Review Silent Angel Bonn N8 switch met Forrester voeding

Gestart door Struis, februari 23, 2025, 14:31:05

Vorige topic - Volgende topic

Struis

Hallo mensen,

Een tweede review! Het laatste audio ding wat ik heb uitgesteld (nou ja, ik had een professionele switch gekocht die schijnbaar beter zou zijn dan een gemiddelde), was de audio switch. Als ITer is er werkelijk niets wat ik me kan voorstellen waarom een audio switch iets zou doen. Laat staan een extra voeding! Maar ja, als alles al gedaan is, blijft dit over... Dus toen een Groningse handelaar me aan bood om er eentje te proberen, oke..

Grappig genoeg was ik daar om een set Cardas Golden Reference kabels te testen (4000 euro ooit). Maar daar kan ik kort over zijn. Heel moeilijk om op mijn apparatuur aangesloten te krijgen, en ik vond mijn 500 euro QED Silver Spirals aan alle kanten prettiger: levendiger, opener, detailrijker, meer laag.. Blijkbaar hadden de Cardas kabels totaal geen synergie met mijn systeem...

Oke, dan die switch dan maar. Dus cat 7 STP tussen de dCS Network Bridge en die switch. Even warm laten worden. En proberen. Ik kan niet helpen dan bijzonder sceptisch te zijn. Maar tsja, waar die Cardas weinig deden, deze stomme switch dus wel! Poeh, die had ik niet zien aankomen! Vooral de RUST en natuurlijke soort sound! Hoe KAN dat, vraag ik me af. Maar het was echt niet te missen! DIT was echt de moeite waard zeg!

Helaas moesten eerst mijn kozijnen vervangen worden (kapot en uit de 70s met thermopane glas) en 3 rolluiken geinstalleerd worden. Zeer de moeite (en nodig), maar wow, dat is niet goedkoop.

Dus ik heb weer iets nieuws om voor te sparen :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Peerless Monster

Probeer dan eens een gemodificeerde Meraki met clock en voeding van SpringAudio (hier op het forum Pinda13). Ik heb hem mogen vergelijken met een peperdure Ansuz powerswitch.
Degene die hem op bezoek had twijfelde enorm, maar ging uiteindelijk voor de Ansuz. Maar ik vond juist de verschillen in het voordeel van de Meraki. Die heb ik hier dus ook staan.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

RZeemering

Wat voor switch had je eigenlijk mee @Struis?

En leuk dat @Pinda13 dat ook doet. Audiophool doet het ook maar via Pinda is het natuurlijk leuker om te laten doen.
Ik kan er online echter niks over vinden. Of is er hier op het forum ergens een topic over?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

Struis

De Silent Angel Bonn N8, die standaard switch.. Ik heb in de Achterhoek een gemodificeerde Cisco Meraki (door Audiophool) gehoord. Dat was wel weer een goed nivo hoger. Maar ja, 1700 euro! dat gaat me dan weer wat ver!

Citaat van: RZeemering op februari 24, 2025, 15:44:50Wat voor switch had je eigenlijk mee @Struis?

En leuk dat @Pinda13 dat ook doet. Audiophool doet het ook maar via Pinda is het natuurlijk leuker om te laten doen.
Ik kan er online echter niks over vinden. Of is er hier op het forum ergens een topic over?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Struis

Ja, die heb ik dus net in de Achterhoek gehoord naast de Bonn N8. Die gemodde Meraki was wel echt weer een goede stap beter. Maar ja, dat was wel echt een dure grap.. Bij mij hangt alles nog achter een PS Audio Power Plant, de kleinere versie die jij ook hebt/had :)

Citaat van: Peerless Monster op februari 24, 2025, 13:53:42Probeer dan eens een gemodificeerde Meraki met clock en voeding van SpringAudio (hier op het forum Pinda13). Ik heb hem mogen vergelijken met een peperdure Ansuz powerswitch.
Degene die hem op bezoek had twijfelde enorm, maar ging uiteindelijk voor de Ansuz. Maar ik vond juist de verschillen in het voordeel van de Meraki. Die heb ik hier dus ook staan.

RZeemering

Je hebt een basis upgrade voor 135 exbtw en een Clock upgrade van 500. Ik heb ergens gelezen dat Pinda die Clock upgrade niet zoveel vond toevoegen. Een tweedehands Meraki en je bent onder de 500 klaar.
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

RZeemering

Geen idee wat Pinda er voor vraagt en wat hij dan doet overigens.

Pinda13

Ik heb weleens zo'n audio"fool" meraki exemplaar gehad en moest deze verder upgraden. Zij kiezen net wat andere goedkopere onderdelen dan ik en vragen uiteindelijk meer.. Nu hebben zij ook personeel, groot bedrijvenpand etc. Snap ik ergens wel, maar ik betaal graag iets meer voor juist betere onderdelen ipv fancy spul wat er leuk uit ziet.

De merakis via mij zijn her en der wel in het land te vinden. Ik hanteer 3 upgrades. 1ste is buffer caps toevoegen en een filter cap op de voltage input. Speelt die wat "lekkerder". 100 euro op bestaande meraki of 250 incl meraki.

2de upgrade is de interne voeding vervangen voor een externe. Dan met op maat gemaakte trafos gewikkeld met upocc japans monokristal koper. 12v 4a. 1 power trafo en 1 smoorspoel. Mooi hoogwaardige dc 3 polige pluggen. Aarde is een must om mee te doen. Daar gaan vaak andere voedingen de mist in. Niet te vergelijken met de plixir, keces meuk.. Ach meuk, prijs is vaak 800 van die voedingen en zit er voor 80 tot 100 aan onderdelen in. Ook hier weer, personeel, marketing etc.

3de upgrade is boven op de vorige upgrades, de interne clock veranderen voor externe. Dit zorgt dat hij elke audiofiele switch gemakkelijk verslaat. Rete precieze clock, bijv veel beter dan wat fool gebruikt en goedkoper wat zij ervoor vragen. Ergens moet ik nog wel foto hebben van de verschillende clocks tussen dus links audio fool met hun "beste clock ooit VS de teradak clock die ik gebruik. Ik zal even zoeken..

Totale prijs voor dus 1,2 en 3 incl meraki en bekabeling is 1150 euro. Wel vaak wachttijd want meraki zijn schaars en voedingen worden op maat gemaakt. Uiteraard ook voor andere apparaten te maken/bestellen. Alle voltages en ampère beschikbaar, of zelfs meerdere outputs. Hoe meer voltage en ampère hoe duurder ivm hoe groter de trafo en hoe meer koper.

" no loss of fine detail "

Xander32

Mag ik vragen waar in de Achterhoek?

Citaat van: Struis op februari 24, 2025, 15:55:48Ja, die heb ik dus net in de Achterhoek gehoord naast de Bonn N8. Die gemodde Meraki was wel echt weer een goede stap beter. Maar ja, dat was wel echt een dure grap.. Bij mij hangt alles nog achter een PS Audio Power Plant, de kleinere versie die jij ook hebt/had :)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RZeemering

Citaat van: Pinda13 op februari 24, 2025, 19:06:45Ik heb weleens zo'n audio"fool" meraki exemplaar gehad en moest deze verder upgraden. Zij kiezen net wat andere goedkopere onderdelen dan ik en vragen uiteindelijk meer.. Nu hebben zij ook personeel, groot bedrijvenpand etc. Snap ik ergens wel, maar ik betaal graag iets meer voor juist betere onderdelen ipv fancy spul wat er leuk uit ziet.

De merakis via mij zijn her en der wel in het land te vinden. Ik hanteer 3 upgrades. 1ste is buffer caps toevoegen en een filter cap op de voltage input. Speelt die wat "lekkerder". 100 euro op bestaande meraki of 250 incl meraki.

2de upgrade is de interne voeding vervangen voor een externe. Dan met op maat gemaakte trafos gewikkeld met upocc japans monokristal koper. 12v 4a. 1 power trafo en 1 smoorspoel. Mooi hoogwaardige dc 3 polige pluggen. Aarde is een must om mee te doen. Daar gaan vaak andere voedingen de mist in. Niet te vergelijken met de plixir, keces meuk.. Ach meuk, prijs is vaak 800 van die voedingen en zit er voor 80 tot 100 aan onderdelen in. Ook hier weer, personeel, marketing etc.

3de upgrade is boven op de vorige upgrades, de interne clock veranderen voor externe. Dit zorgt dat hij elke audiofiele switch gemakkelijk verslaat. Rete precieze clock, bijv veel beter dan wat fool gebruikt en goedkoper wat zij ervoor vragen. Ergens moet ik nog wel foto hebben van de verschillende clocks tussen dus links audio fool met hun "beste clock ooit VS de teradak clock die ik gebruik. Ik zal even zoeken..

Totale prijs voor dus 1,2 en 3 incl meraki en bekabeling is 1150 euro. Wel vaak wachttijd want meraki zijn schaars en voedingen worden op maat gemaakt. Uiteraard ook voor andere apparaten te maken/bestellen. Alle voltages en ampère beschikbaar, of zelfs meerdere outputs. Hoe meer voltage en ampère hoe duurder ivm hoe groter de trafo en hoe meer koper.
Dank voor de info!
Dit zet ik op mijn lijstje van mogelijke upgrades.

Peerless Monster

Citaat van: Struis op februari 24, 2025, 15:55:48Ja, die heb ik dus net in de Achterhoek gehoord naast de Bonn N8. Die gemodde Meraki was wel echt weer een goede stap beter. Maar ja, dat was wel echt een dure grap.. Bij mij hangt alles nog achter een PS Audio Power Plant, de kleinere versie die jij ook hebt/had :)

Als ik ergens veel profijt van heb, dan is het de Meraki van Carl. Bizar wat dat bracht. Precies wat Carl ook hier boven aangeeft.

En de voeding op de p10. Ik zou niet anders willen. Hoewel ik nu weer iets gehoord heb, dat ik ook wil proberen bij mij zelf thuis op stroom gebied, dat ook de wereld niet kost.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

RZeemering

Peerless Monster

Citaat van: RZeemering op februari 24, 2025, 23:14:04Vertel? :)

Nope. Ik probeer er nu zelf aan te komen, maar ze staan niet in grote getalen te koop. Dus als ik er eentje heb dan vertel ik het 😜🤩

Mijn partner in audio zegt dat het waarschijnlijk te maken met cos phi. Dus fase van spanning = fase van stroom. Niet te begrijpen zoiets voor gewone stervelingen. Ik heb het effect gehoord en werkt alleen bij systemen waar stroom last heeft van alles wat er op het net gebeurt. Tipje van de sluier: Het is een parallel filter.

RZeemering

Ah helder! Snap ik :)
Aha, blindvermogen. Ben benieuwd!

Vik

Een betere/nauwkeurige clock hoor je zo dicht als mogelijk bij de chips te plaatsen en niet extern. Doesn't make any sense.  ;)

Citaat van: Pinda13 op februari 24, 2025, 19:06:45Ik heb weleens zo'n audio"fool" meraki exemplaar gehad en moest deze verder upgraden. Zij kiezen net wat andere goedkopere onderdelen dan ik en vragen uiteindelijk meer.. Nu hebben zij ook personeel, groot bedrijvenpand etc. Snap ik ergens wel, maar ik betaal graag iets meer voor juist betere onderdelen ipv fancy spul wat er leuk uit ziet.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Pinda13

Citaat van: Vik op februari 25, 2025, 12:21:07Een betere/nauwkeurige clock hoor je zo dicht als mogelijk bij de chips te plaatsen en niet extern. Doesn't make any sense.  ;)

Niet als deze niet past, en daarbij komt dat deze clock zijn eigen spanningsregelaar/voeding heeft. Als het past heb je zeker gelijk alleen vervang ik het gebruikte exemplaar voor een veel betere en een meer nauwkeuriger type. Tja dan wordt het gauw groter en heb je 6cm draadje er tussen en dus z'n eigen voeding. Dat is een heel stuk beter dan de stock clock.
" no loss of fine detail "

Struis

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Struis

Oh, dat zal, zo zag het er wel uit. Maar het zag er ook wel fraai uit... Wel leuk, want normaliter kom ik niet zover naar het Zuiden ;) Nou ja, of helemaal bij familie in Brabant, maar ach :)

Citaat van: Xander32 op februari 25, 2025, 16:46:34Het slaap-dorp

August

Ik ga ook eens Meraki proberen, eerst maar eens de standaard. Er is een 24 poorts onderweg naar mij voor in de meterkast. Dan wil ik denk ik voor naast de apparatuur nog een 8 poorts zetten, heb hier net te weinig poorten sowieso met TV en dergelijke. Daarnaast schijnt een extra switch voor je apparatuur ook beter te klinken.

August

Citaat van: Struis op februari 23, 2025, 14:31:05Helaas moesten eerst mijn kozijnen vervangen worden (kapot en uit de 70s met thermopane glas) en 3 rolluiken geinstalleerd worden. Zeer de moeite (en nodig), maar wow, dat is niet goedkoop.

Ik neem aan dat je weet dat je wel subsidie kunt krijgen, vooral als je ook combineert met een andere maatregel (ISDE).

Struis

Eh nee? Kan dat altijd en sowieso? En wat moet je dan als extra doen? (ik heb alles tot nu toe gewoon zelf betaald namelijk)

August

Citaat van: Struis op februari 26, 2025, 15:55:26Eh nee? Kan dat altijd en sowieso? En wat moet je dan als extra doen? (ik heb alles tot nu toe gewoon zelf betaald namelijk)
https://www.rvo.nl/subsidies-financiering/isde/woningeigenaren
Ik neem aan dat je tenminste vervangt door HR++, je krijgt dan subsidie per m2 glas. Toch meegenomen.
Als je het combineert met nog een andere isolatiemaatregel dan kun je volgens mij nog meer krijgen, maar lees het even na.

Struis

Oh, da's best leuk! Dank je! Ja, het is allemaal HR++ met extra geluidswering geworden. En rolluiken voor dezelfde reden.. Cool, ik ga lezen!