober 24, 2025, 19:47:35Gisteren zijn er een aantal van Hobo Hifi komen luisteren.

Nou dat kindje is hier inmiddels 55jaar oud en heet JBL 4350. Maar idd geen sub woofer nodig.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

chansig

Mijn mail speakers hebben ook geen sub nodig.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

mmuetst

Citaat van: chansig op oktober 25, 2025, 07:32:10Mijn mail speakers hebben ook geen sub nodig.

Gr. Hans
Nu ben ik wel dyslectisch, maar male schrijf je echt zo  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Porsche4Life

Citaat van: mmuetst op oktober 25, 2025, 08:29:58Nu ben ik wel dyslectisch, maar male schrijf je echt zo  :D
Hij zal main bedoelen  ;D

chansig

Ws wel. Je weet het niet, je weet het niet !!!!
Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

WDitters

400 uur inspelen verder en het komt nu echt allemaal samen. Even tijdelijk een TP-Link MC220L met twee TP-link SM311LS SFP modules neergezet, wat nog net meer rust geeft. Benieuwd naar wat er gaat gebeuren als ik de Bonn N8 / Forester F1 combi eruit haal en vervang door een LHY AS6 met Finisar FTLF1318P3BTL SFP modules. 3 dozen eruit, 1 ervoor terug ... Gaat iig ruimte en stopcontacten schelen. Denk dat ik toch wel bijna mijn endgame heb gevonden :wub:
Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T8 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + LHY OCK-2S / iFi LAN iPurifier Pro

Porsche4Life

Deze T8 heeft mijn interesse ook, kan hij ook als pre? (Heeft die volume regeling, die ook bij uitzetten bewaard blijft)

mmuetst

Citaat van: Porsche4Life op oktober 29, 2025, 09:25:01Deze T8 heeft mijn interesse ook, kan hij ook als pre? (Heeft die volume regeling, die ook bij uitzetten bewaard blijft)
Nee, het is een streamer, geen DAC. Misschien kun je via DSP wel de volume aanpassen en andere DSP zaken toepassen zoals filters, maar uiteindelijk doe je dat met de digitale signalen. Hierna is altijd een DAC nodig.

Leeuwarden

Een dac is ook geen logische plek om volume aan te passen.

Porsche4Life

Zie het al idd hij heeft geen analoog uit. De nieuwe Gustard x26 III wel trouwens, scheelt dan weer een apparaat

WDitters

Citaat van: mmuetst op oktober 29, 2025, 10:20:47Nee, het is een streamer, geen DAC. Misschien kun je via DSP wel de volume aanpassen en andere DSP zaken toepassen zoals filters, maar uiteindelijk doe je dat met de digitale signalen. Hierna is altijd een DAC nodig.

Correct .. De A8 daarentegen heeft (voor het geld) een prachtige DAC aan boord, alsmede absoluut een fatsoenlijke PRE (en dito R2R gestuurde volumeregeling) ... Hoewel de T8 in het digitale domein wel net iets beter is, blijft de A8 voor dat geld beslist een aanrader. Zit kwalitatief dichter op de A10 and op de A6 wat mij betreft ...

Overigens gaat er dit najaar ook nog een R26Pro (of II?) uitkomen die iets vergelijkbaars gaat bieden als de X26, maar dan met een R2R DAC, en ook met een streamer aan boord. Volgens mij is de volumeregeling van zowel de X26 als R26 serie echter digitaal, is ook eerder een attenuator dan een volumeregeling en vindt plaats in het digitale gedeelte. Geen lekkere volumeknop dus :-)

Fox

De A6 en A8 hebben wel een volume regeling.
Die kun je op fixed om uit te zetten  ;)

The Eversolo DMP-A6 can be controlled using the volume knob on the device, the remote control, or through its settings menu, with options for either variable volume (for use as a preamp) or volume passthrough (for use as a pure streamer). To adjust volume with the knob or remote, rotate clockwise to increase and counterclockwise to decrease. For the passthrough mode, which provides a fixed, maximum output, enable it in the audio settings to prevent volume adjustments on the DMP-A6 and control the volume on a separate amplifier or preamp.

Citaat van: mmuetst op oktober 29, 2025, 10:20:47Nee, het is een streamer, geen DAC. Misschien kun je via DSP wel de volume aanpassen en andere DSP zaken toepassen zoals filters, maar uiteindelijk doe je dat met de digitale signalen. Hierna is altijd een DAC nodig.

WDitters

Citaat van: Fox op oktober 29, 2025, 11:31:08De A6 en A8 hebben wel een volume regeling.
Die kun je op fixed om uit te zetten  ;)

The Eversolo DMP-A6 can be controlled using the volume knob on the device, the remote control, or through its settings menu, with options for either variable volume (for use as a preamp) or volume passthrough (for use as a pure streamer). To adjust volume with the knob or remote, rotate clockwise to increase and counterclockwise to decrease. For the passthrough mode, which provides a fixed, maximum output, enable it in the audio settings to prevent volume adjustments on the DMP-A6 and control the volume on a separate amplifier or preamp.

Met dien verstande dat de A6 meen ik een digitale volumeregeling heeft (in de DSP) en de A8 een R2R gestuurde analoge volumeregeling (in de PREAMP)?

In theorie (ik heb het nooit kunnen vergelijken of testen helaas) zou die van de A8 geluidskwalitatief beter moeten zijn ...

Fox

Correct m.b.t. het verschil tussen de A6 en A8.
De T8 heeft ook alleen een digitale volume regeling.

In deze korte video de werking van de digitale volume regeling.
https://www.youtube.com/watch?v=p9RSWzjkZpc

WDitters

Citaat van: Fox op oktober 29, 2025, 13:30:39Correct m.b.t. het verschil tussen de A6 en A8.
De T8 heeft ook alleen een digitale volume regeling.

In deze korte video de werking van de digitale volume regeling.
https://www.youtube.com/watch?v=p9RSWzjkZpc

Mijn T8 gaat dan ook met volume passthrough naar de LAiV en van daaruit (fixed non-variable output voltage) door naar de Niimbus PREAMP, voor mij het enige punt waar ik volume control wil hebben.

Jackol

Nog steeds blij met de T8.
Laatst de I2S vergeleken met de usb-uitgang en je leest bijna altijd dat de I2S het beste resultaat geeft.
Maar ik vond het verschil erg moeilijk om te horen, verschil was minimaal maar usb lijkt in mijn geval toch iets beter te klinken.
Coax-uit nog niet getest.
Dus voor nu gebruik ik usb-out, misschien over een tijdje weer i2s en ook de coax-uitgang proberen.
Als usb voor mij het beste werkt, kan ik mooi de hdmi-kabel en de coax verkopen, aangezien ik die dan toch niet gebruik en eventueel betere usb-kabel proberen, maar betwijfel of dat echt nog veel verbetering kan geven.

Zal ook de combinatie zijn met de dac vermoed ik, er zijn natuurlijk zoveel variabelen, iedereen z'n systeem bestaat weer uit andere componenten.

WDitters

Citaat van: Jackol op november  1, 2025, 11:38:57Nog steeds blij met de T8.
Laatst de I2S vergeleken met de usb-uitgang en je leest bijna altijd dat de I2S het beste resultaat geeft.
Maar ik vond het verschil erg moeilijk om te horen, verschil was minimaal maar usb lijkt in mijn geval toch iets beter te klinken.
Coax-uit nog niet getest.
Dus voor nu gebruik ik usb-out, misschien over een tijdje weer i2s en ook de coax-uitgang proberen.
Als usb voor mij het beste werkt, kan ik mooi de hdmi-kabel en de coax verkopen, aangezien ik die dan toch niet gebruik en eventueel betere usb-kabel proberen, maar betwijfel of dat echt nog veel verbetering kan geven.

Zal ook de combinatie zijn met de dac vermoed ik, er zijn natuurlijk zoveel variabelen, iedereen z'n systeem bestaat weer uit andere componenten.

Uiteindelijk hangt het van de synergie van de combi af ... Sommige DAC fabrikanten besteden erg veel aandacht aan de USB verwerking en weten die goed te optimaliseren.. Ik las ook ergens dat de Rivo+ met de Preciso beter klonk over USB en met een Denafrips beter over I2S ... En uiteindelijk bepaal je zelf wat je het mooist vindt klinken.

Ikzelf ga dit weekend de Ricable Daedalus USB eens tevoorschijn halen .. Moet nog ingespeeld worden dus gaat nog even duren voor ik me er een beeld over ga vormen 🙂